USB kabel "The Lush"

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Det er kun tre forhold som kan påvirke digital overføring (bla. via USB) med utgangspunkt i kabelforbindelsen;
1) Jordingsproblematikk (støy) - spesielt knyttet til overføring av +5V power, hvis dette trengs
2) Kvalitet på konnektor
3) Asynkron overføring
Det er også forskjell på streaming og filoverføring (3), men i USB sammenheng så er det uansett datapakker som overføres.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Spiller man celin dion og du ikke føler en fom for frysning fra nakken og langt ned i ryggen er det noe fryktelig galt!
Jeg kan love deg at jeg får frysninger langt ned i nakken hver gang jeg hører Celine Dion uansett hva jeg hører det på........
Da snakker vi feeling!

CA RUND 3:50 PÅ MY HEART WIL GO ON. får du med deg clap og så ligger det 3 små detljer du kan høre om du har! i da snakker vi høyt oppe

altså clap og så 3 frekves lyder i mellom clapen
går sånn igjen mye av sangen

De frysningene jeg snakket om var ikke av positiv art så jeg foretrekker å stå over ;)
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Spiller man celin dion og du ikke føler en fom for frysning fra nakken og langt ned i ryggen er det noe fryktelig galt!
Jeg kan love deg at jeg får frysninger langt ned i nakken hver gang jeg hører Celine Dion uansett hva jeg hører det på........
Da snakker vi feeling!

CA RUND 3:50 PÅ MY HEART WIL GO ON. får du med deg clap og så ligger det 3 små detljer du kan høre om du har! i da snakker vi høyt oppe

altså clap og så 3 frekves lyder i mellom clapen
går sånn igjen mye av sangen

De frysningene jeg snakket om var ikke av positiv art så jeg foretrekker å stå over ;)
Så ikke drit meg ut for celin dion er en av værdens beste sanger så enkelt er det!
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Det er ikke et tema dette med kabler en gang . dere som ikke har tro lev med dritt lyd jeg er ferdig snakka! Prikken over i en og litt til ja takk ,men vær så snill jeg blir lei meg for at dere ikke tar dette litt mer seriøst og begynner med psykisk terror nesten for dere er så i vranglås at dere ikke ser det selv er rett og slett latterlig! unskyld!

Ikke personlig til noen jeg er bare så evig tris og lei meg på dere vegner! Alt må ikke dokumenters og alt sånn hør på folk begynn og åpne dere for mulighet for kabler ikke lås dere i fortiden! kom vi prøver bare hjelpe dere til og forstå. En med nytt innsynd er ofte ikke overbelasta av mye annet og kan gi et frisk ide på ting. Jeg er ingen verdens mester ,men jeg er bare så glad i folk og vil bare at alle skal ha det flott og lyd er i en helt annen liga!

En kan tisse og det er flott det vist virkelig må,men har man klamydia elns så kan dette være jævelig vondt!
Til helvette sorry! med teknisk data kunnskap kan en har er læring kansje det var rett en gang ,men nå er det andre tider!
Jeg vil at alle bare skal kunne smile litt mer av lyden i annlegget. Er det ikke det vi ønsker?
Uthevet tekst er strengt tatt mer nedlatende enn noe annet i denne tråden. Litt språkproblemer er helt innafor, men fei for egen dør først, takk skal du ha.
Jeg tror ikke den uttalelsen står til provokativ. Jeg tror jeg har kabler for en tusenlapp eller noe og det er 1 promille eller 2 av såkalt veiledende pris. Jeg lever godt med det ;)
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Det er ikke et tema dette med kabler en gang . dere som ikke har tro lev med dritt lyd jeg er ferdig snakka! Prikken over i en og litt til ja takk ,men vær så snill jeg blir lei meg for at dere ikke tar dette litt mer seriøst og begynner med psykisk terror nesten for dere er så i vranglås at dere ikke ser det selv er rett og slett latterlig! unskyld!

Ikke personlig til noen jeg er bare så evig tris og lei meg på dere vegner! Alt må ikke dokumenters og alt sånn hør på folk begynn og åpne dere for mulighet for kabler ikke lås dere i fortiden! kom vi prøver bare hjelpe dere til og forstå. En med nytt innsynd er ofte ikke overbelasta av mye annet og kan gi et frisk ide på ting. Jeg er ingen verdens mester ,men jeg er bare så glad i folk og vil bare at alle skal ha det flott og lyd er i en helt annen liga!

En kan tisse og det er flott det vist virkelig må,men har man klamydia elns så kan dette være jævelig vondt!
Til helvette sorry! med teknisk data kunnskap kan en har er læring kansje det var rett en gang ,men nå er det andre tider!
Jeg vil at alle bare skal kunne smile litt mer av lyden i annlegget. Er det ikke det vi ønsker?
Uthevet tekst er strengt tatt mer nedlatende enn noe annet i denne tråden. Litt språkproblemer er helt innafor, men fei for egen dør først, takk skal du ha.
Jeg tror ikke den uttalelsen står til provokativ. Jeg tror jeg har kabler for en tusenlapp eller noe og det er 1 promille eller 2 av såkalt veiledende pris. Jeg lever godt med det ;)
Fixe gode priser til meg å ? åssen kanbler snakker vi om da?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Da snakker vi feeling!

CA RUND 3:50 PÅ MY HEART WIL GO ON. får du med deg clap og så ligger det 3 små detljer du kan høre om du har! i da snakker vi høyt oppe

altså clap og så 3 frekves lyder i mellom clapen
går sånn igjen mye av sangen

De frysningene jeg snakket om var ikke av positiv art så jeg foretrekker å stå over ;)
Så ikke drit meg ut for celin dion er en av værdens beste sanger så enkelt er det!

Jeg har ikke driti ut deg, jeg sa at jeg ikke likte Celine Dion. Du fremstår utrolig ømtået til å være så breial.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Da snakker vi feeling!

CA RUND 3:50 PÅ MY HEART WIL GO ON. får du med deg clap og så ligger det 3 små detljer du kan høre om du har! i da snakker vi høyt oppe

altså clap og så 3 frekves lyder i mellom clapen
går sånn igjen mye av sangen

De frysningene jeg snakket om var ikke av positiv art så jeg foretrekker å stå over ;)
Så ikke drit meg ut for celin dion er en av værdens beste sanger så enkelt er det!

Jeg har ikke driti ut deg, jeg sa at jeg ikke likte Celine Dion. Du fremstår utrolig ømtået til å være så breial.
Jeg har dysleksi og adhd så da var det sagt!
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Innlegg
398
Antall liker
231
Torget vurderinger
14
Akkurat når dette så ut til å bli en kjedelig søndag. ������ Dersom man leser tilsvarende diskusjon i et bilforum, kunne man forledes til å mene at trådstarter var en smule belærende selv om han utrykker ydmykhet.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.571
Sted
Langesund
Regner med at det er dette anlegget som når nye høyder med ny USB-kabel. Du har også andre ting som kunne vært gjort i lydens tjeneste.
dali.jpg
 
Sist redigert:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.465
Antall liker
84.209
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Aldri en kjedelig søndag med HiFiSentralen ;)
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Det er data helt til dac chipen er ferdig med prosesseringen sin. Da blir det analogt og noe annet enn data. Man streamer ikke lyd. Alt som streames er data. Såre enkelt å sørge for at signal prosessert i f.eks. tidals lokaler er likt som du får inn på streameren din
Jeg var egentlig ute etter en "forklaring" fra forfatteren av innlegget jeg siterte. Selv er jeg relativt inneforstått med hvordan dette foregår.
Siden du vet kan du vel svare på spørsmålet i innlegget det refereres til?
Det må du gjøre ettersom du påstår at audio over USB ikke er det samme som data over USB.
Jeg stilte spm i innlegget du referere til.... men ja, er vel av den oppfatning at det er forskjell på filoverføring til disk og overføring via usb til dac.
En fil som er overført til disk er identisk, men beviser det at data over usb er upåvirket av kabel? Kan det være andre ting som virker inn?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.850
Antall liker
38.608
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Regner med at det er dette anlegget som når nye høyder med ny USB-kabel. Du har også andre ting som kunne vært gjort i lydens tjeneste.
Vis vedlegget 451876
Ja det har du rett i,her kunne det vært gjort mye i lydens tjeneste :)

mvh
Oki som hva da?
Flytte anlegget vekk fra vinduet og få en mye bedre plassering på høyttalerne,som en begynnelse

mvh
Det er kunn den plasering jeg kan ha her desverre!
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.850
Antall liker
38.608
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
  • Liker
Reaksjoner: TT.

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Tror de fleste forstår at andre ting må på plass før en legger penger i en usb kabel...
Selv har jeg investert ca 1.5% av total kostnadene til kabling. Usb kabelen er den som koster aller mest med sine 200€
 

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Innlegg
398
Antall liker
231
Torget vurderinger
14
Sett! Hva har muskel og skjelettsykdommer samt rehabilitering med dette å gjøre?
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Og ellers kan jeg jo nevne at jeg "tok sjansen" på innkjøp av usb kabel etter tilbakemelding fra mannen bak BD design. (Som jeg kjøpte mine Orelo mk2 av) og nå ser ut for å være mange andre som er blitt lurt av placebo effekten:p
 
Sist redigert:

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Og ellers kan jeg jo nevne at jeg "tok sjansen" på innkjøp av usb kabel etter tilbakemelding fra mannen bak BD design. (Som jeg kjøpte mine Orelo mk2 av) og nå ser ut for å være mange andre også som er lurt av placebo effekten:p
Ikke snakk om plasebo her nei her snakker vi forsjell ;) Strøtter deg 100%
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Nordost selger godt med kabler og har demonstrasjoner som bekrefter lydmessige fordeler med kablene deres.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Sjekk litt rundt på nett om Nordosts demonstrasjoner og hensikten med de før du jubler for høyt :).
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.465
Antall liker
84.209
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Jeg hadde svindyre Nordost kabler, men solgte dem og kjøpte meg sydvest i stedet. Har ikke angret et sekund. Spøk til side, kjøpte meg rimelige kabler fra Dynabel og de er akkurat like gode og like lange.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Siden du vet kan du vel svare på spørsmålet i innlegget det refereres til?
Det må du gjøre ettersom du påstår at audio over USB ikke er det samme som data over USB.
Jeg stilte spm i innlegget du referere til.... men ja, er vel av den oppfatning at det er forskjell på filoverføring til disk og overføring via usb til dac.
En fil som er overført til disk er identisk, men beviser det at data over usb er upåvirket av kabel? Kan det være andre ting som virker inn?
Skjønner det, det jeg mener er at hvis USBkabelen er produsert i henhold til Universal Seriel Bus standarden er den mer en god nok. Med andre ord vil ikke en "hifiUSBkabel" "forbedre lyden" uansett hva konstruktør/selger måtte lire av seg.

Men feelgoodfaktor gir den nok for de som er opptatt av det visuelle.
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Siden du vet kan du vel svare på spørsmålet i innlegget det refereres til?
Det må du gjøre ettersom du påstår at audio over USB ikke er det samme som data over USB.
Jeg stilte spm i innlegget du referere til.... men ja, er vel av den oppfatning at det er forskjell på filoverføring til disk og overføring via usb til dac.
En fil som er overført til disk er identisk, men beviser det at data over usb er upåvirket av kabel? Kan det være andre ting som virker inn?
Skjønner det, det jeg mener er at hvis USBkabelen er produsert i henhold til Universal Seriel Bus standarden er den mer en god nok. Med andre ord vil ikke en "hifiUSBkabel" "forbedre lyden" uansett hva konstruktør/selger måtte lire av seg.

Men feelgoodfaktor gir den nok for de som er opptatt av det visuelle.
Er ikke så opptatt hvordan den ser ut, hos meg er alt gjemt bort i etasjen under, kun HT synlig.
Har en usb kabel fra Phasure som er teknisk så korrekt som mulig, ift standard. The Lush er visstnok ikke det, sånn sett en mye dårligere kabel..

Hvorfor det er en betydelig hørbar forskjell mellom disse to kan ikke jeg svare på.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Sjansen for at en 'audiofil-USB kabel' er dårligere enn en standard USB kabel (som følger de gjeldende standarder) er langt større enn motsatt. Det er nok av kjellerbedrifter med minimal kompetanse og remedier som setter sammen noe ræl til blodpris.

Jeg er ikke kjent for å være noen kabelfornekter, men det er mer å hente på analogkabler enn digitalkabler er nå min oppfatning.
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
At det kan være større forskjeller på analoge kabler har vært min oppfatning også, tidligere brukte jeg alltid standard rimelige usb kabler. Prøvde litt, men hørte ikke forskjeller mellom de få jeg testet. Kanskje marginale forskjeller, men det kan godt ha vært innbilning.
Stiller nok hode ut for hogg, men valgte å dele erfaringen jeg har med dette relativt rimelige produktet.
Så får det være opp til den enkelte å vurdere dette, de som tror det kan være noe i dette bør lese de trådene jeg referer til.
Alt med beste intensjon herfra.
 
Topp Bunn