utstyrsdemo på youtube

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.405
Antall liker
9.641
Sted
Interiore Simplicitate
Jeg er vel ca. gjennomsnittlig nerdete, og har stor glede av å lese omtaler og om andres erfaringer med forskjellig utstyr. Jeg kan også gidde å se utstyr demonstrert på youtube, men da for å se funksjonalitet.

Det jeg imidlertid ikke klarer å forstå er hvorfor folk gidder å legge ut lange videoer hvor de filmer oppsettet sitt in action - da som oftest filmet med smarttelefon. Ingen kommentarer, ikke noe info. Hva er poenget med DET? ??? :confused:Tilsynelatende er tanken å demonstrere hvor bra det låter. Det låter vel dritt på youtube uansett, og om man går litt rundt i rommet med en iphone e.l. og filmer gjør ikke det saken bedre.

Og ja, jeg vet at jeg bare kan la være å se på disse. Men så er man jo av og til på jakt etter å se et eller annet demonstert, i form av hvordan det virker, inn- og utganger, menyer osv. osv. og da må man vasse seg gjennom haugevis av denne typen videoer før man kanskje finner noe av verdi.
Hva er det jeg ikke får tak i her?
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.249
Antall liker
9.034
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Underholdning er underholdning.. And the human mind likes to be fooled.
 

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Innlegg
357
Antall liker
84
Det morsomste er å lese kommentarene. Hvor de krangler om det låter bra eller dårlig :D
 

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Innlegg
731
Antall liker
361
Torget vurderinger
22
Synes man kan høre det selv over Youtube hvis de kjører dyrt utstyr med kun harde flater ;)
 
M

MarkusH

Gjest
Jeg synes Youtube-filmer av ymse kvalitet hva angår hifi relatert materiale er helt ålreit, bedre enn å lese noe på et forum. :)
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
Noen videoer kan også gi en pekepinn om lydkvaliteten. Sjekk ut Kenrick Sound sine videoer, de er meget bra.
Jeg får lyst på JBL når jeg ser denne:
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.405
Antall liker
9.641
Sted
Interiore Simplicitate
Om man er i rett modus, og leter etter underholdning, kan jeg se at en del videoer har sin verdi. I søken etter nyttig info derimot sliter jeg med å se potensialet, men vi er alle forskjellige. :)

Skal sjekke ut Kenrick sounds videoer, kanskje jeg endrer mening.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Noen videoer kan også gi en pekepinn om lydkvaliteten. Sjekk ut Kenrick Sound sine videoer, de er meget bra.
Jeg får lyst på JBL når jeg ser denne:
Låter helt knall på mobilen også dette.

YouTube er brukendes til å høre hvordan klangen er i høyttalerne og elektronikken hvis du kjenner høyttalerne.
Mange videoer der som er brukendes til det.
Vertfall på mine anlegg jeg har hatt og har.
 
M

MarkusH

Gjest
Noen videoer kan også gi en pekepinn om lydkvaliteten. Sjekk ut Kenrick Sound sine videoer, de er meget bra.
Jeg får lyst på JBL når jeg ser denne:
Låter helt knall på mobilen også dette.

YouTube er brukendes til å høre hvordan klangen er i høyttalerne og elektronikken hvis du kjenner høyttalerne.
Mange videoer der som er brukendes til det.
Vertfall på mine anlegg jeg har hatt og har.
Fungerer bra på bærbar pc + audio technica ATH-M50 også ;) Får fram bassen ganske bra også, lyden på den videoen er jo typisk JBL og Mcintosh da. :)
 

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.905
Antall liker
4.414
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
Kenrick sound har vel også brukt halve nyprisen på riggen på måleutstyr for å få skvist frem 1/3 del av anlegget gjennom youtube bare filmtriks dette ;)
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
Kenrick sound har vel også brukt halve nyprisen på riggen på måleutstyr for å få skvist frem 1/3 del av anlegget gjennom youtube bare filmtriks dette ;)
Her viser de hvordan opptakene gjøres. Ikke mobiltelefon akkurat, men heller ikke halve nyprisen på riggen.

 

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.905
Antall liker
4.414
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
nei skjønner jo det jeg også da ;) var mere ment som en tørr fleip vet dem gjør det hele fornuftig,har kikka endel på dem selv :)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
pøh, dette er da ingenting sammenlignet med min killer iphone 5 fra 2013, som har lidd drukningsdøden et par-tre ganger og tatt mang et fall rett på hard asfalt.



 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
nei skjønner jo det jeg også da ;) var mere ment som en tørr fleip vet dem gjør det hele fornuftig,har kikka endel på dem selv :)
Skjønte at det var en fleip, burde ha puttet på en :)
Ellers så er jeg ganske sikker på at Kenrick har solgt utstyr som resultat av disse videoene. En god mic koster ikke mer enn 3-4K, så hvorfor følger ikke andre hifi-sjapper/produsenter etter? Kanskje ikke så rart når man ser nivået enkeltes websider fremdeles befinner seg på.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.122
Antall liker
10.576
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kult og teit på en gang. Dette har jeg ikke gjort før :)
Hjemmekontor og gikk ned i kjelleren et par minutter med mobilen for å teste.
Samsung S9
Her et spor av Sophie Zelmani.

Og en liten Anubis Spire
 
Sist redigert:

Henrik.326

Medlem
Ble medlem
09.10.2018
Innlegg
46
Antall liker
15
Sted
Kongsberg
Synes en del av det denne karen har lagt ut gir et godt inntrykk.




Edit; noen som kan si hvordan jeg får lagt inn YouTube vindu isteden for link som de over har gjort?
 
Sist redigert av en moderator:

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.197
Antall liker
2.442
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Det er ikke alle videoer som er like vellykkede, men noen er ganske bra. Synes denne videoen klarer å gjengi Roksan "sounden" bra.

 
Topp Bunn