Forsterkere Valg av forsterker

Pendragon

Fersking
Ble medlem
16.08.2012
Antall liker
0
Sted
Lyngdal
Tenkte jeg skulle oppgradere annlegget litt. Verden går som jo videre, og har sittet med det samme anlegget noen år. Har sett på en del forsterkere,

Bel Canto Ref1000M monoblock, Pass Labs XA30.5, Balanced Audio Technology VK-55SE, Music Reference RM-200 Mk.II, Aesthetix Atlas, T + A.

Eller kanskje en god int forsterker. Noen som har testet ut noen av de forsterkene. Skal brukes på Martin Logan høytalere. Tenkte også på en Oppo cd-spiller. Har vært borte fra hifi en noen år, men er tilbake for fullt. Har vel alltid likt rør bedre enn transistor.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.699
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
17
Hvilke ML høyttalere er det snakk om. Visse klasse D lignende saker har en tendens til ikke å like veldig lav impedante HT i øvre frekvenser. ML er slik jeg har forstått det veldig lavimpedante der oppe? Dvs. Bel Canto kan du kanskje tenke deg om 2 ganger før du evt. går til innkjøp?

Pendragon

Fersking
Ble medlem
16.08.2012
Antall liker
0
Sted
Lyngdal
Elektromotion. Skal vel egentlig ikke være så ille og drive, da impedansen ikke er lav under 1000 hz.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.699
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
17
Ok fant denne
MARTIN LOGAN ELECTROMOTION REVIEW
Our impedance curve shows impedance sinks to 1 Ohm at 20kHz, as it does with most electrostatics, and not all transistor amplifiers will be happy about this if strong treble exists in a recording and volume is high. Impedance measured 5.3 Ohms overall however, largely because the bass unit has a 4.7 Ohm D.C. resistance.
Og kombinert med:
Bel Canto Ref1000M monoblock power amplifier Measurements | Stereophile.com
This latest version of Bel Canto's e.One Ref1000M monoblock offers very high power from its diminutive chassis. It does work best with higher-impedance loudspeakers, however, and at lower frequencies. Fortunately, music rarely includes enough high top-octave energy to reveal the amplifier's unhappiness in this region
Vel hva vet jeg. Kanskje det kan virke men som sagt faren for et litt ugunstig lydbilde kan skje..

Topp Bunn