Slubbert skrev:
Jeg bruker fortsatt skiutstyret jeg fikk til konfirmasjonen, det har fulgt meg mer enn halve livet. Kostet vel et par tusen den gang.
At rikmann-wannabes blåser store penger på skiutstyr, sykkelutstyr, golfutstyr, klokker, sko, klær og andre tullete statussymboler passer meg i grunnen helt utmerket, da blir det mindre prispress på ting som jeg er interessert i.
Folk må gjerne bruke pengene sine som de vil for min del.
Selv har jeg ca 6 par alpinski liggende i skiboden. Et par med randonee bindinger, et par rene pudderski, et par storslalomski, et par allround twintip ski til cruising og lek i/utenfor bakke. ++ Etter at junior ble født har det blitt langt færre skidager, enda.. Skistøvler har jeg prøvd mange av men har nå et par jeg har hatt siste 8 år da jeg har funnet det som passer mine føtter.
Gjør dette meg til utstyrsfreak? I perioden 98 - 08 hadde jeg opp mot 100 dager på ski pr år. Dette gir nok mer bruk pr krone/kostnad en mange av de som bare har ett par ski.
Man møter selvsagt også de som har det "feteste" utstyret fordi det er det "riktige" å ha det året, dette er helt greit for meg da dette gir meg en mulighet til å kjøpe det brukt året etter om jeg har lyst på det.
Jaggu har det ikke blitt kjøpt litt brukte stereo-komponenter her i hjemmet også. Omtrent like mange er solgt videre også. Lærerikt og gøy har det vært å bli kjent med hver av dem.
Noen velger å innvestere alle tjente penger i hus og hjem, noen i klær, noen reiser på turer hver gang de har råd og tid til det.
Hver man/kvinne velger sine interesser, og så er det opp til dem hvor mye de vil prioritere disse og jobbe for å nå dem. Har man råd til, det hvorfor ikke? Selv har jeg valgt å nedprioritere f.eks bolig i nærhet til jobb (Oslo) for å ha bedre økonomi på fritiden.