USB kabel "The Lush"

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.610
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Trolig en transistor. Han har ikke åpnet den ennå - jeg er nok litt bak i køen. Ta deg god tid sa jeg, er klar for en pause nå så jeg får gjort de siste utbedringene av rommet og div.
Ok, om så er tilfelle er det liten sjanse for at nettet knekker en transistorer i forsterkerkretsen direkte, tipper selvsving, men da ville kanalen vært unormalt varm. Samme faen, min mening er overflødig.

Skal også snekre, da jeg har innført selvpålagt innkjøpsstopp.:)
Den venstre kanal var jævelig varm, men det luktet ikke svidde komponenter - den gikk bare i protect
 
A

ANM

Gjest
Den venstre kanal var jævelig varm, men det luktet ikke svidde komponenter - den gikk bare i protect
Nå har du jo den hos ekspert, så sikker på at du får svaret. Men siden han skal gjøre inngrep kan du jo spørre ham om likeretterbrua er godt avkoblet. Det bør sitte småkondisser rett på beina. Har ikke noe med havariet å gjøre, men støyhygiene.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Rent generelt for HiFi apparater er jo mikrofoni ikke noe ukjent begrep og relativt anerkjent i de fleste kretser skulle jeg formode.
Vil påstå at det er å gripe etter halmstrå. En kondensator er vel det du nærmest kan sammenligne med en kabel, men kondensatorens overflate vil være mangfoldig mange ganger større enn noen av kablene vi bruker og sitter i mange tilfeller direkte mot gain. Den mest utsatte kabelen i mitt oppsett vil være den som går fra pick up, hvor forsterkningen er ca 3000x, kan ikke påstå jeg har registrert noe. Siden vi snakker om USB, så skal vel kabelen minst generere 200mV for å gi "1". Er det sannsynlig?
Her tror jeg du misforstod, AMN. Min kommentar var knyttet til IvarT sin erfaring med dempeputer på sin streamer og ikke intern/ekstern kabling.
Det skal ikke mer til enn litt lange ben på en passiv komponent mellom body og PCB for at suboptimale forhold kan spille inn (i ytterste konsekvens). Er det rør med i bildet, så er det enda mer kritisk.
 
A

ANM

Gjest
Her tror jeg du misforstod, AMN. Min kommentar var knyttet til IvarT sin erfaring med dempeputer på sin streamer og ikke intern/ekstern kabling.
Det skal ikke mer til enn litt lange ben på en passiv komponent mellom body og PCB for at suboptimale forhold kan spille inn (i ytterste konsekvens).
Puh! Nå ble jeg lettet!;) Men likevel, tror mikrofoni svært sjeldent er ett reelt problem, i sær i SS kretser. Og til tross for at mange rørtrinn er svært mikrofoniske, nytes jo disse uten forbehold av følsomme sjeler.
 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.062
Antall liker
4.940
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Her tror jeg du misforstod, AMN. Min kommentar var knyttet til IvarT sin erfaring med dempeputer på sin streamer og ikke intern/ekstern kabling.
Det skal ikke mer til enn litt lange ben på en passiv komponent mellom body og PCB for at suboptimale forhold kan spille inn (i ytterste konsekvens).
Puh! Nå ble jeg lettet!;) Men likevel, tror mikrofoni svært sjeldent er ett reelt problem, i sær i SS kretser. Og til tross for at mange rørtrinn er svært mikrofoniske, nytes jo disse uten forbehold av følsomme sjeler.
I mitt tilfelle var det en Bluesound Node N100 koblet med optisk utgang som fikk dempeputer under seg. Jeg ser ikke for meg så mye mikrofoni som kan spille inn her ;)
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Heisann, siden jeg selv ikke kan forklare forbedringer teknisk har jeg tilført dette på innlegget:

Edit:
Siden det ikke finnes noen teknisk forklaring på det jeg og andre opplever kan en ikke utelukke en viss placebo effekt heller... så ta det med i betraktning om en velger å kjøpe.
Om en leser i tråden så er det en viss enighet at det må være forklaringen til "opplevd" forbedring/forandring for et sånt produkt.
 
Sist redigert:
Topp Bunn