valg av høyttalere og forsterker?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
danlil skrev:
takker for svar folkens, ringer rundt på litt forskjellige ting også sier jeg i fra hva jeg ender opp med og åssen det hørtes ut! :D
det blir sikkert kanon!
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
BanjoArrne skrev:
Finner du en eldre Rotel 60-watter i 9-serien (RA960BX,-970-,-971-,-971-MKII osv. ) så er det også kanonkjøp (Til rett pris selvsagt.)Pleier ikke koste all verden disse.Gir anlegget forutsett at det bor i det,en rytmisk,åpen og engasjerende spillestil med enormt bra fraspark og tyngde når det trengs.Heller ikke slappbass der i gården.Noe av det beste jeg vet av i rimelige prisklasser dette og banker mye dyrere utstyr på ren og skjær spilleglede og energisk gjengivelse,BRAVVVVO!! ;)
Lettmatchede allroundere og i musikkens budskap disse her. Jeg har en RA960BX selv og den bare sprer om seg med spilleglede.Skulle egentlig kjøpe ny forsterker men tiden har ruslet og gått og jeg har det ikke travelt for den spiller såpass bra at man faktisk ikke savner noe spesiellt egentlig.Det er bare småplukk.Å lese Test av nye RA-1520 er nesten som å lese om de eldre også.Begrepet "Hvorfor gjøre endringer når det funker?" tror jeg Rotel har skjønt når det kommer til denne serien.Ligger en RA-970BX på Finn nå til 1500,-.Løp og kjøp sier nå jeg! :D
befinner seg i sarpsborg den Rotelen. Du får en harrytur på kjøpet.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Og det er ikke å kimse av. ;)

Men seriøst.Rotelene i den serien gir så mye spilleglede at det er en sann fryd.
HK970 f.eks er kanksje litt mer laidback og litt fetere i signatur.Smak og behag. :)
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
danlil skrev:
skjønner :) men jeg lurer fortsatt på de dynavoicene jeg spurte om i stad, siden det ligger et par nye til salgs bare 10 min unna der jeg bor for 3000 og det står at de ble kåret til årets beste i lyd og bilde 06/07
Ang de Dynavoice M65 Ex, desse koster 2990 nye fra forhandler Surround.no. Vet ikke om det er der du har tenkt å kjøpe, men 3000kr for et par brukte er dyrt.

M65 har jeg prøvd og de spiller godt til prisen, de har litt festpukkel, men de trenger mye effekt for å holde alle elementene i sjakk.

Jeg likte faktisk bedre de mindre, F-6 men de kan du ikke spille veldig høyt med. Om du klarer å finne et par Klipsch Rf-3 mkII så er dette noen HT du bør ta med i vurderingen, slik dy fremstiller deg at du vil ha lyden. Jeg liker Marantz på Klipsch, men det må du nesten bare finne ut selv.

Lykke til på jakten.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Rotel? Das Rollende Hotel? Sikkert en hyggelig opplevelse det, men lyden kommer andre steder fra. ;D



Audiolab 8000A har jeg mange gode erfaringer med. Er en slik til salgs til en ok pris og ingen feil eller mangler ville jeg satset på noe slik, men jeg har heller ingen motforestillinger om hotellforsterkere heller. De har jeg også gode erfaringer med.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Kjært navn har mange barn?



Det er i allefall ingen tvil om at Rotel har en del gode produkter til lave priser på forsterkersiden. :)
 

danlil

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2010
Innlegg
57
Antall liker
0
noen formeninger om infinity delta 50 ? spiller dette rent ? :D
 

danlil

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2010
Innlegg
57
Antall liker
0
jeg fikk ikke noe svar på mitt innlegg om infinityene var bra, så jeg reiste til han fyren som solgte dem for å høre på de, å fy F for en lyd :O jeg er ikke akkurat noen ekspert på HI-FI men i mine "øyne" var dette sykt bra :p så jeg endte opp med å kjøpe infinity delta 50 høyttalere og nakamichi RE 10 forsterker. :) nå er jeg på utkikk etter en bra cd- spiller til rundt 1000 lappen som går bra sammen med dette ^^ noen forslag ? :)

- danlil
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Denon DCD-510AE bør være en god kandidat, veiledende pris er 2300 kroner men de selger den nå for 900 på hifiklubben.
 

danlil

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2010
Innlegg
57
Antall liker
0
har sett på den ja, men blir det mange kronene i frakt hvis jeg bestiller på nettet ? eller burde jeg reise bort å kjøpe dn i butikken ? :p
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Herlig at du fant godlyden ;D Har selv eid et par knøttsmå infinity en gang, og de spilte knallbra!!
 

danlil

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2010
Innlegg
57
Antall liker
0
sånn! da er denon cd-spilleren bestilt å jeg gleder meg til å få den i posten :D
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Du får gulstående fra Patos for en rimelig penge brukt. Basic-serien er billigst, men jeg tro det skal være mulig å få tak i en Lyric 401 til rundt 5000. Den spiller bra og er grei å drive for en ikke altfor kraftig forsterker.
www.patos.no
 
Topp Bunn