Jøgga skrev:
Jeg liker å bruke penger på
-konserter og konsert-reiser
-musikkinstrumenter & noter
-plater
-hifi
-fluefiskeutstyr
-kamerautstyr
-sports og trenings-utstyr
(sortert etter estimert forbruk)
Jeg hater å bruke penger på
-klær & sko
-dyre ferier
-bil
og sist jeg var hos en frisør var i 1991
Hva gjør det meg til? Sporty kulturell nerde-slubbert ?
Balansen er god nok for meg.
Jeg valgte å gå inn i tråden på denne Jøgga.
Litt fordi det var nest siste innlegg da jeg leste, men også for noen ting felles ;D
Bruker dog penger på cd og vinyl (noe det skal brukes mer penger på nå)
Et område slår jeg deg grundig på, og det er sist jeg var hos frisør ;D
Det må ha vært før militæret i helt i begynnelsen av 70 åra, det har jo ikke vokst vilt siden da :

klipper meg sjøl (DIY) og en får det som en vil ha det.
Jeg hater ikke å bruke penger på sko og klær, men bruker svært lite penger på det og garderoben er begrenset og merker har jeg lite greie på.
Når en da kan legge til at jeg ikke har brukt særlig med penger på ferie siden århundreskiftet, kjøpte bil sist i 95 og motorsykkel i 98, så er vi vel svært like der.
Når jeg da også kan legge til at selv din positivliste så er det vel bare hifi jeg deler der.
Dog bruker jeg noen kroner på cd og LITT vinyl, her skal det bli en forandring til mer pengebruk.
Er forsåvidt interessert i foto men ikke nok til at det har blitt noe dyrt utstyr kun et par Panasonic digitalkameraer (billigere en Leica

)
Hva i helvete bruker da jeg penger på? (utenom hifi da)
Det er ikke stort, men jeg har satset sterkt på å bli gjeldfri i de senere år, samt at jeg har spart til ny bil, som det stadig vekk forsvinner midler fra til hifi, det er noe jeg synes er veldig ok. for meg.
Det jeg verdsetter høyt er å bo kjekt og der er det plenty med headroom
Bil :

Var vel mye mer opptatt av det tidligere, men med en som nå er over 14 år, og ikke nevneverdige planer for forandringer på hififronten, så blir det nok en ny bil på meg i hvert fall i løpet av 2010, det året er det sannsynligvis slutt på min MC karriere og jeg har lyst til å satse på noe litt sporty med 4 hjul, mye sikrere for gamlinger ;D
Planen er å beholde bilen (trenger i blant en med plass) selge/bytte tohjulingen med annet leketøy på 4 hjul.
Mener sjøl at jeg er så ujålete/snobbet som det går an å bli, selv om bildrømmen faktisk er en Mercedes SLK.
Det er IKKE for at jeg ønsker et statussymbol, jeg liker helt enkelt bilen godt, konseptet med enkel mulighet for kabriolet samtidig med tett varm bil ved dårlig vær, den er imo. pen og den er komfortabel, to seter er et mer en jeg har på mcen, noe som passer en eldre (ikke herre)mann som vel egentlig ikke vet hva han helt er, bortsett fra eldre ;D
Jeg ser paradokset med denne bilen og slitte sorte jeans og selvklippet delvis ufiks/rotete sveis ;D ;D.... Dog har jeg hår og faktisk godt med det også.
Status er totalt uviktig for meg, og få (lengre) reiser i mange år skyldes min andre hobby med fjær.
Selvfølgelig skal det heller ikke lånes til bil, som med alt annet leketøy.
Gjeld er imo bare greit til bolig, der har det til og med vist seg som oftest å være smart (om nødvendig).
Utstyrshysteri? Det er bare fjernt fra meg, selv om jeg er kvalitetsbevisst på det lille jeg har utenom hifi, men da mest tekniske ting.
Foto (mer før)
Litt fiskeutstyr (dårlig i senere år, dessverre, både med fisking og utstyr)
Leicakikkert.
Mac (selvfølgelig ;D)
Hvitevarer,TV og liknende så går jeg for kvalitet.
Jeg er nok en svært dårlig kunde for den generelle handelstand, noen få hifipushere har nok fått til salt i maten.
Ikke en gang polet drar inn for salt til maten fra meg, selv om jeg har handlet en god del rødvin der i mange år, så har de ikke tjent ei krone på meg ;D
Er det mulig da, jepp noen vet

, men nå er det slutt og de vil få til salt i maten fremover, så vidt det er
Aldri har jeg røyka heller, annet enn fisk.
Aldri lånt fem øre av mine foreldre, derimot lånte fattern 10k av meg til bil i 70 åra en gang. 8)
Da jeg leste korrektur på dette før innlegg, så slo det meg at jeg kanskje er litt sjelden og anderledes. :

Det får stå sin prøve, jeg har valgt slik og trives med det.
Ser at Bærum er nevnt, jeg passer vel ikke helt inn i den beskrivelsen i hvert fall, men så er jeg innflytter også da, selv om det akkurat rundt meg er svært så folkelig.
Mvh.KW