USA import , trenger adresser !

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Antall liker
168
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
HELP !

Er sikkert noen der ute i verden (Norge) som har importert selv i disse kjekke dollartider , men klarer altså ikke å finne noen usa adresser / butikker som selger Parasound , og sender utenfor usa.

Andre merker kan være av interesse , men først og fremst Parasound .

På forhånd TAKK ! ;)

S

Stereo_Mono

Gjest
Dette kommer av den enkle grunnen at flere og flere amerikanske merker forbyr nå sine forhandlere og ekspotere ut av USA. Dette er for og ikke kanabalisere utenlandsmarkedet. Det skal bli moro den dagen dollarn går opp igjen og vi står igjen med nesten ingen lokale forhandlere.

Vil heller anbefale deg og heller ta opp pris probelematikken med din norske forhandler, før vi ødelegger for oss selv. Jeg ville vel tro at folk er villig til og betale et lite premium for og ha tryggheten av en lokal forhandler.

mvh
digiman

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
622
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
"Lite premium"? ser ikke ut som firmaene i Norge setter ned prisene nå som dollaren faller heller.........

Bestilte nettopp kabler fra USA til under 1/2 pris, inkl. moms.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du som privatperson får garantert ikke varene billigere fra en US forhandler enn en "offisiell" importør får de direkte fra fabrikk. Om ikke norsk importør og forhandlere, som jo tross alt kan by på 240V versjoner og full garanti, ikke kan by på kurs-relative gode tilbud, så er de dårlige handelsmenn imo, og kan ha det så godt.
Sjekk med norske importør/forhandlingsledd om de kan imøtese $/£-kurs først iallefall; garanti og angrerett er gull verdt noen ganger.

Mvh Vidar P

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Bruk Jetcarrier, så får du postboksadresse i USA.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.344
Torget vurderinger
18
To butikker jeg uten videre kan anbefale i USA er Goodwin's High End (http://www.goodwinshighend.com) og Aria/Altavista Audio (http://ariaaudio.com og http://altavistaaudio.com)

Goodwin's skaffer vel det meste. Altavista/Aria er drevet av Michael Elliott og selger oppgraderinger av Counterpoint utstyr og Michael Elliotts nye Aria forsterkere.

Begge disse er meget seriøse og greie å ha med og gjøre.

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Antall liker
168
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
Takker for alle svar , var ikke menigen å starte noe "politisk" diskusjon parallellimport mm.

Hvis ikke norsk importør får den vanlige forhandler rabatten hos fabrikken , da er det jo et sprm om han egentlig er godkjent som importør av produktet , samme forhold som i platebransjen vav parallellimport mm ????

Som en vanlig fattig familiefar med dyr hobby så er jeg rett og slett nødt til å tenke import , har sponset norske forhandler ledd nok opp gjenom årene , når sant skal sies så er det vel bare hifiklubben som jeg har hatt nytte av nå det gjelder "sponsingen" ( reklamasjon mm )

Så bare peis på med adresser !

S

Stereo_Mono

Gjest
oyvjorge skrev:
"Lite premium"? ser ikke ut som firmaene i Norge setter ned prisene nå som dollaren faller heller.........

Bestilte nettopp kabler fra USA til under 1/2 pris, inkl. moms.

Jo da! Er enig at det dessverre er for mange som tar blodpris utifra de kursene som er idag, men som bade jeg og Vidar P påpeker er det fullt mulig og be om en bedre pris hos forhandler. Det har ihvætfall funket greit for meg tidligere. For min egendel synes jeg at det er greit og ha forhandler innenfor landets grenser i tilfelle noe skulle dukke opp.

Har forresten hatt positive opplevelser med og handle brukt fra USA hos www.thecableco.com/

mvh
digiman

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
Er det noen som vet hvordan det blir i forhold til moms, dersom man handler på poste restante i Sverige?

G

Gjestemedlem

Gjest
staker skrev:
Er det noen som vet hvordan det blir i forhold til moms, dersom man handler på poste restante i Sverige?
Du må vel betale svensk MVA vil jeg tro, og er produktet over den Norske frigrensen kan du risikere å betale norsk MVA i tillegg når du henter varen. Hvis du handler innen EU og holder deg under grensen eller satser på mangelfulle kontroller er det vel mer å hente.

Kan vel hende du slipper svensk MVA hvis du kan dokumentere at varen er til eksport. Og hvis prisen er under frigrensen kan det jo tenkes at dette kan være et lovlig smutthull.

Topp Bunn