Forsterkere Valg av komponenter

Klarlyd

Medlem
Ble medlem
05.10.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Hei!

Jeg har bestemt meg for å få lyd i anlegget igjen, men trenger litt hjelp til å plukke ut rette komponenter. Anlegget består av 2 gulvstående høytalere med til sammen 4 bass- , 4 mellombass-, 2 høy mellomtone- og 2 diskant- element, alle fra Seas.

Musikken kommer til å bli spilt, i all hovedsak fra Pc og gjerne mobiltelefon, men mangler alt av forsterker komponenter etc.

Har ønsker om at lyden skal bli så klar og fin som mulig, til prislapp på ikke over 10k.

Har sett litt på følgende komponenter:

Crown - effektforsterker
Forforsterker (uvisst) - uvisst
Yaqin cd3 - hi-end buffer
Hegel HD2 - DAC

Tror dere denne komboen vil ha noe for seg ? eller er noen av komponentene unødvendig? Burde jeg kanskje heller ha kun gått for ett komponent, nemlig en integrert stereo forsterker?

Håper på noen raske svar :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Kan si deg en ting..skal du beholde de høyttalerne der blir den oppgaven omtrent umulig til det budsjettet! MEN HVOR STORT ER ROMMET DITT? Hvilken musikk hører du på?:rolleyes:
 

Klarlyd

Medlem
Ble medlem
05.10.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
hva er i veien med høytalerene ^^,?

- Rommet er vel 25 kvadrat..
- hører på det meste.

Ønsker hvertfall å få noe lyd i dem, så lurer derfor på hvilke forsterker etc. som kunne passet her.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
DIY?? Litt store...for å kontrollere så mange elementer trenger du nesten et kraftverk av type Bladelius Ymer eller større! Minimum er NADs monstre.

Forslag: Allround til så store rom er egentlig veldig enkelt..ei midsize søyle rundt 5-7,5k hjelper deg langt på vei..For eksempel er Dali Ikon eller Zensor fine serier å begynne med..kombinert med en forsterker fra Audiolab. Står en svart 8000SE integrert 60W på OHC! Hør med Henning. Er du rocker, er Klipsch høyttaleren for deg. Andre merkr jeg ville sett på er Parasound, Naim, Exposure. Og altså et par mindre, mer velbygde høyttalere først. PA-forsterkere er nettopp det- PA-forsterkere! Og PC-avspilling uten ordentlig DAC på er ALDRI suksess! Tør jeg være så frekk å foreslå at du prøver å få en pakkepris på Audiolab para med Audio Physic Classic 10 på OHC..litt over budsjettet, men rydder du unna de sværingene der, har du en langt mer slepen lyd..
 
Sist redigert:

Klarlyd

Medlem
Ble medlem
05.10.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Takk for svar!

Bladelius Ymer var no ihvertfall hakket dyrere enn hva jeg hadde tenkt meg ;) Det er derfor jeg kom innpå tanken med effektforsterker, for å hente ut den kraften jeg trenger for å nettopp drive alle elementene, for så å hente ut litt lydkvalitet ut av dem igjennom en akseptabel forforsterker, sammen med DAC osv. Lurte også i sammenheng med dette om en Yaqin cd3 kunne gitt et løft med tanke på lydkvaliteten?

DAC er ihvertfall et must, men må som sagt ikke være alt for dyrt, ønsker å ha noe å starte med, for så å gjerne bygge på senere dersom interessen for high end øker etterhvert.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Hva er høyttalerens fabrikantnavn og modellbetegnelse?

Jeg har bestemt meg for å få lyd i anlegget igjen, men trenger litt hjelp til å plukke ut rette komponenter. Anlegget består av 2 gulvstående høytalere med til sammen 4 bass- , 4 mellombass-, 2 høy mellomtone- og 2 diskant- element, alle fra Seas.
Hva er høyttalerens fabrikantnavn og modellbetegnelse?

Vha. de opplysningene kan man sannsynligvis finne noen spesifikasjoner slik at man får en idé om hvilke forsterkere som egner seg.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Klarlyd: Da gjør du dette enkelt! Hopp over China! Hold systemet enkelt og med høyest mulig kvalitet på de watt du har!

For eksempel slik: Du får en bedre boks i Audiolab Qdac..den har DAC, pre og hodetelefonamp. 4200 kr! RESTEN LEGGER DU I EN AUDIOLAB 8200P 100W EFFEKTFORSTERKER...pris 7000. Er du heldig ,får du den pakka for budsjettet ditt. Her brukes samme effekten til å drive et par kraftkrevende Sonus Fabere! MED KJEMPERESULTAT!
 

Klarlyd

Medlem
Ble medlem
05.10.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Jeg har bestemt meg for å få lyd i anlegget igjen, men trenger litt hjelp til å plukke ut rette komponenter. Anlegget består av 2 gulvstående høytalere med til sammen 4 bass- , 4 mellombass-, 2 høy mellomtone- og 2 diskant- element, alle fra Seas.
Hva er høyttalerens fabrikantnavn og modellbetegnelse?

Vha. de opplysningene kan man sannsynligvis finne noen spesifikasjoner slik at man får en idé om hvilke forsterkere som egner seg.
Diskant - H1396
Mellomtone - H1658-04
Bass mellomtone - H1220
Bass - H1209-08
 
T

tce-teams

Gjest
Hva med ein fet effektforsterker fra emitova eller rettere sagt monoblokkene fra emitova. Di skal vel greie og rocke disse høyttalerene dine , grei pris er det på di å.
 
X

X186841

Gjest
Synes du disser China litt vel mye.
Du er klar over att Audiolab er 100% made in China ?


Klarlyd: Da gjør du dette enkelt! Hopp over China! Hold systemet enkelt og med høyest mulig kvalitet på de watt du har!

For eksempel slik: Du får en bedre boks i Audiolab Qdac..den har DAC, pre og hodetelefonamp. 4200 kr! RESTEN LEGGER DU I EN AUDIOLAB 8200P 100W EFFEKTFORSTERKER...pris 7000. Er du heldig ,får du den pakka for budsjettet ditt. Her brukes samme effekten til å drive et par kraftkrevende Sonus Fabere! MED KJEMPERESULTAT!
 

Klarlyd

Medlem
Ble medlem
05.10.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Se her ja, flere gode forslag! Synd jeg ikke har kunnskapen til å luke ut de forskjellige når det kommer til lydkvalitet! Men Målet er å få første møte med High-end til å bli en god opplevelse! Har tidligere hatt store høytalere type PA, men ønsker nå å gå over til finere og høyere kvalitet over lyden!
 
X

X186841

Gjest
Hvis du bor sentralt , ta deg en tur på hifi sjapper og hør på litt forskjellig og finn ut hva du liker.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Lgrons et al:Made IN China og Made FOR China- det er forskjellen! Disser ikke Kina, men begynner å bli ganske lei av å forklare at disse engelske delene fortsatt er utviklet av engelskmenn, med europeisk voicing og ditto kontroll (dog i Audiolabs tilfelle via kinesiske eiere!) av kinesernes byggearbeid. Det er ei velprøvd oppskrift som har funka i flere tiår!! Det du kanskje ikke tenker på er at de fleste merkene som kommer inn via netthandel fra Kina er det jeg kaller "China Direct", mao kinesisk utstyr bygd for hjemmemarkedet deres, og med voicing deretter, Det du også får med på kjøpet er en ikkeeksisterende garanti i Norge, risk for skade uten returrett, uærlige kinesiske selgere og SMÅ om NOEN besparelser økonomisk. Det er før jeg i det hele tatt har sagt noe om lydmessig match. Se ellers gjerne på hvordan jeg forklarte dette for Bambadoo i en av Xindaktrådene..det burde holde. Det finnes noen virkelig gode kinesiske forsterkere i Norge, men de er få!( Ett eksempel er Cayins største monoblokker.) Og de er så dyre at du får mer fra et europeisk merke til samme pris- iallefall om høyttalerne er så store og budsjettet såpass lite!
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Som regel har det sett slik ut de siste tiår:Utgiftene ved produksjon og mulighet for store volumer/lav pris MED stor grad av nøyaktighet i montasje er nettopp grunnen til at Europa/Amerika/Australia har flyttet produksjonen til Østen, Lgrons! For å få sikkerhet rundt at produktet møter standarden, har produsenten også kontroll med fabrikkene..trodde du huska det, jeg:p Evt produksjonsfeil da har mye med antall ordrer å gjøre..spesielt i innkjøringsperioden på nye serier. Og preferanser/voicing blir justert ift det enkelte marked/kontinent og bruksforhold der.
 
Sist redigert:
T

tce-teams

Gjest
Har det egentlig noe og si at forsterkerene , høyttalere etc etc blir laget i china , det har blitt meir og meir strengere kontroll på høyttalere , komponenter osv. Og det blir vel videre kontrolert av di som selger det videre å , altså si levrandør som sherbourn , psb osv osv.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Nettopp, TCE, se de forrige innlegga mine!
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Skjønte det, TCE..jeg forklarte bare det du spurte om lenger oppi her:rolleyes:
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.926
Antall liker
2.003
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Boikott all Kinamikk til landet aksepterer frie ytringer og igjen kjøper norsk laks!
Kjøp en fin liten Rega, Naim, Linn e.l fra vest.
Unngå å bli lurt av de store liksom britiske, franske, amerikanske som flagger ut til lavkostland for kun å øke sine egne marginer.
Og når selv nå Sonus Faber produserer i Kina, istedenfor å sikre egne arbeidsplasser i eget land i disse tider..

Men det er vanskelig. Alle vi her inne har noe skrot fra øst, og det er alltid like trist å finne "made in china" merket på noe man trodde var "the shit". Så var det faktisk det.
 
S

Syncrolux

Gjest
DIY?? Litt store...for å kontrollere så mange elementer trenger du nesten et kraftverk av type Bladelius Ymer eller større! Minimum er NADs monstre.
Hvis elementene sitter bak et delefilter så har man allerede mistet kontrollen over de forsåvidt.

Men jeg er ikke enig i at man trenger en sveisetrafo. Bare tenk på de som driver digre hornbeist med småfisete rørforsterkere.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Som sagt: Made IN China og Made FOR China...det er forskjellen! Og til deg , Syncro: Hørt ordet "Følsomhet" før? Horn og rør passer sammen på mer enn en måte..:rolleyes:
 
Sist redigert:

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.926
Antall liker
2.003
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Fin liten artikkel om Sonus Faber og B&W Group med fleres utflagging:
Offshoring Hifi: Good for Profit, Bad for Everything Else | The Sophisticated Audiophile

Så kan vi jo begynne å trekke paraleller til andre produkter som det skrives. Sveitserur f.eks fra Kina er vel ikke stas?

Men på den annen side digger vi Apple produkter, laget av misbrukte,forgiftede barnearbeidere. Merkelig at det kan lyde såpass bra egentlig. "Det finnes ingen djevel -det er bare Gud når han er full"

Dessuten begynner "made in china" og bli (u)lovelig dyrt.
 
X

X186841

Gjest
Kontroll med fabrikken de bestiller fra når de produserer "dine" ting er noe f.eks. Creek gjør som eier merkenavnet sitt ennu.

Audiolab er Kina eid og blir ikke kontrollert av briter , men det blir leid inn hjelp fra U.K. til utvikling av nye modeller ( Peter Comeau,John Westlake og Jason Greenslade) men produksjon og kvalitetskontroll er det AIG som står for og de eier nå ett anseelig knippe britiske merkenavn (Mission, Quad, Wharfedale, Audiolab and Castle Acoustics) og har en meget moderne fabrikk på over 1.5 million square feet som produserer alle deler de trenger .

Men det blir vel feil ovenfor trådstarter å dra dette videre. Jeg mener han trygt kan kjøpe 9 av 10 kina produkter.
Kanskje bare ikke egenimport av "heifeifidlitidei".


Utgiftene ved produksjon og mulighet for store volumer/lav pris MED stor grad av nøyaktighet i montasje er nettopp grunnen til at Europa/Amerika/Australia har flyttet produksjonen til Østen, Lgrons! For å få sikkerhet rundt at produktet møter standarden, har produsenten også kontroll med fabrikkene..trodde du huska det, jeg:p Evt produksjonsfeil da har mye med antall ordrer å gjøre..spesielt i innkjøringsperioden på nye serier. Og preferanser/voicing blir justert ift det enkelte marked/kontinent og bruksforhold der.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Det er den gruppa som er designere hos Audiolab, ja! John Westlake er hoveddesigneren. Se ellers på forklaringen i ovennevnte tråd. Tilbake til topic: Personlig ville jeg iallefall brukt en "vestlig" kombinasjon (engelsk, nordisk) til den prisen- grunnet bedre pris/kvalitetsforhold, bedre match med europeiske oversettere, mer passende voicing og for å minimere risk. For ikke å snakke om strømegenskapene..
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.193
Antall liker
10.739
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
???
Se ellers gjerne på hvordan jeg forklarte dette for Bambadoo i en av Xindaktrådene.
Du har til dags dato ikke forklart meg noe jeg ikke vet. Derimot å fortelle usannheter og å komme med uriktige opplysninger er du flink til. Det du gjør er å gjøre dine synsinger og antagelser til en allmenn lov. I tillegg "spamming" over de produktene du setter høyt. Å kalle konstrukterer med fornavn som om du kjenner alle for å forhøye din egen "status" som hifi viter er en kjent sak også.

Du kan lese et kort utdrag fra regelverket under. Foreslår at du tar deg i nakken og modererer uttalelsene dine om du ønsker å få noe gjennomslag her.
4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Oops.. se det som en liten påminnelse i all vennskapelighet, da-det gjør jeg!! Diskusjon og debatt er forutsetninger for et fungerende forum/demokrati- ikke alle løser alt likt! Jeg tar i allefall ikke den risken, Bambadoo.Har brent meg for mange ganger, og er langtfra alene om det her inne. Om resultatet blir en kinesisk forsterker eller kombinasjon i nevnte tilfelle blir som alltid opp til trådstarters ører. Går kun ut fra en generasjon egne erfaringer, hvordan kan de være uriktige? Kina er gode på elektronikk, men voicer forskjellig fra oss !Det er det hele. Ta høyde for dette, så går det som oftest rimelig bra iallefall- det er min erfaring. Ikke meningen å tråkke noen på tærne her, det er det aldri. det er musikken for viktig til å gjøre!
BritFi: Fortsatt moromann, du..hehe

Auditor OUT- in peace:rolleyes:!
 
Sist redigert:

Klarlyd

Medlem
Ble medlem
05.10.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Hva med ein fet effektforsterker fra emitova eller rettere sagt monoblokkene fra emitova. Di skal vel greie og rocke disse høyttalerene dine , grei pris er det på di å.

Emotiva virket interessant, har hvertfall masser av power, noen erfaring med dem lydmessig ?
 
T

tce-teams

Gjest
Ja jeg har sherbourn pa 2-160 som er samme merke som emotiva , den er varm og fyldig i lyden med sikkelig punsh i bassen. Passer di fleste høyttaler merker vil jeg si , og du får utrolig mye for pengene. Den slo godt an på psb høyttalerene mine , diskant og mellom tone er krystall klart man hører detaljer , ganske tydlig uten at man plages av det. bassen på psbene er det sikkelig punsh i og den går ganske dyp for og være 2 6.5 tommere :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Emotiva har jeg hørt ved et par anledninger. Helt greit til prisen. Klar lyd uten noen større fiksfakserier... Eldre Parasound kan og være noe å teste ut...


Det med voicing er jeg meget skeptisk til...Ikke engang tannoy voicer høyttalerne sine til det Japanske markedet , selvom noen tror dette.... Sorry for OT.
 
M

mfufu

Gjest
Emotiva har blitt nevnt, skal ikke undervurderes.
Hadde en Emotiva XPR-2 i stuen i vinter, og sammenlignet med mine AW180. Emotiva imponerte veldig til prisen, betydelig mere krefter enn AW180 men hørte at det ikke var fullt så god oppløsning og "stille" i en "A/B test" jeg kjørte, men rocka og bra fart i de. Nå er vel XPR-2 litt dyrere en hva du ser etter kanskje, men XPA-2 til samme prisen vil sikkert også gjort susen.

Edit: med andre ord, tipper du kommer langt med 2 x 300 watt, men tar du deg råd til det så har du enda mere kraft reserver med XPR-2, og sin trafo på 2,5kVA.
 

Klarlyd

Medlem
Ble medlem
05.10.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Må si jeg vurderer XPR-2 veldig nå, men trenger i så tilfelle en forforsterker og en DAC i tillegg, bør jeg kjøre på med emotiva der også evt.? isåfall forforsterker av typen USP-1 og dac XDA-2, ser det er volume kontroller på både DAC'en og forforsterkeren her, men ser ikke muligheten for å justere volumet på bass og diskant finnes ikke denne funksjonen hos emotiva?
 
M

mfufu

Gjest
Må si jeg vurderer XPR-2 veldig nå, men trenger i så tilfelle en forforsterker og en DAC i tillegg, bør jeg kjøre på med emotiva der også evt.? isåfall forforsterker av typen USP-1 og dac XDA-2, ser det er volume kontroller på både DAC'en og forforsterkeren her, men ser ikke muligheten for å justere volumet på bass og diskant finnes ikke denne funksjonen hos emotiva?
Skulle til og si at hvis du kjøper en dac med volumkontroll kan du droppe forforsterkeren, hvis du kun skal spille digitalt. Tror ikke det er så veldig vanlig og sitte og justere bass og diskant separat, ihvertfall ikke på rene stereoanlegg? Men mulig jeg tar feil... :)
 

Klarlyd

Medlem
Ble medlem
05.10.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Må si jeg vurderer XPR-2 veldig nå, men trenger i så tilfelle en forforsterker og en DAC i tillegg, bør jeg kjøre på med emotiva der også evt.? isåfall forforsterker av typen USP-1 og dac XDA-2, ser det er volume kontroller på både DAC'en og forforsterkeren her, men ser ikke muligheten for å justere volumet på bass og diskant finnes ikke denne funksjonen hos emotiva?
Skulle til og si at hvis du kjøper en dac med volumkontroll kan du droppe forforsterkeren, hvis du kun skal spille digitalt. Tror ikke det er så veldig vanlig og sitte og justere bass og diskant separat, ihvertfall ikke på rene stereoanlegg? Men mulig jeg tar feil... :)

Jeg blir nok kun å spille digitalt ja, Angående justering av bass og diskant så har ihvertfall de aller fleste forforsterkerene jeg har sett på mulighet for dette. Nad (link) er et raskt eksempel, dette må da være praktisk?

Så, det har altså ingenting for seg å kjøre på med forforsterker i tillegg dersom jeg har volumekontroll på Dac'en, lyden vil bli like bra? I så tilfelle står vel valget mellom DC-1 og XDA-2 , begge Dac'er med volumekontroll.
 
M

mfufu

Gjest
Jeg blir nok kun å spille digitalt ja, Angående justering av bass og diskant så har ihvertfall de aller fleste forforsterkerene jeg har sett på mulighet for dette. Nad (link) er et raskt eksempel, dette må da være praktisk?

Så, det har altså ingenting for seg å kjøre på med forforsterker i tillegg dersom jeg har volumekontroll på Dac'en, lyden vil bli like bra? I så tilfelle står vel valget mellom DC-1 og XDA-2 , begge Dac'er med volumekontroll.
Vel, det er ikke noe fasit svar på om det blir bedre eller dårligere med eller uten forforsterker, du kan jo prøve deg frem. Kjøp dac med volumkontrol og kjør uten pre først, så kan du jo teste med pre siden. En godt bygget dac med volumkontroll vil trolig klare seg bedre uten forforsterker hvis alternativet er en medium priset eller billig forforsterker. Og det er jo greit og ha færrest mulig bokser da, med færrest mulig kabler bak racket (med for mye kabler og komponenter på samme plass kan man jo bli "små-kokko" i hodet når man skal bytte eller flytte på noe) :D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kinesere produserer den kvaliteten de får betalt for, og leverer høy kvalitet når dete r det som blir bestilt. ...og fremdeles billigere, men dette skulle ikke være en tråd om Kina vs. andre.

Til trådstarter: Som mange er inne på, er det litt vanskelig uten å vite noe om sepsifikasjonene/egenskapene til høyttalerne dine, men siden du har lyst til å spille musikk fra PC og mobil, trenger du en DAC, og evt. en dockingstasjon til mobilen din.

Du sier ikke hvilken mobil du har, men er det en iPhone, tenker jeg umiddelbart Airplay. Hvis du kjøper en integrert forsterker med innebygget DAC og Airplay-støtte, er du i mål. En hjemmekinoreveiver kan fakttisk også funke veldig bra til dette. Ja, du får en del tiloversblevne forsterekrkanaler, men hvis du kan leve med det, får man ofte mye mer funksjonelitet for pengene i AV-markedet, der prisene er mye mer presset, og enkelte slike receivere kan settes til å brokoble to kanaler til hver "front"-høyttaler dersom du ikke har høyttalere til alle kanalene. (Mange komemr straks til å rope ut om at dette blir dårligere lyd enn en tokanals stereoforsterker, men mye av det er fordommer og snobberi, så prøv gjerne selv.) ;)

Ellers finnes slike receivere (evt. uten airplay) for to kanaler også. ...Og jeg er selvsagt enig i at det er mer elegant i et rent stereo-/musikkanlegg.

Disse, f.eks.:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Peachtree Audio Nova125
Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Peachtree Audio Decco65

Eller en sånn, med ekstra dac-kort eller en liten ekstern dac:

NAD C375BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

...De har ikke Airplay, men da kjøper du en dockingstasjon, eller en annen dings som støtter det. F.eks, en Apple TV som du kobler til med optisk kabel.

Da klarer du deg med én boks.

Kommer til å funke som bare det! :D
 
Sist redigert:

Klarlyd

Medlem
Ble medlem
05.10.2013
Innlegg
13
Antall liker
0
Tusen Takk for mange fine svar her nå :)

- Kommer nok til å satse på og starte med en DAC med volumejustering, sammen med en effektforsterker for så å gjerne spe på med noe annet/bedre med tiden! ang. effektforsterker er det Emotiva som leder ann der sånn som det er nå..
 
Topp Bunn