Ønsker anbefaling Valg av forsterker til Guru Junior og fremtidige høyttalere.

Richart

Medlem
Ble medlem
27.06.2018
Innlegg
37
Antall liker
11
Hei alle sammen,

Håper jeg har valgt riktig sted for denne tråden..

Trenger litt hjelp av forhåpentligvis noen som kan mye mer enn meg (skal ikke mye til)

Vurderer og er ganske nærme på å kjøpe meg de Guru høyttalere, men er veldig usikker på hvilken forsterker jeg bør matche de med. Har lest en del og har kommet frem til noen forskjellige valg (Må ikke koste mer en 15 tusen):

Rega Brio-R
Rega Elex-R
Naim 5si
Naim UnitiQute
Yamaha A-S1100

Det er viktig at dem klarer å spille fint på lavt volum. Går ut ifra om hva salgs type musikk som skal spilles er viktig å opplyse om. Det blir hovedsaklig r&b fra Tidal eller Flac filer fra PCen. Uten om Yamaha'n så vil det kreve at jeg også kjøper en DAC, så anbefalinger på valg av hvilken DAC ville vært kjekt og men det er hovedsaklig forsterkeren i seg selv jeg trenger mest hjelp med.

Hva tror dere ville være det beste kjøpet?

Evig takknemlig for all hjelp.

Richart
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.614
Antall liker
58.257
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Jeg tror ikke du går deg bort med hverken rega eller naim på Guru.
Har selv hørt Guru jr med rega Brio, og rega DAC R, og for de pengene er dette et stereoanlegg som er vanskelig å matche.
Fin og nett kombinasjon som ikke koster alt for mye, som låter bra, og ser bra ut uten for mye dilldall.
Brio har dessuten innebygd riaa, slik at man kan koble platespiller rett i forsterkeren.;)

Ellers er det nok best å høre sjøl hva en liker, og jeg synes du har kommet opp med fornuftige alternativer.

Mvh

edit: Jeg ser du også spør etter forsterker til fremtidige høyttalere.
Da vil jeg si, at det kommer alt an på, og hverken rega Brio eller noen andre av kandidatene vil drive alle høyttalere med bravur.
 
Sist redigert:

Richart

Medlem
Ble medlem
27.06.2018
Innlegg
37
Antall liker
11
Takk så mye for svar,

Ja jeg skal prøve ut brio med de, forhåpentligvis så holder det.. Har lest masse om den og det er delte meninger så vidt jeg fått med meg. Ikke vet jeg om det stemmer men, det sies at rega har en veldig varm lyd mens naim er klarere? ikke vet jeg, men uansett som du sier så er dette noe jeg selv må høre og prøve selv.

Håpet er at forsterkeren jeg kjøper nå fortsatt holder til de nye som tar over for guruene, hva enn det er. Bor nå smått og regner med at det kommer en dag hvor jeg vil ha noe større når bo situasjonen endrer seg. :)

Men du, ser du anbefaler rega dac'en også. Er det pga de matches og er samme merket eller er det pga de er spesielt laget for hverandre? altså med andre ord lønner det seg som regel å holde seg til samme merket når man skal matche sanne ting sammen?

Hvordan ville feks en chord mojo gjort det på rega'n i forhold til rega dacen?

igjen takk!
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Av de 2 ville jeg valgt naim.
Også fordi en tenker drive andre og kanskje større høyttalere senere.
Naim er i mine ører klart bedre.

Men du har jo hørt rega med høyttalerne så gå for de du
 

Richart

Medlem
Ble medlem
27.06.2018
Innlegg
37
Antall liker
11
Hei lovemusikk,

Har ikke hørt noe annet enn en yamaha forsterker som de var koblet opp til i demo rommet.

Hvilken Naim ville du valgt?
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hei lovemusikk,

Har ikke hørt noe annet enn en yamaha forsterker som de var koblet opp til i demo rommet.

Hvilken Naim ville du valgt?
Her står det vel bare på penger utfra modell på Naim.
Er litt forsiktig å sei at du skal gå for noe du ikke har hørt på høyttalerne.
Naim er moro og musikalsk. Også god kvalitet på lyden.
Kjøper du naim, så anbefaler jeg Chord høyttalerkabler. Ikke fordi jeg syns kabler er viktig. Men fordi jeg har hatt naim og Chord høyttalerkabler var som å dra bort et teppe fra høyttalerne mot naims egen kabel.
Mulig nyere modeller ikke reagerer slik på kabler. Det vet jeg ikke.

Gode forsterkere er naim vert fall.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.614
Antall liker
58.257
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Noen kommentarer.
Rega DACen er bra i sin prisklasse uansett. Selvsagt passer den også i oppsettet.
naim er som sagt ikke feil, men ettersom jeg forstod spiller pris en rolle. Det blir dyrere med naim
Ikke regn med at du kjøper en forsterker som du har resten av "HIFI karrieren". Matching skal ikke undervurderes.
Kabler er det siste du legger pengene i.Gurukabler er det ikke mange som har prøvd tror jeg, men sikkert ok.
Ellers er bruktmarkedet stedet for kabelkjøp.
Lykke til.:)
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Brio er en veldig bra match med Guru Junior. Elex-R er nok en god oppgradering, spesielt hvis du ser for deg større, tyngre høyttalere i fremtiden. (Men er den egentlig så mye kraftigere?)

A-S1100 har jeg ikke hørt på de høyttalerne, men jeg vil si det er en hakket bedre forsterker (og bedre egnet til evt større, tyngre høyttalere senere) ... Så hvis butikken spiller på dem sammen, og synergien er til stede, kan det være et bra steg opp.

Guru høyttalerkablene har jeg troen på, kjøp dem!

DAC: Jeg ville nok kjøpt en rimeligere DAC (enn Rega), og heller lagt pengene i å gå opp et steg på forsterkeren. De billige kina-DAC'ene fra Topping spiller bedre enn nesten alt. (D10 hvis du trenger en enkel USB-DAC, D30 eller D50 hvis du trenger en komplett DAC som konkurrerer med alt under 10 000.)
 
Sist redigert:

Richart

Medlem
Ble medlem
27.06.2018
Innlegg
37
Antall liker
11
bluesbreaker: Takk for tipset :)

vrøvl: Ja ser du har de to selv i signaturen din? jeg har også JBL høyttalere nå.. Vi har kanskje litt lik smak :) men har lyst til å prøve noe annet som disse guruene. S1100 har jeg lest at er veldig mye for pengene (men herregud for en størrelse på den!) men ja skal prøve å teste forskjellige ting i demo rommet.

Topping har jeg også fått med meg litt om, Dx7s skal visst være veldig bra? men hva tror du chord mojo i forhold til topping?

Takk igjen for hjelpen folkens
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Hvis det er mulig å teste Rega vs Yamaha på Guru'ene, grip sjansen!

Jeg har hatt Guru i noen år nå og er utrolig fornøyd med dem. De funker egentlig overraskende bra på alt av forsterkeri jeg har testet, fra en liten chipamp fra Kina, via rør fra LM, til Hypex 180W klasse D. Men den matchen som har føltes mest riktig, er med britiske "PRaT"-forsterkere fra Rega og Exposure.
(Naim går jo også i denne kategorien, men det er et merke jeg ikke har testet siden 1996.)

Topping har jeg også fått med meg litt om, Dx7s skal visst være veldig bra? men hva tror du chord mojo i forhold til topping?
DX7s er glimrende som en kombinert hodetelefonforsterker og DAC; D50 er minst like bra (og billigere) dersom det er en ren DAC du trenger. Men trolig ikke hørbare forskjeller, da...
AudioScienceReview

Chord Mojo tror jeg også er veldig bra.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
Hvis alt går etter planen, så publiseres vi i Stereo+ siste nummer neste uke før vi tar sommerferie. Der har jeg testet ganske mange forsterkere i prisklassen mellom 5000 og 10.000 kroner. Rega Brio er en av dem.

Roy
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
OK, må teste den. Men siden du nevner kabler hva tror du om:

Guru Solid 2 x 2 metres

Guru sine egne kabler
Kabler ville jeg kjøpt brukt. Da kan en selge de igjen hvis de ikke er noe.
Betyr ikke pris noe er det jo greit med nytt.
Vet ikke noe om disse du linket til.
Doxa Audio er enda bedre enn Chord. Usikker på pris. Koster vel litt, men ikke dyrere enn Chord.
Igjen brukt ville jeg gått for.


Kabler er uansett bare som krydder. Er ikke sikkert du merker forskjell en gang.
 

Richart

Medlem
Ble medlem
27.06.2018
Innlegg
37
Antall liker
11
Hm, ser ikke noen DAC på hjemmesiden til doxa audio jeg?
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hm, ser ikke noen DAC på hjemmesiden til doxa audio jeg?
Kabler fra Doxa, mente jeg.
DAC, så er Abrahamsen V6 favoritt opp til 10.000 og kanskje over.
Abrahamsen V6 har vert best mot en haug DAC jeg har testet. Bedre enn Rega DAC også.
Ligg på kr 2500 brukt. Det får du lett igjen når du selger den. Electrocompaniet lyd hvis du liker det.

Sitter nå med DAC som er pitte litt bedre, men ikke mye. Og den koster 15.000 ny
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Hm, ser ikke noen DAC på hjemmesiden til doxa audio jeg?
Kabler fra Doxa, mente jeg.
DAC, så er rega, Abrahamsen V6 favoritter opp til 10.000 og kanskje over.
Abrahamsen V6 er min favoritt og har vert best mot en haug DAC jeg har testet. Ligg på kr 2500 brukt. Det får du lett igjen når du selger den. Electrocompaniet lyd.
Jeg ville ikke gått for "Electrocompaniet lyd" på Guru.
De trenger noe friskt, sprettent og spillevillig og ikke lat, sedat og mørk lyd ( satt veldig på spissen )
 

Richart

Medlem
Ble medlem
27.06.2018
Innlegg
37
Antall liker
11
Uff, skulle ønske alle forsterkere og dac'er hadde samme type lyd og at det bare var selve høyttalere som bestemte selve lyd typen. :p

Ville gjort det så mye lettere for en som meg :)

Planen er å prøve noen forskjellige ting på guruene i morgen, kommer tilbake med min egen uerfaren konklusjon. For de som er nysgjerrig.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hm, ser ikke noen DAC på hjemmesiden til doxa audio jeg?
Kabler fra Doxa, mente jeg.
DAC, så er rega, Abrahamsen V6 favoritter opp til 10.000 og kanskje over.
Abrahamsen V6 er min favoritt og har vert best mot en haug DAC jeg har testet. Ligg på kr 2500 brukt. Det får du lett igjen når du selger den. Electrocompaniet lyd.
Jeg ville ikke gått for "Electrocompaniet lyd" på Guru.
De trenger noe friskt, sprettent og spillevillig og ikke lat, sedat og mørk lyd ( satt veldig på spissen )
Du kjenner ikke V6 skjønner jeg.
Har du testet V6 hjemme, så er det en treg forsterker du har.
Det er nå helt sikkert.

Nei finnes ikke treg. Best dynamisk og luftig og flott. Ganske lik Electrocompaniet sin DAC

Du ville vel anbefalles Hegel?
Testet der HD10, 11 og 12
I mine ører, 10 hørtes ikke ut som at var tilkoblet, 11 og den i H100usb forsterkeren var ikke mye å skryte av vert fall.
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Uff, skulle ønske alle forsterkere og dac'er hadde samme type lyd og at det bare var selve høyttalere som bestemte selve lyd typen. :p

Ville gjort det så mye lettere for en som meg :)
Men altså, med alt dette snakket om synergi, så mener jeg at Guru IKKE er veldig kresen på forsterker. Er overbevist om at de låter bra med Electrocompaniet også. Og alt fra Dartzeel til Telefunken.
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Liten grov hjelp eller fortvilelse på DAC lyd basert på min smak og hørsel:

Hegel HD10, merket ikke at jeg hadde den i annlegget. Fint lite forskjell kontra vanlig analog lyd fra pc rett i forsterker.

Hegel av litt dyrere nr H12, 20 og 25 (der 25 er best) detaljert og bra lyd. Kan bli litt kjedelig på sikt, men muligens ikke? 25 klart å foretrekke. Dyrere å kjøpe. Ca 7 for 25 brukt.

Rega, bra lyd. Litt varme og musikalsk. Ca 2-3000 brukt.

Abrahamsen V6 og Electrocompaniet, litt varme og luftig og flott. V6 2500 brukt, EC noe dyrere. 5-7?

LM rør-pre til 15.000, ganske lik Abrahamsen V6, men sanger sitter nesten oppå fanget ditt. Pitte litt dårligere dynamisk enn V6. Ellers ganske lik.

Kinamodeller.. ikke helt der oppe med disse over.

Ellers er det mye å velge i pluss har testet flere andre merker i prisklassen under 10k, men nemt de viktigste
 

zodiac

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.01.2009
Innlegg
93
Antall liker
32
Jeg har Guru QM10 som visstnok har mye av samme lydsignatur som Junior. Kjører Naim på mine QM10, men har Rega Brio som backup. Naim er litt mer raffinert, men jeg hadde fint klart å leve med Rega Brio. Og så er det vel verdt å nevne at jeg har kjøpt Rega Brio og DAC brukt med en samlet pris på 6500,-. Audio bargain!
 

corey

Medlem
Ble medlem
27.06.2010
Innlegg
26
Antall liker
27
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
9
De spiller bra med bass i et lite rom (4-5m2) bra med punch i de. Skal de i et større rom må man supplemere med sub.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jeg bruker mine Q10 i et rom på 17m2 og der er det plenty med kropp, bass og tyngde.
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Det er kanskje på sin plass å nevne Holographic Audio som matchende forsterkeri til Guru?
Hjernen bak Guru, Ingvar Öhman, har en finger med i spillet i Holographic også, og de brukes vel i utviklingen til hverandre.
Og så ser det ut til å være veldig fornuftige forsterkere da. 50 watt'eren koster SEK 8995
 
Sist redigert:

Richart

Medlem
Ble medlem
27.06.2018
Innlegg
37
Antall liker
11
Da har jeg vært å hørt på de tre forskjellige forsterkerene: Rega Brio-R, Naim 5si, Yamaha A-S1100. Hadde også med min egen lille NAD D3020.

Som sagt tidligere så har ikke ørene mine skikkelig erfaring med å høre på forskjellig utstyr, men selv syntes jeg å høre noen forskjeller mellom de. Han i butikken sa at man ville nok legge merke til større forskjeller med større og dyrere høytallere og jeg testet jo alle 3 bare med guru. Så mine resultater er bare basert på guruene med r&b musikk fra Tidal.

Syntes Yamaha hadde en veldig behaglig og rolig lyd med bra detaljer. Uten tvil en forsterker man kan høre på lenge uten å bli sliten, veldig smooth syntes jeg.

Når det kommer til Rega'n og Naim, så syntes jeg de var mer like hverande en hva Yamaha'n i seg selv var. Rega'n hadde veldig rik og detaljert rask lyd - vil si den hadde mer "punch" i lyden enn Yamaha'n som spilte veldig rolig og balansert. Ikke at Yamaha hadde veldig mye mindre detaljer men den gjorde det på en mer forsiktig måte om det gir mening?

Naimen syntes jeg nesten var litt som en mellom ting mellom Yamaha'n og Rega. Bra trøkk og komfortabel med veldig klar og fin lyd. Synes egentlig alle 3 var veldig bra. Det er umulig for meg å si hvilken av de som er best, tror det kommer veldig ann på hva man selv bruker av høytallere og musikk smak. Personlig ville jeg ikke valgt feil uansett hvem av de 3 jeg valgte.

Men det er en ting som er den store forskjellen på de 3: Prisen. Rega'n koster 7000 og de andre 2 dobbelte. Skulle jeg valgt en forsterker som bare skal drive guruene ville jeg valgt Rega Brio-R. Tar opp mindre plass og koster "bare" 7000, veeldig mye for pengene lyd messig. Min personlig mening så ser den værst ut av de, men det er jo 100% subjektivt. Naimen ser minst støtende ut med sitt rene og simpel utseende. Yamaha'n har en veldig retro look, men som en som liker retro ting så syntes jeg den så bra ut i sølv - uten om de blanke svarte side panelene. De skulle vært i tre!

Konklusjon: Kjøp Rega brio-R om det står på prisen. Er du villig til å strekke deg det dobbelte så er Naim 5si veldig bra også, om du får lyd til dobbelte av prisen er jeg ikke overbevist om. (på gurene that is) Man har jo også Rega Elex-R som sikkert er en bedre konkurent mot Naim 5si enn hva brio-r er (priset ganske like) men den vet jeg ikke noe om. Yamaha'n er nok egnet til større og bedre høytallere. Det er en forsterker man kan kjøpe til guru og fortsatt ha ganske bra lyd, pluss at man kan ha den lenge uten å være redd for at man må bytte ut forsterker til framtidligere høytallere. Jeg har en følelse at musikk smak spiller veldig stor rolle om man vil like Yamaha'n eller ikke.

Personlig kjøper jeg nok Rega Brio-R til guruene hovedsaklig pga størrelsen og lyden man for til prisen - selv om jeg ikke hadde hatt noe imot å eid Naim 5si heller. Yamaha'n blir dessverre alt for stor i min lille 30 kvadrats leilighet - er jo en grunn til at jeg kjøper små høytallere :) Det var min uerfarende konklusjon på de forskjellige forsterekene med Guru.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Da har jeg vært å hørt på de tre forskjellige forsterkerene: Rega Brio-R, Naim 5si, Yamaha A-S1100. Hadde også med min egen lille NAD D3020.

Som sagt tidligere så har ikke ørene mine skikkelig erfaring med å høre på forskjellig utstyr, men selv syntes jeg å høre noen forskjeller mellom de. Han i butikken sa at man ville nok legge merke til større forskjeller med større og dyrere høytallere og jeg testet jo alle 3 bare med guru. Så mine resultater er bare basert på guruene med r&b musikk fra Tidal.

Syntes Yamaha hadde en veldig behaglig og rolig lyd med bra detaljer. Uten tvil en forsterker man kan høre på lenge uten å bli sliten, veldig smooth syntes jeg.

Når det kommer til Rega'n og Naim, så syntes jeg de var mer like hverande en hva Yamaha'n i seg selv var. Rega'n hadde veldig rik og detaljert rask lyd - vil si den hadde mer "punch" i lyden enn Yamaha'n som spilte veldig rolig og balansert. Ikke at Yamaha hadde veldig mye mindre detaljer men den gjorde det på en mer forsiktig måte om det gir mening?

Naimen syntes jeg nesten var litt som en mellom ting mellom Yamaha'n og Rega. Bra trøkk og komfortabel med veldig klar og fin lyd. Synes egentlig alle 3 var veldig bra. Det er umulig for meg å si hvilken av de som er best, tror det kommer veldig ann på hva man selv bruker av høytallere og musikk smak. Personlig ville jeg ikke valgt feil uansett hvem av de 3 jeg valgte.

Men det er en ting som er den store forskjellen på de 3: Prisen. Rega'n koster 7000 og de andre 2 dobbelte. Skulle jeg valgt en forsterker som bare skal drive guruene ville jeg valgt Rega Brio-R. Tar opp mindre plass og koster "bare" 7000, veeldig mye for pengene lyd messig. Min personlig mening så ser den værst ut av de, men det er jo 100% subjektivt. Naimen ser minst støtende ut med sitt rene og simpel utseende. Yamaha'n har en veldig retro look, men som en som liker retro ting så syntes jeg den så bra ut i sølv - uten om de blanke svarte side panelene. De skulle vært i tre!

Konklusjon: Kjøp Rega brio-R om det står på prisen. Er du villig til å strekke deg det dobbelte så er Naim 5si veldig bra også, om du får lyd til dobbelte av prisen er jeg ikke overbevist om. (på gurene that is) Man har jo også Rega Elex-R som sikkert er en bedre konkurent mot Naim 5si enn hva brio-r er (priset ganske like) men den vet jeg ikke noe om. Yamaha'n er nok egnet til større og bedre høytallere. Det er en forsterker man kan kjøpe til guru og fortsatt ha ganske bra lyd, pluss at man kan ha den lenge uten å være redd for at man må bytte ut forsterker til framtidligere høytallere. Jeg har en følelse at musikk smak spiller veldig stor rolle om man vil like Yamaha'n eller ikke.

Personlig kjøper jeg nok Rega Brio-R til guruene hovedsaklig pga størrelsen og lyden man for til prisen - selv om jeg ikke hadde hatt noe imot å eid Naim 5si heller. Yamaha'n blir dessverre alt for stor i min lille 30 kvadrats leilighet - er jo en grunn til at jeg kjøper små høytallere :) Det var min uerfarende konklusjon på de forskjellige forsterekene med Guru.
Slitan
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.424
Antall liker
12.514
Sted
Sørlandet
Ligger Rega Brio R på finn.no til bra priser. Bare til info. En meget bra og musikalsk forsterker og samtidig syntes jeg det var fornuftig av deg å lytte på samtlige. Kan man ikke låne med seg hjem er man helt nødt til å ta seg tid til en slik runde.

-BB-
 

Richart

Medlem
Ble medlem
27.06.2018
Innlegg
37
Antall liker
11
Ligger Rega Brio R på finn.no til bra priser. Bare til info. En meget bra og musikalsk forsterker og samtidig syntes jeg det var fornuftig av deg å lytte på samtlige. Kan man ikke låne med seg hjem er man helt nødt til å ta seg tid til en slik runde.

-BB-
Jo takk, ja måtte nesten teste litt. Blir nok en siste tur for å prøve litt til og kjøpe en av de den dagen jeg er der. Men tenker det blir en Rega :) Forresten vet du/noen om lyden på elex-r og brio-r er lik? altså bare kraften som utgjør forskjellen på de?

PS: Guruene er allerede kjøpt :)
 
Sist redigert:

Oura

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
496
Antall liker
226
Torget vurderinger
4
Gratulerer med knallbra høyttalere. :)

Dette er høyttalere som har en 3D effekt i mellomtonen utenom det vanlige. Ser du har vurdert noen gode SS forsterkere også.

Med utgangspunkt i at lydkvalitet på lavt volum er en viktig parameter hos deg, ville jeg forsøkt en LM 211 før jeg tok den endelige avgjørelsen hva angår forsterker. Jeg syntes denne spilte svært godt til prisen hos meg, og den vil sannsynligvis løfte kvaliteten i mellomtonen merkbart i forhold til de forsterkerene du til nå har lånt øre til.

Det ligger et eksemplar ute på brukten til 7k.
 

Richart

Medlem
Ble medlem
27.06.2018
Innlegg
37
Antall liker
11
Gratulerer med knallbra høyttalere. :)

Dette er høyttalere som har en 3D effekt i mellomtonen utenom det vanlige. Ser du har vurdert noen gode SS forsterkere også.

Med utgangspunkt i at lydkvalitet på lavt volum er en viktig parameter hos deg, ville jeg forsøkt en LM 211 før jeg tok den endelige avgjørelsen hva angår forsterker. Jeg syntes denne spilte svært godt til prisen hos meg, og den vil sannsynligvis løfte kvaliteten i mellomtonen merkbart i forhold til de forsterkerene du til nå har lånt øre til.

Det ligger et eksemplar ute på brukten til 7k.
Hei, takk for det. Denne vet jeg ikke noe om og jeg får vel ikke prøvd den ut heller? Tror deg men, må nesten høre den selv. :)
 

Oura

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
496
Antall liker
226
Torget vurderinger
4
Helt enig. Du må høre den selv og vurdere hva du foretrekker.

Både Rega og Naim vil nok drive den dypeste bassen mer kontant enn LM211, men det kan være verdt å erfare hva et rørtrinn kan tilby i mellomtonen i triode modus.

For min egen del er god mellomtone helt avgjørende for at jeg skal kunne kose meg med musikken. :)
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Jepp, LM 211IA fungerer knallbra på Guru. (Jeg foretrakk den klart i Ultralinjær modus, dog.)
 
Topp Bunn