Utøvere blant HFS-klassisk-folk?

Spiller du, eller har du spilt et instrument aktivt?


  • Totalt antall stemmer
    66
S

Supertramp

Gjest
lars_erik skrev:
Har også vært rektor i kulturskole.
Så da har du dybdekjennskap til hvor viktig det er at alle betaler den skatten og de avgiftene* man skal, slik at stat&kommune får de inntektene de trenger for å få mølla til å gå rundt, herunder også kulturskolene.
*Også avgifter på varer man kjøper fra utlandet..... :) :)

(beklager, men kunne ikke dy meg...)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.914
Antall liker
19.768
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Supertramp skrev:
lars_erik skrev:
Har også vært rektor i kulturskole.
Så da har du dybdekjennskap til hvor viktig det er at alle betaler den skatten og de avgiftene* man skal, slik at stat&kommune får de inntektene de trenger for å få mølla til å gå rundt, herunder også kulturskolene.
*Også avgifter på varer man kjøper fra utlandet..... :) :)

(beklager, men kunne ikke dy meg...)
;D
Fortjente den :'(
Smekk på lanken!
 
S

Supertramp

Gjest
No offence, så bare humoren i den - ikke alvoret :)

Kulturskole, DET er seriøse og viktige greier for oppfostring av nye musikere og HiFi entusiaster!
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.914
Antall liker
19.768
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Supertramp skrev:
No offence, så bare humoren i den - ikke alvoret :)

Kulturskole, DET er seriøse og viktige greier for oppfostring av nye musikere og HiFi entusiaster!
Nemlig :D
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.914
Antall liker
19.768
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Får ikke stemt her... :-\
Tråden er vel gammel.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Så kjekt!

Jeg har observert noen nykommere her det siste året og hadde faktisk tenkt å gjenåpne. Jeg tror avstemminger stenges automatisk etter en tid men kan gjenåpnes av trådstarter. Satser på at det funker som det ser ut til.

Så hjertelig vellkommen: fyr løs!

-ta gjerne med en liten selvbiografisk historie også, bare ikke en hel Knausgård...

Jørgen
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Foruten den obligatoriske blokkfløyta har jeg spilt baryton, tuba, men mest trombone. Jeg spilte i skolekorps, amatørkorps og undomskretskorps (nesten symfoniorkester uten strykere), mindre messingblåsergruppe(r), korpskretsens sommerleir, kommunal musikkskole, m.m. Jeg underviste også litt i korpssammenheng. Sluttet i 1985/1986.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Supertramp skrev:
No offence, så bare humoren i den - ikke alvoret :)

Kulturskole, DET er seriøse og viktige greier for oppfostring av nye musikere og HiFi entusiaster!
Medaljen må jo ha en bakside. ;)

Jeg har ingen bakgrunn som er spesielt relevant for klassisk, men noe har jeg da gjort musikalsk. Jeg startet som en ikke særlig talentfull punkbasist. Fortsatte som heavy-vokalist, og endte min musikalske karriere ikke så lenge etterpå som perkusjonist i et fusionband. En lang periode med inn og ut som kulturjournalist, turneleder og konsertprodusent vendte jeg tilbake til det skapende som studiotekniker.

Så forlot jeg bransjen for godt, og har mer glede av å lytte til musikk enn på lenge. :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
baluba skrev:
en ikke særlig talentfull punkbasist
Punkbassister skal ikke være særlig talentfulle. ;D

Skal se der finnes en eller annen punkbassist som droppet ut av musikkstudiene- så det stemmer nok det...... ;D
 
S

Supertramp

Gjest
Hovedinstrument: piano: fra jeg var så liten at jeg ikke engang rakk ned til pedalene, har jeg traktert tangentene.
Bi-instrument 1: klarinett (noen år siden sist)
Bi-instrument 2: saksofon
Bi-instrument 3: gitar (kun helt privat)
Bi-instrument 4: sangstemmen (noen vil hevde at dette ikke teller.....eller bør benyttes, haha)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
lars_erik skrev:
Musikkpedagog, tubaist, dirigent, instruktør.
Har også vært rektor i kulturskole.
Se det, en kulturell helt etter mitt hjerte. Jeg har flere gode venner med sånn CV.
Artig også å se så mange her med profesjonell bakgrunn.

Tror jeg må begynne å øve igjen. Vurderer å skifte status til aktiv i løpet av et år. Spørsmålet er hvor aktiv.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.994
Antall liker
713
Jøgga skrev:
lars_erik skrev:
Musikkpedagog, tubaist, dirigent, instruktør.
Har også vært rektor i kulturskole.
Se det, en kulturell helt etter mitt hjerte. Jeg har flere gode venner med sånn CV.
Artig også å se så mange her med profesjonell bakgrunn.

Tror jeg må begynne å øve igjen. Vurderer å skifte status til aktiv i løpet av et år. Spørsmålet er hvor aktiv.
Er det noe å vurdere da?
Begynn idag!
 

knøtt

Medlem
Ble medlem
23.10.2010
Innlegg
15
Antall liker
0
Hei gruppa!
Ny her, og nå tagget som "Aktiv amatør".

Jeg startet med fløyte i skolekorps, og drev det så langt som til gardemusikken. Så gikk jeg lei, og parkerte fløyta da jeg flyttet til Trondheim for å studere. Tilfeldigvis ble jeg med i Trondhjems Studentersangforening som bass, og har siden fortsatt med sangen. Dog konverterte jeg til blandakor etter studiene, og har ikke sett meg tilbake siden.

Ellers må jeg si at jeg snublet over en gullgruve da jeg fant denne gruppa i et google-søk for et par uker siden eller så. Jeg er ikke spesielt opptatt av Hi-Fi, men kompetansen på klassisk-sidene er til å måpe over. Gullgruve, definitivt.

Snakkes,
Kjell
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hei Knøtt!

Hjertelig velkommen, og spesielt som aktiv utøver.
Forumet her er en liten oase for oss klassisk-interesserte, bare heng deg på og del lytteopplevelser og musikksmak med oss.
Og hifi kan være så mye, så lenge det fungerer til musikkformidling er det godt nok.

Jørgen
 
S

Supertramp

Gjest
knøtt skrev:
Ellers må jeg si at jeg snublet over en gullgruve da jeg fant denne gruppa i et google-søk for et par uker siden eller så. Jeg er ikke spesielt opptatt av Hi-Fi, men kompetansen på klassisk-sidene er til å måpe over. Gullgruve, definitivt.

Snakkes,
Kjell
Velkommen ja.

Og så absolutt ja - det finnes vel ingen-over-ingen-ved-siden-forum her i Norge med så mye spiss-og breddekompetanse på klassisk musikk :)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.378
Antall liker
102.343
Torget vurderinger
23
Slik! Da var avstemming unnagjort. 10 år med trompet & trombone, på vei inn på Musikkonservatoriet som ung mann men oppdaget plutselig DAMER og da ble det preservativer i stedet. Desverre. Har spilt/spiller mye rart, alt fra selvspikkede seljefløyter til xylofon.. OG trekkspill!! Min far var en habil "belgpumper" og jeg fikk fort sansen for bl.a. franskmennenes musette-variant. Kan stå i timesvis i Paris og høre på gatemusikere (proffe, forøvrig). Man bare MÅ bli glad av den type musikk. I dag musiseres det på bass (el) og litt tangentinstrumenter og planer om aktivt å ta opp igjen onafonen (trombone) i et lite orkester. Savner samspillet når alt sikker skikkelig, helt spesiell følelse.
 

hpvabog

Medlem
Ble medlem
31.03.2010
Innlegg
9
Antall liker
0
Hei på dere i gruppa. Får nesten slenge meg på her. Er helt fersk på forumet men får se om jeg får bidratt litt etterhvert.

Jeg jobber hvertfall som musiker (eller strengt tatt bare slagverker... :) Er for tiden ansatt i et av forsvarets fem profesjonelle musikkorps. Nå for tiden er det uheldigvis sånn at forsvaret har bommet litt på budsjettene i den senere tiden og vårt produksjonsbudsjett er helt skrapa...Det fører da til at vi ikke kan spille konserter i noen stor grad. Veldig dyrt med vikarer, reise,dirigenter og notematriell... Men jeg får da hvertfall god tid til å gjøre andre prosjekter i alle genre. I tillegg til å være klassisk skolert "ordentlig" musiker med kjole og hvitt og triangelpinner i alle størrelser, så spiller jeg en del jazz og "div" og trives med det. I det siste har jeg blitt kraftig bitt av hifi-basillen og bruker en god del tid foran anlegget.

hp
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Heisann, hp, enda en !

Velkommen i det grønne.
Her finner du artsfrender å dele med, helt klart, og det er alltid populært med nye bidrag i klassisk-forum.

J
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Pleased to meet you, HP. Velkommen skal du være, for jeg er sikker på at du kan tilføre oss mye. Jeg tror ikke vi har noen slagverkere fra før, så det blir spennende å se hva du vil dele med oss. :)

Ikke at det har noen betydning, men har du interesse for lyd også? Det er flere av oss som er i stand til å nyte både mono, knitring og andre uhumskheter uten at det tar fokuset bort fra musikken, ja vi kan til og med overleve med mp3. Hvordan står det til med deg? Er det stort sett i musikk-avdelingen vi kommer til å møte deg i fremtiden?

Et lite tips: utsett å besøke OT-avdelingen så lenge som du kan. Det er klokt å bli kjent med våre forsonende trekk før du finner ut hvilke usympatiske avløpsrør vi ofte kan være. ::)
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.994
Antall liker
713
baluba skrev:
Pleased to meet you, HP. Velkommen skal du være, for jeg er sikker på at du kan tilføre oss mye. Jeg tror ikke vi har noen slagverkere fra før, så det blir spennende å se hva du vil dele med oss. :)

Ikke at det har noen betydning, men har du interesse for lyd også? Det er flere av oss som er i stand til å nyte både mono, knitring og andre uhumskheter uten at det tar fokuset bort fra musikken, ja vi kan til og med overleve med mp3. Hvordan står det til med deg? Er det stort sett i musikk-avdelingen vi kommer til å møte deg i fremtiden?

Et lite tips: utsett å besøke OT-avdelingen så lenge som du kan. Det er klokt å bli kjent med våre forsonende trekk før du finner ut hvilke usympatiske avløpsrør vi ofte kan være. ::)
Snakk for deg selv....... ;D ;D ;D
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
baluba skrev:
Pleased to meet you, HP. Velkommen skal du være, for jeg er sikker på at du kan tilføre oss mye. Jeg tror ikke vi har noen slagverkere fra før, så det blir spennende å se hva du vil dele med oss. :)

Ikke at det har noen betydning, men har du interesse for lyd også? Det er flere av oss som er i stand til å nyte både mono, knitring og andre uhumskheter uten at det tar fokuset bort fra musikken, ja vi kan til og med overleve med mp3. Hvordan står det til med deg? Er det stort sett i musikk-avdelingen vi kommer til å møte deg i fremtiden?

Et lite tips: utsett å besøke OT-avdelingen så lenge som du kan. Det er klokt å bli kjent med våre forsonende trekk før du finner ut hvilke usympatiske avløpsrør vi ofte kan være. ::)
Snakk for deg selv....... ;D ;D ;D
Alltid! Men jeg forbeholder meg retten til å alltid forvalte sannheten, og å trekke andre ned i sølen med meg ved behov. ;D
 

hpvabog

Medlem
Ble medlem
31.03.2010
Innlegg
9
Antall liker
0
Takk for tipset ;)

Kan vel si at jeg er godt interessert i god lyd, men jeg mener nå at en god innspilling aldri redder et dårlig orkester.. Alle mine foretrukne innspillinger er de med mest sprut og energi. Det reflekterer nok meg som musiker til en viss grad. Jeg buklander nok noen ganger men man kan hvertfall ikke si at jeg sparer meg på noe vis.. Føler jeg har litt de samme egenskapene i forsterkeren min. Når det skjer veldig mye på en gang så er det ikke snakk om å trekke seg selv om kontrollen begynner å minske. Den bare moser på :D Audio analogue puccini. Anbefales varmt av meg.

Når det gjelder preferanser så er det mest orkester og noe kammermusikk det går i. Har ikke helt fått foten for opera (enda). Den store favoritten er nok Mahler men også Strauss (Richard) og Stravinsky. For tiden har jeg litt Messiaen-kick. Spilte Turangalilasymfonien i Bergen forrige uke og skal spille den inn på Hyperion i juni neste år med samme orkester. Det er jo en fin anledning til å fordype seg litt i en fantastisk komponist.

hp
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg tar meg en frihet og bumper min egen tråd!
Noen nye klassisk-HFSere med utøver-erfaring?
Avstemmingen er fremdeles åpen.

Tallene ble jo ganske fyldige, med hele 7 profesjonelle musikere her inne, 102 totalt og over 60 med skikkelig utøver-erfaring bare blant de aktive på klassisk-sidene. Mye kompetanse og erfaring altså.

Men det kan jo ha kommet enda flere de siste månedene, de kan jo også få være med.

Ellers har vi barn som vokser ut av huset, en som underviser på gitar og en blåser som begynner på musikk-folkehøgskole. Da får de gamle bedre tid, så det går mot skifte til aktiv amatør til høsten for far i huset.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ottone skrev:
Ellers har vi barn som vokser ut av huset, en som underviser på gitar og en blåser som begynner på musikk-folkehøgskole. Da får de gamle bedre tid, så det går mot skifte til aktiv amatør til høsten for far i huset.
Nåh...blir det Manger eller vil avkommet et stykke lenger fra mor og far og drar til Hedemarkens flate kornmarker?

Godt å lese at du tar opp hornet igjen for aktivt bruk :)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
emotikon skrev:
ottone skrev:
Ellers har vi barn som vokser ut av huset, en som underviser på gitar og en blåser som begynner på musikk-folkehøgskole. Da får de gamle bedre tid, så det går mot skifte til aktiv amatør til høsten for far i huset.
Nåh...blir det Manger eller vil avkommet et stykke lenger fra mor og far og drar til Hedemarkens flate kornmarker?
Godt å lese at du tar opp hornet igjen for aktivt bruk :)
Vest eller øst, det var faktisk close race. Litt morsomt hvordan disse skolene konkurrerer om elevene. Her var det nok venner og kjærester som trakk vestover.
En utfordring blir at vi må bestemme hvem hvem av oss som som må kjøpe nytt horn. For vi trenger minst ett. Alltid kjekt med nye instrumenter, så det blir en positiv krangel. ;)
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Hei!
Har spilt baryton/euphonium i ca. 30 år. Ikke aktiv lenger nå.
Har dessuten vært instruktør i skolekorps i noen år.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ottone skrev:
emotikon skrev:
ottone skrev:
Ellers har vi barn som vokser ut av huset, en som underviser på gitar og en blåser som begynner på musikk-folkehøgskole. Da får de gamle bedre tid, så det går mot skifte til aktiv amatør til høsten for far i huset.
Nåh...blir det Manger eller vil avkommet et stykke lenger fra mor og far og drar til Hedemarkens flate kornmarker?
Godt å lese at du tar opp hornet igjen for aktivt bruk :)
Vest eller øst, det var faktisk close race. Litt morsomt hvordan disse skolene konkurrerer om elevene. Her var det nok venner og kjærester som trakk vestover.
En utfordring blir at vi må bestemme hvem hvem av oss som som må kjøpe nytt horn. For vi trenger minst ett. Alltid kjekt med nye instrumenter, så det blir en positiv krangel. ;)
Altså skikkelig brassmiljø ;)
Dette kommer til å bli mange gode minner for resten av livet.
Jeg var så "uheldig" å bli værende der øst i to år....mens mange venner dro til vest. Mange av de jeg var sammen med der er venner den dag i dag.
Ja, det er konkurranse om elevene. Får av og til telefon fra disse skolene ang. elever fra meg som søker, og de vil sjekke dem ut før de får plass.

Jeg stemmer for at far må få seg nytt horn, for videre motivasjon og glede på sine "eldre dager" - avkommet får nok av inspirasjon og glede med ditt gamle når miljøet er slik de er på slike skoler.
Dette blir knall :)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
emotikon skrev:
.........
Jeg stemmer for at far må få seg nytt horn, for videre motivasjon og glede på sine "eldre dager" - avkommet får nok av inspirasjon og glede med ditt gamle når miljøet er slik de er på slike skoler.
Dette blir knall :)
Terningen er kastet, far har skiftet status til aktiv. Begynner med lang sommerferie heldigvis, men så blir det kjør som aldri før.
Nytt horn må til, det stemmer. Blir visst aldri nok utstyr.
Og det spørs om hyppigheten på HFS kan holdes oppe fra midten av august....

og: vi har 7 profesjonelle musikere blant oss, det kan jeg like. Seriøst forum :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ottone skrev:
emotikon skrev:
.........
Jeg stemmer for at far må få seg nytt horn, for videre motivasjon og glede på sine "eldre dager" - avkommet får nok av inspirasjon og glede med ditt gamle når miljøet er slik de er på slike skoler.
Dette blir knall :)
Terningen er kastet, far har skiftet status til aktiv. Begynner med lang sommerferie heldigvis, men så blir det kjør som aldri før.
Nytt horn må til, det stemmer. Blir visst aldri nok utstyr.
Og det spørs om hyppigheten på HFS kan holdes oppe fra midten av august....

og: vi har 7 profesjonelle musikere blant oss, det kan jeg like. Seriøst forum :)
Supert at du tar steget inn i de aktives rekker igjen. Høre plater 24/7 og sitte her på HFS kan en gjøre når gammelmannsvibben kommer og tenna har ramlet ut.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Bump!

-i anledning HFS3, må prøve hvordan en gammel avstemming oppfører seg.
...og det kan jo tenkes at vi har noen nykommere også?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.914
Antall liker
19.768
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Tubaist, dirigent, pedagog og, som emotikon, en smule glad i musikk ;)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Wow, avstemmingen fungerer fremdeles, overført fra HFS2. Det hadde jeg ikke trodd.
Og vi har 8 -nei 9 ! - proffe musikere aktive på HFS klassisk, og stadig nye deltakere.
Da fornyes min entusiasme også en smule.
 
Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Over to år har gått siden sist.
Har vi noen nye kanskje?
Og kanskje noen med en liten historie å fortelle?

-Er det overtramp, eller bare HFS-rekord, å fortsette en over 5 år gammel avstemming?

ed: ellers kan det meddeles at vi forlot vårt fullrestaurerte gamle Bogs & Voigt piano da vi flyttet for et par år siden. Det var av hensyn til instrumentent, som ikke ville ha godt av flytting og klimaskifte.
Et Yamaha Clavinova gjør nytten i mellomtiden, og det funker bra til enmanns og øvings-bruk der det står på et av de nå ledige soverommene. AKG K550 brukes til dette hvis far våkner litt for tidlig. Har kjøpt nytt hefte av "45 Sonatinen" , det gamle har gått i oppløsning. Det er et godt tegn.
 
Sist redigert:

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.378
Antall liker
102.343
Torget vurderinger
23
Kommer rett fra en liten ferie i København, sto akkurat og tittet på et Steinway model C hos importøren.... siklet faktisk råte på vindusramma i.l.a. helgen :rolleyes:
Denne modellen mener jeg hadde passet utmerket hos deg, Otto! :D
 
Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Kommer rett fra en liten ferie i København, sto akkurat og tittet på et Steinway model C hos importøren.... siklet faktisk råte på vindusramm i.l.a. helgen :rolleyes:
Denne modellen mener jeg hadde passet utmerket hos deg, Otto! :D
har lekt med tanken på flygel, joda joda. Men jeg spiller for lite på denslags, og har for lite hus. Nesten som hytte å regne, egentlig. Du vet det går jo med en etasje til hifien 8)
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Startet min musikalske reise med langt hår og rock/metal på starten av 80-tallet. En konstant kamp med foreldres tålmodighet med gitaren plugget i en marshall i kjellern, og det låt nok bedre i mitt hode enn i etasjen over. Spillte også trommer over en lengre periode, noe jeg fremdeles elsker, det er en herlig fysisk utfoldelse i musikk. Så oppdaget jeg jazz og latin en gang på 90-tallet, en ganske annen verden, men veldig lærerikt. Det skled over i en flørt med flamenco, men jeg ga opp dette etter et par år, da jeg innså at det krevde atskillig mer fokus enn mine intensjoner. Kjøpte meg da en cajon for i det minste ha det moro med det rytmiske i flamenco, syns fremdeles det er stas. Var en snartur innom didgeridoo, men mistet interessen i det sirkelpusten kom på plass. Spiller fremdeles gitar (og da nærmest en miks av stilartene jeg har vært innom, men metal er nok i mindre grad tilstede), men lite livejobbing, har ganske enkelt ikke tid. For øyeblikket går jeg med restaurerningsplaner for et pumpeorgel etter oldefar, så den lokale stammen på Vinstra får litt ompa i hverdagen. Det blir i så fall mitt første møte med tangenter :)


Auch, så først nå at dette var klassisk avdeling. Det har jeg altså aldri spilt, med unntak av å lære seg skjørtejegeren og enkelte andre svisker som Air osv.
 
Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Artig å høre, equilibrium. Mange stilarter du har vært innom, mer enn godkjent det der!
Didgeridoo står på listen over ting jeg må få prøvd, og sirkelpusten har jeg inne allerede. Flamenco er også en stilart som fascinerer, og har du tips til nyere artister og stilblandinger tas det imot med takk, gjerne en egen musikktråd.
 
Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
For de som måtte lure hva sirkelpust er for noe.
Det er en teknikk som er mye brukt, ikke bare på Didgeridoo, der den er obligatiorisk.
Både treblåsere og messingblåsere bruker dette. Mange oppfatter det som vanskelig, det kan virke uvanlig og dermed veldig imponerende, men det er faktisk mye i bruk blant klassiske utøvere.
Masse instrukser og tips på f.eks. youtube
 
Topp Bunn