USB-DAC

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
holder hus i det kalde nord, tromsø helt nøyaktig

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
ok ellers kunne du lånt en av meg så lenge

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Et lite stykke fra drøbak til tromsø gitt, men takk for tanken iallefall. Har bestilt ny som skal være her tidlig til uka. Fikk diamond buffer pcb'er idag også, så det klør godt i lodde fingra.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
hva er diamond buffer?
link?
mvh
Leif

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
venter ennå på ny loddestasjon :(

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
venter ennå på ny loddestasjon :(
Hvis du virkelig var interessert i DIY så tok du flyet sørover og kjøpte loddestasjon og tok kveldsflyet opp igjen ;D

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559
Ja denne rippingen er tidkrevende greier, men det må gjøres, forhåpentligvis bare 1 gang. Blir kjedelig den dagen det kommer et ENNÅ bedre format å vi må rippe alt på nytt.
Det formatet kommer ikke. For du ripper vel til WAV/AIFF? ;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
Svarte.... nå kom jaggu AW-D3 også!
det hoper seg opp.
noen som er keene på å overta,så slipper de å stå i kø?
satser på DDDAC med fem dac-boards

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
ok da gikk den ! førstemann til mølla får som fortjent

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Whos the lucky one ??

Loddestasjon ble endelig sendt i går, forbanna tregt opplegg !!

Har bestilt endel BG N og NX, som iallefall vil bli brukt i analog delen. Er litt usikker på om jeg blir å kjøre batteri eller ac, er vel litt upraktisk med ac i og med at jeg blir å bruke endel BGs. Så ac power er på tegnebrettet for tiden.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Fikk stasjon idag, og har loddet sammen kittet. Kan ikke si jeg er veldig imponert over audioworkshop, kitet manglet flere deler og noen komponenter hadde feil verdier, samt at jeg hadde deler igjen som ikke skulle være i kittet i det heletatt... useriøst opplegg spør du meg. Har ikke testet ennå, må jukse til noe da de ikke sendte med usb connector

En får vel det man betaler for ... å knapt nok det..

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
sitter og lodder det nå jeg også...noen annerledes verdier enn i skjemaet men ingen krise.
kortene holdt høy kvalitet sammen med motstander og noen av kondisene.
tror jeg har fått usb konnektor for andre enden av kabelen men det fixer jeg.ellers ser det greit ut.
spent hvor stor forskjellen er til DDDAC´n som står og godgjør seg på stuebordet...må få 500 timer på black gatene snarest mulig....først da er det mulig å evaluere noe som helst.

satt forresten inn noen BG på kritiske steder på d3 også.

mvh

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Joda til prisen så skal man jo absolutt ikke klage. Har bestilt full pakke med BGs, det gjør ikke noe om det blir analytisk tror det vil slå positivt ut i mitt oppsett. Der alle de andre komponentene heller mot det varme. Loddet usbkabelen direkte på kortet, og det fungerer fint. Lar det stå å kjøre med hodetelefonforsterkeren i noen dager før jeg kobler det til anlegget.

Forøvrig så tror jeg nok DDDACen er hakket vassere. Men man kan jo hekte på tårn på denne også om man skulle ville.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Fikk du liv i d3en Leif ? Intrykk ? Kjører du alt stock på den bortsett fra noen BGs?
Jeg har forøvrig bestilt en Guido Tent XO clock for å bytte ut krystallen, tror dette vil være en meget merkbar oppgradering.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
rakk ikke mere i går men skal teste den i dag.bruker samme trafo som til dddac.skal spille på dddac nå mens jeg lager storfrokost
L8R
mvh
Leif

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Stofrokost er en classic !!
Har du noen linker/skjema til poweret du bruker ?
kjører foreløpig på batteri men dette blir sabla upraktisk i lengden har jeg funnet ut. Black gates må nesten være på hele tiden. Har sett litt på en dobbel Tent kreasjon med 2 trafoer, han har jo litt peiling på digitale kretser så den er vel ganske gjennomtenkt.

Ellers så har jeg et par STEPS pcber til overs så kanskje jeg modder de for 5v output.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Da var ecd1 en min på vei til sin nye eier...

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
27
Er heilt grøn på dette. I tråden det er vist til ovanfor er det snakk om eit "I2S direct" opplegg og SAA 7310 og TDA 1543. Kom på at eg har to boksar frå "Audio Alchemy" liggande, DTI og XDP frå tidleg 90-tal. Der er det I2S forbinding mellom boksane (Rund stikk, som mus og tastatur på PC-en) I XDP som er converter-delen, sit det SAA 7350, TDA 1547 og BB DF 1700P. Kva er I2S eigentleg? Kan denne forast frå USB og kan denne XDP-boksen vise seg å vere "klargjort" til bruk som USB-dac direkte eller med evt ombygging?

mvh
Sigurd

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
27
Ser at innlegget stadfester at eg er grøn her. (Var litt for sein til å få fjerna innlegget.) BB1700 er vel helst ei litt gammal hjerne å kommunisere med for XP. Clock må ein vel også ha. (Den er i DTI -boksen i "Audio Alchemy")
Uansett, ser interessant ut dette. Har nokre superregulatorar, Jung/Didden som kanskje kunne brukast til eit slikt DAC-prosjekt (AW-D3).

mvh
Sigurd

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Er det flere enn meg som finner det veldig irriterende når de to siste motstandene du skal lodde på plass viser seg å være 10 ohm og ikke 16 ohm!?! Disse motstandene er det eneste (bank i bordet) som gjenstår før AW-D3 dacen kan testes :'(

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slike motstander i Trondheim?

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Du kan teste uten de, det er R13/14 sant ? Disse er for hodetelefon utgangen, om du ikke skal bruke den så spiller det ingen rolle. Lodd på de du har eller la de stå tomme

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Det er snakk om R13 og R14. Så jeg kan utelate disse uten at jeg svir av verken pc eller DAC? Nesten for godt til å være sant - hadde sett for meg en lang ventetid på deler  :)

Da lar jeg de stå tomme og tester dacen!

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Nå har jeg omsider fått koblet den opp til pcen, men pcen registrer kun at det er en usb enhet uten at den finner ut hva det er. Jeg har målt spenningen over TDA1543 og Vdd var 5.06V, mens Vref var på ca 2.3 V
Når jeg kobler opp til noen testhøytalere kommer det en kontinuerlig brum. Er det noen som har noe innsikt i hva som kan være galt?  ??? ??? Jeg bruker strømmen fra USB.

Da jeg først koblet den opp med jumperen av lyste det i den optiske kontakten, nå gjør det ikke det lenger - ser ut som om et eller annet er veldig feil. Målte over pin 21 (vdd) på 2706 og fikk 0,55V....

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Har foretatt noe nye målinger og det ser ikke helt bra ut: Måler 1.5v over pin 3 og 5.06v over pin 16. Iflg skjema skulle det her være 3.3v - hva kan jeg ha gjort feil? Har vært påpasselig med å måle alle motstander osv, men....noe er feil. ???

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Jeg skal måle litt på min her ettervært så kan jeg se hva det skal være. Forøvrig så har min funnet ut at den ikke vil bli kjenkjent av pcn plutselig ??? Ingen anelse hva det skylder

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Iflg skjema skal usb kontakt 2 være koblet til pin 23 (D+) og usb kontakt 3 til pin 22 (D-). Når jeg tester disse er de koblet om motsatt på kretskortet, dvs at USB 2 er på 22 og USB 3 på 23. Betyr sikkert ingenting, men det skader ikke bemerke det. Jeg har nå sjekket at alle motstander er riktig plassert og at de har riktig verdi. Kunne du ha målt over R5 og sett om du får 3.3V?

Vet du hvilke verdier på Vcc og Vref (1543) som er ønskelig?

Det er utrolig kjedelig at det ikke skal fungere skikkelig!

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Min har tydeligvis tatt kveld ellerno.... Pcn registrerer ingenting når jeg kobler den til )(#/%%" forøvrig har jeg i skrivende stund en halv volt sånn cirkus over R5... Fram med bolten her !

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Er jeg helt på jordet eller er det noe veldig galt med 2706 og dens plassering på pcben? Jeg har sjekket min variant (kjøpt etter jul og vel så det) mot den beskrevet i rapporten på deres hjemmeside. Av alle  :mad: :mad: :mad: ting så er chipen 90 grader feil. Dvs. at pin 1 er på plassen til pin 8. Er det rart at ingenting fungerer  ??? ??? Men hva med alle dere som har bygget denne dacen - er min ulik deres?

Er det jeg som har atter en gang vist min totalt fraværende kompetanse - eller har noe rart skjedd???

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Da er din loddet feil, min er som på rapporten på siten.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
jeg får bare til med power fra usb porten?

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Dette må jeg si er veldig ergelig! Nå skal jeg kontakte selger å få en refusjon, for dette må de ta på sin kappe. Håper bare at de opptrer på en fornuftig måte!

Snakk om å kaste bort verdifull tid. Nei, heretter er det kun DDDACen som gjelder...

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
jeg får bare til med power fra usb porten?
Hadde også dette problemet. Tror jeg koblet til ekstern power og jord fra usb porten. Så fungerte det plutselig, ( gå i enhetsbehandling å søk for "hardware changes"). Snurret fint et par ukers tid, før jeg mistet ene kanalen tror det var en dårlig lodding på analog kortet, etter at jeg loddet over punktene så har pcn nektet å gjennkjenne kortet både med usb power og ekstern.

Topp Bunn