Van Damme ' s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.717
    Torget vurderinger
    1
    Ett godt nytt år til alle Van Damme's venner.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    GODT NYTT ÅR !!
    :):)
    Samme til deg Mr Cable Guy! Jeg lånte bort mine Van Damme XLR kabler til en bekjent som ville prøve dem med sammen med en DAC og mot andre til 20 ganger prisen. Han foretrakk Van Damme.

    Vis vedlegget 565374

    -BB-
    Hei igjen BB !
    Tar dette som et tegn på at kablene virker ? ;D
    Da har jeg bestilt Van Damme xlr signalkabel. Er veldig spent på hvordan det blir. Bruker i dag Luna Orange signalkabler med rca plugger mellom dac og forsterker. De er bra. Men det blir spennende å prøve xlr.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    GODT NYTT ÅR !!
    :):)
    Samme til deg Mr Cable Guy! Jeg lånte bort mine Van Damme XLR kabler til en bekjent som ville prøve dem med sammen med en DAC og mot andre til 20 ganger prisen. Han foretrakk Van Damme.

    Vis vedlegget 565374

    -BB-
    Hei igjen BB !
    Tar dette som et tegn på at kablene virker ? ;D
    Da har jeg bestilt Van Damme xlr signalkabel. Er veldig spent på hvordan det blir. Bruker i dag Luna Orange signalkabler med rca plugger mellom dac og forsterker. De er bra. Men det blir spennende å prøve xlr.
    De kan ligge i postkassa di i dag ...:)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen BB !
    Tar dette som et tegn på at kablene virker ? ;D
    Da har jeg bestilt Van Damme xlr signalkabel. Er veldig spent på hvordan det blir. Bruker i dag Luna Orange signalkabler med rca plugger mellom dac og forsterker. De er bra. Men det blir spennende å prøve xlr.
    De kan ligge i postkassa di i dag ...:)
    Ja det stemte. De lå i postkassen og ble koblet opp med det samme. Det tar litt tid å danne seg et inntrykk av lydkvalitet på kabler, men førsteinntrykket er at det er noe mer gain med xlr kabel og det er fraværet av feil som gjør at det er så mange gode tilbakemeldinger på denne tråden. Har ikke merket til noen begrensninger i høyde og bredde på lydbildet heller.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Mulig en liten prisøkning på Van Damme ......
    Dette pga nye tollregler ...
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Får vel melde meg inn som Van Damme fan :)

    Jeg bytta ut mine Wireworld kabler til 16K for 2*2m med Van Damme til ca 1500,- for 2*3m med stort hell.

    Har bestilt endel kabler fra Designacable.com tidligere og er fornøyd med pris, utvalg og tid det tar med leveranser derfra.

    Siste utskiftning til Van Damme er høynivåkabel til REL subbene. Van Damme kablene kommer til en fornuftig pris og er en bra oppgradering fra standard.
    REL sine oppgraderte kabler kommer på 8000,- for 2*3m, mens jeg betalte 1350,- for Van Damme som sannsynligvis er like gode... eller bedre :)


    For de som vil oppgradere sine REL kabler er dette å anbefale.

    https://www.designacable.com/rel-mj...-speaker-cable-neutrik-speakon-to-spades.html
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Etter å ha byttet delefilteret til oppsettet ble kablene fra pre til delefilter for kort, eller rettere sagt, for akkurat. Etter å ha kjørt van damme høyttalerkabel til det andre anlegget var valget enkelt.
    En liten bonus er at jeg nå får samme kabel, cardas mic kabel mellom delefilter og alle poweampene.
    Men var enkelt å gå for Van Damme denne gangen.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Da var rca kablene inn i anlegget, fantastisk flott arbeid på disse, meget solide og skikkelige.
    Skal ikke våge å si så mye om lyden, men det ble hvertfall ikke dårligere.
    Skal kommentere nærmere når jeg blir helt ferdig på loftet.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Etter å ha byttet delefilteret til oppsettet ble kablene fra pre til delefilter for kort, eller rettere sagt, for akkurat. Etter å ha kjørt van damme høyttalerkabel til det andre anlegget var valget enkelt.
    En liten bonus er at jeg nå får samme kabel, cardas mic kabel mellom delefilter og alle poweampene.
    Men var enkelt å gå for Van Damme denne gangen.
    Hyggelig med tilbakemelding !
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Da var rca kablene inn i anlegget, fantastisk flott arbeid på disse, meget solide og skikkelige.
    Skal ikke våge å si så mye om lyden, men det ble hvertfall ikke dårligere.
    Skal kommentere nærmere når jeg blir helt ferdig på loftet.
    Har du fått testet ?
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Da var rca kablene inn i anlegget, fantastisk flott arbeid på disse, meget solide og skikkelige.
    Skal ikke våge å si så mye om lyden, men det ble hvertfall ikke dårligere.
    Skal kommentere nærmere når jeg blir helt ferdig på loftet.
    Har du fått testet ?
    Hei, har dessverre blitt lite enda, skal rydde å ordne opp på lytterommet, ut med sovesofa og inn med stoler osv
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Hei,

    Er det slik at du lager spesialkabler? Jeg har en platestpiller og to riaatrinn og det er kjedelig å måtte koble om hver gang jeg bytter. Har du muligheten til å lage en spesialkabel som gjør at jeg kan sende signalet fra platespiller + jord til hvert av trinnene?

    Eller blitt noe slikt helt feil med tanke på last osv for PU?

    -BB-
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Hei,

    Er det slik at du lager spesialkabler? Jeg har en platestpiller og to riaatrinn og det er kjedelig å måtte koble om hver gang jeg bytter. Har du muligheten til å lage en spesialkabel som gjør at jeg kan sende signalet fra platespiller + jord til hvert av trinnene?

    Eller blitt noe slikt helt feil med tanke på last osv for PU?

    -BB-
    Svar på pm
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Da var rca kablene inn i anlegget, fantastisk flott arbeid på disse, meget solide og skikkelige.
    Skal ikke våge å si så mye om lyden, men det ble hvertfall ikke dårligere.
    Skal kommentere nærmere når jeg blir helt ferdig på loftet.
    Har du fått testet ?
    Hei, har dessverre blitt lite enda, skal rydde å ordne opp på lytterommet, ut med sovesofa og inn med stoler osv
    Hvirdan går det med testinga ?
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått prøvd ut xlr yled og det var som alltid god lyd og meget bra gjennomført arbeid. Det kommer nok snart flere bestillinger.
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Jeg har byttet ut alle kabler med nye fra @Hb 52. Jeg har frem til nå kjørt Frey 2 på alle signalkabler og høyttalerkabler. Litt ymse på strøm. Jeg har 2 stk McIntosh MC275 som jeg hadde lyst til å teste i vertikal bi-amp konfigurasjon, men å kjøpe enda et sett med Frey 2 XLR og høyttalerkabler var ikke aktuelt. Jeg hadde også planer om å flytte forsterkerne ned på gulvet, men da var lengden på XLR kabelen jeg allerede hadde et problem. Derfor henvendte jeg meg til Hb 52 etter å ha lest om Van Damme i denne tråden, og da jeg fikk høre prisen bestilte jeg som et lite eksperiment like godt alt nytt inkl strømkabler. Kablene er vel brukt rundt 20 timer når dette skrives.

    Kort oppsummert; kunne ikke vært mer fornøyd! 😃

    Hb 52 er en veldig hyggelig og service minded kar, så handelen i seg selv var bare positiv. Kablene ser også bra ut, og jeg har ingen grunn til å tro annet enn at loddinger og slikt er profesjonelt utført. Mer interessant; jeg vil tørre å påstå at jeg har fått et betydelig løft i lydbildet. Sant nok, jeg kjører jo nå en helt annen konfigurasjon på forsterkerne, og det er nok her den store gevinsten ligger. Poenget er at i mitt tilfelle gjorde en nedgradering i kablene andre endringer mulige som gir mye bedre resultat pr krone investert enn å kjøpe dyrere kabler. Uten Hb 52 og Van Damme hadde jeg pr i dag ikke hatt muligheten til å få til den forbedringen jeg faktisk oppnådde gjennom å realisere et vertikalt bi-amp oppsett.

    Jeg hører forskjell på kabler, og jeg er ganske sikker på at dersom jeg hadde kjørt rent Frey 2 i et vertikalt bi-amp oppsett så hadde jeg fått et enda bedre resultat. Det hadde imidlertid kostet jævlig mye penger og gevinsten (sammenliknet med Van Damme) hadde vært relativt marginal. Etter min klare oppfatning er det mye mer å hente på andre oppgraderinger. Det er jo ingen revolusjonerende tanke, men jeg tror ikke det gjør noen skade å si det en gang til.

    Jeg har ikke testet de nye kablene i den gamle konfigurasjonen, og jeg kommer ikke til å gjøre det heller. Er jeg happy så er jeg happy, ingen grunn til å kødde med det. Men jeg tror nok altså at Frey 2 er hakket bedre (om enn marginalt, alt er relativt). Skulle i så fall bare mangle da prisforskjellen er langt fra ubetydelig!

    Min klare anbefaling, i hvert fall for de av oss som jobber innenfor strengere budsjettrammer; prøv ut Van Damme fra Hb 52 og legg heller pengene i øvrige komponenter, ny pickup, hva som helst. Van Damme er mer enn bra nok til å rettferdiggjøre bruk i relativt kostbare stereoanlegg.

    🤘
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Da får jeg melde meg inn i klubben her.
    De er ikke koblet opp ennå, men håndverket ser upåklagelig ut, og kablene er smidige og robuste. Akkurat hva jeg trenger, og i tilpassede lengder.
    Har du fått koblet opp ?
     

    MortenD

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2013
    Innlegg
    62
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    HB 52 lager du gode strømkabler til forsterker og effekt også?
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    361
    Sted
    Vest-Agder
    Bestilte 2 stk strømkabler som aldri dukket opp i posten , så jeg sendte en PM til Hb 52 og nevnte dette . Så han ringte meg dagen etterpå (utrolig hyggelig kar)og sa at han hadde sendt kablene for to uker siden , så posten hadde nok prestert å surre dem bort. Så han sendte to nye strømkabler til meg umiddelbart , snakk om fantastisk service må jeg si!!!! Og kablene var jeg utrolig fornøyd med!! Kjøper garantert ifra Hb 52 igjen! :D (y)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte en VD digital coax kabel for et par uker siden og den spiller ganske mye bedre enn Nordost blue heaven til 2400kr og Wireworld gold starlight 7 til 5000kr. Bruker VD kabelen mellom Moon MIND streamer og Parasound P5 forforsterker med dac
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bør kanskje også nevne at jeg kjøpte 3 strømkabler og 1 xlr signalkabel etter at jeg hørte hvor bra den digitale coax kabelen var. Mulig jeg prøver høyttalerkablene også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn