Været!

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.825
Sted
Nøtterøy
Er sjeleglad for at jeg bor der jeg bor. :)

Her er det 14 grader i skyggen og over 25 i sola for øyeblikket. Sitter i solveggen og koser meg i t-skjorta i slutten av februar.

En hilsen fra vestfold. 8)

V

vredensgnag

Gjest
Og jeg kikker etter tomt i Vestfold, etter å ha studert værstatistikk en stund.

N

nb

Gjest
Noen som vet hvor i verden det er uvanlig kaldt nå om dagen? Er visstnok slik at er det varmt ett sted er det kaldt et annet.

J

J.J

Gjest
Tror Sandefjord - og her jeg bor er blant dem med flest soldager i året ... det er bare noe jeg har hørt da 8) Av sånne som sier dem har greie på sånt.

Er fantastisk deilig her nå ihvertfall.

I solveggen
JR 8)

V

vredensgnag

Gjest
nb skrev:
Noen som vet hvor i verden det er uvanlig kaldt nå om dagen? Er visstnok slik at er det varmt ett sted er det kaldt et annet.
Kulden ble skjøvet nedover i Europa denne gangen, av et konveksjonssystem som er dannet pga at vannet i Arktis er blitt så varmt - vi får se om det gjentar seg neste år også.
Afghanistan er på vei ut av en periode med ekstremkulde i forhold til normalen.

U

Utgatt11378

Gjest
Varm vind i Arendal og vinterferie...slike vintre liker jeg , og de som vil på ski kan kjøre dit snøen er ;D
Vh
s

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
vredensgnag skrev:
skulle jeg flyttet tilbake til Vestfold ville jeg kikket i Stavern. Ett av de flotteste stedene i Vestfold. Mye sol, båtliv, kunst og kultur.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.825
Sted
Nøtterøy
Strekningen mellom Tønsberg og Nevlunghavn er flott. Med en flott skjærgård og mye fint vær.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
De med finest vær klager gjerne uansett mest på været.
Vi var en uke i Larvik i fjor sommer. Sol hver dag og tempen lå på mellom 20 og 25 grader.
Men på butikken klaget folk over at sommeren aldri kom...

J

J.J

Gjest
BT skrev:
De med finest vær klager gjerne uansett mest på været.
Vi var en uke i Larvik i fjor sommer. Sol hver dag og tempen lå på mellom 20 og 25 grader.
Men på butikken klaget folk over at sommeren aldri kom...
JA - nettopp ;D

Vårvær det der ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Det nærmer seg vår på Byåsen i Trondheim også. Klesstativene begynner å komme til syne igjen.

N

nb

Gjest
En fyr jeg kjenner er overbevist om at det på Alnabru finnes en stor lagerhall hvor pene piker plasseres når vinteren kommer, og så slippes de ut når våren kommer en gang på nyåret.

O

Oblivion

Gjest
nb skrev:
En fyr jeg kjenner er overbevist om at det på Alnabru finnes en stor lagerhall hvor pene piker plasseres når vinteren kommer, og så slippes de ut når våren kommer en gang på nyåret.
Omgås du mye med sånne venner ? ;D ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Legersjefen ser tilfreds ut hele vinteren?

J

J.J

Gjest
Holder på med logistikk .....men ikke på Alnabru ... POKKER :p ;D

Men det er 15 grader her og delvis overskyet. Midt på Vestbredden 8) (noen kaller det for solkysten og)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.083
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Skjønner ikke alt dette maset om været.

Det er da akkurat som det har vært hele vinteren, eller forsåvidt året rundt

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.652
Torget vurderinger
24
vredensgnag skrev:
Du burde da sannelig ha handlet på deg et sted i havgapet nordpå, hvor det kun er inneaktiviteter som er mulig..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.652
Torget vurderinger
24
Hmm.... kan jo bare spekulere på hva du skal i Amsterdam og Polen etter...i eninga..

Forøvrig er jo strekningen Moss-Fredrikstad ikke så rent lite aktuell heller; sola skinner lenger enn på Vestbredden, du har Rygge i tillegg til Torp, god adkomst via ferje dersom du på liv og død MÅ over til "The Far Side", kort vei til Sverige og "Fläskåk", trenger man å komme seg til Europa via landeveien så er det GO... Snag'et er jo at man er mitt blant Øssfollingene.. Ser den..

Værmessig mener jeg å ha notert at mine familiemedlemmer i Moss påstår at det er bedre/varmere enn i Oslo, mindre snø osv. Men jeg stoler ikke på de. Tror de juger en del.

V

vredensgnag

Gjest
pengesluk skrev:
Værmessig mener jeg å ha notert at mine familiemedlemmer i Moss påstår at det er bedre/varmere enn i Oslo, mindre snø osv. Men jeg stoler ikke på de. Tror de juger en del.
Da jeg bodde i Sandspollen hadde jeg et latterlig antall soldager sammenlignet med Oslo, men det skyldtes nok hvordan skyer ble presset unna pga draget opp fjorden.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.150
pengesluk skrev:
Men lukta blir de ikke ordentlig kvitt, selv om det har blitt noe bedre. Det river i nesegrevet hver gang en våger seg over fjorden med Bastøferja, og ankommer/forlater Moss.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
vredensgnag skrev:
har bodd både i Oslo og Vestfold med familie i Oslo. det er garantert mere fint vært på Tønsbergkanten enn i Oslo. Sola skinner på kysten ,mens regnbygen holder seg over innlandet og Oslogryta. litt mere vind gjør at rekordtemperaturene ikke når så høyt som på Blindern.

Tidligere vår, senere høst
Mindre snø om vinteren også, om det gjør noe?

Eter å ha bodd 12 år i Vestfold har jeg lagt merk til følgende..
Når det er regn i Oslo er det sol i Vestfold
Når det er regn på E18, er det sol på strandkanten/Kysten
Når det er regn i Horten er det sol i Åsgradstrand
Når det er regn i Åsgårdstrand er det sol i Tønsberg,
Når det er regn i Tønsberg er det sol på Nøtterøy.
Når det er regn på Nøtterøy er det sol på Tjøme
Når det er regn på Tjøme er det sol på Hvasser,
Når det er sol på Hvasser så blåser det ...

Dvs altid best vær nærmest kysten/lengst sør..
Åsgårdstrand er en perle,med 10 minutter nærmeste by
For båtliv i skjærgåden ville jeg valgt å bo på Nøtterøy. feks Teie som har park og båtplass.. eller .. eller å jeg savner Vestfold...hvordan kunne jeg flytte derfra?

Sleiven

J

J.J

Gjest
Jeg har bodd i den samme kommunen i over 40 år ... knapt vært utafor ;D Har jo alt her :p

Og jaggu ... når jeg ser ut så skinner sola ;D ;D

/JR

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.083
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Eg heldt på å daua av dritveret i det siste.
Men igår vakna eg til liv igjen. Kabom!
Skjermbilde 2012-05-22 kl. 22.50.20.jpg

Topp Bunn