USB kabel "The Lush"

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Så forsjell lydmessig er der da jalle fall :=) finne det som matcher resten er vel en jobb som er vanskelig en og kjøpe elektronikk og høtaler tenker e da.!
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Hei Joey,

Matching av komponenter, få alt som en ønsker er viktigst. Kabling må en ha, men kanskje det siste en bør prioritere imo.
Usb kabel jeg har god erfaring med trenger ikke være noen god match i alle kombinasjoner. Her må en sjekke litt først og eventuelt "ta sjansen" MEN alltid en risiko.
 

Dyret

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2012
Innlegg
2.155
Antall liker
1.988
Sted
Byen med kråke
Torget vurderinger
1
Sjansen for at en 'audiofil-USB kabel' er dårligere enn en standard USB kabel (som følger de gjeldende standarder) er langt større enn motsatt. Det er nok av kjellerbedrifter med minimal kompetanse og remedier som setter sammen noe ræl til blodpris.

Jeg er ikke kjent for å være noen kabelfornekter, men det er mer å hente på analogkabler enn digitalkabler er nå min oppfatning.
Her kan jeh tildels være enig, men skjerming av en USB kabel kan jo ha noe for seg?
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Siden det er snakk om kabler fra phasure legger jeg ved en link til den første usb kabelen fra PeterSt
Clairixa USB
 
A

ANM

Gjest
Dette kabelhysteriet er egentlig ganske patetisk og den primære grunnen til at hobbyen har blitt latterliggjort.

Her har vi altså en gjeng med personer som i bestefall kan sammenlignes med New Agere, 0 teknisk forståelse og et forakt mot intelligentsiaen som i det heletatt har gjort det mulig å nyte musikk i egen stue.

Motviljen noen har til å forsøke å få reell innsikt i noe de er så opptatt av forbløffer meg litt. I stedet kaster de seg over enhver latterlig enkel quick fix i håp om å få resultater som skiller dem fra bermen.

Felles for disse drømmerne. Uegnet lyttemiljø, manglende forståelse for grunnleggende fysikk og manglende økonomi eller evner til å realisere de virkelige drømmene.

Litt OT:

Apropos å drite seg ut. Legg merke til reaksjonene på ansiktet til disse seriøse forretningsfolkene, i det Fremmer stiller sine idiotiske spørsmål. Legg merke til hvordan de prøver å tilpasse seg dustens tankegang for å ikke støte en av sine kunder.

https://youtu.be/PCzj3FbbzKY?t=12m47s
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Folket får pine med gjøre nøytaktid som de vil!
Skal prikken over i og mere en det komme vær grei og se på kabler som en løsning koster litt,men du bytter kansje elektronikk osv osv får det aldrig til og stemme kansje svaret har vært kabler fra dag en men denne konstant oversett!!!!!. Ikke alt skal være så teknisk du kan måle frekvens osv men lydsignaturen kan vel ikke måles og kan vel endres uten at teknsik data kan ikke altid være en faktor tro på folks mening om bedring !
 
A

ANM

Gjest
Du har helt rett Joey, folk får gjøre som de vil. Men dette er et sted for meningsutveksling hvor nødvendigvis ikke alle ser likt på det.

Jeg for eksempel, mener at dette kabeltøvet for det meste skyldes forventningsbias, noe jeg selv opplevde for ikke så lenge siden. Hele eventyret er dokumentert her på forumet, så det er ikke bare et tomt argument som jeg trekker ut av ermet. I tråden under regelrett driter jeg meg ut, da jeg etterhvert finner ut at opplevelsen utelukkende kan skyldes forventning.

http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/88126-balansert-vs-se-fra-pu.html

Poenget mitt er at ingen er imune og ofte er det de smarteste som går i raskest fella.
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Dette kabelhysteriet er egentlig ganske patetisk og den primære grunnen til at hobbyen har blitt latterliggjort.

Her har vi altså en gjeng med personer som i bestefall kan sammenlignes med New Agere, 0 teknisk forståelse og et forakt mot intelligentsiaen som i det heletatt har gjort det mulig å nyte musikk i egen stue.

Motviljen noen har til å forsøke å få reell innsikt i noe de er så opptatt av forbløffer meg litt. I stedet kaster de seg over enhver latterlig enkel quick fix i håp om å få resultater som skiller dem fra bermen.

Felles for disse drømmerne. Uegnet lyttemiljø, manglende forståelse for grunnleggende fysikk og manglende økonomi eller evner til å realisere de virkelige drømmene.

Litt OT:

Apropos å drite seg ut. Legg merke til reaksjonene på ansiktet til disse seriøse forretningsfolkene, i det Fremmer stiller sine idiotiske spørsmål. Legg merke til hvordan de prøver å tilpasse seg dustens tankegang for å ikke støte en av sine kunder.

https://youtu.be/PCzj3FbbzKY?t=12m47s

Har det noe og si finnes en film for alt og forklaring går alle veiene . Skal jeg si en ting jeg er nesten fagman innen salg og service jobba på Telenor mange år og jeg skjønner kunder . Har dere hørt om svindel ? Det er det dette er vist det ikke har noe for seg det er ikke lov og overprise produkter vist de ikke kan garanter kostnader for utgifter med og lage dem . Det er så enkelt det er mange som drukner vist kabler ikke har noe for seg drt er 2 streker under karma eller at de utgjør en forskjell nå får vi se da .jeg vet kabler hjelper og det er mye å !
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Du har helt rett Joey, folk får gjøre som de vil. Men dette er et sted for meningsutveksling hvor nødvendigvis ikke alle ser likt på det.

Jeg for eksempel, mener at dette kabeltøvet for det meste skyldes forventningsbias, noe jeg selv opplevde for ikke så lenge siden. Hele eventyret er dokumentert her på forumet, så det er ikke bare et tomt argument som jeg trekker ut av ermet. I tråden under regelrett driter jeg meg ut, da jeg etterhvert finner ut at opplevelsen utelukkende kan skyldes forventning.

http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/88126-balansert-vs-se-fra-pu.html

Poenget mitt er at ingen er imune og ofte er det de smarteste som går i raskest fella.
Skjønner ja det er drt,men jeg personlig synes kabler har noe for seg det er jeg overbevist om!! Dalien mine ble med red river kabler bedre i toppen varmer og jeg er super happy . Nå vil jeg gå for strømkabler også og så strømpadde for at det skal bli helt komplett gir eier glede gir bedring i ly. :) vinn vinn:)
 
A

ANM

Gjest
Vel, siden du nesten er fagman, synes ikke du det er fantastisk at Tidal kan servere oss musikk via milevis av kabler ofte avsluttet med gammel TP de siste 100 meterne? Synes du ikke det er like fantastisk at en kjip USB kabel med krympestrømpe i hver ende, mekket i en kjeller av amatører bare uten videre retter opp alle "feil" Telenor tilfører signalet?

Det er lov å bruke hue Joey!
 

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
803
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
^^
Jeg er helt sikker på at du kommer til å smile litt når du tenker på dette med kabler etter hvert, som de fleste andre.
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Vel, siden du nesten er fagman, synes ikke du det er fantastisk at Tidal kan servere oss musikk via milevis av kabler ofte avsluttet med gammel TP de siste 100 meterne? Synes du ikke det er like fantastisk at en kjip USB kabel med krympestrømpe i hver ende, mekket i en kjeller av amatører bare uten videre retter opp alle "feil" Telenor tilfører signalet?
Å
Det er lov å bruke hue Joey!
Hehe ja det var det da . Mener du min USB kabel er mekket i en kjeller ?? Virka dom en prima kabel fra en prima kar ?
Herregud er forskjell på når musikk spilles av i dataen som sende over nette .
Har du kjennskap til kablen min ??
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
^^
Jeg er helt sikker på at du kommer til å smile litt når du tenker på dette med kabler etter hvert, som de fleste andre.
Det er jeg overbevist over selv :) maken til glede kabler har gitt meg til nå værtfall .

Bruker like kabler hele veien utenom USB kablen red river og subb heter iris red samme kabel til subb ble Bra det
 
A

ANM

Gjest
Vel, siden du nesten er fagman, synes ikke du det er fantastisk at Tidal kan servere oss musikk via milevis av kabler ofte avsluttet med gammel TP de siste 100 meterne? Synes du ikke det er like fantastisk at en kjip USB kabel med krympestrømpe i hver ende, mekket i en kjeller av amatører bare uten videre retter opp alle "feil" Telenor tilfører signalet?
Å
Det er lov å bruke hue Joey!
Hehe ja det var det da . Mener du min USB kabel er mekket i en kjeller ?? Virka dom en prima kabel fra en prima kar ?
Herregud er forskjell på når musikk spilles av i dataen som sende over nette .
Har du kjennskap til kablen min ??
Tror jeg gir opp å kommunisere med deg. Ikke skriver du forståelig og ikke skjønner du hva som skrives.

Peace out!
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Kanskje bruke ti minutter på å lese hva folk skriver, Joey? Og så kan du bruke ti minutter på å gå over det du skriver før du poster...
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.062
Antall liker
4.940
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
tro på folks mening om bedring !
Det har blitt nevnt opptil flere ganger tidligere i denne tråden (og lignende tråder) at det ikke handler om at man ikke tror på folks mening (eller oppfattelse) av bedring (eventuelt endring). Derimot handler det om at opplevelsen av bedring/endring ofte kan tilskrives andre ting. Den mest vanlige er den psykologiske forventningsbiasen der man - etter å ha gjort en endring som f.eks. å bytte en kabel - forventer å høre en endring og mener bestemt at det er en endring.

De fleste her inne - meg selv inkludert - har gått i den fella. Det kanskje mest latterlige tilfellet var en gang jeg hadde putta noen dempeputer under en streamerboks og mente bestemt at det låt bedre etterpå. Denne streamerboksen har ingen bevegelige deler, og den står veldig stødig som den er, så ganske raskt etterpå måtte jeg le av meg selv som hadde latt meg lure av dette. Det låt selvsagt ikke annerledes i det hele tatt, for hvordan skulle det ha gått an? Kabler, og iallfall digitalkabler, blir som regel på samme måten. Det finnes ingen forklaring på hvorfor det skulle låte bedre.

Selv har jeg tidligere vært litt på 'kabelkjøret', men jeg ble heldigvis aldri hekta på de virkelig svindyre kablene. Det er der du finner kimen til hvorfor kabelkritikerne er nådeløse. Når produsenter får seg til å ta opp i sekssifrede beløp for noen skarve meter med sølv- eller kobbertråder, bør forbrukerne rope høyt varsko.

Likevel har jeg nok svidd av for mange unødvendige tusenlapper på den slags. Det mest vanlige når det virkelig er forskjeller mellom kabler, er at kabelen oppfører seg som en slags eq. Den slipper ikke gjennom mer informasjon, men farger lyden i en eller annen retning gjennom å endre frekvensresponsen. Van den Hul og Nordost er typiske tilfeller for dette. Jeg som hadde Van den Hul da jeg var på 'kabelkjøret' var helt overbevist om at: joda, det var forskjell på kabler. Jeg sammenligna et par Van den Hul The Rock med et par standard-kabler av typen 'lakris-snører', og det var ikke til å ta feil av: Van den Hul-kablene låt best. Sannheten var at Van den Hul-kablene farga lyden slik at den ble mer behagelig, og det passa bedre i det oppsettet jeg hadde da, som nok låt for spisst. En gang seinere, etter at jeg hadde bytta elektronikk, gjorde jeg samme øvelsen, og da ble konklusjonen andre veien: Disse Van den Hul-kablene grøtet bare til mellomtonen og maskerte detaljer. Det låt faktisk mye bedre med standard-kabler. Det som da hadde skjedd var at jeg hadde elektronikk som matcha høyttalerne bedre, og da trengte jeg ingen 'signalkabel-eq' for å 'tune' lyden.

Kabler som filtrerer eller maskerer lyden, og/eller framhever visse frekvensområder, og oppfører seg som en slags eq kan fungere godt i noen oppsett, og dårlig i andre oppsett. Jeg har selv forsøkt begge varianter av dette. Det blir som å kjøpe en eq uten justeringsmuligheter. Men det mest vanlige er at folk ikke hører forskjell på kabler i det hele tatt. Min oppfatning er at om kablene er noenlunde normalt konstruert, bør man ikke kunne høre noen forskjell mellom kabler. Kabelen er da nøytral, noe som jeg mener er en god ting. Da trenger man ikke bruke tid og energi på dette, men kan heller konsentrere seg om det som virkelig betyr noe for lyden.

Selv synes jeg det er befriende å slippe å være på 'kabelkjøret', men om noen synes kabler er en så viktig del av hobbyen og man finner stor glede i dette, så skal ikke jeg ta gleden fra disse. Men det som har vært gjennomgangstonen i denne tråden er at kabelkynikerne liksom ikke har 'sett lyset' og må 'våkne opp' :) Tvert imot har de fleste av oss vært aktive medlemmer i denne 'menigheten', men vi er avhoppere fordi vi ikke fant 'lyset' der :)

Så jeg tviler ikke et sekund på opplevelsen du har med kabler, Joey. Men selv om du opplever det slik, kan det være at andre av oss har hatt lignende opplevelser og gjort andre erfaringer enn du selv har. Jeg synes for øvrig det er prisverdig av ANM å skrive så konstruktive innlegg som han gjør i denne tråden :)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.458
Antall liker
84.140
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Kanskje bruke ti minutter på å lese hva folk skriver, Joey? Og så kan du bruke ti minutter på å gå over det du skriver før du poster...
Det er dessuten en grunn til at vi har to ører, men bare en munn
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
enig ,men vi må gi oss nå med og prate for mye sporer jo helt av trådstarter dette her.

Jeg liker ikke bare lyden blir bedre men også eiergleden totalt sett.
 
A

ANM

Gjest
tro på folks mening om bedring !
Det har blitt nevnt opptil flere ganger tidligere i denne tråden (og lignende tråder) at det ikke handler om at man ikke tror på folks mening (eller oppfattelse) av bedring (eventuelt endring). Derimot handler det om at opplevelsen av bedring/endring ofte kan tilskrives andre ting. Den mest vanlige er den psykologiske forventningsbiasen der man - etter å ha gjort en endring som f.eks. å bytte en kabel - forventer å høre en endring og mener bestemt at det er en endring.....
Synes du poengterer noe viktig. Ingen som prøver å drite ut noen, men vi deler erfaringer. Jeg klarer aldri å la overraskelser ligge til jeg har et plausibelt svar.

En av grunnene til at hiend kabler imo tydelig ofte lages av amatører med dollartegn i øynene er at de mekanisk er langt under pari.

https://www.youtube.com/watch?v=xxfLXH6qe9w&t

 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Tror ikke jeg vil bruke mere tid på dette, er på ferie og nyter siste ferieuke i båten.
Hifi for min del vil jeg vel knapt kalle en hobby lenger, vel jeg prøver jo å få noe lyttetid, men det blir ikke brukt mye tid til testing og forbedringer.
Har brukt mye tid og ikke minst penger oppigjennom årene, en del DIY og mye dill og dall... mange tabber, men mest gleder. Innbilning av forbedringer er jeg godt kjent med, og har vært offer for dette mer en en gang...
Ved forandringer bruker jeg kona til å verifisere, uten at hun vet hva som er utført. Ofte hører ikke hun forbedringer som jeg "hører" ganske nyttig.

Er enig at der er mye forskjellig ute å går innen audio/hifi - så vær kritisk, helt enig i det.
Jeg forholder meg til leverandører for det utstyret jeg har, og har full tillit til disse.
(Phasure og BD design) Den som påstår at PeterSt er kunnskapsløs og farer med svindel tar nok skammelig feil.
Men enig i at det ofte er vanskelig å tolke alt han skriver -en utfordring å bruke xxhighend kan det også være.. men har du et problem stiller han alltid opp og gir seg som regel ikke før ting er løst. Et fantastisk høyt service nivå.

Nok om det, diskuter hva hjertet måtte begjære, jeg trekker meg ut av "diskusjon"
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
De fleste her inne - meg selv inkludert - har gått i den fella. Det kanskje mest latterlige tilfellet var en gang jeg hadde putta noen dempeputer under en streamerboks og mente bestemt at det låt bedre etterpå. Denne streamerboksen har ingen bevegelige deler, og den står veldig stødig som den er, så ganske raskt etterpå måtte jeg le av meg selv som hadde latt meg lure av dette. Det låt selvsagt ikke annerledes i det hele tatt, for hvordan skulle det ha gått an? Kabler, og iallfall digitalkabler, blir som regel på samme måten. Det finnes ingen forklaring på hvorfor det skulle låte bedre.
Rent generelt for HiFi apparater er jo mikrofoni ikke noe ukjent begrep og relativt anerkjent i de fleste kretser skulle jeg formode.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.610
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Jeg har også heldigvis for dårlig, både hørsel og anlegg, for å avdekke kabelforskjeller. Men at jeg er fritatt for hjernens forundeligheter, det er jeg ikke - har klare meninger om ganske store forskjeller på anlegget i forhold til strømkvaliteten. Har tenkt å ta noen enkle grep her.
 
A

ANM

Gjest
Rent generelt for HiFi apparater er jo mikrofoni ikke noe ukjent begrep og relativt anerkjent i de fleste kretser skulle jeg formode.
Vil påstå at det er å gripe etter halmstrå. En kondensator er vel det du nærmest kan sammenligne med en kabel, men kondensatorens overflate vil være mangfoldig mange ganger større enn noen av kablene vi bruker og sitter i mange tilfeller direkte mot gain. Den mest utsatte kabelen i mitt oppsett vil være den som går fra pick up, hvor forsterkningen er ca 3000x, kan ikke påstå jeg har registrert noe. Siden vi snakker om USB, så skal vel kabelen minst generere 200mV for å gi "1". Er det sannsynlig?
 
A

ANM

Gjest
Jeg har også heldigvis for dårlig, både hørsel og anlegg, for å avdekke kabelforskjeller. Men at jeg er fritatt for hjernens forundeligheter, det er jeg ikke - har klare meninger om ganske store forskjeller på anlegget i forhold til strømkvaliteten. Har tenkt å ta noen enkle grep her.
Støy er en reell faktor, men vil påstå at det kan være en ide å identifisere problemet før du iverksetter tiltak. Er det RFI, støy fra selve forsyning eller opplever du driftforstyrrelser fra nettet? Hjelper fint litt med filter på veggen om diodene i forsyningen generer støy...
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.916
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Du kan ikke direkte sammenligne en digitalkabel og en analogkabel. En analogkabels parametre påvirker lyden direkte, mens problemer med en digitalkabel gir en helt annen påvirkning.

Digitalkabelen kan ikke påvirke frekvensgangen - å påstå at en digitalkabel gir en oktav ekstra i bassen er total svada og bullshit. Det som påvirkes er en en bitstrøm. Påvirkningene kan gi en direkte datafeil med typisk resultat dropouts eller pekk i lyden, eller at en får timingrelaterte feil, som kan gi støy og forvrenging. De forskjellige overføringsstandardene varierer i sin robusthet for feil.

Johan-Kr
 
  • Liker
Reaksjoner: KnB

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.610
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Jeg har også heldigvis for dårlig, både hørsel og anlegg, for å avdekke kabelforskjeller. Men at jeg er fritatt for hjernens forundeligheter, det er jeg ikke - har klare meninger om ganske store forskjeller på anlegget i forhold til strømkvaliteten. Har tenkt å ta noen enkle grep her.
Støy er en reell faktor, men vil påstå at det kan være en ide å identifisere problemet før du iverksetter tiltak. Er det RFI, støy fra selve forsyning eller opplever du driftforstyrrelser fra nettet? Hjelper fint litt med filter på veggen om diodene i forsyningen generer støy...
Siden den ene forsterkeren min i gikk føyken igår, dro jeg sporen straks opp til en jeg kjenner som har ekstremt god greie på hvordan elektronikk og forskjellige apparater er bygd opp og hvor farene ligger i forhold til det elendige strømnettet vi har. Fikk mange gode og ikke så kosbare tips. Det må ikke være strømrensere til hunde tusen for at det skal virke.
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Jeg har også heldigvis for dårlig, både hørsel og anlegg, for å avdekke kabelforskjeller. Men at jeg er fritatt for hjernens forundeligheter, det er jeg ikke - har klare meninger om ganske store forskjeller på anlegget i forhold til strømkvaliteten. Har tenkt å ta noen enkle grep her.
Støy er en reell faktor, men vil påstå at det kan være en ide å identifisere problemet før du iverksetter tiltak. Er det RFI, støy fra selve forsyning eller opplever du driftforstyrrelser fra nettet? Hjelper fint litt med filter på veggen om diodene i forsyningen generer støy...
Siden den ene forsterkeren min i gikk føyken igår, dro jeg sporen straks opp til en jeg kjenner som har ekstremt god greie på hvordan elektronikk og forskjellige apparater er bygd opp og hvor farene ligger i forhold til det elendige strømnettet vi har. Fikk mange gode og ikke så kosbare tips. Det må ikke være strømrensere til hunde tusen for at det skal virke.

Del gjener noe er om dette. Hadde jeg satt veldig stor pris på!
 
A

ANM

Gjest
Trolig en transistor. Han har ikke åpnet den ennå - jeg er nok litt bak i køen. Ta deg god tid sa jeg, er klar for en pause nå så jeg får gjort de siste utbedringene av rommet og div.
Ok, om så er tilfelle er det liten sjanse for at nettet knekker en transistorer i forsterkerkretsen direkte, tipper selvsving, men da ville kanalen vært unormalt varm. Samme faen, min mening er overflødig.

Skal også snekre, da jeg har innført selvpålagt innkjøpsstopp.:)
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.610
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Jeg har også heldigvis for dårlig, både hørsel og anlegg, for å avdekke kabelforskjeller. Men at jeg er fritatt for hjernens forundeligheter, det er jeg ikke - har klare meninger om ganske store forskjeller på anlegget i forhold til strømkvaliteten. Har tenkt å ta noen enkle grep her.
Støy er en reell faktor, men vil påstå at det kan være en ide å identifisere problemet før du iverksetter tiltak. Er det RFI, støy fra selve forsyning eller opplever du driftforstyrrelser fra nettet? Hjelper fint litt med filter på veggen om diodene i forsyningen generer støy...
Siden den ene forsterkeren min i gikk føyken igår, dro jeg sporen straks opp til en jeg kjenner som har ekstremt god greie på hvordan elektronikk og forskjellige apparater er bygd opp og hvor farene ligger i forhold til det elendige strømnettet vi har. Fikk mange gode og ikke så kosbare tips. Det må ikke være strømrensere til hunde tusen for at det skal virke.

Del gjener noe er om dette. Hadde jeg satt veldig stor pris på!
Jeg deler av hjertens lyst i min tråd. Du kan begynne med linken i innlegg 4241. der får du en kort og grei oppsummering om hva jeg har drevet med de siste årene
http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/30677-8x12_toms-anlegg-213.html
 
Topp Bunn