Velkommen skal du være.vredensgnag skrev:Og jeg kikker etter tomt i Vestfold, etter å ha studert værstatistikk en stund.
Kulden ble skjøvet nedover i Europa denne gangen, av et konveksjonssystem som er dannet pga at vannet i Arktis er blitt så varmt - vi får se om det gjentar seg neste år også.nb skrev:Noen som vet hvor i verden det er uvanlig kaldt nå om dagen? Er visstnok slik at er det varmt ett sted er det kaldt et annet.
skulle jeg flyttet tilbake til Vestfold ville jeg kikket i Stavern. Ett av de flotteste stedene i Vestfold. Mye sol, båtliv, kunst og kultur.vredensgnag skrev:Og jeg kikker etter tomt i Vestfold, etter å ha studert værstatistikk en stund.
JA - nettopp ;DBT skrev:De med finest vær klager gjerne uansett mest på været.
Vi var en uke i Larvik i fjor sommer. Sol hver dag og tempen lå på mellom 20 og 25 grader.
Men på butikken klaget folk over at sommeren aldri kom...
Omgås du mye med sånne venner ? ;D ;Dnb skrev:En fyr jeg kjenner er overbevist om at det på Alnabru finnes en stor lagerhall hvor pene piker plasseres når vinteren kommer, og så slippes de ut når våren kommer en gang på nyåret.
Du burde da sannelig ha handlet på deg et sted i havgapet nordpå, hvor det kun er inneaktiviteter som er mulig..vredensgnag skrev:Og jeg kikker etter tomt i Vestfold, etter å ha studert værstatistikk en stund.
Kan være ganske fint nordpå sommerstid ...pengesluk skrev:Du burde da sannelig ha handlet på deg et sted i havgapet nordpå, hvor det kun er inneaktiviteter som er mulig..vredensgnag skrev:Og jeg kikker etter tomt i Vestfold, etter å ha studert værstatistikk en stund.
Da jeg bodde i Sandspollen hadde jeg et latterlig antall soldager sammenlignet med Oslo, men det skyldtes nok hvordan skyer ble presset unna pga draget opp fjorden.pengesluk skrev:Værmessig mener jeg å ha notert at mine familiemedlemmer i Moss påstår at det er bedre/varmere enn i Oslo, mindre snø osv. Men jeg stoler ikke på de. Tror de juger en del.
;DBT skrev:Det nærmer seg vår på Byåsen i Trondheim også. Klesstativene begynner å komme til syne igjen.
Men lukta blir de ikke ordentlig kvitt, selv om det har blitt noe bedre. Det river i nesegrevet hver gang en våger seg over fjorden med Bastøferja, og ankommer/forlater Moss.pengesluk skrev:Værmessig mener jeg å ha notert at mine familiemedlemmer i Moss påstår at det er bedre/varmere enn i Oslo, mindre snø osv. Men jeg stoler ikke på de. Tror de juger en del.
har bodd både i Oslo og Vestfold med familie i Oslo. det er garantert mere fint vært på Tønsbergkanten enn i Oslo. Sola skinner på kysten ,mens regnbygen holder seg over innlandet og Oslogryta. litt mere vind gjør at rekordtemperaturene ikke når så høyt som på Blindern.vredensgnag skrev:Og jeg kikker etter tomt i Vestfold, etter å ha studert værstatistikk en stund.