Utfordring, dCS vs ACT2/Muse Polyhmnia

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Det var vel at Endre skrev sine inntrykk, for så deretter å bli "angrepet" av folk som ikke har sammenlignet kombinasjonene og som likevel setter hans konklusjoner i tvil. Da synes jeg det er greit at flere får gjøre seg opp en mening enn å synse og tro. Noe det er mye av her i det siste ;)
Hei Viking,

Jeg synes at det uansett blir noe uintresant, "angrepene" må man ta som de er hvis det er det man ønsker å kalle det.
Hvis man bruker store "ord" så må man tåle at andre har en annen mening.

Skulle jeg ha testet/sammenlignet dCS riggen min kontra CJ/Muse så burde jeg nå absolutt som Endre den gang gjorde gjort det i min egen stue, ellers blir det alt for mange variabler.
En annen ting er at hvis en slik test skulle ha vert gjort så hadde det vert mye mer seriøst å fått et magasin til å utføre denne testen som er mer uhilda.

Når det er sagt så har jeg ikke noen planer å skifte noe på digital fronten, jeg er som sagt fornøyd der og tror at hvis jeg skal legge mere penger i dette at jeg kan hente det andre plasser i kjeden.

Ellers så hadde det vert kjekt å være på messen, men jeg er ute dette året også.

Mvh
Geir :)

J

Janpe

Gjest
det er vel ett par digital innganger på dcs, iallefall alle utenom  nye nyeste integrerte spilleren deres.

det blir jo nesten en rein pre, men det står fortsatt en dac i mellom.

Tanken her er var og kjøre en Muse spiller på en conrad pre amp mot en dcs spiller. desverre så hadde nok DCS spasert rolig vekk herifra med respekten i behold;-)

Synes det virker som at alle som kjøper seg Muse spillere, Les Jan Pe samt Roy ervin som eksempler selger de ette relativt kort tid, og de som kjøper dcs har deg lenge i forhold.

McLaren
Vel, for å avlive myten om at "alle som kjøper Muse selger hurtig" vil jeg for eget vedkommende presisere at dette i mitt tilfelle ikke hadde noe å gjøre med spillerens kvaliteter som musikkformidler. Den (Muse) var strålende, hverken mer eller mindre.

Mitt bytte ble gjort ene og alene fordi jeg gikk over til ett komplett system bestående av elektronikk fra Edge Electronics.

Så "ny duell i Horten": Erfaringen fra sist sier meg at dette ikke er en god idè. Den oppvasken med beskyldninger i alle retninger fra alle parter som fulgte er noe vi bør unngå. Det tror jeg alle er best tjent med. Så kan man kanskje fokusere på god lyd og musikk på messen og dele inntrykkene med hverandre i ettertid på en hyggelig måte? For de som har glede av det.

Mvh
JP

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.577
Torget vurderinger
18
Så "ny duell i Horten": Erfaringen fra sist sier meg at dette ikke er en god idè. Den oppvasken med beskyldninger i alle retninger fra alle parter som fulgte er noe vi bør unngå. Det tror jeg alle er best tjent med. Så kan man kanskje fokusere på god lyd og musikk på messen og dele inntrykkene med hverandre i ettertid på en hyggelig måte? For de som har glede av det.

Mvh
JP
Helt enig, en reprise på den famøse duellen er vel ingen tjent med. Det må også sies at selvom CJ-DP duellen hadde fungert rent teknisk så er det vel ikke sikkert man hadde blitt så mye klokere. Dette vil nok i enda større grad gjelde i en CJ/Muse - DCS duell. Jeg tviler sterkt på om jeg hadde kunnet komme med noen konklusjon basert på lytting i et ukjent rom med ukjent utstyr på en messe.

Sammenlikningen er interessant og det hadde vært morsomt å teste under kontrollerte forhold over litt tid men på en messe tror jeg ikke det vil være mulig å finne ut særlig mye.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg er helt enig i de to siste innleggene/standpunktene i denne saken.
Vil likevel si at det for meg (personlig) er likegyldig hvorvidt det gjennomføres eller ikke.
Det som i så fall virkelig kunne vært interessant er hvorvidt de impliserte interessenter kunne evne å skille mellom de to alternativene "blindt" altså uten å vite hva som er hva ::)
Mvh.KW

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei Thomas

Da har jeg et forslag til deg. Hvis du stoler på meg og ser på meg som seriøs(det bør du gjøre etter så mye penger som jeg har betalt til deg ;)), da vil jeg gjerne at du sender meg en komplett dCS-rigg for test. Jeg lover at jeg skal være helt ærlig og gi dCS all den æren som den fortjener hvis jeg synes at den nye dCS-riggen har utviklet seg til et enda bedre produkt. Jeg er alltid åpen for nye produkter som gir meg bedre lydresultat. Hadde dette vært en ide?

Hilsen
Endre
Mvh
Thomas
Høium Hifi

Oppdatert - Til Endre: jeg har aldri kritisert deg for å ha meninger om dCS her på Sentralen, men når du lager et eget innlegg og foreslår en Shootout så blir jeg nærmest tvunget til å reagere. Når noen klapper til deg i ansiktet med en hvit hanske så blir det duell, sånn er det bare.  ;D

Fra spøk til alvor: jeg synes ikke en duell er noe god idé bl.a basert på erfaring fra shootout gjennomført for 2 år siden, og jeg vil heller anbefale folk å lytte til forskjellige produkter og kjøpe det de liker.

dCS oppgraderer forøvrig sine produkter fra år til år, og det er heller ikke da mulig å sammenligne de samme produktene som du den gang eide.

Håper forøvrig det blir en bra messe i år. Det er ihvertfall mange utstillere som kommer.

Høium_Hifi

Bransjeaktør
Ble medlem
25.02.2002
Antall liker
2
Torget vurderinger
11
Utifra en del tester jeg har funnet bl.a. i Stereophile og andre kjente magasiner så er det nokså gjennomgående at skribenter som tester Conrad forforsterkere (som Act 2 og Act series 2) ikke får optimalt resultat med dCS-spillere, ref. f.eks. Jonathan Scull som fikk bedre resultat med Accuphase, og som i annen test foretrakk dCS fremfor Accuphase på andre system. Jeg har faktisk funnet en test hvorav en cd-spiller til ennå lavere pris enn Muse spilte bedre sammen med Act2 enn dCS, og dette bekrefter bare hva jeg har ment hele tiden.

Alt dreier seg om matching, og jeg ser ingen stor sak i at Conrad og dCS kanskje ikke er en "match made in heaven".

En forforsterker til kr. 125.000 (nokså mye penger) bør jo være bedre enn den som sitter i Elgar, men så lenge Act2 eller CJ350 ikke spiller bra sammen med Elgar så blir hele sammenligningen av Muse/act2 vs. Elgar helt feil. Det riktige vil være å sammenligne Elgar vs. Muse og evnt. prøve begge cd-spilleren via forskjellige fortrinn. Kanskje Elgar alene eller sammen med et annet fortrinn på en annen effektforsteker vil spille ennå bedre. Det vil gi et bredere perspektiv, og jeg tror du ville blitt overrasket over ulike resultater.

Faktisk vil jeg vel egentlig påstå at det aller riktigste er å velge det du selv foretrekker, og i ditt tilfelle (Endre) så valgte du Muse/Act2 som kombinasjon, og det har jeg ingen problemer med å respektere. Det vil alltid finnes folk som er uenige med deg, det går ikke an å tilfredsstille alle.

Jeg ser ingen hensikt i å dra dette noe lenger, og jeg har ikke noe problem med å akseptere dine meninger Endre. Det jeg ikke likte var å bli dratt inn i Shootuot som er veldig vanskelig å gjennomføre, og som strengt tatt blir nokså useriøst.

Når du oppfordrer folk til å ta kontakt med Peter hos Audiofreaks for å ta med konkurrerende produkter til hans stand på messa, så må du vel klare å se at det er nokså useriøst.

Eventuelle avtaler om låning av utstyr osv. kan jeg gjerne diskutere pr. telefon, men jeg setter pris på om vi kan stoppe debatten på nett. Kan du ikke ringe Tømmervik og låne en Burmester eller Wadia istedenfor. ;D Da kan jeg ihvertfall garantere en friskere debatt.

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei igjen Thomas

Hvis du sender meg en dCS-rigg vil denne bli brukt opp mot Edge NL 12.1. dCS-riggen vil ikke bli brukt opp mot CJ Premier 350SA.

Som du sikkert vet så har jeg tidligere forsøkt å låne produkt fra Tømmervik før ett evt. kjøp. Dette var kul umulig. Det var kjøp først, og spør etterpå.
Det å låne et produkt før man bestemer seg for å  kjøpe, er det jeg setter pris på hos deg og andre seriøse forhandlere.

Hilsen
Endre

Utifra en del tester jeg har funnet bl.a. i Stereophile og andre kjente magasiner så er det nokså gjennomgående at skribenter som tester Conrad forforsterkere (som Act 2 og Act series 2) ikke får optimalt resultat med dCS-spillere, ref. f.eks. Jonathan Scull som fikk bedre resultat med Accuphase, og som i annen test foretrakk dCS fremfor Accuphase på andre system. Jeg har faktisk funnet en test hvorav en cd-spiller til ennå lavere pris enn Muse spilte bedre sammen med Act2 enn dCS, og dette bekrefter bare hva jeg har ment hele tiden.

Alt dreier seg om matching, og jeg ser ingen stor sak i at Conrad og dCS kanskje ikke er en "match made in heaven".

En forforsterker til kr. 125.000 (nokså mye penger) bør jo være bedre enn den som sitter i Elgar, men så lenge Act2 eller CJ350 ikke spiller bra sammen med Elgar så blir hele sammenligningen av Muse/act2 vs. Elgar helt feil. Det riktige vil være å sammenligne Elgar vs. Muse og evnt. prøve begge cd-spilleren via forskjellige fortrinn. Kanskje Elgar alene eller sammen med et annet fortrinn på en annen effektforsteker vil spille ennå bedre. Det vil gi et bredere perspektiv, og jeg tror du ville blitt overrasket over ulike resultater.

Faktisk vil jeg vel egentlig påstå at det aller riktigste er å velge det du selv foretrekker, og i ditt tilfelle (Endre) så valgte du Muse/Act2 som kombinasjon, og det har jeg ingen problemer med å respektere. Det vil alltid finnes folk som er uenige med deg, det går ikke an å tilfredsstille alle.

Jeg ser ingen hensikt i å dra dette noe lenger, og jeg har ikke noe problem med å akseptere dine meninger Endre. Det jeg ikke likte var å bli dratt inn i Shootuot som er veldig vanskelig å gjennomføre, og som strengt tatt blir nokså useriøst.

Når du oppfordrer folk til å ta kontakt med Peter hos Audiofreaks for å ta med konkurrerende produkter til hans stand på messa, så må du vel klare å se at det er nokså useriøst.

Eventuelle avtaler om låning av utstyr osv. kan jeg gjerne diskutere pr. telefon, men jeg setter pris på om vi kan stoppe debatten på nett. Kan du ikke ringe Tømmervik og låne en Burmester eller Wadia istedenfor.  ;D Da kan jeg ihvertfall garantere en friskere debatt.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
tipper peter blir het i toppen når jeg stiller opp med min noe eldre accuphase - som mørbanker kilden hans :D

christian

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det å låne et produkt før man bestemer seg for å kjøpe, er det jeg setter pris på hos deg og andre seriøse forhandlere.

Hilsen
Endre
Hei!
Har du virkelig fått låne alle de produktene du nå har og prøvd de hjemme før du bestemte deg for å kjøpe?
Ikke dårlig. Hmmmm! Forskjell på folk ::)
Jeg har vel også noen få ganger spurt om å få låne på bl.a. OHFS .
Ring meg senere er svaret og jeg veit vel hva det går ut på.
Derfor handler jeg ikke noe derfra og annet fra andre som jeg ikke får prøve først.
Jeg klandrer forsåvidt ingen av de (aktuelle), men da blir det heller ikke kjøp selv om produktene forsåvidt kan være på aktuellisten.
Det er helt uholdbart for meg at en selger sier/påstår at jeg bare kan stole på han.
Jeg skal likevel innrømme at jeg har handlet uten å få anledning til å prøve først (en gang) og da var jeg ganske "gira" på å få det så fort som mulig. ;D

Mvh.KW

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Jeg har fått låne alt som jeg har kjøpt med unntak av Burmester 956 MK II. Den måtte jeg pent kjøpe for å få i hus. Her var det ikke snakk om å få låne. Var meget fornøyd med den helt til jeg fikk høre noe bedre ;)

Endre

Hei!
Har du virkelig fått låne alle de produktene du nå har og prøvd de hjemme før du bestemte deg for å kjøpe?
Ikke dårlig.  Hmmmm! Forskjell på folk  ::)
Jeg har vel også noen få ganger spurt om å få låne på bl.a. OHFS .
Ring meg senere er svaret og jeg veit vel hva det går ut på.
Derfor handler jeg ikke noe derfra og annet fra andre som jeg ikke får prøve først.
Jeg klandrer forsåvidt ingen av de (aktuelle), men da blir det heller ikke kjøp selv om produktene forsåvidt kan være på aktuellisten.
Det er helt uholdbart for meg at en selger sier/påstår at jeg bare kan stole på han.
Jeg skal likevel innrømme at jeg har handlet uten å få anledning til å prøve først (en gang) og da var jeg ganske "gira" på å få det så fort som mulig. ;D

Mvh.KW

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Veldig system betinget dette, hvorfor ikke finne et system som DCS spiller knall med, og saa siden sette inn ACT 2 og Muse? blir litt unfair dette, regner med du/dere ser dette etter litt gjennomtenking, systemmatching er et stikkord ;) Best for meg er ikke nòdvendigvis best for deg etc......

S

so

Gjest
Var meget fornøyd med den helt til jeg fikk høre noe bedre ;)

Endre
Om du gjennomgående hadde skrevet ;

" helt til jeg fikk høre noe som JEG likte bedre", ville du ha avvæpnet alle angrep i utgangspunktet. Du ville ha fått gratulasjoner osv.......

Det var sikkert det du mente, men mange har behov for å IKKE forstå akkurat det.

Jeg ville heller ikke stillt meg bak en test slik du beskriver. Tanken er god og det kunne ha blitt en lun og fin opplevelse om folk pustet litt roligere.

Et eller annet sted der bak har jeg lyst til å skrive at min cdp til mer enn 100K er best, men jeg vil heller ha det for meg sjøl. I tillegg stiller den ikke i kategorien Hifi....den spiller bare musikk ;D
Dessuten er den best kun for meg og et lite utvalg andre  ;)

Lykke til på messa. Har verken tid eller lyst selv  :)

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Fantastisk bra at du skal belære/forklare meg hvordan jeg oppfatter to produkt. All honør til deg. Hva blir det neste ???
Om du gjennomgående hadde skrevet ;

" helt til jeg fikk høre noe som JEG likte bedre", ville du ha avvæpnet alle angrep i utgangspunktet. Du ville ha fått gratulasjoner osv.......

Det var sikkert det du mente, men mange har behov for å IKKE forstå akkurat det.

Jeg ville heller ikke stillt meg bak en test slik du beskriver. Tanken er god og det kunne ha blitt en lun og fin opplevelse om folk pustet litt roligere.

Et eller annet sted der bak har jeg lyst til å skrive at min cdp til mer enn 100K er best, men jeg vil heller ha det for meg sjøl. I tillegg stiller den ikke i kategorien Hifi....den spiller bare musikk  ;D
Dessuten er den best kun for meg og et lite utvalg andre  ;)

Lykke til på messa. Har verken tid eller lyst selv  :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.341
Torget vurderinger
36
Fantastisk bra at du skal belære/forklare meg hvordan jeg oppfatter to produkt. All honør til deg. Hva blir det neste ???
Tror du misforstod ham litt.

Du skrev: "til jeg hørte noe som var bedre"

De fleste skjønner nok at et slikt utsagn er subjektivt og at det betyr at du hørte noe du synes var bedre. Dessverre er det slik på hifisentralen at folk da henger seg opp i at du ikke skriver at det er noe du mener, og begynner å argumentere som om du hadde skrevet om absolutte sannheter for alle.

Jeg tror det var det han mente, at hadde du lagt inn at DU MENTE det var bedre, så ville trolig debatten ha blitt noe roligere. Men jeg oppfattet ikke det som noen kritikk av deg, snarere et lite hjertesukk over hvor "inn-med-teskje" enkelte debattanter må ha det for ikke å se rødt.

Roy

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Enig med deg at det er mange som skal vri og vrenge på alt de er uenig i. Kanskje hadde det vært bedre for alle parter hvis det var mulig å lese et innlegg uten å tillegge det et annet innhold enn akkurat det som teksten sier. Et lite hjertesukk fra meg også :-/

Endre
Men jeg oppfattet ikke det som noen kritikk av deg, snarere et lite hjertesukk over hvor "inn-med-teskje" enkelte debattanter må ha det for ikke å se rødt.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.341
Torget vurderinger
36
Enig med deg at det er mange som skal vri og vrenge på alt de er uenig i. Kanskje hadde det vært bedre for alle parter hvis det var mulig å lese et innlegg uten å tillegge det et annet innhold enn akkurat det som teksten sier. Et lite hjertesukk fra meg også :-/

Endre
Et hjertesukk jeg kan si meg 100 prosent enig i. Hifi er etter min mening ikke så enkelt som noen vil ha det til. Feilkildene er så mange at det som fungerer for en person, ikke fungerer for en annen. Det kan skyldes foretrukket lydsignatur, lytterom, musikksmak og for den saks skyld anatomi (prøv å legg hendene som en skål bak ørene og hør hva som skjer med mellomtonen. Min konklusjon er at jo større ører jo tydeligere mellomtone ;) )

Jeg har flere venner som har anlegg som låter helt kanon etter deres lydpreferanser, men som i mine ører blir altfor detaljfokuserte. De mener vel omtrent det motsatte om mitt anlegg :)

Jeg har verken hørt dCS eller Polyhymnia/Act2 i kontrollerte former (dvs. i egen stue), så hva som hadde passet meg, skal jeg ikke påstå noe om. Men at det hadde vært morsomt å hørt begge kombinasjonene, kan jeg ikke legge skjul på.

PS. Har Muse fikset en skikkelig fjernkontroll på Polyhymniaen? Jeg hadde Model Ten og den hadde en fjernkontroll fra helvete selv om lyden var himmelsk.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Jeg kunne låne ut den siste utgaven av Muse Polyhymnia, CJ CT5 og en EDGE NL10.1 på messen, og man kunne gjennomføre div.sammenligninger på et annet rom, uten at jeg er til stede, om det finnes noen som har lyst å gjøre noe positivt.

dette synes jeg er ett meget godt tiltak flere burde ta tak i. i mine øyne er du ikke veldig åpen for andre gode produkter i den tiden jeg har kjent til deg og møtt på deg bare så jeg er helt ærlig med deg. for meg ville det åpnet interessen for dine produkter.

Ellers kan jeg bare hilse McClaren. Han har tydeligvis ikke hørt på en (late 2006) Muse Polyhymnia, vet ingen ting om spilleren, og allerede vet hvordan DEN spiller. Jo, ubegrunnet påstand om ting man har ikke hørt, er det vi trenger. (Hva er motivasjonen bak dette, skulle man tenke nøye på.)

som skrevet vet jeg ikke noe om dette produktet, men det jeg skrev var at det virker som om alle som kjøper en muse cd spiller selger den etter relativt kort tid. godt mulig det er mismatcth i oppsettet vi snakker om men jeg har aldri nevnt at jeg har hørt spilleren eller sagt at den ikke er god

Når det gjelder medbrakt musikk, har jeg tatt opp emnen her før. Enhver gang noen spør om medbrakt musikk kunne avspilles på en messe, er alle de andre folk som er til stede, IKKE tatt i betraktning og spurt om de ville utsettes for det. Jeg synes at det er vanlig folkeskikk å spørre resten av besøkende først. Om jeg er en idiot å ta alle de andre folk på rommet i betraktning, fremfor en mann, so be it. Hvis alle folk på rommet har lyst å høre på noe medbrakt, har jeg aldri sagt "nei". Det er forskjellige måter å spørre også.

Når du demonsterer anlegg i prisklassen du gjør, som er aktuelt for meg og ett par tre fire fem håndfuller andre når man ser på det som det er, så burde du absolutt høre på evt kunder. om noe var aldri så godt, og selger er en jeg absolutt ikke kommer overns med, hadde jeg nok sett meg etter andre steder jeg fikk like bra lyd. dette er ikke elkjøp hvor det er en klagedisk, så det blir veldig mye mer personlig. om noe skulle gå galt med produktet vil jeg ikke bli nødt til og legge ut 10-20.000 for nye mellomtone elementer evt grunnet dine vanskligheter sånn jeg ser det. nå har ikke jeg vært på nett på 2dager så jeg er ikke helt oppdatert på debatten men, hvordan skal man henvende seg til deg om man ønsker og få spilt medbrakt musikk?

det er jo min musikk som skal spilles på de aktuelle produktene. om du spiller dårlig musikk i mine ører på dine komponenter får jeg ikke noe positivt inntrykk av produktene. javel, kan jeg tenke, dette var ikke direkte dårlig lyd, men det er vel ikke noe særlig bra på annet enn dette siden selger nekter og spile annen musikk enn den han vet spiller bra på det aktuelle oppsettet?

Om det er noe du vil ta opp med meg, så send meg en PM så slipper denne debatten og skli mer ut.

McLaren

mvh

Peter

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei Igjen

Det er en ny type fjernkontroll som følger med Polyhymnia. Den er litt stor, det er en ulempe, men hver knapp på den har sin unike funksjon. Enkel i bruk. Personlig for å slippe å ha så mange fjernkontroller fremme har jeg programert alle inn på en enkelt fjernkontroll. Styrer alt fra denne ene kontrollen nå. Jeg er happy med det :)

Endre
PS. Har Muse fikset en skikkelig fjernkontroll på Polyhymniaen? Jeg hadde Model Ten og den hadde en fjernkontroll fra helvete selv om lyden var himmelsk.

S

so

Gjest
Tror du misforstod ham litt.
Helt riktig og takk for assistansen Roy.

Var på ingen måte ønske om å belære eller noe annet.

Poenget var å si at folk henger seg opp i ordene, ikke meningen som ligger bak.
Ordene kan man ofte feiltolke, mens meningen kan være god....som i mitt innlegg. ;)

Ikke ble jeg lei meg heller, for jeg forstod du hadde misforstått.

Dette kan ikke misforståes Endre. Jeg leser alltid dine innlegg med stor interesse. De er spennende og annerledes.....og omfatter utstyr de færreste har. ;)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Dette er et veldig interessant tema.
Jeg er pseudoparannoid.
Hva håper man å oppnå ved å teste slik? Hva er motivet.
Det underliggende...?

Å teste om en pre er bedre enn det innebygde trinnet i en spiller?
Sånn om man tar teknoballefaktumet så kan man jo si at om du kobler innenfor designparametre vil alle steg jobbe optimalt...
Det eneste som vil avgjøre da er jo hvor bra designet den driveren er som driver inn i effektrinnet er!

Alt annet vil jo ikke ha noe å si!
Men når man tenker etter... hvor stor plass tar en strømforsyning kontra hvor kompakt er det egentlig ett bra gaintrinn er?

I mine øyne tar sjelden ett dritbra gaintrinn mer plass enn en fyrstikkeske! ... bare sprett opp de dyreste fortrinna dere finner... sjelden større enn en fyrstikkeske!!!

Strømkretsene? De tar gjerne en 10 - 100 ggr større plass de.

Men de kan og ta bare 3 fystikkeskers plass om man virkelig lager smd saker!

Jeg er utrolig opphengt i voltregulatorer og likerettere... og jordingsprinsipper..
Det er ingenting som ikke skulle tilsi at det i en eller annen integrert spiller kan det kunne sitte det beste forforsterkende gaintrinn som finnes...

Men som sagt... gjerne høre for å tro...

Jeg skulle like gjerne likt å sett Audionote Dac 3.1x signature eller noe i den duren koblet til en av de bedre Shindoenen, f.eks Monbrison.

"slurp"...

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
tipper peter blir het i toppen når jeg stiller opp med min noe eldre accuphase - som mørbanker kilden hans :D

christian
Det er sikkert mange som kunne stilt med "rigger" som ville skremt vannet av det aller meste...
Men jeg mener at om man drasser med seg noe da skal man gjøre dette for felles glede.

Jeg oppfatter en slik test som noe informativt og opplysende som kan gi folket ideer og muligens inspirere til nye tanker og musikalske gleder...

Hifi er ikke noen hesteskokastekonkurranse.
Skal man liksom bli "enige" om at dette eller dette er det beste og diskutere sluttresultat i månedsvis og disse og vimse ruindt grøten og slikt barnslige greier, da synes jeg det er tull!

Jeg håper en slik uoffisielt dragrace sees som en liten "sideshow" sak som bare løfter litt på dyna!

Topp Bunn