usher r-1.5

baden

Medlem
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
15
Antall liker
0
noen som har kjenskap til usher r-1,5 i forhold til ec aw250 eller dp a5?
Vet dp'en er endel dyrere..
 
T

tst

Gjest
Den er mye bedre enn EC, men DP`n kjenner jeg ikke til. Fikk 1,5 for en uke siden, og den låter meget bra. Den er også meget solid bygd.
 

gunnhamm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2004
Innlegg
90
Antall liker
6
Har hat denne i 1 år nå,ble avløst av Electrocompaniet AW 120, og det var et betydelig løft. Kort og godt en meget bra forsteker.

Gunnhamm
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
gunnhamm skrev:
Har hat denne i 1 år nå,ble avløst av Electrocompaniet AW 120, og det var et betydelig løft. Kort og godt en meget bra forsteker.

Gunnhamm
Hvis Usher-forsterkeren ble avløst av EC, så er det altså EC du har nå? Mener du dermed at EC er bedre enn Usher, eller mente du å skrive at Usher avløste EC, og at Usher ga et betydelig løft?

Roy
 

gunnhamm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2004
Innlegg
90
Antall liker
6
Meget beritiget spørsmål.Var nok litt rask på tastaturet. Usher var en betydelig oppgradering i forhold til Elektrocompaniet.

Gunnhamm
 

baden

Medlem
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
15
Antall liker
0
ok, hvordan oppsett har dere, noen av dere som bi-amper med den da? for jeg vurderer som sagt både usheren og aw ec'en til bassen og kjøre en musical fidelity f15 i toppen :)
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Vet det har kommet en ny utgave av Usher 1,5 nå for ikke så lenge siden. Vet ikke om det kan sees noe sted, men snakket med Jørgen på Dacapo om det. Det lille jeg hørte av den da rett ut av pakken, var i alle fall meget lovende.
 

baden

Medlem
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
15
Antall liker
0
hei staker, skal ned og ta en prat med jørgen snart, prøver bare og samle flere meninger først :) får sikkert prøve begge i ett av oppsettene hans ;D det enkle er ikke alltid like lett og komme på hehe.


men er det noen som har prøvd både ec aw 240 og usher 1.5 til bi-amping på bassene?

mvh
 
T

tst

Gjest
Jeg har den siste utgaven, og den er faktisk en god del bedre enn den gamle. Bedre bass og mere detaljert oppover. Den spiller meget bra på mine Magnepan 1,6, og hvirker som den har mere "muskler" enn oppgitte data. Har tidligere prøvd biamping, men etter jeg fikk denne i hus, har jeg ikke hatt behov for ekstra basskasser. Løp å kjøp hos Audioaktøren. ;D
 

baden

Medlem
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
15
Antall liker
0
Tst skrev:
Jeg har den siste utgaven, og den er faktisk en god del bedre enn den gamle. Bedre bass og mere detaljert oppover. Den spiller meget bra på mine Magnepan 1,6, og hvirker som den har mere "muskler" enn oppgitte data. Har tidligere prøvd biamping, men etter jeg fikk denne i hus, har jeg ikke hatt behov for ekstra basskasser. Løp å kjøp hos Audioaktøren. ;D
mener to sluttrinn på ett par høytalere. har to antikke rotel sluttrinn nå, har skaffet meg ett nytt sluttrinn til mellomtone\diskant en musical fidelity f15 . og vurderer en enten ec eller usher som siste sluttrinn til bassene. dp'n blir litt for dyr tror jeg :)
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Selv hadde jeg gått for Usher. Bare man forsøker å løfte på klumpen, fatter man at her er det reserver i masser. Byggekvalitet, og komponenter ser også meget bra ut. Forstå meg rett, jeg sier ikke at byggekvaliteten til EC er dårlig. Uansett, i forhold til pris og kvalitet hadde jeg gått for Usher. Har faktisk tenkt på å teste den ut selv, men har vankelig med å skille lag med EAR V20... Det blir nok ikke noe av..
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Er det noen har som har testet den nye usher 1,5 opp mot Bryston 4b sst, eller Ec aw250?
 
T

tst

Gjest
Jeg har ikke testet min 1,5 opp mot de nevnte forsterkere, men har tidligere hatt Bryston 3b sst, som ikke var på høyde med 1,5. 1,5 har mere krefter og låter mer livlig, åpnere og mye strammere i bassen.
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Virker som om Usher er et funn til prisen..
 

devilEj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
124
Antall liker
0
R1.5 overasket meg stort når den kom i hus. Ble egentlig kjøpt fordi jeg trenge et greit priset effekttrinn til centern min, men ble nyskjerrig på å teste det på Gradientene som da ble drevet av 4B SST.
Det skulle ikke mange låtene til før jeg måtte innse at Usher var det klart beste trinnet på alle plan, og 4B SST ble satt som centerpower
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.926
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Hva var nyprisen på Usher R-1.5?
 

denis

Medlem
Ble medlem
26.02.2007
Innlegg
35
Antall liker
26
Torget vurderinger
3

USHER R 1.5 Kr. 23.495,-
Effektforsterker, 2 x 150W 8 Ohm, 2 x 260W 4 Ohm,
1 x 500W brokoblet, 37 kg, Sølv finish.
Tekniske data
 
M

MusicBear

Gjest
Hiver meg på - en perle av en forsterker som i seg selv er en perle av en konstruksjon - sågar til Kiwi pris! Det siste et hinder for å blit tatt seriøst nok av enkelte :)))

Hadde bært solgt i bøtter og spann om den hadde vært handelsvare av de store salgskanalene.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.528
Antall liker
7.611
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Jeg tror prisen har gått opp litt på den nå da den har blitt oppgradert med XLR innganger slik at man kan bruke den sammen med ballanserte for-forsterkere. Prisen har muligens også gått opp noe etter den norske krona's "dykk", men tror fremdeles at dette er mye forsterker for penga....... men det vil vise seg de kommende uker for jeg har et ex hjemme til test :)
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Den koster i dag 23495kr. +2500kr for balanserte innganger. Snakket med importør i dag. En svært god forsterker uavhengi av pris, og til prisen er den et funn.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.926
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Hvem har for tiden agenturet?
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
daCapo i Moss stemmer. Han har hatt Usher i mange år, og det er vel ingen andre som noen gang har hatt det agenturet.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Usher gir mye godlyd pr krone. Har selv monitorene BE-718DMD med diamant diskant. De ligger på 30000kr, men sammenlignes med konkurenter som ligger på 50000-75000kr. De erstattet B&W 805D, og Usher er så mye bedre. Perle av noen høyttalere som faktisk spiller nær fullrange.
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Fugazi, hva var det som ikke matchet?
Hvem har for tiden agenturet?
Jeg mener det er DaCapo HiFi. Solgte akkurat en slik.
Det er en god forsterker, men ikke helt match med mine Marten høytalere.
mismatch var vel feil å si. Beklager det. Var godt fornøyd med den i kombinasjon med rørpre fra Cary. Det var bassen jeg ikke fikk helt til å bli bra nok. Det spiller kjellerdypt men ikke raskt nok for de keramiske elementer som Marten har? Oppsettet mitt fikk enkelt og greit juling av en liten badevekt fra Frankrike.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.528
Antall liker
7.611
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
I dag har jeg endelig skrevet ferdig testen min av Usher R 1.5, den er videresendt til redaktøren, så får vi se når han får publisert.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Hva med å legge ut en link i denne tråden når den blir publisert? Det er en test jeg også kunne tenkt meg å lese. Håper bare ikke prisen går opp hvis den er veldig positiv. :rolleyes:
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.528
Antall liker
7.611
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Da var den publisert......... den er og finne på audiophile.no eller man kan se på forsiden til HFS så ligger det direkte link der.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.528
Antall liker
7.611
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Det har gått litt fort i svingene og en råkopi har blitt publisert ser jeg, så det kommer en tekst som er rettet litt på om ikke altfor lenge.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.528
Antall liker
7.611
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Er det avsnittet om den gemene hop som skal redigeres bort? :)

Pøbel er et nedsettende uttrykk for almenheten,[1] «den gemene hop», «den kompakte majoritet» osv.[2] Ordet blir brukt synonymt med pakk og ramp og avskum, eller udannede personer.[
https://no.wikipedia.org/wiki/Pøbel





Vet du at slikt tenker jeg overhodet ikke på når jeg skriver tester, jeg forsøker og utrykke meg så godt jeg kan for å gjøre meg forstått, men lykkes tydlighvis heller dårlig når slikt som dette blir hauset frem i stedet for hva dette egentlig skulle handle om og tro det eller ei...... det skulle handle om en test av en forsterker. Men jeg skal selvfølgelig be redaktøren rette på det slik at ingen sarte sjeler tar skade ;). Med den "gemene hop" mente jeg "folk flest", men det kan tydligvis misoppfattes og lages noe negativt ut av så da må det bort. Takk for tilbake meldingen.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Er det avsnittet om den gemene hop som skal redigeres bort? :)

Pøbel er et nedsettende uttrykk for almenheten,[1] «den gemene hop», «den kompakte majoritet» osv.[2] Ordet blir brukt synonymt med pakk og ramp og avskum, eller udannede personer.[
https://no.wikipedia.org/wiki/Pøbel





Vet du at slikt tenker jeg overhodet ikke på når jeg skriver tester, jeg forsøker og utrykke meg så godt jeg kan for å gjøre meg forstått, men lykkes tydlighvis heller dårlig når slikt som dette blir hauset frem i stedet for hva dette egentlig skulle handle om og tro det eller ei...... det skulle handle om en test av en forsterker. Men jeg skal selvfølgelig be redaktøren rette på det slik at ingen sarte sjeler tar skade ;). Med den "gemene hop" mente jeg "folk flest", men det kan tydligvis misoppfattes og lages noe negativt ut av så da må det bort. Takk for tilbake meldingen.
Bare hyggelig å kunne hjelpe. Jeg tror nok heller ikke det lå noe direkte ondsinnet bak, men selve uttrykket "den gemene hop" og satt i sammenheng med at "de" ikke har like dyre high-end anlegg som det brukes i testen kan sende litt uheldige signaler. I beste mening.

PS. Og det er ikke det at "den gemene hop" kan oppfattes og "lages noe negativt ut av", heller det at det er et direkte nedsettende uttrykk for å beskrive berme og pakk. Men du må gjerne fortsette å bruke det for min del.
 
Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.528
Antall liker
7.611
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
I følge redaktøren vil den korrekte versjonen ligge ute i fra i morgen tidlig eller kanskje allerede i kveld.
 

Hornet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
217
Antall liker
61
Sted
Elnesvågen
Torget vurderinger
17
Meget god test Rudi. jeg har eid denne forsterkeren nå i snart 3 år og må bare si meg enig i beskrivelsen av denne forsterkeren, kjellerdyp bass som er i en egen klasse ,og som man må opp i dyrere forsterkere for å finne, så til prisen er den ett kupp.
Jeg har paret den med JBL Array 800 og den har ingen pusteproblemer med disse og matchen her er god.
Det eneste som jeg savner er å kunne svitche mellom de ballanserte og uballanserte inngangene. De ballanserte koblingene er tilstede men ikke koblet, og etter som jeg har skjønt er det ikke bare å koble disse på.
 
Topp Bunn