Valg av romkorreksjonssystem

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Hei folkens!

Eg bruker litt tid om dagene på videreutvikling av hifi-systemet mitt. Anlegget består idag av eit ganske tradisjonelt "Kilde-integrert forsterker-høyttalere" system. Anlegget er ingenting utenom det vanlige, men er bygget opp av det som eg anser som gode komponenter fra Adyton, T+A og REL.

Det som er klart for meg, er at akustikk og romkorreksjon er eit naturlig steg å ta. Akustikk skal eg ikkje nevne så mykje om, men rommet har den typiske L-formen. Kommer til å ta førsterefleksjoner og diffusjon..bassfeller er allerede på plass.

Egenskaper med anlegget idag, som eg personlig setter pris på, er høg oppløysning og eit relativt uanstrengt lydbilde. Det er samtidig rom for forbedringer, uten tvil.

Romkorreksjon er området eg søker hjelp til hos Hifisentralen's Finest :)
I utgangspunktet så var DEQX svaret på alle mine utfordringer. HDP-5 eller PreMate Plus sammen med deres tri-amp'er ville kunne erstatte integrert forsterker, ta seg av volum, filter og romkorreksjon. Roon ready er dei óg.
Skåret i gleden er dessverre at med ugunstig vekslekurs mot det som er av utenlandsk valuta, høg pris(sjølv på tilbud) så blir dette sannsynligvis i overkant kostbart å investere i.

DEQX er ikkje fullstendig utelukket, men eg vil gjerne undersøke kva folk her inne anser som gode alternativ.
I ein jungel av dsp-løsninger, IIR&FIR kompatible bokser, kjente og obskure produsenter som alle lover at deres produkt er den nye vinen...der trenger undertegnede ei kompassnål for å stake ut kursen videre :)

Gode forslag taes imot med stor takk!
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Pc basert så er jo Jriver ett meget godt alternativ.
Jeg er strålende fornøyd.
Bruker dette som deling også. Ikke noe delefilter i ht.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
I profflydsegmentet finnes det et utall av muligheter. Litt avhengig av om du bruker Mac eller Windows:

Lynx, RME, Apogee, Metric Halo, MOTU og mange andre. Selv bruker jeg denne:

uln8.jpg


Det forutsetter at du har lyst til å ratte litt selv, og ikke bare ønsker å legge inn en korreksjonskurve.



mvh
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.079
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Alle systemene gjør en god jobb. Velg det som noen du kjenner benytter eller som har et aktivt brukerforum på produktet.
Utfordringene er ikke produktene, men muligheten til å skru seg helt ut på bærtur er.

Velg en opp trukket sti om du ikke gidder å være pioner i feltet. Raskest og rimeligst.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
Hva jeg har prøvd: Dirac Live (med minidsp) og det innebygde auto-eq-systemet til DBX Driverack (Venu360), som egentlig har blitt utviklet for kalibrering av proff-lyd. I bassen funker begge tingene veldig bra synes jeg. Oppover i frekvens har jeg nok en liten preferanse for Driverack sin eq, som er mindre inngripende, og primært går ut på diskret tonal eq. Dirac live gjør mer med lyden, ser også på fase m.m. Jeg antar at ulike ting vil få ulike resultat i ulike oppsett. Nå bruker jeg bare Driverack-boksen og den innebygde eqen der.

Beste er å prøve ulike ting, hvis du har mulighet. Dirac Live kan du prøve ut gratis, hvis du kobler til en PC i signalveien, noe som gjør det lett å se hva du synes!
 

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Takk for tilbakemeldinger og engasjement i tråden, eg setter pris på dere alle :)

Eg har fått litt tid, i ein ellers travel kvardag, til å orientere meg litt i dei gode forslagene som dere har kommet med.
Har kommet fram til ei shortlist som, inntil videre, er slik ut:

DEQX
Metric Halo
MiniDSP
Enhet med Dirac

Slik eg forstår det er det store fordeler med å gjere korreksjon tidlig/digitalt i kjeden...f.eks for å unngå unødvendig ad/da konvertering. Har registrert at det finnes produkt som jobber på den analoge siden, uten at eg har satt meg dypt inn i hvorfor.

Ein ting som eg er ganske sikker på er at eg ikkje ønsker å gjere meg avhengig av å ha pc som ein permanent del av kjeden. Foretrekker å ha ein komponent som eg kan "set and forget".
Naturligvis må pc brukes for måling, justeringer med mer, men eg ønsker å kunne ladte dette opp til ein komponent som står i kjeden istedenfor å starte opp ein pc sammen med anlegget.

Med tanke på at det går an å teste Dirac gratis så kommer eg nok til å teste ut det med pc tilkoblet for å få litt trening i dette...lesing og teori er fint, men praksis er viktig :)
Umik målemikrofon kjøpte eg inn for lenge siden...undrer på kor den blei plassert, for den blei aldri tatt i bruk :rolleyes:
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Hadde vært fint om du kunne ha delt tankene dine rundt det endelige valget.
Skal du bruke den som delefilter eller bare til romkorreksjon?
 

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Hadde vært fint om du kunne ha delt tankene dine rundt det endelige valget.
Skal du bruke den som delefilter eller bare til romkorreksjon?
Hei

Mine høyttalere har ikkje delefilter originalt. Slik kjeden er idag, så tester eg nok kun ut romkorreksjon til å begynne med.

Mulig folket i tråden kan svare på dette angående delefilter?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Dirac kjenner jeg ikke, men de andre tre enhetene du har på listen din kan da alle brukes til å implementere delefilter også.

mvh

Edit: Har også hatt DEQX, som ikke akkurat overveldet meg lydmessig. ADCen var det som var det svakeste leddet, IMO. Dette var vel å merke en tidligere versjon. Såvidt jeg har forstått, er de nyere versjonene bedre.
 
Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hadde vært fint om du kunne ha delt tankene dine rundt det endelige valget.
Skal du bruke den som delefilter eller bare til romkorreksjon?
Hei

Mine høyttalere har ikkje delefilter originalt. Slik kjeden er idag, så tester eg nok kun ut romkorreksjon til å begynne med.

Mulig folket i tråden kan svare på dette angående delefilter?
Jriver har jo alt. Utenom DAC.
Jeg bruker Lynx Aurora 16 som DAC, den er helt konge.
 

cfuttrup

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2019
Innlegg
91
Antall liker
60
Hei

Interessant spørsmål. Jeg føler for å gi et innspill til debatten her. Der er pent mange ulike systemer å velge imellom. Vi har de to klassiske faktorer, 1) kvalitet, 2) pris. Dertil kommer en faktor som brukervenlighet, og hvor mye kan og vil du fordype deg i emnet og gjøre ting selv?

Kaken kan sikkert skjæres på flere måter, men som jeg ser det vil første deling være om romkorreksjonsutstyret bruker å optimere et enkelt målepunkt, eller om der måles i flere punkter. Litt teoretisk kan man sige at hvis der måles i bare et punkt, så er det ikke mulig å skelne imellom romkorreksjon og høyttalerkorreksjon. Tilhengere av et-punkts måling (i sweet spot) siger, at det er også helt ligegyldig og at det bare er en fordel at også høyttaleren blir korriget i samme gjengen. Jeg er ikke enig og ville velge et system som måler i flere punkter ("ville" - fordi jeg har p.t. ikke investert i et system til romkorreksjon).

Eksempel på 1-punkts målesystem og korreksjon: Acourate https://www.audiovero.de/en/acourate.php ... Acourate kan kjøre med f.eks. miniDSP.

Et par eksempler på flerpunkts målesystemer og korreksjon:
- Lyngdorf RoomPerfect
- Dirac Live ... som også kan kjøre med f.eks. miniDSP
- REW (https://www.roomeqwizard.com/)

Et annet punkt som kan være utslagsgivende er, hvordan du vil koble det inn i systemet, f.eks. imellom en pre_ og poweramp, og om du derfor må ha analog in-out (og dermed trenger en ADC i apparatet). En ADC er klassisk et svakt led i signalkjeden, så jeg anbefaler ikke dette. Vil det være OK om romkorreksjonen pga. digital in bare blir utført på digitale signalkilder? Ønsker du å kunne bytte (oppgradere) DAC i systemet etter hvert slik at du foretrekker digital in-out?

En greie er i øvrig om du vil kompensere hele det hørbare område, eller bare vil ta bort resonansene i bassen. Vanligvis skelner man ift. rommets volumen med under/over Schröder frekvensen i rommet, men ikke alle rom er sfæriske eller evt. kubiske, så i praksis bruker vi bare Schröder frekvensen som en art referanse og kan i praksis være fleksible på hvor vi starter/stopper med romkorreksjonen.

I øvrig så berører alle disse systemer en måling av rommet. Der finnes også en kategori basert på computational acoustics. Jeg har sjeldent observert dette i praksis, faktisk kan jeg bare komme i tanke om at Linn tilbyder et slikt system:
https://www.linn.co.uk/blog/want-true-room-correction-drop-the-mic

Systemene som bare måler påstår at det betyr ikke nået om det det er gulv eller vegger, som skaper refleksjonen, det må uansett skulle kompenseres bort. Andre steder kan man lese, at mennesker finner det unaturlig om gulv-refleksjonen blir borte.

Som nevnt, jeg har ikke et romkorreksjonssystem selv, og derfor har jeg ingen erfaring med dette ... men et godt tykt (18 mm ull) gulvteppe fungerer bra her hos meg.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
......
Edit: Har også hatt DEQX, som ikke akkurat overveldet meg lydmessig. ADCen var det som var det svakeste leddet, IMO. Dette var vel å merke en tidligere versjon. Såvidt jeg har forstått, er de nyere versjonene bedre.
Samme har jeg lest om miniDSP, tror det også gjaldt den 2x8 (den store boxen til en 10'er), men det var de tidlige versjonene. Hvordan ADC'en er nå vet jeg ikke, men har inntrykk av at det har vært et svakt punkt.

Kom på at det noen australiere som holder på med en alt-i-ett boks (pre-dsp): Analog Precision Ultimate Preamp
https://analog-precision.com/po/

stiv pris (i min bok i hvertfall.:) US$ 4950 :rolleyes:
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Det er definitivt et produktområde der det mangler mye på markedet, men samtidig hadde det vært kjekt å vite litt mer om hva som skal settes opp, og hvordan, samt om du først og fremst er ute etter korreksjon for akustikk, justering av klangbalanse, å få integrert subene, en kombinasjon av disse, eller noe annet.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har sullet mye med manuell PEQ via Minidsp, Dirac Live på pc og Audiolense XO og har gjort meg noen tanker som kan være verdt å få meg seg;

- vil man bruke anlegget som tv-lyd også kan man egentlig se vekk ifra pc-baserte greier. Da er det ekstern boks som gjelder, med mindre man elsker knot.
Audiolense og den type FIR-filtre vil gi delay som gjør det vanskelig å synkronisere med TV.
Anbefaler nye Minidsp SHD da man får Dirac, god dac og streamer på kjøpet.

- Audiolense låter bedre enn Dirac, hvis man tar seg tid til å finne en god balanse på hvor kraftig det skal korrigeres.

- Romkorreksjon låter kun bra hvis rommet i utgangspunktet er greit. Er rommet veldig livlig er man langt bedre tjent med å fikse det verste.

- Veldig kraftig korreksjon over ca 300 hz kan resultere i snodig lyd, så vær kritisk. Grafer målt på ett punkt sier lite om hvordan ørene plukker opp informasjon i området rundt knotten.

- En enkel EQ-boks ala minidsp 2x4hd kan være mer enn nok til å gi effekten man trenger, start der hvis man ikke har noe erfaring og ikke vil blåse penger.
 

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Takk for gode innspill og deling av egne erfaringer!

Ein travel kvardag har hindret meg i å grave med djupare ned i temaet, men miniDSP med Dirac ser ut til å vere ein sterk kandidat. Målemikrofon er gravd fram frå lageret og eg satser på å få tatt målingar med REW i helgen.

Eg vil prøve å halde med på den digitale sida av systemet når det kjem til korreksjon. Det betyr muligens innkjøp av dac, då eg er usikker på kvaliteten på dacen som står i miniDSP SHD? Idag tek Oppo 105 seg av konverteringen og sender signalet balansert via xlr til forsterker. Mulig at dette ikkje er noko problem.

For å svara på snickers-is sitt spørsmål så ønsker eg å integrere bass så godt som mulig. Eg har 1 subwoofer i systemet idag og jakter på 1 til. Men Rel B1 Britannia er jammen sjelden vare på bruktbørsen. Videre vil eg sjå om det kan bidra med å rydde litt opp høgare opp i registeret, men eg vil tru at akustikktiltak vil vere det mest utslagsgivande.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.283
Antall liker
34.817
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Dirac kjenner jeg ikke, men de andre tre enhetene du har på listen din kan da alle brukes til å implementere delefilter også.

mvh

Edit: Har også hatt DEQX, som ikke akkurat overveldet meg lydmessig. ADCen var det som var det svakeste leddet, IMO. Dette var vel å merke en tidligere versjon. Såvidt jeg har forstått, er de nyere versjonene bedre.
Jeg har DEQX HDP3, HDP4 og HDP5, og har tidligere hatt PDC2.6P. Jeg kan bekrefte at modellene fra HDP3 og fremover låter langt bedre enn de første PDC2.6P. Den første tilførte uakseptabelt mye støy og «grått slør», spesielt med analog input. Nåværende modeller er transparente også med analog input. Det låter eksakt likt om jeg tar digitalsignal fra Logitech Transporter til DEQX eller om jeg D/A-konverterer i Transporter og A/D-konverterer i DEQX før ny D/A-konvertering der. (Si fra om noen behøver en HDP3 med trafo-balanserte utganger. Har ikke somlet meg til å legge ut annonse på bruktbørsen ennå.)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Asbjørn Jeg vet ikke om jeg noen sinne testet analog input på DEQX 2.6, men er det samme DSP-core og stort sett den samme setup SW som første modell i de siste variantene? Mener jeg så et innmatbilde som skulle være HDP5, og der satt det samme DSP-kort som fra lanseringen i 2003 med 2xADSP21069.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.283
Antall liker
34.817
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det er samme DSP, ja. Forskjellen er endret jordingsskjema på kretskortet og nyere opamper. Den første versjonen av kretslayouten fikk nok en del støy fra de digitale kretsene inn på det analoge jordplanet. Etter at jordingen ble endret forsvant den tilsløringen totalt. HDP4 og 5 låter likt, men jeg mener at HDP3 har en litt varmere karakter. Jeg måtte gjøre noen små justeringer i eq-profil etter å ha byttet fra HDP3 til HDZp4.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.506
Antall liker
14.210
Sted
Langesund
DEQX HDP3 var i mine øre mye bedre enn DEQX 2.6. Den var umulig å få ned skuldrene med - hard, stikkende og uvennlig mot øret. Prøvde de fleste triks men den samme signaturen lå der. Ble overrasket når den oppgraderte (HDP3) kom tilbake. Da ble alle innstillinger behagelig å høre på, og det ble liksom ikke så nøye hvordan kalibreringsprosessen ble gjennomført. Stor forskjell vil jeg si.
Nå bruker jeg Audiolense og Lynx Aurora 8, som igjen er myyyee!! bedre enn HDP3 igjen;)
 
Sist redigert:

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Dirac kjenner jeg ikke, men de andre tre enhetene du har på listen din kan da alle brukes til å implementere delefilter også.

mvh

Edit: Har også hatt DEQX, som ikke akkurat overveldet meg lydmessig. ADCen var det som var det svakeste leddet, IMO. Dette var vel å merke en tidligere versjon. Såvidt jeg har forstått, er de nyere versjonene bedre.
Jeg har DEQX HDP3, HDP4 og HDP5, og har tidligere hatt PDC2.6P. Jeg kan bekrefte at modellene fra HDP3 og fremover låter langt bedre enn de første PDC2.6P. Den første tilførte uakseptabelt mye støy og «grått slør», spesielt med analog input. Nåværende modeller er transparente også med analog input. Det låter eksakt likt om jeg tar digitalsignal fra Logitech Transporter til DEQX eller om jeg D/A-konverterer i Transporter og A/D-konverterer i DEQX før ny D/A-konvertering der. (Si fra om noen behøver en HDP3 med trafo-balanserte utganger. Har ikke somlet meg til å legge ut annonse på bruktbørsen ennå.)
PM sendt 🙂
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.473
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
96
Jeg har stor tro på denne nye fra DSPeaker : https://www.lsound.no/collections/stereo-kalibrering/products/dspeaker-anti-mode-x4

Jeg hadde den gamle Dualcore modellen og den var slett ikke dum :)
ENDELIG et nytt produkt for oss som har systemer og behov som gjør PC basert uoverkommelig eller umulig. Er fornøyd med det jeg har i dag, men den der skal jeg legge på minnet. En stand-alone boks med "alt" av tilkoblinger + romkorreksjon og mulighet for bruk som preamp er dessverre alt for sjeldent å se, og prisene er ofte hinsides.
 

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Fyrer av det som sikkert er eit skikkelig nybegynnerspørsmål no, men slik er det :cool:

Er volumstyring uavhengig av romkorreksjon/dsp?
Grunnen til at eg spør er at eg har ingen mulighet til å forbikoble den analoge volumkontrollen på forsterkeren eg har idag. Greit nok, eg kjem nok til å gå tilbake til effekttrinn etterkvart, men begynte å tenke over det generelt.
Har mulighet til å styre volum digitalt på Oppo bdp-105 som er kilde i anlegget, samt analogt på forsterkeren.

Ville det vert noko gevinst i å la dsp-enheten ta seg av volumstyring, eller er det akkurat det samme kvar dette gjeres?
 

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Så har det omsider dukket opp ein MiniDSP SHD i systemet. Blir spennande å sjå kva ein kan få av denne boksen med litt egeninnsats.
Habile målinger, samt det eg anser som en god kryssing mellom ytelse og kostnad (2nd hand), gjorde at det blei SHD. Så gjenstår det berre å bekrefte eller avkrefte denne teorien
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Gratulerer, det er en fin boks med gode muligheter til å få til en habil lydkvalitet :)
 

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Gratulerer, det er en fin boks med gode muligheter til å få til en habil lydkvalitet :)
Takk for det, Coolio.
Kundesupport hos minidsp skal overføre lisenser til meg denne veka, så eg satser på å vere klar til å starte leken til helgen.
 

Naturlig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.01.2015
Innlegg
258
Antall liker
333
Sted
Vestfold
Gratulerer, det er en fin boks med gode muligheter til å få til en habil lydkvalitet :)
Takk for det, Coolio.
Kundesupport hos minidsp skal overføre lisenser til meg denne veka, så eg satser på å vere klar til å starte leken til helgen.
Hvilken MiniDSP SHD har du gått for? Har du en preamp (balansert) i systemet også?
 

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Gratulerer, det er en fin boks med gode muligheter til å få til en habil lydkvalitet :)
Takk for det, Coolio.
Kundesupport hos minidsp skal overføre lisenser til meg denne veka, så eg satser på å vere klar til å starte leken til helgen.
Hvilken MiniDSP SHD har du gått for? Har du en preamp (balansert) i systemet også?
Hei

Eg bruker "fullversjonen" av denne utgaven, som bare heter SHD. Den fungerer som både dac og preamp i mitt oppsett
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
Shd minidsp ser ut som en virkelig bra pakke. Grattis
 

Naturlig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.01.2015
Innlegg
258
Antall liker
333
Sted
Vestfold
MiniDSP SHD finnes i to versjoner, full versjon og Studio.
Om man har en godkjent DAC og pre vil jeg tro at Studio versjonen duger? Da kan man velge hvor digital input kobles til, med og uten korreksjon.
 
Sist redigert:

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
MiniDSP SHD finnes i to versjoner, full versjon og Studio.
Om man har en godkjent DAC og pre vil jeg tro at Studio versjonen duger? Da kan man velge hvor digital input kobles til, med og uten korreksjon.
SHD Studio vil fungere som Preamp ved å styre volum, så det eneste du trenger er en Dac mellom Shd Studio og forsterker.
Analog pre etter Shd Studio er ikkje optimalt. Dersom du ønsker å koble inn miniDSP på analog side av anlegget så er SHD unødvendig dyrt da du går glipp av mange av funksjonene som er innebygget
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
669
Antall liker
743
Kjøp ett anlegg med gode komponenter og sørg for å behandle lytterommet akustisk, ferdig. Kjenner ingen erfarne hifi-interesserte eller anmeldere (i de «tyngre» bladene eller webbasert) som benytter noen form for DSP.

JP
 

ArneM

Dsp er et must !
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
2.032
Antall liker
2.251
Sted
Andebu , Vestfold
Torget vurderinger
30
Kjøp ett anlegg med gode komponenter og sørg for å behandle lytterommet akustisk, ferdig. Kjenner ingen erfarne hifi-interesserte eller anmeldere (i de «tyngre» bladene eller webbasert) som benytter noen form for DSP.

JP
Da spiller de vel vinyl på rørforsterkere og.....
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Kjøp ett anlegg med gode komponenter og sørg for å behandle lytterommet akustisk, ferdig. Kjenner ingen erfarne hifi-interesserte eller anmeldere (i de «tyngre» bladene eller webbasert) som benytter noen form for DSP.

JP
Da kjenner du ikke mange med denne hobbyen....
 
Topp Bunn