Valentinos drodleDipol(tm) & greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har sammenlignet DSD-filer på disk mot 24/96 WAV og FLAC en håndfull ganger, kun for morro skyld. Samme utgaver/mastering selvsagt. Hadde ikke nubbesjans til å høre forskjell.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.660
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    For ordens skyld/repetisjon: Jeg driver ikke med SACD/DSD fordi jeg tror at det låter bedre enn PCM. Hadde jeg ikke blitt ved en god meter SACD-plater med bra spill her på senvinteren hadde jeg ikke kjøpt spiller. Systemet mitt AD-konverterer uansett det differensielle analogsignalet fra spilleren til 24/96 PCM.
    No religion.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.660
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    For ett år siden skrev jeg dette innlegget. Her kommer 2025 kort oppsummert:

Januar: I have no recollection of that.

Februar: En Waxwing på hjemlån. Den låt i mine ører verken bedre eller verre enn Cambridge Alva Duo inn i WiiM Ultras analoginngang.

Mars: Begynte hyggelig med kontaktbytte i høyttalerne. Førbilde:

Etterpå døde min Partner in Hifi Crime Stig Erik Tangen. Skulle jeg glemme at han er borte er det bare fordi det er for lenge siden jeg har spilt Bach.

April: Yngstemann ut av huset og inn på rekruttskolen. Også ut med Cambridge Alva Duo og inn med MiniDSP Adept AD-omformer/digital RIAA (og et par andre kurver).

@iGran var på besøk en lørdag i slutten av måneden. Veldig hyggelig! Etterpå fant jeg ut hvorfor bassen var så uberegnelig. Tonearmen var kun jordet i platespillerchassis. Ikke noe brum, men noen fantastisk lavfrekvente reaksjoner på nålen inn og ut av rilla. Ja ja. Et gjenbesøk er utestående.

Mai: @bluesbreakerbesøk tidlig i måneden. Ordentlig jordet platespiller og deilig bakverk. Gjenbesøk har vi måttet utsette. På slutten av måneden ramlet det inn en Yamaha CD-S2100 SACD-spiller. Den ble plugget inn i Adeptens ledige XLR-inngang og er således anleggets andre analogkilde.

Juni: Den nye Yamahaen måtte ha vertikal bærehjelp. @Rogerk trådde til med mdf, verksted og kunnskap, og Hvor Skal Vertikaldelerne Stå? førte til muntre passiarer i tråden. Sånn ble det, med den kjekke Philips-lampen jeg også fant:

Juli-august: Dobbel sølvbryllupsferie i California. Så en eneste magatulling og Top Gun House.

September: DG TOS Karajan Berg-Schoenberg-Webern-boksen i hus. Jeg snopte audiofil klassisk LP og SACD gjennom hele året.

Oktober-desember: Hørte på musikk også i disse månedene.

Thank's for reading, that's all.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    75.684
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for årsrapporten K.
    Det var forferdelig trist at Stig Erik gikk bort.
    Fred over hans minne.

Ellers var det overveiende positiv lesning.
    Jeg synes det var veldig morsomt å besøke deg.
    Jeg fikk høre et velfungerende godtlydende, men nokså annerledes oppsett, men det var særlig musikken jeg fikk høre og kunnskap rundt klassisk musikk gjorde inntrykk på meg. Fokus på musikken er da vel et sundt tegn? Hyggelig var det også.
    Som du nevner var det nødvendig å avlyse gjenvisitten hos meg. Håper at vi kan få til noe oppi Åsa om ikke alt for lenge. Godt nyttår.🙂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn