Valentinos drodleDipol(tm) & greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det første jeg tenker på er hvor tett du er på vippepunktet. Sett fra oven ser det ut som om den når som helst kan bikke ned på din nyinnkjøpte TOS. Er det en sugekopp i bunn?
    Nei, men den har lavere tyngdepunkt og veier også mer enn man kanskje skulle tro. Armen er veldig lett. Noen har tenkt.
    Jeg må bare beklage Supraphon-etiketten. Det burde ha vært en Philips.

Sist redigert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.825
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det første jeg tenker på er hvor tett du er på vippepunktet. Sett fra oven ser det ut som om den når som helst kan bikke ned på din nyinnkjøpte TOS. Er det en sugekopp i bunn?
    Jeg hadde på dette tidspunktet, etter de ti første ordene, tenkt på å poppe popcorn og sette meg til rette :D :D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.357
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes bare alt for mange innspillinger av de mest kjente verkene, @Lagga. Det finnes til og med innspillinger av den der som inkluderer Pluto (hei JEG kan forbedre Holst!) og det er jo ganske teit siden inspirasjonen er astrologisk og ikke astronomisk.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.357
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det finnes bare alt for mange innspillinger av de mest kjente verkene, @Lagga. Det finnes til og med innspillinger av den der som inkluderer Pluto (hei JEG kan forbedre Holst!) og det er jo ganske teit siden inspirasjonen er astrologisk og ikke astronomisk.
    En av gromutgavene, er ifølge artikkelen Montreal Symphony Orchestra sin innspilling fra 1986.
    Syntes det var litt pussig at Toronto Symphony gjorde det samme, også i 1986. (mitt eks)

To kanadiske orkestre, det samme året lissom.

Er det konkurranse mellom orkesterne montro, eller plateselskapene?

/Morten

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.001
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 1131195
    Kjekk liten grammofonlampe til en femhundrelapp

Mottatt i dag og den er absolutt en kjekk sak. Litt større enn jeg trodde, men bilder lyver jo som regel.
    Eneste egentlige minus er lading via Micro USB, som jeg oppriktig trodde var en utdødd ting. Still, no big deal.

Godt fornøyd og takk igjen.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mens @Fosse kjøper grombiler nærmest snubler jeg over dem. Vi er i Sonoma og Napa Valley i CA i noen dager sammen med et vennepar som også har 25 års bryllupsdag i år og mellom fantastiske vingårder og -smaking (Inglenook-Coppola? Check.) stod der plutselig verdens kuleste bil. 1973-modell, amerikansk, men med 5-trinns manuell kasse og europalykter. Jeg gir dere en veldig lang og like fotogen bil delvis skjult av en nesten like lang men langt mindre fotogen mann.
    IMG_5771.jpeg

Eieren sa at den hadde vært omlakkert twice men han hadde beholdt setene originalt. De så slik ut. 52 års bruksslitasje. Han så ut som at han brukte mesteparten av pengene på Citroën (Han hadde solgt en ID19 for å kjøpe denne SM-en). Hans ledsagerske så ut som om hun brukte mesteparten av pengene på seg.

Sist redigert:

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.280
    Torget vurderinger
    18
    Mens @Fosse kjøper grombiler nærmest snubler jeg over dem. Vi er i Sonoma og Napa Valley i CA i noen dager sammen med et vennepar som også har 25 års bryllupsdag i år og mellom fantastiske vingårder og -smaking (Inglenook-Coppola? Check.) stod der plutselig verdens kuleste bil. 1973-modell, amerikansk, men med 5-trinns manuell kasse og europalykter. Jeg gir dere en veldig lang og like fotogen bil og en nesten like lang men langt mindre fotogen mann.
    Vis vedlegget 1134465
    Eieren sa at den hadde vært omlakkert twice men han hadde beholdt setene originalt. De så slik ut. 52 års bruksslitasje. Han så ut som at han brukte mesteparten av pengene på Citroën (Han hadde solgt en ID19 for å kjøpe denne SM-en). Hans ledsagerske så ut som om hun brukte mesteparten av pengene på seg.
    Det er ingen klassiker jeg heller ville ha hatt. Det lå nylig en strøken SM på Finn for 600k. Utrolig fristende, men jeg hadde ikke "the level of 'splaining" i meg.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.640
    Torget vurderinger
    3
    Mens @Fosse kjøper grombiler nærmest snubler jeg over dem. Vi er i Sonoma og Napa Valley i CA i noen dager sammen med et vennepar som også har 25 års bryllupsdag i år og mellom fantastiske vingårder og -smaking (Inglenook-Coppola? Check.) stod der plutselig verdens kuleste bil. 1973-modell, amerikansk, men med 5-trinns manuell kasse og europalykter. Jeg gir dere en veldig lang og like fotogen bil og en nesten like lang men langt mindre fotogen mann.
    Vis vedlegget 1134465
    SM står på min liste også. Høyt. Men i akkurat denne sammenhengen høres det ut som et bilde av eier+kone ville være nesten like spennende.

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.945
    Takk for pdf. Har selv hatt alle de store Citoen'er, og har naturligvis i skrivende stund den siste. Kunne vært artig å vist prisen på en total ombygging til SM2 status. Sånn i tilfelle man kom over et prosjekt :rolleyes:

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.640
    Torget vurderinger
    3
    Jepp. Skal ikke stikke under en stol at det har vært et kostbart bekjentskap. Men noe skal man jo bruke sine penger på. Tror den blir stående til prisene begynner å bli like tullete som resten av sånne doninger.
    Lurer av og til på om jeg skulle plukket opp en av de som ligger ute og dratt på laang Frankrikeferie. Spennende med verkstedopphold i små byer…
    Har hatt CX, Xantia og C5. Alle stasjonsvogner.
    C6 Break hadde vært noe 🤪

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn