Utstyr - opplevelse - kompetanse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Focalmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    359
    Antall liker
    1
    Jeg trodde faktisk HIFI var en av de temaene hvor vi VIRKELIG snakker om marginale forskjeller, og viktigheten/nødvendigheten av dem. Hele konseptet HIFI og High End er ihvertfall det for meg, og jeg gleder meg til den dagen jeg har råd til å koste på meg de beste løsningene etter mine ører! Mulig jeg er syk, men for meg holder det å vite at akkurat nå er "feil" type rør i forsterken min ift hva jeg ønsker, trekker oppmerksomheten bort fra musikken, selv om lydforandringen med rett rør kan være microskopisk ;)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Vanlig folkeskikk (som antagligvis snart er et fremmedord ::)) , + og tenke seg om en gang eller to før en svarer på innlegg er vel en god ide for de fleste av oss.
    Sånn sett er det vel bare og kuuule ned når noen av provokatørene er på banen.
    Det handler tross alt bare om daue ting som prøver og lage levende lyd. ;)
    Veien til opplevd levende lyd er forskjellig....alt etter bl.a smak og behag.
    Finn din sti, se andre som ressurser og bruk eget hue og ører......da trur jeg jaggu mye er gjort. 8)
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Kjære Høvding:

    For å ikke utestenge "kverulanter" og "provokatører":

    Kan du ikke implementere funksjonen som gjør at nyregistrerte og de som ikke greier å oppføre seg blir moderert.
    Altså at både opprettelse av nye topic og innlegg må godkjennes av en moderator før det blir lagt ut.
    For eksempel 10 innlegg blir moderert før de på nytt kan skrive innlegg uten moderering...

    Og gjerne en oppfølging (prøvetid) når de kan skrive innlegg igjen etter en modererings periode..

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.732
    Antall liker
    28.458
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Høvdingen skrev:
    tkr skrev:
    Med respekt å melde, Thomas, er dette du skriver en gedigen ansvarsfraskrivelse.

    I siste instans er det du, som eier, høvding og overdommer på HFS, som bestemmer hvordan reglene skal implementeres, hhv hvor mye "slakk" som skal gis.
    Kanskje jeg formulerte meg dårlig - jeg mente bare å si at moderatorene har fått full fullmakt til å håndheve reglene fullt ut slik de ser best, og at jeg ikke står i veien for dere utøvelse. De trenger med andre ikke tenke på hva jeg vil mene, men jeg følger selvfølgelig med. Dette er den eneste måten vi kan være effektive på ettersom vi sitter på alle landets kanter. Du og jeg hadde jo en heftig disputt over at jeg overprøvde deg, og i dag så går jeg ikke i bena på en moderator så sant han ikke gjør noe som er helt på trynet. En lærer så lenge en lever.
    Det jeg etterlyste dengang var en proaktiv holdning til moderasjon, dvs. hva som skal modereres og hvordan, slik at moderasjonen ble enhetlig.

    Likeledes etterlyste jeg standardiserte sanksjoner, dvs. hva som skal advares på, delvis slettes eller helt slettes.

    Jeg synes fremdeles at det er en god ide, men det krever kanskje mer arbeidskapasitet enn den som er tilstede. Eller kanskje er ikke behovet skrikende nok.

    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Hva med en "skjulfunksjon) praktisk å kunne skjule innlegg og medlemmer. Da slipper man om ikke annet og irritere seg
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.907
    Antall liker
    5.884
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Hva med en "skjulfunksjon) praktisk å kunne skjule innlegg og medlemmer. Da slipper man om ikke annet og irritere seg
    Ulempen er at det kan komme svar på innlegg som du da ikke ser, også blir helheten litt borte for deg.

    Jeg har tenkt tanken, og jeg tror vi skal implementere dette etterhvert. Det er en grei løsning for å fjerne brukere du ikke vil ha noe med å gjøre. Jeg vet ihvertfall at Roysen vil like en slik funksjon. ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Høvdingen skrev:
    65finger skrev:
    Hva med en "skjulfunksjon) praktisk å kunne skjule innlegg og medlemmer. Da slipper man om ikke annet og irritere seg
    Ulempen er at det kan komme svar på innlegg som du da ikke ser, også blir helheten litt borte for deg.

    Jeg har tenkt tanken, og jeg tror vi skal implementere dette etterhvert. Det er en grei løsning for å fjerne brukere du ikke vil ha noe med å gjøre. Jeg vet ihvertfall at Roysen vil like en slik funksjon. ;D
    At helheten blir borte, blir jo mitt problem. Facebook har denne funksjonaliteten og der bruker ihvertfall jeg den
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.907
    Antall liker
    5.884
    Torget vurderinger
    2
    tkr skrev:
    Det jeg etterlyste dengang var en proaktiv holdning til moderasjon, dvs. hva som skal modereres og hvordan, slik at moderasjonen ble enhetlig.

    Likeledes etterlyste jeg standardiserte sanksjoner, dvs. hva som skal advares på, delvis slettes eller helt slettes.

    Jeg synes fremdeles at det er en god ide, men det krever kanskje mer arbeidskapasitet enn den som er tilstede. Eller kanskje er ikke behovet skrikende nok.
    Den høsten du var moderator så satt jo jeg med 1kb mobil internett fra aug-des, og det var mye som gikk galt den gang dessverre. Jeg fikk ikke fulgt opp noenting, og regelverket var jo også langt mer uklart enn i dag, men det er ikke enkelt å lage et regelverk som ikke legger opp til skjønn, og det er her problemene starter. Vi mennesker tenker forskjellig.

    Det er så utrolig mange ulike situasjoner som kan oppstå, og det er det som er problemet. Vi er enige og samkjørte på enkelte områder, men så dukker det opp en helt ny situasjon, og da vil alle moderatorene komme med forskjellige løsninger.

    Det som er enkelt er personangrep og useriøse innlegg. Det som er vanskelig er sånn som "uberettiget kritikk av f.eks. en butikk" og "bransjeregler". Dette er bare eksempler.

    Jeg tror også at moderatorene er litt redde for å drite seg ut, og det er vel stort sett jeg som er verst til å redigere og slette innlegg.

    Men, dette er noe vi skal jobbe med, og jeg har tro på at vi over tid kan bli mer samkjørte. Det krever litt erfaring, og det tar lengre tid når vi ikke sitter i samme rom og har fysisk kontakt.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Høvdingen skrev:
    Roysen skrev:
    Jeg gjentar gjerne meg selv: jeg tror moderatorene må finne ut hva de ønsker med forumet.
    Jeg tror du glemmer en vesentlig del - det er brukerne som utgjør forumet, ikke moderatorene eller meg.

    Så jeg kan jo spørre deg som bruker - hva vil du ha ut av HFS?
    Min oppriktige mening er at dette er å begynne i feil ende. Brukermassen vil til enhver tid være et resultat av det innhold og regler som gjelder på forumet. Så om du spør medlemsmassen slike spørsmål i dag vil svaret være farget av den linjen som har vært ført frem til nå og de personene som forumet har tiltrukket seg som en følge av dette. Ergo vil sannsynligvis flertallet være fornøyd. Spørsmålet man da må stille seg er om den trenden man har av type medlemmer som kommer til/faller fra og er fornøyd/misfornøyd vil bringe forumet dit man vil.

    Om entusiastene faller fra og de som kommer til kun finner underholdning i latterliggjøring/kverulering kan man like gjerne kalle dette kverulantsentralen i stedet for hifi sentralen. Dit er det lett å havne om man som moderator og regelutformer ikke selv har en sterk og klar mening selv om hva slags forum man ønsker seg.

    Mvh
    Roysen
     
    M

    musicus

    Gjest
    Focalmann skrev:
    Jeg trodde faktisk HIFI var en av de temaene hvor vi VIRKELIG snakker om marginale forskjeller, og viktigheten/nødvendigheten av dem. Hele konseptet HIFI og High End er ihvertfall det for meg, og jeg gleder meg til den dagen jeg har råd til å koste på meg de beste løsningene etter mine ører!
    Her er vi to, minst ;D

    mvh
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    om.s skrev:
    Focalmann skrev:
    Jeg trodde faktisk HIFI var en av de temaene hvor vi VIRKELIG snakker om marginale forskjeller, og viktigheten/nødvendigheten av dem. Hele konseptet HIFI og High End er ihvertfall det for meg, og jeg gleder meg til den dagen jeg har råd til å koste på meg de beste løsningene etter mine ører!
    Her er vi to, minst ;D

    mvh
    Vi er faktisk i allefall 3 ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    svingen68 skrev:
    om.s skrev:
    Focalmann skrev:
    Jeg trodde faktisk HIFI var en av de temaene hvor vi VIRKELIG snakker om marginale forskjeller, og viktigheten/nødvendigheten av dem. Hele konseptet HIFI og High End er ihvertfall det for meg, og jeg gleder meg til den dagen jeg har råd til å koste på meg de beste løsningene etter mine ører!
    Her er vi to, minst ;D

    mvh
    Vi er faktisk i allefall 3 ;D
    4
     
    M

    musicus

    Gjest
    svingen68 skrev:
    om.s skrev:
    Focalmann skrev:
    Jeg trodde faktisk HIFI var en av de temaene hvor vi VIRKELIG snakker om marginale forskjeller, og viktigheten/nødvendigheten av dem. Hele konseptet HIFI og High End er ihvertfall det for meg, og jeg gleder meg til den dagen jeg har råd til å koste på meg de beste løsningene etter mine ører!
    Her er vi to, minst ;D

    mvh
    Vi er faktisk i allefall 3 ;D
    Ja, der ser man ;D ;D ...

    mvh
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.531
    Antall liker
    4.483
    Torget vurderinger
    10
    Lettere å snu på det, "de andre" er ca. 5 mot røkla..... ;)

    Mvh.
    SAL
     

    Focalmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    359
    Antall liker
    1
    Bra, begynte å bli bekymret her, så la likegodt inn det jeg skrev tidligere også ;D

    Uansett hvordan du vrir og vrenger på det er trådens tema helt bak mål imo. Hva f"/%%" er best, eller for den saks skyld bedre?? Det er jo nærmest som å stille spørsmålet: Hvor langt er et tau?............ Individualitet avgjør dette, og so what om en Sony 5400 cd spiller er forrykende god til prisen, skal alle liksom mene at den er den ultimate da eller, og også kjøpe den? Det er et enormt antall faktorer som spiller inn, og uante mengder kombinasjoner og kriterier som skal innfries, selv i et rent stereo oppsett! SMAKEN ER DELT, og er man ærlig med seg selv så innrømmer man at man ikke har smakt alt for mye på den typen kake det her snakkes om. Jeg "digger" ikke ting over mitt eget prisnivå før jeg etterhvert har råd til det, og merkelig nok kommer jo erfaringen sist i rekken(misunnelsen tror jeg kommer først)... Tror de færreste i tråden har ekte bred high end erfaring, og kudos til de som faktisk har!

    Personlig skjelden jeg melder meg på i denne type flaming tråder, men føler etterhvert for å få bremset disse kverulantene med tydelig begrenset erfaring littegrann ihvertfall. Kjenner INGEN av deltagerene i tråden, så er det sagt. Har vært leser av sentralen i årevis, og mener å huske "orso" som temmelig fersk bruker. Har flere ganger siste perioden stusset over mye av det han har skrevet, som Endre også har klippet ut endel av. Jeg har flere ganger måttet sjekke om det står "bransjeaktør" under brukernavnet, da utsagnene flere ganger har vært drøye og evnt. ganske revolusjonerende. Har faktisk konkludert med at han er en relativt uerfaren hifi sjel, som har behov for å skrive mye og sikkert oppnå mange innlegg av diverse årsaker...

    Men hvor ble det av Elvisruler som startet denne snevre tråden?

    Sett inn sitat
    Jeg trodde faktisk HIFI var en av de temaene hvor vi VIRKELIG snakker om marginale forskjeller, og viktigheten/nødvendigheten av dem. Hele konseptet HIFI og High End er ihvertfall det for meg, og jeg gleder meg til den dagen jeg har råd til å koste på meg de beste løsningene etter mine ører! Mulig jeg er syk, men for meg holder det å vite at akkurat nå er "feil" type rør i forsterken min ift hva jeg ønsker, trekker oppmerksomheten bort fra musikken, selv om lydforandringen med rett rør kan være microskopisk

    svingen68 skrev:
    om.s skrev:
    Focalmann skrev:
    Jeg trodde faktisk HIFI var en av de temaene hvor vi VIRKELIG snakker om marginale forskjeller, og viktigheten/nødvendigheten av dem. Hele konseptet HIFI og High End er ihvertfall det for meg, og jeg gleder meg til den dagen jeg har råd til å koste på meg de beste løsningene etter mine ører!
    Her er vi to, minst ;D

    mvh
    Vi er faktisk i allefall 3 ;D
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    SAL skrev:
    For meg blir det litt spesiellt at de som hevder ting ikke er interesert i å teste og faktisk finne ut av ting i praksis isteden for å bare prate? Jeg tror det faktisk kunne vært meget hyggelig og lærerikt for alle parter! ;) Dette er skrevet i beste mening!

    Mvh.
    SAL
    Jeg kan se for meg at dette har med meg å gjøre. Mitt svar til det er at jeg både er interessert i å teste og i å høre andre oppsett, men akkurat det scenarioet du skisserte tidligere i tråden er lavt prioritert fra min side. Årsaken til det er at jeg ikke er så uendelig spent på resultatet (jeg har testet de forsterkerne opp mot ekstremt mye av det som finnes på markedet), og jeg har ikke noe stort behov verken forretningsmessig eller av egen nysgjerrighet for å finne ut av akkurat den duellen. Om du mot formodning skulle velge å beholde et sett 6.1 vil det nok heller ikke skape noen sjokkbølger i miljøet.

    "Dersom" det kommer nye forsterke fra undertegnede blir dette selvsagt mer interessant både siden ting da er ferske og markedsaktuelle. Imidlertid vil denne tråden muligens være feil arena for dette temaet. "Om så skjer" kan vi sikkert ta opp tråden igjen.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Oblivion skrev:
    Høvdingen skrev:
    Herr Askeland,

    Jeg er ikke helt sikker på hva du forsøker å oppnå her, men folk må da få ha sine meninger uten at du skal lyse dem opp i rødt slik som du gjør her. Dette er jo uthenging, og hva er hensikten med det?

    Jeg føler at denne tråden har kommet til sin ende. Angående lyttetest - dette blir som om du setter en kristen og muslim i samme rom, låser døren, og sier at de ikke får komme ut før de begge enten er kristne eller muslimer.

    Ingenting vil endre seg etter en slik test, og det eneste som vil skje er debatt om hva som spilte best.
    Kjære Høvding,

    Det jeg tror Askeland prøver på er som "om.s" skrev tidligere i tråden - han har tatt bladet fra munnen og kaller en spade for en spade.

    Slik jeg ser det prøver Askeland å gjøre "noen" oppmerksom på at enkelt bryter forumreglene OG god folkeskikk til stadighet og burde kanskje vært moderert.

    Mvh
    Sitatene det er henvist til har etter min mening lite med dårlig folkeskikk eller brudd på regler å gjøre.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Endre Askeland skrev:
    Kjære Herr Høvding

    Som du sikkert har fått med deg etter å ha lest de siste sidene med innlegg er de flere av oss på sentralen som over lengre tid har reagert over innleggene fra enkelte "eksperter" her på sentralen.
    Ja nå er det til og med et medlem som reagerer på din kommentar til meg.

    Jeg synes ikke at det er urimelig at man kan forlange fra et medlem som kommer med ganske bastante uttalelser, at han også legger frem bevis for sine påstander.
    Jeg har vært så freidig å tilby å stille med dyr elektronikk for å gjennomføre en seanse slik at Orso kan demostrere at han har rett i sine påstander.
    Hvis Orso har rett, så vil jo det bety en enorm besparelse for oss alle. Da er det ingen som trenger å kjøpe dCS, Burmester, MBL, Halcro, Edge, Krell eller andre annerkjente merker.
    Ville ikke det være fint?
    Disse "ekspertene", har de mindre kompetanse enn deg?

    Hvilke påstander er fremsatt som ikke egentlig kun er spørsmål som understreker at det muligens ikke er så absolutte kvalitetsparametre knyttet til veldig dyrt utstyr?

    Og med tanke på hvordan slike tråder forløper, ligger ikke da bevisbyrden hos dem som påstår at slike kvaliteter finnes og er så kategoriske som de påstås?

    Og holder det ikke da å høre oppsettet ditt for å avgjøre om komponentene er såpass unike som det hevdes?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Roysen skrev:
    Så jeg mener at Orso og Snickers-Is bør stille opp å disse utfordringene for ikke å virke helt useriøse og at Snickers-Is som bransjeaktør og produsent ikke skulle kunne klare å hoste opp et av sine egne produkter for å gjennomføre en slik test er vel ikke akkurat tillitsvekkende.
    Dette har jeg svart ettertrykkelig på. Hvorfor velger du å overse det?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Roysen skrev:
    Så jeg mener at Orso og Snickers-Is bør stille opp å disse utfordringene for ikke å virke helt useriøse og at Snickers-Is som bransjeaktør og produsent ikke skulle kunne klare å hoste opp et av sine egne produkter for å gjennomføre en slik test er vel ikke akkurat tillitsvekkende.
    Dette har jeg svart ettertrykkelig på. Hvorfor velger du å overse det?
    ... fordi det ikke virker troverdig! Omtrent som når Transparent Audio fikk unngjelde for alle sine unnskyldninger for ikke å ville la kablene stille i en offentlig blindtest.

    Jeg er forøvrig interessert i om du kan si litt mer om hvilke de EKSTREMT mange forsterkerne på markedet du har testet mot de Oberon er?

    Mvh
    Roysen
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.531
    Antall liker
    4.483
    Torget vurderinger
    10
    Roysen skrev:
    Snickers-is skrev:
    Roysen skrev:
    Så jeg mener at Orso og Snickers-Is bør stille opp å disse utfordringene for ikke å virke helt useriøse og at Snickers-Is som bransjeaktør og produsent ikke skulle kunne klare å hoste opp et av sine egne produkter for å gjennomføre en slik test er vel ikke akkurat tillitsvekkende.
    Dette har jeg svart ettertrykkelig på. Hvorfor velger du å overse det?
    ... fordi det ikke virker troverdig!

    Mvh
    Roysen
    Ville jo vært en kjempefin markedsføring for Snickers om dette hadde spillt så bra som det hevdes, litt merkelig synes jeg! ;)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Roysen skrev:
    Jeg er så evindelig lei av at moderatoerene på dette forumet ikke innser at det er deres modereringslinje som fører oss inn i denne typen diskusjoner og tråder gang på gang. Når det tillattes at udokumentert svada av typen Orso har presentert gang på gang om at det ikke er lydmessige forskjell av signifikant betydning over et visst pristak eller når en bransjeaktør som Snickers-Is som produserer relativt rimelige forsterker og kaller disse high-end for lov å uttale seg i slike diskusjoner, så må det også tillates at de som sitter inne med erfaringer som tilsier noe annet enn det disse presentere får lov å komme med sine motargumenter og evt. avkreve tester/beviser for slike påstander. Dette er da helt vanlig praksis og godtatt av ikke-troende på kabelhjørnet hvor man nærmest må presentere en forskningsrapport og ABX-tester for å bli trodd om sine opplevelser.

    Det bør i det minste være lik behandling av alle meldemer uansett hvilket synspunkt de måtte ha. Jeg stiller meg 100% bak det som skrives av Endre Askeland, SAL og Oblivion i denne tråden.

    Så jeg mener at Orso og Snickers-Is bør stille opp å disse utfordringene for ikke å virke helt useriøse og at Snickers-Is som bransjeaktør og produsent ikke skulle kunne klare å hoste opp et av sine egne produkter for å gjennomføre en slik test er vel ikke akkurat tillitsvekkende.

    Mvh
    Roysen
    Du lyver, bryter reglene om folkeskikk, personangrep, konspirasjon osv, og atpåtil tillater du deg å hakke på modereringen? Jeg tror dette er det frekkeste innlegget som har vært postet på dette forumet.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Endre Askeland skrev:
    Det kan godt tenkes at disse nye medlemene ikke har så mye kjennskap til denne hobbyen, men de har lyst å lære mer.
    På sentralen får de opplæring i at de kan få en fantastisk bra lydkvalitet på øverste hylle for en relativt billig sum penger.
    Dette er vranglære etter mitt syn, og ikke god folkeskikk å lure folk til å tro at det er en enkel og billig vei til lydkvalitet av ypperste klasse.
    I følge din egen logikk burde vel strengt talt et slikt utsagn dokumenteres temmelig ettertrykkelig.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Oblivion skrev:
    1) Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.

    4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.

    (8.) Disse regler gjelder over hele HFS, også i OffTopic.

    Husk at Hifisentralen ikke er en rettighet, men et tilbud. Du kan bli fratatt tilbudet, og dette er du nødt til å respektere. Tenk derfor alltid godt over hva du skriver, slik at du er sikker på at det ikke bryter med våre regler, og ellers med god folkeskikk.
    Ut fra dette utdraget av reglene går det veldig klart frem at et mindre antall medlemmer til stadig har brutt reglene uten konsekvenser.
    Dette burde Høvding og moderatorer begynne å slå ned på vegne av de 99,9% gjenværende medlemmene.

    Helt konkret har jeg allerede nevnt det viktigste:
    Veldig mange medlemmer tør ikke / orker ikke / gidder ikke skrive innlegg på grunn av det lille antallet "kverulanter" / "forumregel brytere" som ødelegger for alle de andre...
    Ut i fra dette innlegget ser det ut til at du forsvarer Orso, nb m.fl, og går hardt ut mot Askeland, Roysen, om.s osv, men om man kikker på de andre innleggene regner jeg med tanke var at det skulle peke andre veien. Skyter du ikke deg selv litt i foten med denne argumentasjonen?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det må du gjerne synes Snickers. Jeg synes du får slippe alt for langt som bransjeaktør i din indirekte argumentasjon for egne produkter skjult som teknologiargumenter og i din kritikk av konkurrerende produkters teknologi. Når du i tillegg blir avkrevet konkrete svar begraver du det ofte i tung teknologisk yåkelegging.

    At jeg skal ha løyet synes jeg imidlertid det må være på sin plass å avklare en klar forklaring på.

    Mvh
    Roysen
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    pedal skrev:
    Uten å nevne navn, så er det enkelte ”high-end skeptikere” her inne på HFS som stadig ynder å fremheve hvor dyrt, dårlig og ille det står til med bransjen, utstyret og brukerne. (Siste trenden er tom. å ta det inn i sin signatur, for liksom skikkelig ”gni det inn”). Siden HFS faktisk er et forum for nettopp Hi-Fi entusiaster, så mener jeg at de nevnte ”skeptikerne” må kjenne sin besøkelsestid. Helt konkret at ”brønnpissingen” begrenses til tråder hvor det er passende.
    Skal man føle seg truffet?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Roysen skrev:
    Det må du gjerne synes Snickers. Jeg synes du får slippe alt for langt som bransjeaktør i din indirekte argumentasjon for egne produkter skjult som teknologiargumenter og i din kritikk av konkurrerende produkters teknologi. Når du i tillegg blir avkrevet konkrete svar begraver du det ofte i tung teknologisk yåkelegging.

    At jeg skal ha løyet synes jeg imidlertid det må være på sin plass å avklare en forklaring på.

    Mvh
    Roysen
    Der er du i gang med konspirasjonene dine igjen ja.

    Løgnene ligger i at argumentasjonen din er hentet fra fantasien din. Vi kan jo begynne med de "ikkedokumenterte påstandene...", men du kan jo bare dokumentere i vei, kan du ikke?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Oblivion skrev:
    Snickers-is skrev:
    Årsaken til det er at jeg ikke er så uendelig spent på resultatet (jeg har testet de forsterkerne opp mot ekstremt mye av det som finnes på markedet), og jeg har ikke noe stort behov verken forretningsmessig eller av egen nysgjerrighet for å finne ut av akkurat den duellen.
    Du er litt av en skrue til tider du Snickers-is..

    Du sier du har testet, men HVA er det du har testet?
    Det sier du ingenting om..

    Du sier du har testet, men HVILKE forsterkere har du testet?
    Det sier du ingenting om..

    Er det tekniske parametre du har testet?
    ELLER er det reelle lyttetester?

    Hva har du brukt av kabler, høyttalere, kilder når du har testet?
    Har du brukt egenutviklet utstyr (som du har brukt dine egne forsterkere til under utvikling) er jo ikke testene reelle..
    Jeg kan skrive hva jeg har testet (det ville bli mange sider med tekst) men noen konklusjoner vet du at jeg ikke kan skrive. Hva vil så poenget være?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Oblivion skrev:
    Snickers-is skrev:
    Oblivion skrev:
    1) Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.

    4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.

    (8.) Disse regler gjelder over hele HFS, også i OffTopic.

    Husk at Hifisentralen ikke er en rettighet, men et tilbud. Du kan bli fratatt tilbudet, og dette er du nødt til å respektere. Tenk derfor alltid godt over hva du skriver, slik at du er sikker på at det ikke bryter med våre regler, og ellers med god folkeskikk.
    Ut fra dette utdraget av reglene går det veldig klart frem at et mindre antall medlemmer til stadig har brutt reglene uten konsekvenser.
    Dette burde Høvding og moderatorer begynne å slå ned på vegne av de 99,9% gjenværende medlemmene.

    Helt konkret har jeg allerede nevnt det viktigste:
    Veldig mange medlemmer tør ikke / orker ikke / gidder ikke skrive innlegg på grunn av det lille antallet "kverulanter" / "forumregel brytere" som ødelegger for alle de andre...
    Ut i fra dette innlegget ser det ut til at du forsvarer Orso, nb m.fl, og går hardt ut mot Askeland, Roysen, om.s osv, men om man kikker på de andre innleggene regner jeg med tanke var at det skulle peke andre veien. Skyter du ikke deg selv litt i foten med denne argumentasjonen?
    Er du litt "ør" i kveld eller leser vi det samme forskjellig?
    Innlegget ditt kan leses begge veier, se selv.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Nå foreslår jeg at du tar en Globoid og legger deg Snickers-Is. Forstår du hva du snakker om selv?

    Mvh
    Roysen
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Roysen skrev:
    Snickers-is skrev:
    Roysen skrev:
    Så jeg mener at Orso og Snickers-Is bør stille opp å disse utfordringene for ikke å virke helt useriøse og at Snickers-Is som bransjeaktør og produsent ikke skulle kunne klare å hoste opp et av sine egne produkter for å gjennomføre en slik test er vel ikke akkurat tillitsvekkende.
    Dette har jeg svart ettertrykkelig på. Hvorfor velger du å overse det?
    ... fordi det ikke virker troverdig! Omtrent som når Transparent Audio fikk unngjelde for alle sine unnskyldninger for ikke å ville la kablene stille i en offentlig blindtest.

    Jeg er forøvrig interessert i om du kan si litt mer om hvilke de EKSTREMT mange forsterkerne på markedet du har testet mot de Oberon er?

    Mvh
    Roysen
    Jeg har aldri hindret noen i å teste noe som helst. Du klarer snart ikke skrive et eneste innlegg uten å bryte en forumregel.

    Du vet utmerket godt (du som er så opptatt av forumreglene) at jeg ikke kan utbasunere hva jeg har kommet frem til på dette forumet.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    SAL skrev:
    Roysen skrev:
    Snickers-is skrev:
    Roysen skrev:
    Så jeg mener at Orso og Snickers-Is bør stille opp å disse utfordringene for ikke å virke helt useriøse og at Snickers-Is som bransjeaktør og produsent ikke skulle kunne klare å hoste opp et av sine egne produkter for å gjennomføre en slik test er vel ikke akkurat tillitsvekkende.
    Dette har jeg svart ettertrykkelig på. Hvorfor velger du å overse det?
    ... fordi det ikke virker troverdig!

    Mvh
    Roysen
    Ville jo vært en kjempefin markedsføring for Snickers om dette hadde spillt så bra som det hevdes, litt merkelig synes jeg! ;)
    Hvorfor kjøper du ikke et par selv og tester?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    loFi skrev:
    Vil bare minne om at Orso's påstand om små hørbare forskjeller mellom billig og dyr elektronikk som her kalles "udokumentert vranglære" og "svada" faktisk er ganske godt dokumentert gjennom blindtester andre steder på internett utenfor sandkassa her på HFS.

    Stå på Orso, og alle andre som banner i kjerka :D
    Så enkelt kan det sies!
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Snickers-Is,

    Jeg spurte ikke etter resultater. De har du allerede gitt i et annet innlegg og da må det vel være på sin plass og skrive hvilke produkter du har testet også ellers blir vel dette rene skjære udokumentert markedsføring?

    Mvh
    Roysen
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    loFi skrev:
    Vil bare minne om at Orso's påstand om små hørbare forskjeller mellom billig og dyr elektronikk som her kalles "udokumentert vranglære" og "svada" faktisk er ganske godt dokumentert gjennom blindtester andre steder på internett utenfor sandkassa her på HFS.

    Stå på Orso, og alle andre som banner i kjerka :D
    Så enkelt kan det sies!
    Foreløplig kun en udokumentert påstand
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    loFi skrev:
    Vil bare minne om at Orso's påstand om små hørbare forskjeller mellom billig og dyr elektronikk som her kalles "udokumentert vranglære" og "svada" faktisk er ganske godt dokumentert gjennom blindtester andre steder på internett utenfor sandkassa her på HFS.

    Stå på Orso, og alle andre som banner i kjerka :D
    Så enkelt kan det sies!
    Kanskje KjellB har rett likevel da - en Huldra til 50,- på loppis spiller ræva av det meste...? ;D (Nuvel, KjellB lider den selsomme ære av å være utsparket fra hfs...)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Focalmann skrev:
    Jeg trodde faktisk HIFI var en av de temaene hvor vi VIRKELIG snakker om marginale forskjeller, og viktigheten/nødvendigheten av dem. Hele konseptet HIFI og High End er ihvertfall det for meg, og jeg gleder meg til den dagen jeg har råd til å koste på meg de beste løsningene etter mine ører! Mulig jeg er syk, men for meg holder det å vite at akkurat nå er "feil" type rør i forsterken min ift hva jeg ønsker, trekker oppmerksomheten bort fra musikken, selv om lydforandringen med rett rør kan være microskopisk ;)
    Jeg er av den oppfatning at ingen utøver denne hobbyen i annet enn beste mening. Imidlertid tror jeg et ensidig fokus på nettopp marginale forskjeller kan stå i veien for å reflektere over fundamentale svakheter i en avspillingskjede. De fleste oppsett i medium til høyere prisklasse har ikke store svakheter i enkeltkomponentene, men de ligger ofte heller i rom, kombinasjoner osv.

    Det er dette Orso får pepper for å hevde. Han er sitert sikkert 10 ganger i denne tråden fra andre steder, og det fremgår ganske tydelig hele veien at det er her han har fokuset. Hvorfor skal slike utsagn tolkes som at "du er teit som har dyrt anlegg"? (jfr ditt tidligere innlegg) Han har da vitterlig ikke skrevet det?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    BHO skrev:
    Sånn sett er det vel bare og kuuule ned når noen av provokatørene er på banen.
    Slike formuleringen bidrar alltid til at det dannes fronter. Uansett hvordan det er ment så er det en "mannen i stedet for ballen"-måte å skrive på. Hvorfor ikke ta tak i konkret argumentasjon?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Roysen skrev:
    Snickers-Is,

    Jeg spurte ikke etter resultater. De har du allerede gitt i et annet innlegg og da må det vel være på sin plass og skrive hvilke produkter du har testet også ellers blir vel dette rene skjære udokumentert markedsføring?

    Mvh
    Roysen
    Hvorfor skal du hele tiden pisse på folk?

    Jeg har ikke skrevet noen konklusjoner, det eneste jeg har skrevet, men det klarer du garantert ikke å lese riktig, er:

    "Jeg har til nå ikke hørt noen forsterker som er entydig best, og dermed heller ikke entydig bedre enn forsterkere basert på ICE ASP-moduler".

    Det betyr IKKE at forsterkere basert på ICE ASP-moduler er entydig bedre enn alt annet.

    Det har vært skrevet som svar på direkte spørsmål, og kaller du det markedsføring så er det bare et forsøk på å diskreditere meg som person.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    65finger skrev:
    Snickers-is skrev:
    loFi skrev:
    Vil bare minne om at Orso's påstand om små hørbare forskjeller mellom billig og dyr elektronikk som her kalles "udokumentert vranglære" og "svada" faktisk er ganske godt dokumentert gjennom blindtester andre steder på internett utenfor sandkassa her på HFS.

    Stå på Orso, og alle andre som banner i kjerka :D
    Så enkelt kan det sies!
    Foreløplig kun en udokumentert påstand
    http://www.provide.net/~djcarlst/abx_pwr.htm
    http://www.head-fi.org/forums/f133/abx-test-320kbps-vs-flac-results-431522/index2.html
    http://www.enjoythemusic.com/hifi2005/atkinsonkrueger.html
    http://www.provide.net/~djcarlst/abx_cd.htm
    http://www.bostonaudiosociety.org/bas_speaker/abx_testing.htm

    Noen linker. Totalt ufiltrert så testresultatene er ikke "kvalitetssikret".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn