UTIDIG UT og INN MELDING i Forumet

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.610
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
hva med en "PAUSE" funksjon i medlemskapet på Sentralen,slik at man unngår at folk melder ut og inn i hytt og pine i takt med om man er fornærmet;støtt e.l. :eek:
eller evt en karantene periode, der om man melder seg ut, må holde seg ute i minst fex en uke, slik at det blir litt stabilitet.
dustete når aktører furter som unger og utmelding blir et politisk våpen i debatten
dette bør i alle fall moderator/høvdingen slå ned på
imo
mvh
Leif

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.721
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
hva med en "PAUSE" funksjon i medlemskapet på Sentralen,slik at man unngår at folk melder ut og inn i hytt og pine i takt med om man er fornærmet;støtt e.l. :eek:
eller evt en karantene periode, der om man melder seg ut, må holde seg ute i minst fex en uke, slik at det blir litt stabilitet.
dustete når aktører furter som unger og utmelding blir et politisk våpen i debattendette bør i alle fall moderator/høvdingen slå ned på
imo
mvh
Leif
Dustete at voksne folk ikke kan være litt inkluderende, spør du meg. Dette er da ingen ting å skulle "slå ned på"? HFS burde være et sted for alle, med takhøyde også for de furtne!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.610
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
men de kan vel furte uten å melde seg ut?
om de melder seg ut, utelukker de jo at deres egen furting blir hørt! ;D
mvh
Leif

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.041
Sted
Holmestrand
Pause-funksjon? Det er da bare å la være å lese/skrive, så har du pause. Det skulle heller ikke være nødvendig å melde at man "slutter" på HFS?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.610
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
kall det hva du vil men det må jo være en fordel med stabilitet i medlemsmassen
dustete å si sitt,melde seg ut for så å komme inn igjen for neste session og så ut igjen
hva er vitsen?
imo
mvh
Leif

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.610
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
men hvorfor melde seg ut
ta opp et reserve nick for å få siste ordet og så melde ut det og?
det finnes diagnoser for slikt
imo
mvh
L

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Man risikerer jo at noen på faenskap tar nicket når man er utmeldt noen minutter... ::)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.610
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
case closed for min del
ville bare poengtere at utmelding ikke avstedkommer noe positivt for den som går til det skrittet
da må man i så fall bli ute slik som KjellB gjorde
takk
mvh
Leif

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tok ei lynrask analyse av mine 20 siste meldingar, eg også.
Kom fram til at eg hadde lagt inn:
1 mld i "bruk"
7 mld i "Off t"
3 mld i "Vinyl
8 mld i "Generelt"

Om seriøsen vurderte eg at
4 meldingar var vaseprat
8 gjekk som tilbakemelding
8 gjekk som meiningsytringar.

Eg ser eg igjen er i ferd med å ta meg sjølv for høgtideleg. Eg går fylgjeleg inn i ei fase med sjølvransaking.
Men utmelding vert nok ikkje aktuelt.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
xerxes skrev:
Pause-funksjon? Det er da bare å la være å lese/skrive, så har du pause. Det skulle heller ikke være nødvendig å melde at man "slutter" på HFS?
Helt enig, akkurat slik har jeg gjort det, dog så godt som utenlese/skrivepause ;D
Bare innimellom litt mindre aktiv, og i den siste tiden mellom 1 og 2 år ca. har jeg forkastet ganske mange helt ferdigskrevne innlegg, fordi jeg spør meg sjøl, hva er vitsen med dette innlegget, og så rett i dunken.

Noen ville da kunne si hvorfor ikke enda fler 8)

Mvh.KW

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
slik utmelding er jo på nivå med " nå har dere vært dumme me meg, og til straff skal jeg legge meg uten kveldsmat" ???

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.865
Det er jo mye flott forbrødring og sjelegransking hver gang noen melder seg ut. ;D Og dessuten så er jo det en menneskerett.

Men derimot så hadde det jo vært all right om folk kunne få tilbake historikken sin når de meldte seg tilbake til tjeneste igjen. Vel og merke om de ønsket det.

Men men,

Noe slikt vil sikkert kreve en del ekstra meter med kode.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
Foreslår at "Utmeldingsknappen" tas bort.
En utmelding kan noen ganger foretas i affekt/ubalanse, og ikke sjelden ser man en nyinnmelding på samme person etter kort tid. Blodet bruser ikke lenger.
En utmeldingsmulighet "bør" det vel kanskje være, men da kun via en email til Ugh! - og som da lar medlemmet "ligge på is" fx 2 - 3 dager før det vil skje noe.
Høvdingen kan da forespørre medlemmet om han/hun har fremdeles ønsket om å melde seg ut, eller om medlemsskapet skal bestå.
2 cents worth.

Cheers!

G

Gjestemedlem

Gjest
Folk med velfylt bankkonto og dårlig impulskontroll. Er ikke det hifibransjens drømmekunder da? ::)

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.853
Hvis man først skal begynne å bruke tid på å ergre seg over hva andre medlemmer gjør eller ikke;

- hva med å legge 'IMO' til listen over forbudte ord?

Vi er vel ikke nettopp fyllt 14 eller tror at dersom man ikke legger til 'IMO' så kan resten av forumet komme i skade for å tro at man da snakker på vegne av vannvittig mange (tusener på tusener), eller?!?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.610
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
????????????????????????????????????????????

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

IMNSHO

mvh
Leif

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.853
ja, og så maks en smiley per innlegg hadde også vært kjekt...

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.610
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
noruego skrev:
ja, og så maks en smiley per innlegg hadde også vært kjekt...
he-he trodde jeg la inn en streng med spørsmålstegn
mvh
Leif

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
totte skrev:
Man risikerer jo at noen på faenskap tar nicket når man er utmeldt noen minutter... ::)
Nå fikk jeg griller i hodet. ;D

Jeg synes det fungerer fint slikt det er i dag. Jeg har skiftet nick en gang fordi jeg synes det var greit å ha noe mer anonymt enn etternavnet. Men dæven, jeg angrer litt valget av nicket.

V

vredensgnag

Gjest
Er det å trykke på Logg Ut å anse som en midlertidig utmelding? ;D
Det kan jo misforstås? Hvorfor har han logget seg ut???

G

Gjestemedlem

Gjest
orso skrev:
totte skrev:
Nå fikk jeg griller i hodet. ;D

Jeg synes det fungerer fint slikt det er i dag. Jeg har skiftet nick en gang fordi jeg synes det var greit å ha noe mer anonymt enn etternavnet. Men dæven, jeg angrer litt valget av nicket.
Den fjærkledde har muligheten til å endre nicket ditt hvis du spør, da beholder du kontoen og all historikk.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
imo. for meg betyr bare at jeg (altså selve jeget som skriver et eller annet) ikke mener at det som skrives er en absolutt uangripelig påstand/sannhet.
Jeg vet at mange har et annet syn, men for meg er det kun et signal om en viss ydmykhet og ikke et signal om at jeg ikke taler på en masse andres vegne.

Tilbake til utmelding, så skjønner jeg at det kan gjøres i affekt og at enkelte angrer etter kort tid, så forslaget til JackX kan kanskje være noe å tygge på, slik at dersom det gjøres i affekt at ikke alt en gjerne skulle unngått å miste blir borte på et blunk.

En ting å gjøre i en slik situasjon kan jo være å beise huset e.l.

Kanskje det beste vil være å ta hele greia med HFS noe letttere, det meste dreier seg jo tross alt bare om døde ting som i blant gir lyd i fra seg, men greit sted å få avreagert kan det jo være og er for enkelte.

Som sagt jeg ergrer meg ikke over at noen melder seg ut og inn og ut og inn, jeg synes bare som Xerxes skrev at det da må være mye enklere å ikke ta opp HFS siden i det hele tatt.

Mvh.KW

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.610
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
100% enig på alle punkter med siste innlegg
IMO ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
JackX skrev:
En utmelding kan noen ganger foretas i affekt/ubalanse, og ikke sjelden ser man en nyinnmelding på samme person etter kort tid. Blodet bruser ikke lenger.
En utmeldingsmulighet "bør" det vel kanskje være, men da kun via en email til Ugh! - og som da lar medlemmet "ligge på is" fx 2 - 3 dager før det vil skje noe.
Høvdingen kan da forespørre medlemmet om han/hun har fremdeles ønsket om å melde seg ut, eller om medlemsskapet skal bestå.
2 cents worth.

Cheers!
Dette er jeg faktisk enig i, og har jeg endret innstillingene slik at utmelding nå må godkjennes av Admin før den blir effektuert.

Jeg vil også foreslå at de som ønsker seg en pause fra forumet bare logger seg av, og ikke melder seg ut.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.356
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
...
Dette er jeg faktisk enig i. Utmeldingsknappen kan helt fint tas bort, og medlemmer som ønsker å melde seg ut må si ifra, og hvis du ikke ønsker å delta på forumet er det bare og ikke logge seg på.
Tiltredes, det kan evt supleres med «automatisk» sletting av innaktive bruker, etter f.eks 3-5 år eller noe slikt i den grad det kan være behov for å rydde litt i medlemsregisteret og evt frigjøre «nics».

mvh
KJ

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
KJ skrev:
Høvdingen skrev:
...
Dette er jeg faktisk enig i. Utmeldingsknappen kan helt fint tas bort, og medlemmer som ønsker å melde seg ut må si ifra, og hvis du ikke ønsker å delta på forumet er det bare og ikke logge seg på.
Tiltredes, det kan evt supleres med «atomatisk» sletting av innaktive bruker, etter f.eks 3-5 år eller noe slikt i den grad det kan være behov for å rydde litt i medlemsregisteret og evt frigjøre «nics».

mvh
KJ
Godt forslag, selv om det nok betyr at medlemsmassen "minker" (på papiret/skjermen)

Sett en grense på et eller to år.

G

Gjestemedlem

Gjest
'Relax,' said the night man,
'We are programmed to receive.
You can check-out any time you like,
But you can never leave!'

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
eller som marsellus wallace sier:

and when you're gone, you stay gone, or you will be gone.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.610
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Høvdingen skrev:
JackX skrev:
2 cents worth.

Cheers!
Dette er jeg faktisk enig i, og har jeg endret innstillingene slik at utmelding nå må godkjennes av Admin før den blir effektuert.

Jeg vil også foreslå at de som ønsker seg en pause fra forumet bare logger seg av, og ikke melder seg ut.
bra
da oppnådde vi noe med i alle fall en tråd idag!
mvh
Leif

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.041
Sted
Holmestrand
Høvdingen skrev:
JackX skrev:
2 cents worth.

Cheers!

Vel talt Jack og store høvding!

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.853
rumath skrev:
http://acronyms.thefreedictionary.com/IMO
Måtte slå det opp. :) Jeg hadde gjerne sett at IMO ikke ble brukt... Hvorfor ikke skrive det man mener? Disse forkortelsene beriker ikke akkurat språket vårt.
Presis! Ser ingen grunn til å anta at det ikke er avsenders egen mening som fremlegges, med mindre referanser vises til.

Sånn rent bortsett fra selve fjortisfaktoren ved akronymer som skriver seg tilbake til BBSenes tid på slutten av åttitallet, så brukes IMO skjelden av de mest ydmyke av forumskribenter, selm om det som alltid er unntak. På HFS såvel som andre fora jeg frekventerer blir det snarere brukt som en feig "hendene i været og jammen, det er bare min ydmyke personlige mening" etter at man først har kalt andre forumdeltakere for imbesile rasshøl. En slags fjortisforsikring for arrogante drittsekker, med andre ord. Og for dem som måtte være i stuss, så er jo naturligvis også det foregående bare min mening, og i beste mening.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.884
Sted
Østfold
Som medlem på et forum er det mye man kan forsøke å moderere hos andre skribenter, men på den annen side kan man vurdere IMO, utmelding og andre ting som det det er. Utmelding har jo blitt et sutrevirkemiddel. Det handler ikke om behov for pause, men snarere behov for medfølelse/uttrykk for frustrasjon når man er nødt til å vise hele forumet at en har tatt pause. Når man bruker et uttrykk som IMO gir man bevisst eller ubevisst signaler, men det er jo slik enkelte uttrykk kommer inn i det norske språket og blir en del av ordboka.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.328
IMHO kan folket melde seg inn og ut som de vil.
Dette er en fri verden. Så lenge det varer.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
@Slowmotion
Etter min mening og nøye gjennomgang så kan jeg være enig med deg i det.

De (noen) som er særlig opptatt av språket, kan jo starte med å lære seg hvordan ordet sjelden skal skrives ::)

Når det er sagt så er ikke jeg noen flinkis til å skrive og skriver sikkert også mye feil (selv om en god del av det skyldes at det går for fort og at jeg ikke leser korr.)
Jeg for min del synes det som betyr noe, er at de fleste som deltar/leser her får forståelsen av hva som menes med det som skrives.

Mvh.KW

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
KW skrev:
@Slowmotion
Etter min mening og nøye gjennomgang så kan jeg være enig med deg i det.

De som er særlig opptatt av språket, kan jo starte med å lære seg hvordan ordet sjelden skal skrives ::)

Når det er sagt så er ikke jeg noen flinkis til å skrive og skriver sikkert også mye feil (selv om en god del av det skyldes at det går for fort og at jeg ikke leser korr.)
Jeg for min del synes det som betyr noe, er at de fleste som deltar/leser her får forståelsen av hva som menes med det som skrives.

Mvh.KW
Spot on, and amen to that :)

M

marsboer

Gjest
OI, har ikke sett at man hadde en "slett konto" knapp før nå jeg!
Med tanke på all den bortkastede tiden jeg har her inne så burde jeg bruke den. Skulle hatt noe slikt på avforum også! :)

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Ikke tenk tanken engang, marsboer. Vi er alt for mange som har glede av linux-tråden din, med tilhørende jævla god support :D Dette kunne du tjent penger på ;D
Forøvrig ser jeg på dette med ut-og innmeldinger som furtereaksjoner, uverdig voksne mennesker. (Jeg er far til 4, så jeg vet hva jeg snakker om ;D )
Slutt med slikt tull, sier jeg!

Topp Bunn