V.I.P ?

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.715
Antall liker
85.335
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Vet du hva Kjære Høvding, skrinlegg hele prosjektet. Du og hele sentralen vil komme bedre ut av det ved å la være.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.364
Antall liker
8.469
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Makan til bråk.
Det hadde bare blitt rot hvis alle skulle kommet med kommentarer i lista til Rudi.
dette var noe han gjore for att andre skulle kunne gjøre seg opp en mening om hva som skulle passe seg.
De som kritiserer her skulle skamme seg.
forstår godt ditt sinne oppe i dette Rudi,stå på videre.

Steinar.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
@Høvdingen/TT: Det tror jeg også. Heller reklame for barberhøvler enn en deling av forumet/forumdeltagerne. Nesehårsfjerneren er forresten i hyppigere bruk enn barberhøvelen her i huset. Tror en litt fancy variant over temaet kan ha sitt marked her inne.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.883
Antall liker
5.728
Torget vurderinger
1
Vet du hva Kjære Høvding, skrinlegg hele prosjektet. Du og hele sentralen vil komme bedre ut av det ved å la være.
Utdyp gjerne litt mer hva du mener med at vi vil komme bedre ut av det ved å la være.

Det er ingen som vil få noe VIP-skilt, og det er ingen tjenester som finnes i dag som vil bli innskrenket. Dette vil heller ikke berøre forumet på noen måte, selv om det tidligere ble vurdert. Forumet og Torget skal fortsatt være gratistjenester med full tilgang for alle, og tanken er å tilby brukerne noe som ikke finnes på sidene i dag.

Det er ikke ønskelig å lage noe skille mellom brukerne. Det vil bare skape problemer.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tror kanskje det hele begynte med engstelse for et segregert diskusjonsforum. Det viser seg etterhvert at det neppe er så farlig som en del av oss hadde trodd. En eller annen sponset ekstra som ikke innvirker på forumet, helt i sin skjønneste for min del.

Men jeg ønsker fortsatt å kunne lese meg opp på nesehårsfjernere av høy kvalitet.

Noe som ligner på denne, for eksempel?

NC3FXX-B-CRYSTAL.jpg
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.883
Antall liker
5.728
Torget vurderinger
1
Det har foreligget mange ideer, men å separere forumet, eller sperre tilgang til tjenester som en er vant til å bruke vil bare provosere. Forumet skal være fritt for alle, og vi kan ikke konkurere med Finn ved å ta betalt for bruktannonser.

Jeg tror de planene vi har nå vil bli positivt mottatt, og et støttemedlemskap skal gi brukeren noe han er tjent med, men som enkelte vil klare seg fint foruten. Uten å røpe hva vi jobber med nå, så vil et eksempel være at en betaler kr. 200 for støttemedlemskap, og du mottar 3 gratis kinobilletter i året. Dette er som sagt bare et eksempel, og vi jobber med noe som mest sannsynlig vil være mer interessant for hi-fi interesserte. Det er ikke sikkert vi får til våre planer, men krysser fingerne.


I tillegg vil støttemedlemmer få noen fordeler på Torget:

1. Velge varighet på annonser inntil 40 dager (nå er maks 14 dager)
2. Mulighet til å laste opp flere bilder i annonser.
3. Mulighet til å laste opp dokumenter i annonser.
4. Tilgang til annonse-arkivet med solgte og utgåtte annonser. Torget har til enhver tid ca 1000 aktive annonser, men arkivet har ca. 8000 annonser, og dette kan være nyttig som oppslagsverk for å se hva produkter har blitt solgt for, eller for å se utgåtte annonser som ikke er solgt. I dag er dette arkivet kun tilgjengelig for moderatorene.

Vi vurderer også å flytte all reklame til bunn av siden for støttemedlemmer. Da slipper en annonse-rekken som er plassert mellom topp-menyen og selve innholdet på siden.

Dette bør ikke lage noe merbart skille mellom brukerne, men kun gi noen fordeler som enkelte vil sette pris på. Sist, men ikke minst, vil en være med på å støtte forumet, og vi vil fortsette å utvikle sidene etter beste evne.

Mvh
Høvdingen
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.431
Antall liker
25.952
Torget vurderinger
24
Da har jeg slettet hele vinylrelaterte tester fra HFS, så nå kan dere slutte og furte og være misunnelige på meg og gjøre noe selv istedet.
Det er ingen, så vidt jeg kan se, som har kritisert din innsats eller innholdet i det presenterer Rudi.
Dette er, slik jeg tolker det, en debatt om hvorvidt sentralen skal være et åpent forum for alle, eller om det skal være rom for noen (i ordets mest vide betydning) til å publisere noe som andre ikke kan kommentere eller supplere.

Det må være lov til å ha generelle diskusjoner rundt et tema uten at folk skal bli beskyldt for å furte eller være misunnelige.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg sliter ærlig talt med å se at dette handler om Rudi i det hele tatt. Dette handler om hvordan forumet er strukturert, ikke noe annet.

Det finnes en overveldende mengde nettmagasiner som tester produkter av både det ene og det andre slaget. Mange skriver langt og detaljert om både det ene og det andre, lar teksten stå uten muligheter til å kommentere eller supplere.

Det er akkurat her hfs og andre diskusjonsfora har en unik mulighet. Her kan det suppleres med erfaringer fra andre: Jeg er helt enig, endelig klarer noen å sette ord på det jeg hører fra dette produktet, jeg har opplevd det annerledes, jeg har testet i andre omgivelser, sammen med andre produkter, har sammenlignet med sånn og sånn, og så videre.

Det er da vel ingen som vil inn og redigere lista til Rudi, eller kunne poste kommentarer inne i den? Den ville blitt uleselig tvert. Det samme om noen går inn og redigerer inne i startinnlegget under 'vinylrelaterte tester'.

Men å kunne kommentere med et eget innlegg i rett under teksten i tråden som er startet (som layouten antyder er mulig helt til man prøver)? Skulle det være annet enn en fordel? Dette er en mulighet som lesere av papirpressen ikke har. Her ender kommentarene opp med å bli spredd for alle vinder, fordelt på flere forskjellige fora, og det blir en tung økt å samle trådene.

Jeg har flere ganger googlet etter tester for å lese meg opp om et produkt. Tenk å finne en tråd som starter med en grundig gjennomgang av produktet, og fortsetter med supplerende kommentarer fra flere med uavhengige erfaringer.


Men tilbake til det egentlige temaet. Den 'VIP'-ordningen Høvdingen presenterer er i mine øyne harmløs. Helt greit for meg å gå den veien, og det kan godt hende jeg betaler en slant for å støtte hfs (igjen). Ingen grunn til å bekymre seg, med andre ord.
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Det er egentlig ganske godt gjort å vri dette til at det handler om Rudi og hans skriverier.

Diskusjonen går på det som er kjernen på et forum; utveksle erfaringer og synsinger, farligere enn det er det ikke.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Det er da vel ingen som vil inn og redigere lista til Rudi, eller kunne poste kommentarer inne i den? Den ville blitt uleselig tvert. Det samme om noen går inn og redigerer inne i startinnlegget under 'vinylrelaterte tester'.

Men å kunne kommentere med et eget innlegg i rett under teksten i tråden som er startet (som layouten antyder er mulig helt til man prøver)? Skulle det være annet enn en fordel? Dette er en mulighet som lesere av papirpressen ikke har. Her ender kommentarene opp med å bli spredd for alle vinder, fordelt på flere forskjellige fora, og det blir en tung økt å samle trådene.

.
Nettopp!
Akkurat som "Galleriet" her på sentralen. Trådstarter eier innhold og oppdateringer i sin reportasje, uten forstyrrende og meningsløse redigeringer fra utenforstående. Resten av røkla gis muligheten til å oppholde seg i "forværelset" og kommentere. Oversiktlig og enkelt, enkelt og greit.

Edit:
VIP?
Høvdingen har redegjort enkelt og greit, kan ikke se at det skal gjøre forskjell på oss deltagerne, rent bortsett fra evt. rene goodies som ikke har noe med skrivende/lesende deltagelse her. Har alltid sagt at å bidra på sentralen er en dårlig betalt jobb, kan ikke tenke meg at sentralens eier blir direkte feit selv. Heller 200.- i VIP-støtte enn annonser for bind og barberhøvler.
 
Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
opprett et redaksjonelt hjørne med et design som skiller seg litt ut fra resten av forumet.

folk som føler at de har særskilt kompetanse innen et felt (feks rudi) kan sende inn artikler, omtaler, kåserier, etc. til høvding/redaktør og søke om å få det publisert i det redaksjonelle hjørnet.

dette redaksjonelle hjørnet kan holdes fri for diskusjoner, slik at det blir ryddigere og lettere å finne frem i arkivet.

folk som leser disse artiklene og føler behov for å kommentere, kan starte en diskusjonstråd på forumet og henvise (feks klipp og lim) til den aktuelle artikkelen.

og vips, så har hfs, i tillegg til å være et fantastastisk hi-fi forum, fått sitt eget "nettmagasin" med artikler levert gratis av dyktige forummedlemmer, og de er det mange av.
 
Sist redigert:
K

Kleine Freiheit

Gjest
Angående det å åpne en vanlig tråd om en test som ikke kan kommenteres direkte:
Med den prominente plasseringen Rudi har hatt på Vinylavdelingen risikerer man vel at en motsvarstråd går under i mylderet av andre tråder. David vs Goliat.

Eksempelvis ble det testet ulike matter og mattesider fra Linn for en stund siden.
De som hører forskjell ble regelrett latterliggjort, og fikk ingen mulighet til å kommentere dette. Hvis man har fått et slikt privilegium burde man i det minste holde tonen saklig og være åpen for andre meninger.

Jeg har ingen Linn, og store forskjeller på mattetyper etc har jeg aldri hørt. Men jeg hadde blitt hissig hvis noen som har fått eget hjørne på et åpent forum kunne "drite meg ut" uten at jeg kunne ta til motmæle.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Fin løsning, Mesut. Kunne fint ligge en knapp nede i hjørnet på sakene med 'start en diskusjon om denne reportasjen' som så snart den er tatt i bruk endres til 'les og delta i disusjonen om denne reportasjen'. Selve diskusjonstråden kunne sikkert legge seg under rett underavdeling i forumet, med en peker til den opprinnelige reportasjen.

Cluet er å linke sammen flere synspunkter om det samme temaet på best mulig måte.
 
K

Kleine Freiheit

Gjest
En direktelink til diskusjon i sammenheng med omtalen er en elegant løsning.
 
Topp Bunn