Uvanlige vintage platespillere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    PD-444 er flotte spillere som ikke bare spiller bra, men også er praktiske i og med det er plass til to armer som lett kan justeres. Sitter å nyter av min egen akkurat nå. Fantastisk bra konstruert, tung som en tank! Mangler en pære til 45 lampen. Sluket, har du deler?
    Nice:rolleyes:
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det vile være trist om Sluket nå ikke kjenner sin besøkelsestid og gjør som Jesus. Det er ikke nok å gi av seg selv; en må gi litt av det en har også. Det er da vi dødelige gjør vin av vann.
     

    Baatmann

    Medlem
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    2
    Hallejula! Men vi må forstå mannen. Tenk å gi slipp på godbiter like før vidunderet dukker opp. Det svir, så vi må ha forståelse for at en samler holder på godbitene;D. Ser du har en tung Thorens puch på spilleren, Mana. Litt usikker på om det er bra for spilleren. Den har, som du sikkert vet et load reduced system for tallerkenen. Ekstra vekt kan redusere den effekten. Jeg bruker en lett Nagaoka clamp.
     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Hallejula! Men vi må forstå mannen. Tenk å gi slipp på godbiter like før vidunderet dukker opp. Det svir, så vi må ha forståelse for at en samler holder på godbitene;D. Ser du har en tung Thorens puch på spilleren, Mana. Litt usikker på om det er bra for spilleren. Den har, som du sikkert vet et load reduced system for tallerkenen. Ekstra vekt kan redusere den effekten. Jeg bruker en lett Nagaoka clamp.
    Har byttet ut klampen med en vesentlig lettere klamp for jeg har faktisk tenkt på akkurat det du påpeker
     
    Sist redigert:

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Hej.

    Jag har en Denon DP-75M från 1982 som lever och mår bra. Jag har monterat den S-formade armen på den med en Denon DL103 som sig bör, jag tycker det låter väldigt fint tillsammans.
     

    Vedlegg

    Kenskij

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    3
    Har en slik Accutrac som det skrives om her, men sliter med å få den til å fungere skikkelig. Mange knapper, mange problemer...
     

    davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    DSC02394.jpg

    Fikk en slik Kenwood Kd 850 med Ortofon 540 pu. ilag med noe Sansui eg kjøpte. der følger også med ein Kenwood step-up for mc-pu. Er dette en ok spiller ? eller er det en der er "tusenvis" av ? Den har vert lagret noen år så eg må gjeve den eit godt vask. Søker litt råd og tips om denne.
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.362
    Antall liker
    3.354
    Torget vurderinger
    0
    Fikk en slik Kenwood Kd 850 med Ortofon 540 pu. ilag med noe Sansui eg kjøpte. der følger også med ein Kenwood step-up for mc-pu. Er dette en ok spiller ? eller er det en der er "tusenvis" av ? Den har vert lagret noen år så eg må gjeve den eit godt vask. Søker litt råd og tips om denne.
    En flott och ovanlig spelare. :)
    Gratulerar med fyndet.
    Vad betalade du?
     

    davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    kjøpte den i et sett med sansui og noen B & W høgtalere , alt var ifrå han som kjøpte dette nytt, men har vert lagret i mange år. Ser ut som at alle lys virker, den leser platestørrelse og virker ok. I auto -play så starter den , finner rette fart og løftet armen, men den går ikke fram. Lokket står ikke oppe, har vert montert og vert lukket i mange-mange år. Er en slik spiller vert noe? slik at eg bør bruke noen kroner på "proff" hjelp til å få den sjekket ?
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Pse 4000 mobil.jpg


    Sony PSE 4000 med 12" PUA 1600l-arm.

    God lyd, fantastisk byggekvalitet og en glede å bruke.

    Kjøpt hos Hifido, så service og vedlikehold med sjekk og utbedring av kretser, lager og armlift var utført. 1 års garanti :)

    Det var heldigvis bare å stille den om på 240v og montere nytt støpsel.

    Beklager dårlig bilde.

    KL
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 240174

    Sony PSE 4000 med 12" PUA 1600l-arm.

    God lyd, fantastisk byggekvalitet og en glede å bruke.

    Kjøpt hos Hifido, så service og vedlikehold med sjekk og utbedring av kretser, lager og armlift var utført. 1 års garanti :)

    Det var heldigvis bare å stille den om på 240v og montere nytt støpsel.

    Beklager dårlig bilde.

    KL
    Flott og uvanlig spiller her til lands! Gratulerer! Munetika gjør en bra jobb.
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Munetika er en fantastisk hyggelig og serviceinnstilt mann som pakker som en gud. Jeg siklet på flere andre spillere på Hifido, men da jeg så denne var jeg solgt. Kvaliteten på alle komponentene er fantastisk. Det er noe eget med 12" armer og tallerkener som er større enn LPen som ligger på. Bare man klarer å unngå å sette pickupen på gummimatta; tror jeg skal unngå høy promille når jeg bruker den ;)

    Hvis man liker dd-spillere er prisene virkelig gode. I Europa koster bare armen det samme som hele spilleren inkl frakt fra Japan.

    Med DL-103, Spendor SP2 på originale åpne stativer, og ReVox B 250 er det nesten som om jeg jobber i kringkastingen :)
     

    LPA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    269
    Antall liker
    4
    Dette er en JBE tilpasset en Dynavector DV505. Selve platespilleren er laget i et lavalignende materiale, og ble solgt fra slutten av 70-tallet.
    Jeg har en, men den går dessverre ujevnt. Motor er fra Technics så kanskje den kan fikses. Bildet er funnet på nettet.

    LPA
    JBE_Dynavector.jpg
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Denne synes jeg er fin. Kanskje fordi jeg har en slik stående på loftet :)
    Sansui XR-Q7.
    25a2n83minbaremin.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Regas første platespiller, REGA Planet!!! Hadde to slike way back in the seventies, ene var ute av senter. Designet er tøft, men lydmessig ingen stor fordel med "planetene" - du kunne høre det hver gang en av de passerte på undersiden av pickupen!

    Dødelig enkel spiller, en lakkert Perstorp plate, lager og en liten motor. Denne ligger på Ebay nå...

    rega planet.jpg
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.749
    Antall liker
    868
    Torget vurderinger
    35
    Regas første platespiller, REGA Planet!!! Hadde to slike way back in the seventies, ene var ute av senter. Designet er tøft, men lydmessig ingen stor fordel med "planetene" - du kunne høre det hver gang en av de passerte på undersiden av pickupen!

    Dødelig enkel spiller, en lakkert Perstorp plate, lager og en liten motor. Denne ligger på Ebay nå...

    lå en her i går....

    planet.JPG


    mvh
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Noen spillere tilsalgs i Danmark, liker den første her, Sony TTS-8000 med betong plint
    IMG_1568.JPG
    IMG_1564.JPG
    IMG_1562.JPG
    IMG_1561.JPG

    mvh
    Sansui-Mannen
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    IMAG0278.jpg


    Her er et bilde av min Sony PSE-4000 m. PUA-1600l. Pickup er en Sony XL-44 m. integrert headshell. Pickupen var fremdeles forseglet da jeg kjøpte den, men etter et par timer må jeg si at den spiller meget godt rett ut av boksen.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Vis vedlegget 246225

    Her er et bilde av min Sony PSE-4000 m. PUA-1600l. Pickup er en Sony XL-44 m. integrert headshell. Pickupen var fremdeles forseglet da jeg kjøpte den, men etter et par timer må jeg si at den spiller meget godt rett ut av boksen.
    Er denne kjøpt fra hifido nå nylig? I så fall siklet jeg på den selv, men det ble en Micro Seiki dd5e fra Tyskland i stedet. Nydelig Sony! :)
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Jepp. Litt NevrDull og den fremstår nå virkelig tilnærmet som ny. Den fikk full service og gjennomgang hos Hifido før salg. Arm er sjekket og fungerer 100%.
    En bonus er det klare lokket Hifido laget, jeg liker det bedre enn det originale mørke.
    Den kunne også switches til 240 volt, ny plugg var alt som skulle til.

    Kvalitetsinntrykket er fantastisk, LP12en jeg hadde var ikke i samme liga. Det hadde jeg ikke forventet.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Gratulerer med ny spiller,godt å høre at vintage spillere overgår Lp12 :)

    mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Yes - it's GOD! (good old days)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    sikkert den jeg så i UK
    MEN det er den gamle versjonen UTEN fjærer i bena....

    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Sikkert ikke. Er i Moskva.

    Uansett, for de som er lei av strikk & binders så ligger det en annen fin DD spiller på Audiogon nå, til under $ 500.00. Kenwood KD-600, slettes ingen dårlig spiller og til denne prisen vel verdt pengene. Cgassis i marmorgranulat, støpt.

    kd600.JPG
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ok
    så en strøken i UK
    MEN den mangler fortsatt fjæring i bena som var en stor oppgradering
    de KD spillerne er adskillig lettere å få tak i....
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Lenge siden jeg så en strøken KD-600 nå... KD-550 og 500 er det mange av men 600 ikke så ofte... du burde slå til og bli kvitt litt svai...:rolleyes:
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Kenwood L07 er visstnok laget av Micro Seiki har jeg hørt :confused:
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ramla over denne smekre saken på nettet:

    BO spiller.jpg

    BO spiller 2.jpg


    Info som fulgte bildene; Folded Record Bureau by Hugh Miller. The turntable is a 1985 Bang and Olufsen BeoGram 5000
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn