Varm eller kald Lunch? (Lønsj)

Varm eller kald Lunch? (Lønsj)

• Varm

Stemmer: 0 0.0%
  • Kald

• Samma det. Mer opptatt av hifi enn mat.

• Totalt antall stemmer
    0

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.985
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kva seie dykk?

vs

Vel den siste kan være kald den også.....

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Varm utvilsomt. Etter å ha jobbet 3 år hos et oljeselskap med typisk middagsrett til lunch hver dag var det stusselig å gå tilbake til tørre brødskiver igjen.

N

nb

Gjest
Varm. Konverterte permanent etter å ha studert en stund i den fransktalende delen av Sveits. Mellom klokken 12 og 13 skjedde det absolutt ingen ting på universitetet. Spiste Suppe, salat, hovedrett og dessert hver eneste dag. Spiser kun brødskiver når varmmaten på jobben ikke tiltaler meg særlig, noe som skjer rett som det er.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.474
Torget vurderinger
2
Tidlig middag, så slipper jeg lunch.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Til lunsj Idag kunne det velges mellom Fiskeboller, fårikål og kjøttkaker. Forutenom salatbaren og koldtbordet.
Jeg valgte selvfølgeligt kjøttkakene...

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.140
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
kantina her i DnB er ikke noen kulinarisk reise for å si det enkelt
derfor blir det knekkebrød med kaviar og nøkkelost eller makrell i tomat
skaper variasjon med 1/2 kylling eller sushi fra ICA
mvh
Leif

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
I kantina hos Olav var det i tillegg til det vanlige, dampet laks, rømme og agurksalat i dag.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.094
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Kald mat kan være så mangt.
For meg er det koldtbord med sild, egg og diverse sjømat, pluss svær salatbar. Litt brød til for syns skyld. Av og til bare en boks sardiner, salat og noe rugbrød.
Foretrekker det framfor den kjipe varmmaten. :)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ottone skrev:
For meg er det koldtbord med sild, egg og diverse sjømat, pluss svær salatbar. Litt brød til for syns skyld. Av og til bare en boks sardiner, salat og noe rugbrød.
Søkke, jeg må komme meg over i oljå.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.094
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Roberten skrev:
ottone skrev:
Ikke så kjapp nå, vi må betale for hver smule. Outsourcet kantinen for lenge siden.
Bare vann og brød er gratis, kunne jo ta med sardiner og kaviar selv, men det er det nok ingen som tør.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ottone skrev:
Roberten skrev:
ottone skrev:
Ikke så kjapp nå, vi må betale for hver smule. Outsourcet kantinen for lenge siden.
Bare vann og brød er gratis, kunne jo ta med sardiner og kaviar selv, men det er det nok ingen som tør.
En slik kantine kunne jeg gladelig betalt i. Vår er outsorcet til Eurest og driftes av mennesker som til og med klarer å mislykkes i å koke poteter. Salatbaren ville fått en vegetarianer til å gå på McDonalds.
Så det blir som regel gulrøtter og cola frem til overtidsmaten kommer, hell og lykke at den leveres av et firma med et snev av stolthet opp mot jobben de gjør.

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
820
Sted
Oslo
Varm, blomkålgrøt. Skulle vært suppe, ISS suger hestekuk. De skal ikke drifte kantina når vi flytter lokaler til høsten.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
75
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Spiser gjerne kald mat, så lenge jeg slipper unna de udugelige brødskivene. Som regel blir det middagsmat både til frokost, lunsj og middag. 8)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
DIY_dude skrev:
de udugelige brødskivene.
norske brødskiver har ikke noe med mat å gjøre.

joda jeg vet det finnes bakerier i norge som kan lage brød, du finner dem bare
ikke i norske bedriftskantiner. Ergo søppel.

YMMV

G

Gjestemedlem

Gjest
Får jeg valget har jeg mye sansen for en god dansk brunch. Gjerne på et godt bakeri/konditori. Med det beste økologiske bakverk, nybrent kaffe og godt tilbehør både salt og søtt. Er man i AArhus eller København er det verdt et besøk hit om man er i nærheten:

http://www.emmerys.dk/

eks:

Vedlegg

J

J.J

Gjest
Aaaaaaaah ...... LUNSJ .... blir sulten bare jeg sier det ... men dette går da oxo ann til kveldsmat .....

Kjør på ... dette er SNADDER MAT

Edit : ............................. Noen som ble sultne ?? ;D ;D ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Canales skrev:
LMC skrev:
hørt om varm sushi? ;)

jasså, du kjører sushien en tur i mikroen, lmc?
Urk urk! :-X

Brasse skrev:
Ikkje gløym flunsjen!
Det er blitt meg fortalt at dette er det min løsning kalles. Varm, og mellom den tiden da folk vanligvis spiser lunch og middag.
Før det stort sett frukt, eller ingenting. En sjelden gang brød hvis jeg våkner sulten. Men lunchen skal helst være varm, og kan godt utsettes et par timer. Og dermed ende opp som flunsj. :D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Normal lunch består av Wasa knekkebrød, Kavliost av en eller annen variant og/eller syltetøy.

I dag glemte jeg lunchpakka hjemme så det ble å stikke av til REMA 1000 og kjøpe Fjordland.

Juryen foretrekker Fjordland framfor Wasa og Kavli! :D

Ergo stemmer jeg for varm lunch.

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
6.213
Sted
oslo
varm lunsj er helt klart å foretrekke fremfor kald, men hvis jobben ikke tilbyr ordentlig mat lager jeg minimum en dagobert-sandwich til matpakke ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.985
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
God suppe med brød er min favoritt når det gjelder lunchmat.
Men liker best varmt men ikke så mye mat.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Vanligvis ulike salater på kantina, eller ett grovbrød med ulike pålegg. Idag er det torsdagslunch i Klub & Balselskapet, hva som serveres gjenstår å se.

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Kald. Ofte rundstykker med leverpostei eller rørt bringebær. Pålegget medbringes selvsagt på jobb, slik at jeg kan tilberede maten der. Få ting er mer stusselig enn å åpne ei dvask pakke med mat som ble smørt for flere timer siden.... Æsj!

Men ofte blir matpakka erstattet av en Nutrilett-bar eller noe tilsvarende, og kanskje et eple eller to. Ikke fordi jeg er på slanker´n, men fordi det er utrolig hvor mye annet man rekker når man slipper å bruke tid på å forberede mat.

Varm lunch spiser jeg kun unntaksvis. For det første titaler kantinematen meg sjelden, full av salt, fett og annet svineri som den er. For det andre setter jeg pris på å ha et godt måltid å glede meg til når jeg kommer hjem om ettermiddagen ;D

Og ja: på kveldsvaktene mine (de går i tidsrommet 17 - 01.30) er "nistepakka" som regel 3-4 sigaretter, enkelt og greit. Røyker aldri på jobb ellers, ettersom det kun på kveldstid det smaker med røyk.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
I går spiste jeg flunsj klokken 13.30. Lerøys raspeball-middagstallerken med god hjemmelaget kålrabistappe med gulrot, saltkjøtt, bacon og vossakorv i en relativt romslig porsjon til 70 kroner er det ikke noe å si på. Torsdagskomlen skal bli den tradisjonelle torsdags-flunsjen i fremtiden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.653
Torget vurderinger
24
Må være deilig å bo slikt til at den maten du beskriver er tilghengelig til nevnte pris!!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
pengesluk skrev:
Må være deilig å bo slikt til at den maten du beskriver er tilghengelig til nevnte pris!!
Og så er det svært nær kontoret! Går det an å bli bedre enn det? Platekompaniet rett nedpå gateplan, og Lerøy i kjelleren like over piazza-en. :D Har forresten hjemmekontor i dag. Måtte begynne å jobbe endel tidligere enn vanlig kontortid, og da var det like greit å fortsette hjemmefra.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
baluba skrev:
I går spiste jeg flunsj klokken 13.30. Lerøys raspeball-middagstallerken med god hjemmelaget kålrabistappe med gulrot, saltkjøtt, bacon og vossakorv i en relativt romslig porsjon til 70 kroner er det ikke noe å si på. Torsdagskomlen skal bli den tradisjonelle torsdags-flunsjen i fremtiden.
Lerøys?

Jeg er selv veldig begeistret for Fjordlands tilsvarende. Har du prøvd begge og kan si noe om opplevde kvalitetsforskjeller, eventuelt også specs og målinger?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Min yngste, som er en svoren ball-fan (ja, det heter ball, til nød potetball) har i lengre tid testet ut ferdigballmarkedet. Han har landet fjellstøtt på Fjordland.
Ingen over, ingen ved siden, i følge han.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Min yngste, som er en svoren ball-fan (ja, det heter ball, til nød potetball) har i lengre tid testet ut ferdigballmarkedet. Han har landet fjellstøtt på Fjordland.
Ingen over, ingen ved siden, i følge han.
Han bor eller jobber altså ikke i Bergen sentrum? Fjordland er faktisk anstendig, både når det gjelder komlene og kjøttet. Men når det gjelder stappen så er det lysår forskjell i forhold til Lerøys. En ting er glatt pulverstappe, en annen ting er kålrabi og gulrot som faktisk er moset til en passe klumpete konsistens. Og uten dott må det jo bacon til, og det har ikke Fjordland.

Men for alle del, finnes det ingen som lager god ferdigmat i nabolaget så er faktisk Fjordland helt ok. Dessverre har hverken Fjordland eller Lerøy noen versjon med dott. Det savnes hver gang ferdig komle spises her i huset.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.736
Torget vurderinger
12
Kald fordi det smaker best. Jeg er ikke så glad i varm mat så ett måltid pr dag er i overkant.
En ting undrer meg litt: Dere som spiser varm middagsaktig lunch, hva spiser dere når det er middagstid? En middag til?

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
En middag til ja. Selv frokosten er varm. (Speilegg, tomatbønner og Bacon).
Rundstykker og slikt spiser en i kaffe-pausene.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Trondmeg skrev:
Kald fordi det smaker best. Jeg er ikke så glad i varm mat så ett måltid pr dag er i overkant.
???

Trondmeg skrev:
Dere som spiser varm middagsaktig lunch, hva spiser dere når det er middagstid? En middag til?
Selvsagt. Det beste med å være på Kontinentet (i det minste mye av det) når man er der er at man sitter og spiser en ordentlig meny to ganger per dag.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
totte skrev:
Trondmeg skrev:
???

Trondmeg skrev:
Dere som spiser varm middagsaktig lunch, hva spiser dere når det er middagstid? En middag til?
Selvsagt. Det beste med å være på Kontinentet (i det minste mye av det) når man er der er at man sitter og spiser en ordentlig meny to ganger per dag.
Absolutt. Jeg kommer ikke til å riste av meg tiden i Italia frivillig, selv om kald lunch forekommer fra tid til annen her også.

N

nb

Gjest
Trondmeg skrev:
En ting undrer meg litt: Dere som spiser varm middagsaktig lunch, hva spiser dere når det er middagstid? En middag til?
Selvsagt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
I dag prøver vi pizza til lunch på jobben, Meget populært, men selvsagt er den laget på stedet!

Topp Bunn