Nu ser æ at trådstarter bor i Tromsø og der som i Harstad e vel ikkje samme forholdene som i Oslo mht fart,e ikkje akkurat noe autostrada her i nord,så det stille vel litt andre krav tel motorstørrelse :

Ang en som sier at fransk er dritt å skrue på og dritt på kvalitet,veit han ka han snakke om,nevnte æ ikkje at Partneren va den billigste bilen Leaseplan noen gang har hatt for posten ??? Ka har vedkommende vært borti av fransk? Noe gammelt sært som Citroen CX f.eks ? Selv de bilene e ikkje noe problem når du kan triksan. Nyere franske e ikkje sær,alle bilmerker har sine lite gjennomtenkte konstruksjoner mht reparasjoner,har jobba 15år med Peugeot hovedsaklig,skrudd mye MB også+ alle fremmendmerker som vi kaller bruktbilene våres.Alle bilmerker har sine idiotiske ting.Skal ta et lite eksempel;Volvo 240 som skal være så enkel å skrue på;skift varmeapp.motor:ut med dashbord og del hele varmeapp.kasse,dvs mange timer jobb. Gjør det på de aller fleste Peugeot og den ligger lett tilgjengelig,tar noen minutter.Man skal ikkje generalisere og si at det er dritt førr at det e det merket og det e bra førr at det e det merket,alle har sine svakheter og styrker.Forøvrig hadde æ en innbyttetakst på en Connect og den virka som en fornuftig konstruert bil den og,dog noe gammeldags med bladfjærer

bak.Treng ikkje å gjøre noe det da men..Blei kanskje litt off topic det her innlegget men måtte legge det ut førr at du ikkje skal være redd førr å kjøpe fransk,har erfaring med Partneren og som sagt,Citroen e det samme men Renault e noe annet.Sikkert bra den og men kjenne ikkje tel den.Ps! kjøpe du en HDI får du chip eller du kan få den omprogrammert...får vel rundt 115hk da..
mvh Filip