Valgets kvaler.

O

Omar

Gjest
Jeg har monitor Audio GS 20 høyttalere. Densen B 410 og B110 som elektronikk. Jeg er ute etter forslag til forsterker og cd spiller som får høyttaleren til å låte bedre. Med densen blir det for hissig, særlig i toppen. Har harmonic Techn høyttalerkabler. Hva med Creek Destiny?
En annen løsning er å bytte høyttaler til Audiophysic Sitara som er en Spark med anabole stereoider.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Først og fremst; på med fronttrekk, og vinkle de slik at de står med bakplata parallellt med bakvegg; og se om du ikke blir fornøyd med det du har, så du kan bruke pengene på plater.

Dernest; har du hørt Naim-elektronikk med de? CD5i/Nait5i er de billigste, og burde gi deg en mer substansiell fylde, kraft og klangrikdom (men muligens noe mindre "luft") enn dine Densen. Smaken er som baken, men jeg vil råde til å tenke helhetlig systembalanse. Ikke la deg lure til å investere en formue i kabler som "garantert fikser biffen" iallefall.

Mvh Vidar P

Karre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2007
Antall liker
0
Monitor Audio har tette relasjoner til Musical Fidelity, og testes også ofte sammen med MF som "hele konsepter"........

O

Omar

Gjest
Mer kontant i bassen. Mer trøkk, men den går ikke fullt så dypt som proac D15. Låter litt mer riktig på papiret enn D15 og sist men ikke minst. Proac D15 har helt andre krav til elektronikk enn Monitor Audio. MA er lettere å få til, men har en nedre grense. Den kan bli boomy i obos blokker. Mitt oppsett er for spisst. Men jeg har bestemt meg for Audiophysic uansett.

kftosberg

Fersking
Ble medlem
07.09.2008
Antall liker
0
Nå er jeg ikke sikker på budsjettet ditt...
Ikke er eg sikker på hvordan densen og høytaleren din låter heller..
Men kan ihvertfall dele en liten erfaring og komme med et tips..

Selv er jeg ihugga fan av Hegel sine produkter...Min erfaring med disse produktene, er at jeg pr dags dato ikke har finni noe som det ikke låter bra på...selvfølgelig er det jo noe som passer bedre enn andre, men ikke noe som er helt feil heller...dette er i mine ører selvfølgelig...smaken er som baken ikke sant..

Tipset mitt er og ta en tur på¨soundgarden disse dager..der har de et altfor bra tilbud på H200 og CDP2A/CDP4A

http://soundgarden.no/shop_item.cfm?path=184,191&id=1429

disse produktene er ihvertfall vert og låne øret til...

Lykke til

Topp Bunn