Valgets kvaler ved plassering av Nordost Sorte koner...

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
image.jpg

Hvor setter jeg 6stk nordost sorte koner i dette anlegget for å få størst utnyttelse av dem.

Sist redigert:

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Antall liker
12.920
Tre under cd, tre under pre.

Mvh Petter.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
867
Jeg er ingen ekspert på Sort Kone, men jeg har 3 stk. under cd-drivverket. Jeg tror det finnes en eller annen mal en kan følge for hvor de plasseres under (du kan sikkert lete litt i gamle tråder her på Forumet..). Under cd (-drivverk) er dette ganske enkelt for der kan du plassere 1 under selve drivverket (bevegelig del), og 1 under strømforsyningen. Den 3 blir vel da å støtte opp alt etter hvor de 2 første plasseres.

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Antall liker
12.920
Hvorfor ikke under sluttrinnene eller høyttalere.
Jeg får større virkning av disse under kilde/tidlig i kjeden. Synes ikke virkningen er like tydelig under f.eks apolloblokkene. Nå har jeg også bare 6 stk. Hvis jeg hadde hatt flere ville jeg også puttet de under effekt/høytalere. . . .

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Syns det hele ble mer todimensjonalt under pre og dac. Mulig stemmer ble litt mer "tørka om munnen". Tørrere og smalere lydbilde. Mindre "cactus". Vil jeg ha det sånn. Nei!
Under Rogue m-180 ble det mer i retning av varmere og nærhet. ... Og litt ukjent. Kanskje litt mer dybde rett frem og mindre soundstage. Lar det stå slik gjennom noen dager for å teste ut forskjellige innspillinger. Spillte bare noen raske referansekutt. Bruke å stemme dette. Syns ikke dette var det helt store. Syns å kjenne igjen lydfilosofien til nordost. Jeg har aldri fått noen spesiell følelse i mitt anlegg med nordost bortsett fra Valhalla ht kabel. Den sitter. Har ikke du toac?

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.883
Torget vurderinger
2
Nydelig anlegg og oppsett det derre.. Tror nok nytelsen er grei både med med og uten cones.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.919
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Oppsettet var meget pent så kanskje du bare skulle sende konene i retur med posten.
Sorry men har ikke helt trua :rolleyes:

mvh

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Tror faktisk du er inne på noe vesentlig der. Egentlig savner jeg ikke koner når jeg tar dem av. En får mye mer igjen ifm roomtuning.

Nydelig anlegg og oppsett det derre.. Tror nok nytelsen er grei både med med og uten cones.

Sist redigert:

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
Jeg fikk best resultat under høytalere, deretter cd spiller. Minst effekt unde RIIA. Sikkert systemavhengig. Bruker BRD konene til Høium.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Jeg er ikke forutintatt, frelst eller lider av noen store psykiske plager. Så, her går alt som jeg ikke syns noe spesielt om rett ut av døra. Det nok av placebo og andre mystiske ting i denne bransjen. Tar lyd seriøst. :D

Oppsettet var meget pent så kanskje du bare skulle sende konene i retur med posten.
Sorry men har ikke helt trua :rolleyes:

mvh

Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Dette skal jeg teste ut. Alt underlag forandrer lyden. Selv diy virker. Det er mange prinsipper som ligner på kone. Har hatt et par av dem. Hvis du bruker dem under høyttalere så vil vel selve eleveringen i seg selv skape forandring.
Jeg fikk best resultat under høytalere, deretter cd spiller. Minst effekt unde RIIA. Sikkert systemavhengig. Bruker BRD konene til Høium.

Sist redigert:

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Om konene har så markant effekt som det sies her, så vil det jo være enkelt å finne ut av dette ved å prøve seg fram selv?

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Enkeltvis ja, men i sammenheng nei. Derfor lar jeg dem stå der jeg syns dem var best og endrer andre ting derfra. Jeg har sikkert 10 kg andre tweeks. Mer eller mindre unyttig.

Om konene har så markant effekt som det sies her, så vil det jo være enkelt å finne ut av dette ved å prøve seg fram selv?

Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Jobber meg ut fra koner under sluttrinnene og endrer nå på kabelkonfeksjonen. Mulig dette kan bli bra. Jeg er veldig glad i mine Imagic. Dem spiller ringer rundt alt jeg har hatt. Samme gjelder Rogue m-180. M-180 har den nerven jeg vil ha. Pluss alt det andre som er behagelig med dem. Dem bare funker hele tiden. Billig er dem også. Jeg har en Pass Labs xp-10 for øyeblikket. Den er faktisk MEGET transparent og leverer i bøtter og spann. Driver og vurderer innkjøp av 2 mono transistorforsterkere for å veksle på. Kanskje Bryston 3b sst2 er tingen... Er det noen som skal selge, så gi meg et hint. Spennende dette og trives...:)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.282
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
En litt annen vinkling; har du prøvd Feet of Silence under cd-spiller? Jeg har prøvd en god del, og de har kommet best ut hos meg. Base plattform synes jeg også fungerer bra.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.217
Fint rack du har der! :) Valgte det samme selv. Bare med svarte stolper.

PS! Du trenger en større duk. Ingen blir overrasket over å finne en platespiller under når du bare dekker til toppen :p Det blir som å ha en serviett over en statue du avdekker. Ingen stor overraskelse :cool:

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
CD spiller? Eg har ein slik ein Naim PC som Nasse Nøff henger i baken på. Pluss en vinyl snurre og en enorm kabelsalat.

En litt annen vinkling; har du prøvd Feet of Silence under cd-spiller? Jeg har prøvd en god del, og de har kommet best ut hos meg. Base plattform synes jeg også fungerer bra.

Vedlegg

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.282
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
^Pokker; dysleksi ;)

Men skulle tro at Feet of Silence ville være bra på vinyl også. Samme med Base plattform.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Samme fikk jeg. Det var et voldsomt resultat under ht'er. Det som iriterer meg er at dem er så høye. Hva er påhenget med dette? Kanskje det er nettopp dette som gjør dem effektive.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Er ikke helt fornøyd med "Sort Kone" under høyttalerne. Dette "klakkrer" for mye.
Må si jeg ble overrasket når jeg satt 3 koner under strømforsyningen (Teddy PS) til Naim pc'en. Dette ble så bra at dem MÅ stå der. Samtidig får jeg også god effekt av 3 koner under selve Naim PC'en (Unitiserv SSD). Hemmm... Dette hadde jeg ikke regnet med.

Jeg liker ikke høyden på disse konene. Den ser litt dustete ut. Må da være mulig å lage disse konesakene litt lavere.

Sist redigert:
Topp Bunn