Valg av pickup til platespiller

nytt

Medlem
Ble medlem
05.05.2016
Innlegg
36
Antall liker
4
Hei, jeg har nylig skaffet meg en jvc l-a55 med z1-s pickup (sannsynligvis ikke mye brukt, men stift er heller aldri byttet).


Det står lite om armen i manualen som jeg har funnet på nettet. Hvordan vet jeg hvilke pickuper som passer til armen? Forslag?
Vil for eksempel ortofon blue, at vm96ml eller goldring 1006 passe?
Er det en platespiller som fortjener pickup-oppgradering?
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Hei, jeg har nylig skaffet meg en jvc l-a55 med z1-s pickup (sannsynligvis ikke mye brukt, men stift er heller aldri byttet).


Det står lite om armen i manualen som jeg har funnet på nettet. Hvordan vet jeg hvilke pickuper som passer til armen? Forslag?
Vil for eksempel ortofon blue, at vm96ml eller goldring 1006 passe?
Er det en platespiller som fortjener pickup-oppgradering?
Hei Har en annen DD spiller fra jvc m samme nål ,Har brukt mange nåler på ,Dette er en MM nål ,men eg har brukt Mc nåler å litt av kvart her ,sender deg litt info ,,,,nål + headshell max 18 g eller deromkring helst under ,spiller fint m alle nåler her
LP gear å andre har jo ny nåle tupp til deg, denne nål er god ,søk på nett JVC Z1-S


Mvh Roy
 

Vedlegg

nytt

Medlem
Ble medlem
05.05.2016
Innlegg
36
Antall liker
4
Ok, vet du om hvor mye det orginale headshellet veier? Og hva med "complience"?

Hvis jeg skal velge en annen pickup, hva må jeg se etter da? Passer for eksempel AT-95ml bedre enn ortofon blue fordi den er lettere? Hvem passer best i forhold til complience?
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Ok, vet du om hvor mye det orginale headshellet veier? Og hva med "complience"?

Hvis jeg skal velge en annen pickup, hva må jeg se etter da? Passer for eksempel AT-95ml bedre enn ortofon blue fordi den er lettere? Hvem passer best i forhold til complience?
Hei igjenn
Den AT-95ml er glimrende ,Tester der ute så liker de den(rød) bedre enn den dyreste(brun) m shiabatasliping ,men du kan også oppgradere til dyrest senere da denne går på samme hus,bytter kun stylus
. står mere forklart hos audiotechnica.com
Når det gjelder Ortofon så synest eg disse rimelige MM nålene ikke er noe,Men de er nå meg da, Har Mc nåler av Ortofon men de er en andre saker
Så mitt valg er AT
Mvh Roy
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Ok, vet du om hvor mye det orginale headshellet veier? Og hva med "complience"?

Hvis jeg skal velge en annen pickup, hva må jeg se etter da? Passer for eksempel AT-95ml bedre enn ortofon blue fordi den er lettere? Hvem passer best i forhold til complience?
Hei
Husk stift nål skal være 48mm fra nål tipp og inn til der head shell begynner ,der det er skrudd fast ,står bilde av det i PDF som du fikk,sjekk nåle trykk etter spec fra AT ,så er du i gang, å samme skala på antiskating som de er på nål ,,,,eller noe mindre antiS de hører du
Mvh
 
Topp Bunn