Utstyr til musikk og kino - hjelp søkes! Aktiv/Passiv/Surround vs. hifi

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Når det gjelder prossessor - så er nok det rimeligste man kan finne en receiver - Denon 3700 - på denne kan man slå av forsterkerdelen. Brukes den som ren forforsterker måler den veldig bra. 14k.

5 x JBL 308 - lydkvalitet som er vanskelig å slå til denne prisen - 15k

Så starte med 1 stk SVS SB-1000 ev. PB - 7k

Ble en del mer - ca 35k

Men kanskje litt å spare etter å se på noe brukt - kan også legge til en sub til senere for mer trykk, eventuelt flere kanaler også for Atmos.
 
C

Cyber

Gjest
Det er jo fort gjort å brenne av det bare på en projektor alene ....
Jeg har allerede en OLED på veggen så det er lyd-biten som gjenstår.

Jeg ønsker gjerne en løsning som fungerer mot eARC. Liker veldig godt å kunne styre hele showet med fjernkontrollen til Apple TV 4K - og da med autopåslag og standby.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.481
Antall liker
899
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Jeg har allerede en OLED på veggen så det er lyd-biten som gjenstår.

Jeg ønsker gjerne en løsning som fungerer mot eARC. Liker veldig godt å kunne styre hele showet med fjernkontrollen til Apple TV 4K - og da med autopåslag og standby.
Denon AVC-X3700H har eARC, bruker en selv med effekt forsterkere på 7 kanaler.
 
C

Cyber

Gjest
Etter en uke med kino og lydplanke er jeg egentlig overraskende godt fornøyd med Q960-pakken fra Samsung. Actionfilmer er veldig kult med skikkelig surroundeffekt. Når man får 11 kanaler plug and pray for 9 lapper blir steget til å få "noe bedre" fort langt mer enn det smaker. Subwooferen med 8" overrasker også positivt etter litt innspilling. Spiller overraskende høyt også, 1/3 er mer enn nok og aldri antydning til anstrengende for systemet. Bakkanaler med direkte, sideveis og høyde innebygget er meget overbevisende.

SAMSUNG HW-Q960A/XE 11.1.4 LYDPLANKE - Power.no
 
Topp Bunn