Valg av TV

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
2.336
Antall liker
974
Etter å ha godt til anskaffelse av en 63" samsung plasma (7705). Har jeg kun en ting å si. Bildet blir aldri for stort. :p
 

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Torja skrev:
Etter å ha godt til anskaffelse av en 63" samsung plasma (7705). Har jeg kun en ting å si. Bildet blir aldri for stort. :p
Helt enig, har hatt 60" og synes mindre størrelser blir for smått.
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Har nylig kjøp en VT20 Panasonic i 3D og selv om alle ( tekster i hi-fi blader) mener at THX modusen er beste, finner jeg Kino modus eller Profesional 2 bedre. Jeg setter samme nivå i de viktigste parameter - kontrast, farge,sharphet, farge temperatur og gamma- men de bildene er annerledes i de forkjellige modus så etter flere timer med forskjellig material i både HD sending som med blu ray, jeg foretrekker kino modus, bare i 3D viser det seg at THX er korrekt, i 2D er bilde med litt vaskete farger synes jeg, for å ikke snakke om at i THX modus du kan ikke forandre noen parameter som gamma eller farge temperatur - det hjelper ikke, ingen forandring-. Noen her med samme tv og annerledes erfaring? Jeg bruker en veldig god Monster hdmi 1.4 og ja, det merkes,. Har spilt filmer som jeg kjenner godt og som hadde sett i min gamle KURO og er enig med Lars Erik, aldri hadde sett så gode bilder i min LX 5090, bare i vanlige sending og noen HD sending fra Canal digital boxen, savner jeg litt sort fra Pioneeren mens 90% av material jeg ser, ser bedre ut - mye bedre noen ganger- enn med Kuroen.
Ps. Bruker den original strømkabelen som følger med tv'n som har et system som gjør at kabelen sitter fast i kontakten - i begynnelse hadde tenkt å bruke samme kabel jeg brukte i Kuroen ( Nordost Vishnu) men siden det var for lite plass mellon tv'n og veggen, prøvde jeg med originalen og.....tror ikke jeg skal bytte den. Forsatt bruker en Isotek Mira filter? mellon tv'n og parabolantenne og selv om jeg vet egentlig ikke om den kan hjelpe, har sett mange tv'r hos venner ( de fleste Kuro'er) og synes jeg har en bedre bilde enn de fleste ;) noen av dem har vært hos meg på besøk og mener det samme ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.245
Torget vurderinger
1
Puffen2 skrev:
Nå ser jeg også at Elkjøp legger ut G20 til 9 995,-. Da er det vel ikke så mye mer å lure på. Utover at jeg må handle hos andre enn min faste el.pusher.
Modern skal nå oppgradere fra sin nå "gamle" 32" Samsung. Det ser ut til at det blir denne. Stor stue, så hun trenger de tommene.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.706
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
MusikkGal skrev:
Har nylig kjøp en VT20 Panasonic i 3D og selv om alle ( tekster i hi-fi blader) mener at THX modusen er beste, finner jeg Kino modus eller Profesional 2 bedre. Jeg setter samme nivå i de viktigste parameter - kontrast, farge,sharphet, farge temperatur og gamma- men de bildene er annerledes i de forkjellige modus så etter flere timer med forskjellig material i både HD sending som med blu ray, jeg foretrekker kino modus, bare i 3D viser det seg at THX er korrekt, i 2D er bilde med litt vaskete farger synes jeg, for å ikke snakke om at i THX modus du kan ikke forandre noen parameter som gamma eller farge temperatur - det hjelper ikke, ingen forandring-. Noen her med samme tv og annerledes erfaring? Jeg bruker en veldig god Monster hdmi 1.4 og ja, det merkes,. Har spilt filmer som jeg kjenner godt og som hadde sett i min gamle KURO og er enig med Lars Erik, aldri hadde sett så gode bilder i min LX 5090, bare i vanlige sending og noen HD sending fra Canal digital boxen, savner jeg litt sort fra Pioneeren mens 90% av material jeg ser, ser bedre ut - mye bedre noen ganger- enn med Kuroen.
Ps. Bruker den original strømkabelen som følger med tv'n som har et system som gjør at kabelen sitter fast i kontakten - i begynnelse hadde tenkt å bruke samme kabel jeg brukte i Kuroen ( Nordost Vishnu) men siden det var for lite plass mellon tv'n og veggen, prøvde jeg med originalen og.....tror ikke jeg skal bytte den. Forsatt bruker en Isotek Mira filter? mellon tv'n og parabolantenne og selv om jeg vet egentlig ikke om den kan hjelpe, har sett mange tv'r hos venner ( de fleste Kuro'er) og synes jeg har en bedre bilde enn de fleste ;) noen av dem har vært hos meg på besøk og mener det samme ;D ;D
Du er ikke enig med Lars Erik. Du prater om en VT20, han prater om en G20.
G20 er en "god" TV, men langtfra noen kuro killer.
Professional 1 og 2 tar utgangspunkt i THX-modus men med mulighet for å stille på de forskjellige parametre. THX modus er helt ok, men er ikke helt nøytralt.
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Det var greit "man" men da jeg mente å være enig med Lars Erik det var pga det han sier " GT 20 er bedre enn NOEN PIONEER SINE SKJERMER" så han vil ikke samamenligne GT 20 mot KURO men "noen Pioneer sine skjermer" og da er jeg helt enig med ham. Ta en titt - om du kan- for 5,6,7 og t.o.m. noen av 8. generasjon skjermer fra selv Pioneer og selv om de fikk alle prisene i sin tid, de aller nyeste skjermer - og ikke bare Panasonic- er i noen tilfeller, en "halvhakke" skal vi si, bedre. Mvh Guillermo
Jeg sjøl har eid 3 forkjellige Pioneer ( 8gen. klart HD, 8gen. full HD og den siste KURO 9050) og har vært helt forelsket i alle men...men... ;) ;)
 

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Innlegg
1.130
Antall liker
0
Titter på "Winged Migration" på min splitter nye (og første) plasma tv, og ser at jeg valgte riktig ;D
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Plasma er en døende teknologi. Den har visse fortrinn pr idag på konsument produkter, men LCD er i ferd med å ta det igjen sakte men sikkert.
Tipper at det er nok ikke mange år igjen før plasmaet sine fortrinn er forbigodt av nye LCD (LED) teknologier.

Jeg jobber i et firma som leverer mye tyngre utstyr til tv-produksjonen i Norge og nå har det som betegnes som Grade 1 korrekte monitorer kommet i LCD utgaver fra Sony og Barco. Tidligere har disse vært kun CRT (også i HD utgaver)
Dessverre litt små dyre for konsumentmarkedet, men gir en lite pekepinne på tilgjengelig teknologi :) Over 150K eks mva for en 23" Barco LCD monitor. Men på en annen side har alltid Grade 1 monitorer ligget på dette prisnivået pga av deres ekstreme nøyaktighet.

Informasjon om LCD Grade 1 og 2: http://broadcastengineering.com/test_measurement/broadcast_monitors_video_801/
 

Vedlegg

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
digiman skrev:
Plasma er en døende teknologi. Den har visse fortrinn pr idag på konsument produkter, men LCD er i ferd med å ta det igjen sakte men sikkert.
Tipper at det er nok ikke mange år igjen før plasmaet sine fortrinn er forbigodt av nye LCD (LED) teknologier.

Jeg jobber i et firma som leverer mye tyngre utstyr til tv-produksjonen i Norge og nå har det som betegnes som Grade 1 korrekte monitorer kommet i LCD utgaver fra Sony og Barco. Tidligere har disse vært kun CRT (også i HD utgaver)
Dessverre litt små dyre for konsumentmarkedet, men gir en lite pekepinne på tilgjengelig teknologi :) Over 150k eks mva for en 23" Barco LCD monitor. Men på en annen side har alltid Grade 1 monitorer ligget på dette prisnivået pga av deres ekstreme nøyaktighet.

Informasjon om LCD Grade 1 og 2: http://broadcastengineering.com/test_measurement/broadcast_monitors_video_801/


Bare 150K eks mva? så i Danmark koster bare 150K? imorgen tar jeg danskebåten og kjøper jeg 2 stk, ( gangen og badet). Takk for tips. ;D ;D
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.706
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
MusikkGal skrev:
Det var greit "man" men da jeg mente å være enig med Lars Erik det var pga det han sier " GT 20 er bedre enn NOEN PIONEER SINE SKJERMER" så han vil ikke samamenligne GT 20 mot KURO men "noen Pioneer sine skjermer" og da er jeg helt enig med ham. Ta en titt - om du kan- for 5,6,7 og t.o.m. noen av 8. generasjon skjermer fra selv Pioneer og selv om de fikk alle prisene i sin tid, de aller nyeste skjermer - og ikke bare Panasonic- er i noen tilfeller, en "halvhakke" skal vi si, bedre. Mvh Guillermo
Jeg sjøl har eid 3 forkjellige Pioneer ( 8gen. klart HD, 8gen. full HD og den siste KURO 9050) og har vært helt forelsket i alle men...men... ;) ;)
Hvordan kan du være enig i dette når du (igjen) snakker om VT20 og han snakker om G20 (ikke GT20, som uansett ikke er like god som VT20)?
At G20 har noe som helst å fare med sammenlignet med 9gen Pioneer (som det er inneforstått man snakker om her) erIMO en direkte løgn. Men du må gjerne mene det motsatte, men da skal du ihvertfall snakke utifra samme erfaringer. Hvis du nå mener VT20 forbigår alle dine tidligere Pioneer-plasmaer, så er dette en helt annen sak. Og som du ser under her, er jeg enig i at dette er en TV som tilhører det helt øverste tet-sjiktet.

Man skrev:
Pana skal ha at de har klart å differensiere godt mellom modellene slik at prisforskjellene tilsvarer mer eller mindre det man får for pengene.
V20 er verdt det 3k mer enn V20 IMHO. Litt renere i bildet, og også tydelig mørkere også. At den er mye finere i designen teller også en smule. V20 er en fantastisk god TV, og kun rett bak en Pioneer KRP-500a i ultimativ bildekvalitet.


lars_erik skrev:
Etter min mening er G20 bedre enn noen av Pioneers sine plasmaer.
 
Topp Bunn