usb til spdif, trådløst.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.059
Torget vurderinger
2
Gjorde noen søk på forumet uten å finne noe, selv om temaet generelt ser ut til å være en gjenganger.

Finnes det en boks som tar imot usb trådløst og konverterer de til spdif ?

( evt. hva er p.t. den kostnadseffektive to-boks varianten ? )
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Om du tenker ut fra PC og til DAC - Squeezebox, Sonos, Apple Airport.
 
P

Parelius

Gjest
Litt forvirret av uttrykket «tar imot usb trådløst».
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.059
Torget vurderinger
2

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Så du ønsker altså egentlig:
Datamaskin -> trådløs overføring -> (din/valgfri) DAC med S/PDIF-inngang

Du skriver forøvrig intet om avstand, evt. vegger og andre hindringer for det trådløse signalet. Jeg får dog inntrykk av at datamaskin og DAC befinner seg i samme rom.

Audio Pro kunne vært løsningen hvis det ikke hadde vært for "(din/valgfri) DAC".
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.059
Torget vurderinger
2
CDWMcInSpots skrev:
Så du ønsker altså egentlig:
Datamaskin -> trådløs overføring -> (din/valgfri) DAC med S/PDIF-inngang

Du skriver forøvrig intet om avstand, evt. vegger og andre hindringer for det trådløse signalet. Jeg får dog inntrykk av at datamaskin og DAC befinner seg i samme rom.

Audio Pro kunne vært løsningen hvis det ikke hadde vært for "(din/valgfri) DAC".
Dette er riktig forstått, dac og høyttalere er i samme rom , og det er jo der jeg også liker å være.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
superhkm skrev:
Poenget er nettopp ikke squeeze eller sono. Jeg har skjermer nok, vil styre fra pc når jeg allikvel sitter der.
Du kan styre squeezebox fra PC via webinterface.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
superhkm skrev:
CDWMcInSpots skrev:
Så du ønsker altså egentlig:
Datamaskin -> trådløs overføring -> (din/valgfri) DAC med S/PDIF-inngang

Du skriver forøvrig intet om avstand, evt. vegger og andre hindringer for det trådløse signalet. Jeg får dog inntrykk av at datamaskin og DAC befinner seg i samme rom.

Audio Pro kunne vært løsningen hvis det ikke hadde vært for "(din/valgfri) DAC".
Dette er riktig forstått, dac og høyttalere er i samme rom , og det er jo der jeg også liker å være.
Som sagt oppfyller Audio Pro WF100 USB donglar alle krav unntagen digital ut til DAC. Denne løsningen har en egen DAC. Fidelity likte løsningen og DACen.

Brasse skrev:
Om ikkje high-res er eit krav ville eg gått for ein slik: http://www.apple.com/airportexpress/
Hvis jeg ikke har misforstått, er dette en god løsning. Muligens best for de som benytter Apple Macintosh(?) Jeg leste noe om at Apples løsninger for andre plattformer, var litt "venstrehåndsarbeid", men det er andrehåndsinformasjon, som andre må be- eller avkrefte.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.059
Torget vurderinger
2
stejorge skrev:
Du kan styre squeezebox fra PC via webinterface.
Da blir den jo tett på svaret, riktignok må jeg betale for en skjerm, en dac og et par andre ting jeg ikke trenger, men for 2000,- er det vanskelig å tenke seg at en toboks-løsning skulle bli så mye billigere.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Kjører trådløst fra Mac til Airport med optisk til dac. Har du iTunes så fungerer det fint, og det er billig også. Ca 7-800 for en airport.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.059
Torget vurderinger
2
northpole skrev:
Ligger en sak på ebay som ser spennende ut den heter poppulse mottar trådløst og har coax optisk og digital XLR utganger har ikke klart og funnet noe særlig pålitelig info.Prøver og legge til link http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220451362063&ssPageName=STRK:MEWAX:IT hvist det er noen som har kjennskap til denne håper jeg å få vite mer.

Denne boksen er jo nettopp det jeg spør etter ! Det er vanskelig å finne noen på nettet som har prøvd denne, men ser jo iallefall robust ut. sparer noen hundrelapper ift. squeezeboxen... Takk skal du ha. Kanskje denne ja..
 
Topp Bunn