Ønsker anbefaling Utfordring: Sett sammen et system ut fra hva som ligger på brukten nå

pelzi80

Medlem
Ble medlem
30.03.2011
Antall liker
3
Hei!

Jeg vurderer å kjøpe et ekstra stereo-anlegg. Så har jeg sett litt på bruktbørsen her på hifisentralen.

Hvis dere hadde 100.000kr totalt å bruke - hva ville dere satt sammen? Trenger jo så klart forsterker og fronthøytalere. Kanskje også cd eller platespiller? Eller bare bruke sonos via dac....hvem vet :) Nysgjerrig på hva ulike folk vektlegger osv :)

God helg :)

V

VVV

Gjest
KEF 207/2 som ligger ute til 80.000. 20.000 på forsterkeri og DAC. Hadde droppa CD- og platespelar. Kablar: hadde kjøpt dei på Clas Ohlsson til ein slikk og ingenting.

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Artig.

Sånn veldig kjapt ville jeg bygget anlegget rundt basstårna til 8x12 tom+ Revel Ultima Gem 2+ Parasound Halo 5 kanals pre og effekt + Dac for resten av pengene.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.100
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
PMC PB1i
Sonus faber Liuto Tower
Marten Miles III
Tannoy DC10
Martin Logan Ethos
Dynaudio Focus 260

Modwright KWI 200
Karan KA-I 180MkII
Krell S-550i
NAD M3
Electrocompaniet ECI5 MkII

Weiss DAC202
Heed Obelisk
APL DAC-S

+ en streamer av noe slag

Ingen CDspiller, vinyl ikke i første omgang.

R

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.608
Torget vurderinger
24
Ville begynt med en Micro Seiki RX-1500 dersom anlegget skulle baseres på vinyl..:cool: Helt objektiv!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.608
Torget vurderinger
24
Her er mitt stalltips til et ubercoolt anlegg med kapasitet, baller og skikkelig byggekvalitet parret med både WAF og VFM;

Glimrende CD / integret forsterker kombo, 150W som får liv i ølmager...

Selgeren er svensk og kan dermed prutes ned...

a 01.jpg

Best Buy til prisen... meget bra komponenter, selger er gjerrig sørlandsnordmann og nesten ikke prutbar :cool:

På den annen side ingen GRUNN til å prute på dette...

a 02.jpg

Skulle det bli igjen noen lusekroner av budsjettet så ville jeg spent de på kablage fra Blue Jeans f.eks.

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Dali Epicon 6. Flotte, velspillende høyttalere.
Og de Marten Miles 3 ser ut til å være mye for pengene, men vet ikke hvordan de låter.
Rougue M180 blokkene og Aragon blokkene ser også ut til å være mye godlyd for pengene.
Og den Metrum DAC-en. Hørt den og den er veldig god.
Belles rørpre har jeg også troa på gir mye for pengene.

pelzi80

Medlem
Ble medlem
30.03.2011
Antall liker
3
OI! Spennende!

Mange ulike svar :) - Som forventet kanskje.....Merker at dette blir vanvittig vanskelig :rolleyes:
Det er jo ikke gitt av jeg MÅ kjøpe noe her på brukten - men det blir uansett ikke nytt. Føler at finn.no har mer "useriøse selgere" enn det finnes her inne.

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.738
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Du burde kanskje kaste en mynt først om du har lyst på rør eller ikke, så blir spørsmålet i hvilken type/størrelse rom det hele skal spilles.
Mao. sett noen rammer uten å tenke konkret på utstyr så vil du kunne utelukke noen av valgmulighetene eller ihvertfall finne en grov rettning.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Magnepan 3.7
Plinius SA-250
Vente til det dukker opp en dCS Delius dac/pre.
Resten til akkustikk remedier og kabler som er lange nokk.

pelzi80

Medlem
Ble medlem
30.03.2011
Antall liker
3
Du burde kanskje kaste en mynt først om du har lyst på rør eller ikke, så blir spørsmålet i hvilken type/størrelse rom det hele skal spilles.
Mao. sett noen rammer uten å tenke konkret på utstyr så vil du kunne utelukke noen av valgmulighetene eller ihvertfall finne en grov rettning.
Godt poeng....når det gjelder rør - så har jeg for å være ærlig aldri prøvd det.....eller hørt på et bra oppsett. Så det vet jeg rett og slett ikke.
Rommet er på 26 kvm. Det blir et eget lytterom etterhvert. Er nå treningsrom og lekerom for ungene, så krever litt innsats. Dvs jeg kan gjøre litt for lyden i rommet, men har ikke planer om å bygge rom i rom eller lignende , men akustikk kan jo gjøres litt med via plater osv.

Det blir kun for musikk. Jeg ønsker ikke sub i oppsettet, så det gjør ikke noe om høytalerene klarer å fikse den biffen bra selv :)

Musikksmak er ganske allsidig - alt fra Dire Straits -Metallica - Queen - Trentemøller - Katie Meluha osv.

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Godt poeng....når det gjelder rør - så har jeg for å være ærlig aldri prøvd det.....eller hørt på et bra oppsett. Så det vet jeg rett og slett ikke.
Rommet er på 26 kvm. Det blir et eget lytterom etterhvert. Er nå treningsrom og lekerom for ungene, så krever litt innsats. Dvs jeg kan gjøre litt for lyden i rommet, men har ikke planer om å bygge rom i rom eller lignende , men akustikk kan jo gjøres litt med via plater osv.

Det blir kun for musikk. Jeg ønsker ikke sub i oppsettet, så det gjør ikke noe om høytalerene klarer å fikse den biffen bra selv :)

Musikksmak er ganske allsidig - alt fra Dire Straits -Metallica - Queen - Trentemøller - Katie Meluha osv.
Etter 20 år i hobbyen fikk jeg endelig prøve en rørforsterker. Den kostet veil 45.000 og var en Aesthetix Calypso. Brukt sammen med den Metrum Dac-en jeg anbefalte. Denne rørpre-en var brukt og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den.
Spesielt stemmer fikk en vanvittig god gjengivelse i form av kraftigere vokal. Og Dire Straits som du nevner ble bare helt utrolig.
Queen kan låte litt tynt og denne gav en ekstra fylde og naturlighet fra topp til bunn.
Så personlig har jeg lite erfaring med rør, men fikk en voldsom A-ha opplevelse og fant det utrolig bra.

Prøvde den i et annet oppsett sammen med bl.a Plinius effekt som blir nevnt her og den var like god der.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.487
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Den cybervision-bygde LinkwitzLab LX521 + en streamer av noe slag.

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Tannoy DC10-A , 69k
Mcintosh MA 6900 , 28k
Audio note DAC Kit 1.1, 4.8k

Har meget god erfaring både med Mcintosh og AN til Tannoy.

Skulle jeg handlet dette ville jeg ha sett dacen inni dog for å se hvordan den så ut :).

Avspiller er enten billig cd spiller/transport med digital ut eller billig pc / SB touch. Antar Dacen kun ha Coax inn så med pc som avspiller må man evnt supplere med en Hegel HD2 Dig-dig converter ( 1000 kr )

Olmais

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2013
Antall liker
76
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
8
Elac FS 409, 37k
Audio Research DSi 200, 25k