Valg av Riaa til Project Debut Carbon Espirit

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
325
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
I følge Lyd&Bilde bladet 11:2012

Project Debut Carbon Espirit: Lydkvalitet 5, Funksjonalitet 5, Brukervennlighet 4, Kvalitet 5 : Total 6 (?) : Best i test
+Fyldig klang, Flott kvalitet, God dynamikk -Fint lite til prisen

Rega RP1 : Lydkvalitet 6, Funksjonalitet 5, Brukervennlighet 4, Kvalitet 5 : Total 6 (?) : Best kjøp
+Fyldig bass, God dynamikk, Kontrast - Ingen ting til prisen

:)
Det er vel omvendt, det er Pro-jecten som får 6 på lydkvalitet, og 6 på total, mens Rega får 5 på lydkvalitet og total. Pro-jecten ble kåret til "best i Test", mens Raga ble "Beste kjøp" (har jo lavest pris av de to)

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Antall liker
1.563
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.312
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
I følge Lyd&Bilde bladet 11:2012

Project Debut Carbon Espirit: Lydkvalitet 5, Funksjonalitet 5, Brukervennlighet 4, Kvalitet 5 : Total 6 (?) : Best i test
+Fyldig klang, Flott kvalitet, God dynamikk -Fint lite til prisen

Rega RP1 : Lydkvalitet 6, Funksjonalitet 5, Brukervennlighet 4, Kvalitet 5 : Total 6 (?) : Best kjøp
+Fyldig bass, God dynamikk, Kontrast - Ingen ting til prisen

:)
Det er vel omvendt, det er Pro-jecten som får 6 på lydkvalitet, og 6 på total, mens Rega får 5 på lydkvalitet og total. Pro-jecten ble kåret til "best i Test", mens Raga ble "Beste kjøp" (har jo lavest pris av de to)
Nei, mulig det er trykkfeil med de karakterene som står i bladet er de jeg har gjengitt. Det er derfor jeg stusser når de gir Project best i test. Og, når man få fra 4-6 eller 4-5 i karaktere så skal vel ikke snittet bli 6, men rundt 4-5. Begynner å skjønne hvorfor så mange produkter får høye score - de legger sammen enklet karakterene, ikke regner snitt :cool:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Antall liker
1.563
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Og nettopp derfor kjøper jeg aldri Lyd & Bilde lengre. De har gitt score etterhvert som hva som er populært og kanskje etter de store selskapers pipe.

Som ved kåring av årets tv. Hvert år vant Pioneer Kuro og når den forsvant tok Panasonic VT-serie over som hvert års vinner. Tipper L&B etterhvert mottok misnøye fra de tre store LCD-produsentene; Samsung, LG og Sony. Og vips så innførte L&B nye tv-klasser. De delte det nå opp i årets plasma og årets LCD. I plasma-klassen var det kun Panasonic og Samsung som konkurrerte. Ergo ble den klassen mer uinteressant. Og slik ble LCD årets tv og plasma ble en parentes. Jeg tror ikke det var helt tilfeldig.

Det samme synes jeg å se fra Rega-tester. De testes mye og de vinner stort sett alltid......

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hei.
Har selv den platespilleren. Et bytte til Bronze stift (for ordens skyld et minutt jobb, napp ut red, inn med bronze. Juster trykk)
vil gi vesentlig bedre utbytte av lyd en noe riaa kjøp til red. Stereolab har rimelige Graham. Evt kjøp en rimelig V lps. Men budsjetter inn en bronze pu.

Gjentar meg selv en gang til. Red er en på grensen til kjedelig og uoppløst stift. Vil ikke hjelpe med aldri så fargerike og dyre riaaer.
En bronze er nok forøvrig max av hva armen er kapabel av å bruke.
Har også black pu i samme serie. Arm ikke god nok for det steget opp.
Arild :D
Jeg spilte lenge med Debut metall-arm med Dynavector 10x5, jeg. Funket fett, det.

TorErik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2011
Antall liker
24
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Spilleren er jeg fornøyd med. 👍 "6 på lyd"
Gode tips om pickups, jeg sjekker litt rundt disse.

Men, i dag ble det en Primare R20 riaa på meg. Skal teste i morgen!! Håper og tror det blir en bra match.

Sist redigert:

TorErik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2011
Antall liker
24
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Da er Primare R20 plassert i racket og testet. Svært fornøyd!! Fikk touchet av varme som jeg var ute etter.
God match med Hegel200 og Dynaudio.

God skandinavisk forbrødring. Norsk, svensk og danske.

Sist redigert:

SteinLarsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.06.2009
Antall liker
1.391
Sted
Nykirke
Torget vurderinger
5
Tor Erik:
Siden Thorhauge Audio holder til i nærheten av Amtoft bør vi legge turen innom.

Ikke si det til noen, men liker egentlig 2112 best, men det høres ikke like kult ut som nick:)

Little Bear vil jeg fortsatt tro er et riktig valg for deg om du ikke vil brukte +5k. Får du en billig Thor Hauge eller ASR, kan du også trå til, men ikke sikkert de har "rør varmen". Low Cost - Thorhauge Audio

SteinLarsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.06.2009
Antall liker
1.391
Sted
Nykirke
Torget vurderinger
5
Selv om du nå har kjøpt en Primera.
Det er plass til to riaa i racket.

TorErik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2011
Antall liker
24
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Høres ut som en god idé Larsen. Om ikke kun for å slå av en titt. 🎵🎵

Cozy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2014
Antall liker
87
Da er Primare R20 plassert i racket og testet. Svært fornøyd!! Fikk touchet av varme som jeg var ute etter.
God match med Hegel200 og Dynaudio.

God skandinavisk forbrødring. Norsk, svensk og danske.
Hei TorErik.

Gratulerer, godt valg, naturlig varme og en god match med øvrige komponenter, høres fint ut. Og skandinavisk forbrødring , veldig bra!

Hilsen Cozy

Topp Bunn