Utvikling på Mac

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Jeg tenker å prøve meg på app-utvikling til iOS. Man må ha en developer lisens og være registrert så og så mange steder hos Apple, godkjent etc. Men det er også et krav at utvikling foregår på en Mac. Her tenker jeg å kjøpe meg en Mac Mini, men hvor kraftig skal en sånn være? Kjenner INTET til dette, ergo er jeg helt blank og stiller sikkert dumme, dumme spørsmål..

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.093
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Det å laste ned Xcode og lage programmer for eget bruk koster ikke noe. Det er når du skal distribuere via AppStore du trenger en lisens (kostet ikke all verdens). Jeg har prøvd meg litt på min laptop og det har forsåvidt gått ganske greit. Skal se om jeg finner spec'en på den. Vil tro Xcode har beskrevet minimumskrav til hardware.

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Takk, jeg skal se på det!

N

nb

Gjest
Uten å ha noensomhelst erfaring med det kan jeg vanskelig tenke meg at du trenger særlig med ooompf på Mac'en for å kunne utvikle noe. Det er neppe særlig tunge operasjoner som skal utføres om du skal se på å lage noen småapps. Det som gjerne krever ressurser til privat databruk er spilling, videoredigering og tung bildebehandling (en del filtre i Photoshop er ganske tunge å kjøre).

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.954
Sted
Trondheim
En Mac mini skal holde i massevis. Kjøpte nettopp den største Mac minien i Japan (2,5 GHz i5 med 4 GB RAM og 500 GB harddisk) for hele 4000 kr (nypris i Japan). Det er mye maskin for pengene!
Last ned Xcode fra Appstore og sett i gang. Hvis du vil ha tilgang på ekstra support og ressurser fra Apple ut over det som finnes i Xcode (f.eks. eksempelkode ++) må du registrere deg som utvikler. Det gjør du på AppleStore på nettet og koster 540 kr for 1 år.

Topp Bunn