- Ble medlem
- 31.08.2005
- Antall liker
- 152
Bruker en M2tech usb/spdif konverter i fra pc til dac. Usb kabelen er i fra Clas Ohlson og spdif/coax i fra Blue Jeans cables. Burde jeg oppgradere usb kabelen, eller er dette ett fett?
Er på linje med deg, tror det er mye annet man hører forskjell på før man hører forskjell på USB kabler.Ulf-B skrev:Det er antageligvis nærmere ett fett enn de fleste av oss liker å tenke på. Jeg har i hvert fall tatt konsekvensen når det gjelder digitalkabler her hjemme - her går det i standardkablene som følger med boksene, hvis det følger med slikt, eller Clas Ohlson eller Elkjøp kvaliteter. Så bruker jeg til gjengjeld noe mer penger på de analoge kablene.
Javel - utseendemessig eller lydmessig?yasman skrev:Hei,
Har prøvd standard, Kimber og wireworld.
Det ER forskjell.
;DBarbaresco skrev:Ja, jeg er mest imponert over at han har verdensklokke og ikke ordklokke!
-jeg må få lov å være skeptisk til at de slike kabler skulle overføre det digitale signalet bedre.yasman skrev:Hei,
Har prøvd standard, Kimber og wireworld.
Det ER forskjell.
Det er som å høre Bob Stuart: A digital signal is an analog one, on a very high frequency.Skink_123 skrev:Det er forskjell. Husk at signalet overføres analogt.
Hvordan ser dere for dere at 1 og 0 går igjennom kabelen? Som fysiske bokstavkjekstall?
Du snakker vel om finansfolk nu?Barbaresco skrev:Hva med litt kritisk tenkning: er det noen som er ute etter pengene våre, og ikke vil arbeide, men bare høste de og attpå få gurustatus og velsignelser i stedet for å bli satt fast på livstid for svindel?
Farlig å la kabelprodusenter dele celle. De kunne jo finne opp noe snake-oil og skli seg ut av fengselet......Barbaresco skrev:Nei, kabelprodusenter. De kan gjerne dele celle.
Dette er ikke tidskritisk. Er feil i tidsdomene som gjør at det kan låte søppel med digital.Barbaresco skrev:Det er merkelig at alle forskningsoppsett og alle kritiske funksjoner i samfunnet fungerer bit-perfect med standard datakabler til en fornuftig produksjonspris pluss avanse, men disse kjære lydene våre må skjemmes bort med å gå digitalt gjennom gullkabler eller til nød sølvkabler, håndflettet av munker, smurt med linolje høstet av blondiner.
Hva med litt kritisk tenkning: er det noen som er ute etter pengene våre, og ikke vil arbeide, men bare høste de og attpå få gurustatus og velsignelser i stedet for å bli satt fast på livstid for svindel?
Hvilket evt kunne bety at alle USB-DACer uten et beydelig bufferminne ift USB låter søppel .Skink_123 skrev:...
Dette er ikke tidskritisk. Er feil i tidsdomene som gjør at det kan låte søppel med digital.
Det er en grunn til at jeg bare hører på vinyl KJ! ;DKJ skrev:Hvilket evt kunne bety at alle USB-DACer låter søppel uten et beydelig bufferminne ift USB.Skink_123 skrev:...
Dette er ikke tidskritisk. Er feil i tidsdomene som gjør at det kan låte søppel med digital.
mvh
KJ
Spinn spinn ...Skink_123 skrev:...
Det er en grunn til at jeg bare hører på vinyl KJ! ;D