Høyttalere Valg av høyttalere i 40000-50000kr klassen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • N

    nysjerrigper

    Gjest
    selges med minimal fortjeneste da det er en DIY miljø greie, og skal måle best mulig gitt delene. bruker kopier av B&C diskanter fra samme ressurs (http://www.jcspeaker.com/en/products.asp) til en lavere pris, snur basskassen opp-ned for å minimere floorbounce osv. gode målinger eller ingenting :)
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Han hadde store forventninger til den modellen:) Mener det var snakk om ca 30000kr. Regner med de snart havner på hjemmesiden.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Han hadde store forventninger til den modellen:) Mener det var snakk om ca 30000kr. Regner med de snart havner på hjemmesiden.
    Stemmer bra med Sverige det, 25K introduksjons tilbud her nede i Gbg, så 30K :)

    mvh
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Dette vert subjektivt.

    Eg hadde heller løyst litt opp på musikksmaken min, og kjøpt Quad elektrostatar. Veldig gøy å høyre på.

    Eit kompromiss kunne vere å kjøpe Magnepan. Dei rockar godt, men må ha mykje effekt. Det er lettare å finne noko som passar til Quad...
     

    Glennooo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2013
    Innlegg
    312
    Antall liker
    267
    Dette vert subjektivt.

    Eg hadde heller løyst litt opp på musikksmaken min, og kjøpt Quad elektrostatar. Veldig gøy å høyre på.

    Eit kompromiss kunne vere å kjøpe Magnepan. Dei rockar godt, men må ha mykje effekt. Det er lettare å finne noko som passar til Quad...
    Må til med bassrekker og lignende da, samt, det liker ikke preampen min noe særlig :(
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ja magnapan trenger krafig forsterker .Jeg har hatt magnapan ,spiller bra ,men hadde ikke gått for dette er jeg red ,viss jeg tipper spille stilen til Glenn,så tror jeg ikke dette er noe for deg .? :)

    MVH:Tøønnes
     

    Glennooo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2013
    Innlegg
    312
    Antall liker
    267
    Ja magnapan trenger krafig forsterker .Jeg har hatt magnapan ,spiller bra ,men hadde ikke gått for dette er jeg red ,viss jeg tipper spille stilen til Glenn,så tror jeg ikke dette er noe for deg .? :)

    MVH:Tøønnes

    Hører på mye alternativ rock, rock, noe jazz og generelt mye akustisk.

    Hadde nok hatt forsterkere til Magnepan, har en DP som yter bra og låter bra, men det er subspørsmålet igjen, jeg ønsker egentlig bare et enkelt og godt 2 kanals anlegg.

    -Glenn
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Jeg klarte ikke og drive den med 150 ren kl a en gang ,så jeg synes lyden var bra ,men ikke noe jeg ville hatt i lang tid nei .
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.837
    Antall liker
    962
    virker som et kurant kit de maximus 12, måler nok bra og tåler kanskje opp mot 120db. dumt bare noen få i statene har prøvd de, vanskelig å si hvordan det låter mot original JBL. god valuta for pengene iallefall.
     

    Pitle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.12.2015
    Innlegg
    58
    Antall liker
    25
    Om du hører mye på akustisk musikk kan Magnepan være en knall løsning det. Rommet ditt er perfekt størrelse for mg .7. De går ikke kjelledypt men de følger en akustisk kontrabass hele veien ned til dypeste tone. Så kan du bygge ut med en god sub om du vil kunne gå full-range.
     

    Glennooo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2013
    Innlegg
    312
    Antall liker
    267
    Om du hører mye på akustisk musikk kan Magnepan være en knall løsning det. Rommet ditt er perfekt størrelse for mg .7. De går ikke kjelledypt men de følger en akustisk kontrabass hele veien ned til dypeste tone. Så kan du bygge ut med en god sub om du vil kunne gå full-range.

    Hva slags Magnepan er det du har? Og hva driver du dem med?

    -Glenn
     

    Simon40

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    47
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt monitor audio pl 200. Tannoy dc10 og har nå Elac fs409, de er desidert best i min kjellerstue
     

    Pitle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.12.2015
    Innlegg
    58
    Antall liker
    25
    Har MG 1.7 og fra helgen driver jeg dem med en nylig kjøpt Peachtree 220se som jeg gleder meg stort til å høre dem med. Griffenfeldt her på forumet driver et par mg .7 med Lyngdorf TDAI 2170 og rapporterer om at det låter veldig bra.
     

    Glennooo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2013
    Innlegg
    312
    Antall liker
    267
    Problemet er foreløpig løst. Anskaffet meg mest sannsynlig skandinavias eneste par med Yamaha NS1000X idag.

    Takk for gode innspill og tips!
     

    Pitle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.12.2015
    Innlegg
    58
    Antall liker
    25
    Grattis med nye høyttalere! Spennende valg, håper det blir bra!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn