USB til DAC Hva er bedre en Biltema?

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hei hei. :)

Har en Biltema kabel på 5 meter pr i dag.

Hva finnes som er betydelig bedre?

Kjører det anlegget som står i signaturen.

Mvh
Lovemusikk
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.310
Biltemakabelen er en av verdens beste kabler. Laget på samme fabrikk som Nordost.
 

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
1.005
Antall liker
477


20374,- for 0.9 meter.

Fra brosjyren:

It all starts with raw materials, I have a vendor partner who I have have taught (and wasted more money than I want to think about teaching them) to make my wire exactly like I want it made, and exactly to my specs, which I then treat with my CryoFreeze™ process as soon as I receive it. So, the raw materials are without peer.


I then braid this masterpiece of a wire into a proprietary braid so that the conductors are evenly spaced, and arranged in the configuration I want them to be.


Around this core, I then add many different layers of shielding and damping. Some of the materials I use are carbon fiber, cotton, SPC braid, ERS fabric, Nylon, Teflon, and many more. This damping/shielding arrangement ensures that the inner cores that carry the data and VDC lines are isolated not only from each other, but from any external influences to the cable, be they mechanical, or electrical. In addition, these layers damp the conductors themselves, and prevent micro vibrations inside the cable from affecting the signal. These layers are one of the reasons that the cable takes a while to "settle" back in after it has been moved, or unplugged.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Biltemakabelen er en av verdens beste kabler. Laget på samme fabrikk som Nordost.
Phuu. Kan jeg ikke tenke meg.. Det må dokumenteres da ja!

Biltema har jeg egentlig i halsen..kastet vekk så mye penger på dritt derfra, at det er trasig.

============================
Ørnbjørn: 10.000 var og litt drøyt du :)

5 meter kabel til rundt 1000.- men hva er best i verden her da?
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Nei, offa.. gadd ikkje lese mer en et par avsnitt der.. hehe.. drit egentlig i hvordan den er laget, om det er brukt pølseskinn er ikke nøye, så lenge
det er en kabel som er mye bedre en den biltemakabelen.
Skal forøvrig teste en annen skikkelig DAC om ikke så lenge, men vis den og svikter/ikke leve opp til ryktene, blir Biltemakabelen dømt av meg, ned mot nivået til
høyttalerkablene til Europris hehe..
 

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Ingen problem med biltema kabel, MEN ikke bruk noe særlig lenger kabel, litt over 5 meter så begynner dem gjerne å svikte, dyre som billige.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Ingen problem med biltema kabel, MEN ikke bruk noe særlig lenger kabel, litt over 5 meter så begynner dem gjerne å svikte, dyre som billige.
Okai.. Fortæll, som han nrk mannen sier (og Valen) Fortell!!

Kjører eg 3 meter er den litt kort, men kan gå til nøden. Blir det bedre lydmessig? Evnt Hvorfor?
 

Vicarious

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2010
Innlegg
351
Antall liker
319
Sted
South of heaven
Jeg har også en transparent usb kabel til ca 800 kr. Kan ikke si jeg hørte noen forskjell i lyden fra billig-kabelen som jeg hadde fra før. Men den ser i det minste litt mer påkostet ut:)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ingen problem med biltema kabel, MEN ikke bruk noe særlig lenger kabel, litt over 5 meter så begynner dem gjerne å svikte, dyre som billige.
Okai.. Fortæll, som han nrk mannen sier (og Valen) Fortell!!

Kjører eg 3 meter er den litt kort, men kan gå til nøden. Blir det bedre lydmessig? Evnt Hvorfor?
Det henger sammen med USB-standarden.

F.eks. har USB1.0 en maks lengde på 3m, mens USB2.0-standarden tillater opptil 5m lengde på kabelen. Skal man ha lengre kabelstrekk, er må man skjøte seg frem til ønsket lengde ved hjelp av en USB-hub.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Ingen problem med biltema kabel, MEN ikke bruk noe særlig lenger kabel, litt over 5 meter så begynner dem gjerne å svikte, dyre som billige.
Okai.. Fortæll, som han nrk mannen sier (og Valen) Fortell!!

Kjører eg 3 meter er den litt kort, men kan gå til nøden. Blir det bedre lydmessig? Evnt Hvorfor?
Det henger sammen med USB-standarden.

F.eks. har USB1.0 en maks lengde på 3m, mens USB2.0-standarden tillater opptil 5m lengde på kabelen. Skal man ha lengre kabelstrekk, er må man skjøte seg frem til ønsket lengde ved hjelp av en USB-hub.
Ja, når du sier det så mener jeg at jeg har lest det for lenge siden.
Ellers da, du har jo litt peiling. Er biltema godt nok, som jeg kan slå meg til ro med, eller kan det vere noe å hente her også?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ingen problem med biltema kabel, MEN ikke bruk noe særlig lenger kabel, litt over 5 meter så begynner dem gjerne å svikte, dyre som billige.
Okai.. Fortæll, som han nrk mannen sier (og Valen) Fortell!!

Kjører eg 3 meter er den litt kort, men kan gå til nøden. Blir det bedre lydmessig? Evnt Hvorfor?
Det henger sammen med USB-standarden.

F.eks. har USB1.0 en maks lengde på 3m, mens USB2.0-standarden tillater opptil 5m lengde på kabelen. Skal man ha lengre kabelstrekk, er må man skjøte seg frem til ønsket lengde ved hjelp av en USB-hub.
Ja, når du sier det så mener jeg at jeg har lest det for lenge siden.
Ellers da, du har jo litt peiling. Er biltema godt nok, som jeg kan slå meg til ro med, eller kan det vere noe å hente her også?
Takk for tilliten - men dette med USB har jeg ikke forsket veldig mye på. Jeg kjører all musikk og nettradio via Squeezebox - og da går det i trådløst pluss koaks. Men hvis DACen din er noenlunde moderne - d.v.s. at den tar seg av jitter på en allright måte - tipper jeg at du klarer deg godt med den kabelen du har.
 

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
1.005
Antall liker
477
Det tror eg også. Om du skal brenne av mange tusen ville eg prøvd den først. Mulig opplevd kvalitet er nok til å spandere på seg ein fancykabel.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Ingen problem med biltema kabel, MEN ikke bruk noe særlig lenger kabel, litt over 5 meter så begynner dem gjerne å svikte, dyre som billige.
Okai.. Fortæll, som han nrk mannen sier (og Valen) Fortell!!

Kjører eg 3 meter er den litt kort, men kan gå til nøden. Blir det bedre lydmessig? Evnt Hvorfor?
Det henger sammen med USB-standarden.

F.eks. har USB1.0 en maks lengde på 3m, mens USB2.0-standarden tillater opptil 5m lengde på kabelen. Skal man ha lengre kabelstrekk, er må man skjøte seg frem til ønsket lengde ved hjelp av en USB-hub.
Ja, når du sier det så mener jeg at jeg har lest det for lenge siden.
Ellers da, du har jo litt peiling. Er biltema godt nok, som jeg kan slå meg til ro med, eller kan det vere noe å hente her også?
Takk for tilliten - men dette med USB har jeg ikke forsket veldig mye på. Jeg kjører all musikk og nettradio via Squeezebox - og da går det i trådløst pluss koaks. Men hvis DACen din er noenlunde moderne - d.v.s. at den tar seg av jitter på en allright måte - tipper jeg at du klarer deg godt med den kabelen du har.
Ja, riktig..
JA, der har vi noe.. om DACen min er god nok? I den forbindelse dukket denne kabelen opp, om den var god nok liksom. Nå skal jeg få lånt meg en DAC snart som skal vere meget god, så da får jeg sjekket den opp mot min nåverende billig DAC.
Min nåverende trodde jeg var bra, men hadde ikke sjangs da jeg koblet til cd spilleren..da falt cd lyden i grus.
Her er link til den jeg har.

Valab WM8741 24bit 192k USB DAC - Dual WM8741 Balanced XLR Output (Black Face) | eBay

Så kanskje du kan si noe utfra det?
 
T

tce-teams

Gjest
Monster har jo brae kabler til fornuftig pris spør du meg.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ingen problem med biltema kabel, MEN ikke bruk noe særlig lenger kabel, litt over 5 meter så begynner dem gjerne å svikte, dyre som billige.
Okai.. Fortæll, som han nrk mannen sier (og Valen) Fortell!!

Kjører eg 3 meter er den litt kort, men kan gå til nøden. Blir det bedre lydmessig? Evnt Hvorfor?
Det henger sammen med USB-standarden.

F.eks. har USB1.0 en maks lengde på 3m, mens USB2.0-standarden tillater opptil 5m lengde på kabelen. Skal man ha lengre kabelstrekk, er må man skjøte seg frem til ønsket lengde ved hjelp av en USB-hub.
Ja, når du sier det så mener jeg at jeg har lest det for lenge siden.
Ellers da, du har jo litt peiling. Er biltema godt nok, som jeg kan slå meg til ro med, eller kan det vere noe å hente her også?
Takk for tilliten - men dette med USB har jeg ikke forsket veldig mye på. Jeg kjører all musikk og nettradio via Squeezebox - og da går det i trådløst pluss koaks. Men hvis DACen din er noenlunde moderne - d.v.s. at den tar seg av jitter på en allright måte - tipper jeg at du klarer deg godt med den kabelen du har.
Ja, riktig..
JA, der har vi noe.. om DACen min er god nok? I den forbindelse dukket denne kabelen opp, om den var god nok liksom. Nå skal jeg få lånt meg en DAC snart som skal vere meget god, så da får jeg sjekket den opp mot min nåverende billig DAC.
Min nåverende trodde jeg var bra, men hadde ikke sjangs da jeg koblet til cd spilleren..da falt cd lyden i grus.
Her er link til den jeg har.

Valab WM8741 24bit 192k USB DAC - Dual WM8741 Balanced XLR Output (Black Face) | eBay

Så kanskje du kan si noe utfra det?
Jeg kjenner ikke denne DACen - men den er mest sannsynlig helt OK til prisen, og sannsynligvis helt OK m.h.t. jitter og slikt. De fleste nyere DACer er det. Du har antageligvis mest å hente på å tenke oppgradering av DACen - den står ikke i stil med resten av utstyret ditt - så kan du jo eventuelt ta kabeldiskusjonen ved en senere korsvei.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Ja, der har du nok helt rett. :) Takk for svar.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Det er vel slik att det å separere strøm og signal lederne og å prøve å unngå innstråling og slikt er en "black art" i barnegropa akkurat med usb kabler.


Men 5 meter lang usb kabel??? Det er litt langt!!! Det er FOR LANGT!!!!!
Alt over 3 meter begynner å spise av signalkvaliteten per def standarden!!!! 5 meter er absolutt lengste lengde, men det er ikke alle usb porter som makter å drive en så lang kabel heller

På min pc har jeg ett dedikert PCI-E /PCI-X usb 3.0 kort som har en egen strøm rail fra psu'en. Ubegrenset med ampeere...
Dette bruker jeg til å drive de usb tilkoblede apparatene mine. Printere mus og tastatur og annet går via vanlige usb 2.0 porter..

Jeg har ikke lenger usb kabel enn 1.8M selv.. Det jeg har av da "extendere" dvs usb hubs. Det er usb 3.0 drevede hubs.. Ubegrenset med strøm tilgjengelig..

Det å investere i ett dedikert usb n.0 kort som har mulihet for egen strøm rail fra psu er ganske lurt!

Når det gjelder usb kabel typer så er det vel i norge idag en 20 - 30 typer å velge mellom innefor da "audiophile aproved" typer.
Det jeg merker meg når jeg leser testene av disse er att artikeforfatterne avslører hva slags maskiner de har (tenker pc og hvordan disse er satt opp, eller hvor mye de belaster hvert "psu" segment og slikt...) Samme kabel sies å låte forskjellig i forskjellige oppsett... Hvilket er helt logisk.

Kabler fra Audioquest, Wireworld, Nordost, Cardas, Transparent, Kimber cable, Monster, Entreq og flere... finnes.

Det virker til å være en kabel som hittil har utmerket seg positivt, og det er da Wireworld Platinum Starlight.
Den er dyr, men viser seg å fungere med størst bredde av produkter, sånn gjevnt over og de positive sidene ser ut til å fungere bra, all over.

Noen ganger funker andre kabler bedre, sier man, men denne W_P-S om man kan kalle den det, virker bra all over.

Det virker til å være større forkjell lydmessig på usb kabler enn på signalkabler...
Ække fredfulle debatter i vente skjønner jeg. Blir morro dette...

Kanskje jeg skulle skrive en USB kabel guide, ala kabelprodusent linkatoriet.. ? :rolleyes:

Problemet med usb kabelen som da, å vurdere hvordan den låter er att det ikke er alltid lyden av forbindelsen du hører!!
Ett element som kommer inn her er att man av og til hører hvor shaitty usb dac'en er, eller slikt. Eller usb portens makkaniik, evt psu'en som driver'n
Så en kabel som da gjør at dacen høres "bedre" ut kan godt være mye dårligere som tranportør av signalet enn en annen der man tydelig hører att lyden er "dårligere" ... Det som kan være tilfelle er att den bedre kabelen gjør att ting blir avslørt.
For nemlig, man hører ikke "signalet" som blir transportert fra andre enden... man hører bare lyden av det som blir kreert i mottaksenden, som en sum.

Dette er en hittil ukjent logikk for gullørene, så jeg regner med att usb kabel reviews vil bli korrekte etterhvert, logisk.
En usb kabel har MYE mer tifelles med en nettkabel, enn en signalkabel, egentlig.. review-messig

Så "for the time beeing" om kabelen når frem til apparat 2 fra apparat 1, så har du kjøpt riktig...
Det vil være forskjell, men de vil ike være ekstreme..

mvh
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Det er vel slik att det å separere strøm og signal lederne og å prøve å unngå innstråling og slikt er en "black art" i barnegropa akkurat med usb kabler.


Men 5 meter lang usb kabel Det er litt langt!!! Det er FOR LANGT!!!!!
Alt over 3 meter begynner å spise av signalkvaliteten per def standarden!!!! 5 meter er absolutt lengste lengde, men det er ikke alle usb porter som makter å drive en så lang kabel heller

På min pc har jeg ett dedikert PCI-E /PCI-X usb 3.0 kort som har en egen strøm rail fra psu'en. Ubegrenset med ampeere...
Dette bruker jeg til å drive de usb tilkoblede apparatene mine. Printere mus og tastatur og annet går via vanlige usb 2.0 porter..

Jeg har ikke lenger usb kabel enn 1.8M selv.. Det jeg har av da "extendere" dvs usb hubs. Det er usb 3.0 drevede hubs.. Ubegrenset med strøm tilgjengelig..

Det å investere i ett dedikert usb n.0 kort som har mulihet for egen strøm rail fra psu er ganske lurt!

Når det gjelder usb kabel typer så er det vel i norge idag en 20 - 30 typer å velge mellom innefor da "audiophile aproved" typer.
Det jeg merker meg når jeg leser testene av disse er att artikeforfatterne avslører hva slags maskiner de har (tenker pc og hvordan disse er satt opp, eller hvor mye de belaster hvert "psu" segment og slikt...) Samme kabel sies å låte forskjellig i forskjellige oppsett... Hvilket er helt logisk.

Kabler fra Audioquest, Wireworld, Nordost, Cardas, Transparent, Kimber cable, Monster, Entreq og flere... finnes.

Det virker til å være en kabel som hittil har utmerket seg positivt, og det er da Wireworld Platinum Starlight.
Den er dyr, men viser seg å fungere med størst bredde av produkter, sånn gjevnt over og de positive sidene ser ut til å fungere bra, all over.

Noen ganger funker andre kabler bedre, sier man, men denne W_P-S om man kan kalle den det, virker bra all over.

Det virker til å være større forkjell lydmessig på usb kabler enn på signalkabler...
Ække fredfulle debatter i vente skjønner jeg. Blir morro dette...

Kanskje jeg skulle skrive en USB kabel guide, ala kabelprodusent linkatoriet.. ? :rolleyes:

Problemet med usb kabelen som da, å vurdere hvordan den låter er att det ikke er alltid lyden av forbindelsen du hører!!
Ett element som kommer inn her er att man av og til hører hvor shaitty usb dac'en er, eller slikt. Eller usb portens makkaniik, evt psu'en som driver'n
Så en kabel som da gjør at dacen høres "bedre" ut kan godt være mye dårligere som tranportør av signalet enn en annen der man tydelig hører att lyden er "dårligere" ... Det som kan være tilfelle er att den bedre kabelen gjør att ting blir avslørt.
For nemlig, man hører ikke "signalet" som blir transportert fra andre enden... man hører bare lyden av det som blir kreert i mottaksenden, som en sum.

Dette er en hittil ukjent logikk for gullørene, så jeg regner med att usb kabel reviews vil bli korrekte etterhvert, logisk.
En usb kabel har MYE mer tifelles med en nettkabel, enn en signalkabel, egentlig.. review-messig

Så "for the time beeing" om kabelen når frem til apparat 2 fra apparat 1, så har du kjøpt riktig...
Det vil være forskjell, men de vil ike være ekstreme..

mvh
Ja, du har mye rett her, som en ikke tenker så mye på. F.eks PC.. jeg har bare en laptop..flere år gammel.
Kanskje Audiofil test av laptop kunne vert noe? :)

Ja lag gjerne en sånn USB tråd senere i høst..kunne vert gøy :)

en USB kabel guide, hadde vert knallbra.
 

Drammen lyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2012
Innlegg
764
Antall liker
388
Kjøpte akkurat en klotz usb kabel på 4m, funker veldig bra her hos meg
 

Inductivius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
295
Antall liker
74
Sted
Egersund
Torget vurderinger
12
Var en som skrev en test av denne dacen.
Valab WM8741 24bit 192k USB DAC - Dual WM8741 Balanced XLR Output (Black Face) | eBay
Han undret seg over forbedringen med en bedre usb kabel en den han hadde...


Now there is something I can not really explain although I do have my thoughts on the subject. Theoretically, a USB cable is a USB cable and a digital signal is a digital signal and theoretically, how could the digital signal be modified by that cable? Beats me but when I first plugged it in, I was using a USB cable that I got with an external hard drive, convinced that the cable would have no effect on the sound being on the digital side, I bought a higher quality cable just for the looks really, but because I hadn’t received the higher quality one in the post yet I used the aforementioned. But now, I’m confused!!! I can genuinely hear an improvement when I swap to the higher quality USB cable, I was aware and understand the possible improvements on the analogue side using different cables but certainly not on the digital side, the signal is all 0’s and 1’s right?! But there it is, and it’s not my imagination either (maybe a thread covering this by someone who understands would enlighten us all) all I can think of is, and this is highly technical for me, that as no circuit is truly resistance free, an improvement in resistivity, thus “speed” of the cable is bringing maybe improvements on the rising and falling edge transitions: i.e. the transition from a low voltage to a high voltage, (from 0 to 1) and falling edge transition from a high voltage to a low one (from 1 to 0) but that’s just my theory (Anyone).
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Var en som skrev en test av denne dacen.
Valab WM8741 24bit 192k USB DAC - Dual WM8741 Balanced XLR Output (Black Face) | eBay
Han undret seg over forbedringen med en bedre usb kabel en den han hadde...


Now there is something I can not really explain although I do have my thoughts on the subject. Theoretically, a USB cable is a USB cable and a digital signal is a digital signal and theoretically, how could the digital signal be modified by that cable? Beats me but when I first plugged it in, I was using a USB cable that I got with an external hard drive, convinced that the cable would have no effect on the sound being on the digital side, I bought a higher quality cable just for the looks really, but because I hadn’t received the higher quality one in the post yet I used the aforementioned. But now, I’m confused!!! I can genuinely hear an improvement when I swap to the higher quality USB cable, I was aware and understand the possible improvements on the analogue side using different cables but certainly not on the digital side, the signal is all 0’s and 1’s right?! But there it is, and it’s not my imagination either (maybe a thread covering this by someone who understands would enlighten us all) all I can think of is, and this is highly technical for me, that as no circuit is truly resistance free, an improvement in resistivity, thus “speed” of the cable is bringing maybe improvements on the rising and falling edge transitions: i.e. the transition from a low voltage to a high voltage, (from 0 to 1) and falling edge transition from a high voltage to a low one (from 1 to 0) but that’s just my theory (Anyone).
Samme DAC som jeg har.
Ja, nei det er merkelig. Har lest om slikt jeg og, så den eneste mulighet blir vel til å kjøpe en 1000 kroners kabel å bare prøve.
 

Inductivius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
295
Antall liker
74
Sted
Egersund
Torget vurderinger
12
Kanskje det hjelper en smule med en som er godt skjermet med 5 meters lengde.
De fleste USB kabler har vel feritter på kabelen for å ta evt støy..
Ikke vet jeg....skal snart til med 5 meters lengde selv til pc avspilling av musikk via dac, så da finner jeg det vel ut.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Ja, trur det kanskje må bli en slik en
 
T

tce-teams

Gjest
Hvis du tenker på ein god digital coaxial kabel så kan jeg anbefale inakustisk referenz.
 

argron

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
9
Antall liker
1
Sted
Fiskå - Sunnmøre
Torget vurderinger
1
kjøpte nettopp en entreq konstantin 1 m. til 2400,- SEK. Det var veldig mye bedre lyd enn en standard usb kabel. spesielt mer ro og stillhet, mer behagelig å høre på. Denne kabelen er spesiell fordi den har en ekstra ledning inn, som skal kobles til jord. koblet kabelen først til jord på pc-kabinettet uten noe særlig hørbar forskjell. Deretter festet jeg en ekstra ledning til jord på mine inakustik strømkabler og satte i støpselet (har skikkelig jordsløyfe rundt hele huset 1 m nedi jorda). Og? Fantastisk mye bedre, nesten som å skifte ut en annen komponent i anlegget til en mye bedre og dyrere. for en ro det ble, fantastisk stram og definert bass, og en mye bedre og klarere mellomtone og diskant. Fullstendig kontroll. KONGE!!!!!!!!!!!!!! :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
kjøpte nettopp en entreq konstantin 1 m. til 2400,- SEK. Det var veldig mye bedre lyd enn en standard usb kabel. spesielt mer ro og stillhet, mer behagelig å høre på. Denne kabelen er spesiell fordi den har en ekstra ledning inn, som skal kobles til jord. koblet kabelen først til jord på pc-kabinettet uten noe særlig hørbar forskjell. Deretter festet jeg en ekstra ledning til jord på mine inakustik strømkabler og satte i støpselet (har skikkelig jordsløyfe rundt hele huset 1 m nedi jorda). Og? Fantastisk mye bedre, nesten som å skifte ut en annen komponent i anlegget til en mye bedre og dyrere. for en ro det ble, fantastisk stram og definert bass, og en mye bedre og klarere mellomtone og diskant. Fullstendig kontroll. KONGE!!!!!!!!!!!!!! :)
Høres bra ut :)

Noen andre med lignende erfaringer?
 
Topp Bunn