Upsamling med Lynx/J.River

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Har kjørt 24/192 upsamling på alle kilder, men har testet litt, og synes at lyden blir litt tynn når jeg upsampler i J River Mediasenter. Hvilken erfaring har andre Lynx/J.River brukere? Hvor gjør dere evt. upsamplingen? Finnes det plugins som gjør dette bedre? Eller må jeg krype til korset å kjøpe meg enda en boks :p (ekstern upsampler)..
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Da har jeg eksperimentert ganske mye i løpet av dagen. Har forsøkt wasapi, som funker helt fint med red book materiale, men som klikker med en gang jeg prøver meg på 24/96 filer. Har også prøvd med Asio4all, som også funker fint, men er avhengig av at alt upsamples til det samme som lydkortets utgang settes til? Mulig jeg har missa ett eller annet?

Faller ned på at den orginale Lynx Asio driveren funker best. Den takler alle innstillinger. Har også kommet til at jeg enn så lenge skal prøve å spille uten software upsampling og la filene være "ubesudlet" 16/44 eller 24/96 m.m. Dette fungerer helt utmerket, og den eneste bugen er at jeg må switche til dual AES inngangen på dCS dacen når jeg spiller den eneste native 24/192 fila jeg har. Får heller leve med det ;D

Pinadø like mye fingling og variabler med disse pc greiene som med vinylriggen :p
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Ja du vil sikkert få mindre nevroser med vinyl riggen enn pc'n, og det er ikke kødd engang. ;D
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Loool, begynner å innse det ja. Har endelig hatt litt tid til å teste ut litt forskjellig. Er jaggu mye som spiller inn på lydresultatet. Har endt opp med å sette opp hele lydkortet en gang til, og sikkert gjort en bedre jobb enn første forsøk. For nå låter jammen 24/192 som forventet i sammenligning med 16/44. Måtte eksperimentere litt med filterne i dacen også, der er også en betydelig variabel :p Jammen godt jeg ikke har fått solgt cd-drivverket mitt enda, så jeg hadde noe å sammenligne med :) Har lyst å si; når enden er god osv. men det aner meg at dette ikke helt er enden på dette. Uansett låter det veldig bra nå. Gleder meg til å teste mot vinylriggen når jeg får riaatrinn i hus igjen!
 
Topp Bunn