Valgets kvaler: kjøpe Saab 9-3 1,9 TID Vector 2005 modell?

Olderkongen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2008
Antall liker
6
Noen som har erfaring med disse? Bilen har rulla ca 100000km og var god å kjøre (synest eg)

Argumenter for og mot?

Alternative bilder i prisklassen 150-170' ?

-olderkongen

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
En SAAB bør selvsagt holde mye lenger enn de første 100K så kilometerstanden bør ikke avskrekke deg.
En gutt på jobben her har akkurat kjøpt en slik en, hans bil nr 21 og han er vel 25-26 gammel, så han bytter ganske friskt. Men denne bilen er han veldig godt fornøyd med og sier i allefall at han skal ha den lenge.

Hans var "Chiptrimmet" men han tok bort trimmeboksen og synes den går bedre som orginal. Selv har jeg hatt et lass SAAB gjennom årene og er veldig glad i merket slik at jeg sikkert ikke er helt uhildet. :D

Men sørg for å få en tilstandsrapport slik at du vet hva du kjøper. Er det ikke alvorlige saker som avdekkes der og du liker kjøreegenskapene er mitt råd at du kjøper. Det er veldig sikre biler hva gjelder kollisjonssikkerhet. Har ved et par anledninger prøvd det selv! :-[ ::)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Vært også oppmerksom på at de fleste forhandlere tar ikke lengre Saab i innbytte iht. BIL siste nummer. Dette kan gjøre en evt. salgssituasjon senere uviss.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
SAAB eiere er vel over snittet merketro ( sadomasocister ?? ;D ) slik at jeg ikke ville være redd for muligheten til å få solgt bilen privat.

Olderkongen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2008
Antall liker
6
Takk for gode innspill. Jeg har nå bestemt meg for "å ta sjansen" da det er svært få negative tilbakemeldinger å høre fra de mange eg har snakket med om SAAB. Så nå får tiden vise om det var det riktige :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Da er vel gratulasjoenr med ny bil på sin plass! ;D

Olderkongen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2008
Antall liker
6
..Ja. Takker for det. Bilen er ikke klargjort og omregistrert enda, men håper på til helgen. Blir vel en lang og god prøvetur da tenker eg ;D

Topp Bunn