Usher 730

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Er det noen her som kjenner denne?
Den fikk veldig god omtale i L&B husker jeg.
Mener å ha hørt at Usher ofte har en hissig diskant, stemmer dette?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Er det noen her som kjenner denne?
Den fikk veldig god omtale i L&B husker jeg.
Mener å ha hørt at Usher ofte har en hissig diskant, stemmer dette?
Jeg kan ikke si at jeg er enig i det, men elektronikk, rom osv. spiller jo selvfølgelig inn.
Synes derimot at av de Usher jeg har hørt så er diskanten luftig og oppløst.
 

BugleBoy

Medlem
Ble medlem
11.05.2005
Innlegg
39
Antall liker
0
Tja,jeg skulle vel ha litt erfaring med denne,da jeg har hatt disse i 4-5 år nå.

Det første jeg kan si,er att de ikke er hissige i diskanten,men heller litt krisp og luftig,men aldri harde eller pågående,nesten uansett hva jeg har parret de med!
Men det jeg kanskje vil fremheve som det mest morrsomme med disse,er det vanvittige tempoet og solide bunndraget de kan fremvise,med tanke på størrelsen!

Det eneste som må jobbes litt med,som på de fleste høyttalere,er plassering,som også har blitt nevnt her allerede.

Jeg har parret disse med mye rart i disse årene,og det aller meste har fungert bra sammen med disse.

Alt fra 30 rør-watt,til 250 transisstor watt.
I par med rør,låt disse faktisk fantastisk bra,selv med beskjedne watt styrker.

De tekniske dataene som er oppgitt på disse,bla. følsomheten på 86dB,skal du ta med en klype salt....
Jeg har nemelig også sett de oppgitt til 90dB,noe som jeg anseer som mere riktig!

Men,det siste jeg har parret disse med,er en liten enkel 25watt Kl.A fra Sugden,og dette er hittil den beste parringen jeg noensinne har gjort med disse!

Så konklusjonen min,er att nesten uansett hva du skulle parre de med,så vil de kunne gi deg mye musikk glede,uten att du skulle gå lei de med det første!

Jeg har byttet og prøvd mye hifi-utstyr de årene jeg har hatt de,men det har aldri vært aktuelt å bytte ut de,for jeg har hele tiden visst potensialet i disse.

Hmm,ble kanskje litt mye skryt det her.... :-/

Får håpe det bidro til litt nyttig info også da... :-[
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Flott og nyttig tilbakemeldig, Edvard! :)
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Ja det ble Usher CP-730 på meg gitt!

Har hatt de en ukes tid nå, og må si meg veldig godt fornøyd med valget. Dette med plassering har jeg ikke brukt så mye tid på enda, de står der jeg først plasserte de. Har kun eksperimentert med litt vinkling.

Er imponert over hvor rent og dypt de spiller, helt uten kasselyd og annet grums. Men så er jo kassene rimelig solide også da!

Jo disse kan jeg nok leve lenge med! :)
 
A

Antonx

Gjest
Ja, gratulerer!! Kan vi få se bilde da? Og flere erfaringer?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Gratulerer så mye!
Har du kamera? I såfall får vi bilder?
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Bilder skal jeg forsøke å legge ut ja! (Har ikke gjort det før)
Lydmessig er dette langt bedre enn jeg hadde håpet på egentlig! :)

Kansje Kappa'ene var dårligere i mitt rom enn jeg trodde likevel.
Usher låter mye mer naturlig, mindre anstrengt, og det mest utrolige av alt er at bassen går like dypt samtidig som den er renere og mer nyansert!

Instrumenter kommer mye tydeligere frem i lydbildet, og stemmer låter mer naturlig. Middelmådige innspillinger låter mer engasjerende pga at mellombassen hele tiden er der og gjør musikken levende og rytmisk.

Vinyl låter nå også mye bedre! Det er en fryd å høre feks. Elvis' versjon av "Fever" på vinyl. :)

Jeg var i utgangspunktet skeptisk til Usher pga at de kommer fra Taiwan og fordi noen modeller ser ut som rene SF-kopier.
Men det var nok ingen grunn til å være skeptisk, dette er meget bra! Men jeg vil tro at cp-730 lett kan gi for høyt bassnivå om de blir trangt plassert i et lite rom. Hos meg gir de akkurat passelig med bass, og aldri boom-bass!

Akkurat nå er Hifi kjempegøy her! :)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Jeg var i utgangspunktet skeptisk til Usher pga at de kommer fra Taiwan og fordi noen modeller ser ut som rene SF-kopier.
Akkurat nå er Hifi kjempegøy her! :)
Ps: Usher ble startet 12 år før SF!
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Hvordan legge ut bilder som jeg har liggende på maskinen?
 
T

Thomas1

Gjest
Du finner god hjelp inne på "kommentarer og hjelp til forumet"
 
A

Antonx

Gjest
Gøy å se at du har fått det til. Usher er flinke høyttalerbyggere :D  hvor de lages trenger ikke å ha noe å si. Masse kvlitet i Østen.. Hadde vært morsomt å hørt dem engang. Selges de i Moss? Horten?
 
T

Thomas1

Gjest
Det er vel dacapo hifi i Horten som er hovedforhandler. Jeg kjøpte mine på Busk i Porsgrunn.
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Vil tro det blir god anledning til å høre Usher på Horten-messa!
Bilder av mine er på vei, må bare få samboeren til å ordne det. Har ikke greie på det der... ;)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Men jeg vil tro at cp-730 lett kan gi for høyt bassnivå om de blir trangt plassert i et lite rom. Hos meg gir de akkurat passelig med bass, og aldri boom-bass!

Akkurat nå er Hifi kjempegøy her! :)
Jeg har hørt CP-6311 og de overbeviste meg, de var detaljerte, musikalske, hadde et stramt lydtrykk med slam i bassen uten antydning til resonans i kabinettet. Hvis dine har nogenlunde samme spillestil så vil jeg tro at du har noen "venner" i lang tid fremover. ;)
Er vel kjent for å være litt vanskelig å plassere, prøv deg frem. :D
Gratulerer igjen!
 
T

Thomas1

Gjest
Usher 730 og cp 6311 deler elementer faktisk, men det er lagt litt mer inn i finishen på 6 serien enn i 730. Tror cp 6311 koster nesten det dobbelte av 730. Funderer å bytte elementene i mine M700 til 8945a som sitter i de nevnte.
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Her er noen bilder av høyttalerne og elektronikken jeg bruker.





 
T

Thomas1

Gjest
Meget flotte høytalere....for å ikke prate om elektronikken. Nydelig.
 
Topp Bunn