- Ble medlem
- 31.08.2005
- Antall liker
- 152
Bruker en M2tech usb/spdif konverter i fra pc til dac. Usb kabelen er i fra Clas Ohlson og spdif/coax i fra Blue Jeans cables. Burde jeg oppgradere usb kabelen, eller er dette ett fett?
|
Er på linje med deg, tror det er mye annet man hører forskjell på før man hører forskjell på USB kabler.Ulf-B skrev:Det er antageligvis nærmere ett fett enn de fleste av oss liker å tenke på. Jeg har i hvert fall tatt konsekvensen når det gjelder digitalkabler her hjemme - her går det i standardkablene som følger med boksene, hvis det følger med slikt, eller Clas Ohlson eller Elkjøp kvaliteter. Så bruker jeg til gjengjeld noe mer penger på de analoge kablene.
Javel - utseendemessig eller lydmessig?yasman skrev:Hei,
Har prøvd standard, Kimber og wireworld.
Det ER forskjell.
;DBarbaresco skrev:Ja, jeg er mest imponert over at han har verdensklokke og ikke ordklokke!
-jeg må få lov å være skeptisk til at de slike kabler skulle overføre det digitale signalet bedre.yasman skrev:Hei,
Har prøvd standard, Kimber og wireworld.
Det ER forskjell.
Det er som å høre Bob Stuart: A digital signal is an analog one, on a very high frequency.Skink_123 skrev:Det er forskjell. Husk at signalet overføres analogt.
Hvordan ser dere for dere at 1 og 0 går igjennom kabelen? Som fysiske bokstavkjekstall?
Du snakker vel om finansfolk nu?Barbaresco skrev:Hva med litt kritisk tenkning: er det noen som er ute etter pengene våre, og ikke vil arbeide, men bare høste de og attpå få gurustatus og velsignelser i stedet for å bli satt fast på livstid for svindel?
Farlig å la kabelprodusenter dele celle. De kunne jo finne opp noe snake-oil og skli seg ut av fengselet......Barbaresco skrev:Nei, kabelprodusenter. De kan gjerne dele celle.
Dette er ikke tidskritisk. Er feil i tidsdomene som gjør at det kan låte søppel med digital.Barbaresco skrev:Det er merkelig at alle forskningsoppsett og alle kritiske funksjoner i samfunnet fungerer bit-perfect med standard datakabler til en fornuftig produksjonspris pluss avanse, men disse kjære lydene våre må skjemmes bort med å gå digitalt gjennom gullkabler eller til nød sølvkabler, håndflettet av munker, smurt med linolje høstet av blondiner.
Hva med litt kritisk tenkning: er det noen som er ute etter pengene våre, og ikke vil arbeide, men bare høste de og attpå få gurustatus og velsignelser i stedet for å bli satt fast på livstid for svindel?
Hvilket evt kunne bety at alle USB-DACer uten et beydelig bufferminne ift USB låter søppel .Skink_123 skrev:...
Dette er ikke tidskritisk. Er feil i tidsdomene som gjør at det kan låte søppel med digital.
Det er en grunn til at jeg bare hører på vinyl KJ! ;DKJ skrev:Hvilket evt kunne bety at alle USB-DACer låter søppel uten et beydelig bufferminne ift USB.Skink_123 skrev:...
Dette er ikke tidskritisk. Er feil i tidsdomene som gjør at det kan låte søppel med digital.
mvh
KJ
Spinn spinn ...Skink_123 skrev:...
Det er en grunn til at jeg bare hører på vinyl KJ! ;D