Unskyldning for dårlig lyd.

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Det første som slår meg er hvor ofte jeg hører om folk som bytter kabler og får en wow opplevelse.
hva er det liksom som skjer her. Er det ikke ofte det har noe med med lyden og gjøre, som man da ikke er helt fornøyd med,
og så tror man på julenissen, og vips så ble det bedre, eller ?
Personlig har jeg testet masse kabler, uten og høre forskjell.

jeg fikk faktisk en liten tankevekker, da jeg hørte fra en men meget dyrt anlegg, og masse ærfaring, at kabler har mye mer og si på billige, enn dyre anlegg. Det kan sikkert stemme eller hva ?

neste ting er inspilling. Hvor ofte har jeg ikke hørt den unskyldngen. Høytallerene er ikke helt inspilt, eller at forsterkeren ikke har stått på mer enn 2 timer e.l. den bør stå på i en uke for og låte optimalt ??
Både focal og b&w sier at det tar 24 timer og spille inn deres høtallere, nå sier jeg ikke at det kan ta lenger med andre høytallere, men mine ærfaringer sier at det som skjer etter 24 timer, er så lite at det er lite og snakke om.
det er også etter min mening helt umulig og hører forskjell på elektronikk etter de har spilt i mer enn 30 min. inspillig av elektronikk vil jeg også betvile sterkt.

det er også veldig mange som mener at de fleste inspillinger er så dårlig inspillt, og at det er grunnen til at de låter dårlig på
anlegget deres. dette er også noe som er helt feil etter min mening. de fleste inspillinger er faktisk bra.

rommet er en annen unskyldning som i mange tilfeller kan være sann, men også usann.

kom gjerne med andre unskyldninger for dårlig lyd.

jeg vet mange ikke er ening med meg, men det er derfor vi er her, for og lese og lære :D

O

OldBoy

Gjest
Det med kabelopplevelser, er muligens samme fenomen som gjelder for nyheter.

"Wow!" er mye morsommere å fortelle om enn "Samme som før!". På samme måte som du aldri vil finne en overskrift i avisen av typen "I dag har det ikke skjedd noe!", eller "For dagens nyheter: se gårdagens avis, det er de samme krigene og de samme ulykkene som fortsatt gjelder.".

Status quo og det som ikke skjer, hører man aldri om. Fenger ikke på samme måten.

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
Jeg har prøvd en god del kabler. Noen ganger har det gitt dårligere resultater, noen ganger har jeg ikke hørt forskjell og noen ganger har det gitt bedre resultater. Samt noen få ganger såpass mye bedre at at "wow"-uttrykket har vært nærliggende. Resultatene har vært helt uavhengige av forventningene til utprøvingen. Og julenissen har jeg aldri trodd på.

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
OldBoy skrev:
Det med kabelopplevelser, er muligens samme fenomen som gjelder for nyheter.

"Wow!" er mye morsommere å fortelle om enn "Samme som før!". På samme måte som du aldri vil finne en overskrift i avisen av typen "I dag har det ikke skjedd noe!", eller "For dagens nyheter: se gårdagens avis, det er de samme krigene og de samme ulykkene som fortsatt gjelder.".

Status quo og det som ikke skjer, hører man aldri om. Fenger ikke på samme måten.
flott, og meget sant det du skriver.
man vil vel heller ikke inrømme at siste lønning gikk med på og kjøpe noen kabler, man ikke likte.

G

Gjestemedlem

Gjest
Nå er det ikke noen tvil om at endel utstyr trenger å stå på en god stund før de vil låte optimalt. Hvor lang tid det kreves er litt forskjellig, men spesielt rørutstyr kan ikke bare strus på og forventes at skal låte noe i nærheten av hva de er gode for.

Når det gjelder innbrenning og innspilling av elektronikk er det nok mye mer tvilsomt hva som er reelt og ikke. Jeg synest dette utsagnet fra forsterkerprodusenten Lavardin er litt fornøyelig:

"How long does it take to burn in a Lavardin Technologies amplifier ?

There is no need to burn in a Lavardin Technologies amplifier once it has completed the factory final test.
Most of the time burn in period seems to be more a required period to get used to some defects or an excuse to justify poor results."

http://www.lavardin.com/lavardin-faqE.html

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
nikosidis skrev:
....
man vil vel heller ikke inrømme at siste lønning gikk med på og kjøpe noen kabler, man ikke likte.
Da har man i hvertfall konstantert at man hører forskjell på de kablene og de man hadde før.....

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.588
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
"Det første som slår meg er hvor ofte jeg hører om folk som bytter kabler og får en wow opplevelse.
hva er det liksom som skjer her. Er det ikke ofte det har noe med med lyden og gjøre, som man da ikke er helt fornøyd med,
Personlig har jeg testet masse kabler, uten og høre forskjell. "

Hvis du har testet en masse kabler, og ikke hørt forskjell, finner jeg det en smule merkelig...
Hos meg har alt fra en uinteressert nabo, en ditto kjæreste, og musikere, hifivenner og studioteknikere kunnet fortelle om til dels store forskjeller!
F.eks markant forskjell mellom Wireworld og Kimber sine dyrere modeller, både interconnect og høyttalerkabler.
Klang, overtoner, fasthet i bassen, ryddigere mellomtone er tema som dukker opp.
Vil ikke påstå at dette gjelder hos/for alle, men at det skal gå an å høre forskjell på kabler de fleste steder tror jeg det går an å påstå.

M

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
nikosidis skrev:
Det første som slår meg er hvor ofte jeg hører om folk som bytter kabler og får en wow opplevelse.

jeg fikk faktisk en liten tankevekker, da jeg hørte fra en men meget dyrt anlegg, og masse ærfaring, at kabler har mye mer og si på billige, enn dyre anlegg. Det kan sikkert stemme eller hva ?

neste ting er inspilling. Hvor ofte har jeg ikke hørt den unskyldngen. Høytallerene er ikke helt inspilt, eller at forsterkeren ikke har stått på mer enn 2 timer e.l. den bør stå på i en uke for og låte optimalt ??
Både focal og b&w sier at det tar 24 timer og spille inn deres høtallere, nå sier jeg ikke at det kan ta lenger med andre høytallere, men mine ærfaringer sier at det som skjer etter 24 timer, er så lite at det er lite og snakke om.
det er også etter min mening helt umulig og hører forskjell på elektronikk etter de har spilt i mer enn 30 min. inspillig av elektronikk vil jeg også betvile sterkt.

det er også veldig mange som mener at de fleste inspillinger er så dårlig inspillt, og at det er grunnen til at de låter dårlig på
anlegget deres. dette er også noe som er helt feil etter min mening. de fleste inspillinger er faktisk bra.

rommet er en annen unskyldning som i mange tilfeller kan være sann, men også usann.

jeg vet mange ikke er ening med meg, men det er derfor vi er her, for og lese og lære :D
Hei,

Uenig med deg her, du kan faktisk også få en "wow" opplevelse ved skifte av kabler, men det er jo betinget at det andre står noenlunde i stil også.
Slik sett så kan det for flere være andre plasser det lønner seg å se på først, men at kabler spiller en rolle hevder nå jeg.
Jeg har selv skiftet kabler flere ganger, en gang en "wow" opplevelse, andre ganger ikke mere en forventet, andre ganger også negativt.
At kabler ikke har så mye å si i dyre anlegg er jeg nå heller ikke enig i, det som vel heller har vert sagt er at vibrasjonsdemping etc prosentvis normalt gjør en bedre % oppgradering i rimligere/kontra dyrere komponenter.
Vedrørende innspilling så vet jeg at det er delte meninger om dette, men siden jeg selv engang kjøpte noen store jamo oriel ht som ikke hadde bass når jeg fikk dem i hus, så var det ikke noen tvil om forbedringen etter en uke med hardkjør.

CD innspillinger vil jeg si at jeg ikke deler at de fleste er dårlige, men at det kan være til dels stor forskjell er vel hevet over enhver tvil.
Hvis man ikke hører disse forskjellene, så er det på tide å oppgradere anlegget, for da er det mye å gå på ;)

Mvh
Geir

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
dette er fra AVI sin hjemmeside.

It is clear from phone calls and emails we have received that people have no idea how to cost-effectively improve the sound of their Hi Fi systems. In particular, an absurd emphasis is placed on cables and the results that they might achieve.
If we score on a scale of 0-10 the difference in sound made by various components of a Hi Fi system, cables would score 0.1, electronics 10 and speakers a 100!
It is also clear from few repairs done by the Factory that most failures are caused by using unsuitable cables or by disconnecting or re-connecting them. Typically, loudspeakers are returned with snapped off terminals; this is caused by over tightening them to prevent spade connectors from undoing – you never will - so do not use them. If Spades work loose on an Amplifier, they may connect one channel to the other and destroy it! Amplifiers can be protected from shorting but not from connecting two together! Always use 4mm banana plugs as they work well and are reliable.
All AVI Amplifiers have a very high stability margin; they also have wide bandwidth extending to RF and considerable gain. However it is possible to make any amplifier oscillate by using unsuitable cables of the type often recommended by High End “Cable Gurus”. All that is needed is to restrict, where possible, speaker leads to 5m and use 2.5mm2 multi stranded copper cable. It is readily available from large numbers of suppliers! Good quality phono-to-phono leads made from screened coaxial cable must be used too. In particular, locking or tight fitting ones should be avoided as they often break the inside of the phono socket.
We have heard of one customer who spent £2,500 on his speaker cables and £300 on his Five Star CD player and then rang us to find out why the sound was “harsh and fatiguing” – He even asked if it might be the cables!

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
"Det første som slår meg er hvor ofte jeg hører om folk som bytter kabler og får en wow opplevelse.

jeg vet mange ikke er ening med meg, men det er derfor vi er her, for og lese og lære "

Måtte improvisere litt her, for sitatet hadde fallt ut.. ???

Til stor del enig med deg her, men akkurat når det gjelder hvor lenge en forsterker må stå på for å lyde på sitt beste, har jeg fått meg noen overraskelser.

Har stående en tilårskommen Alchemist Kraken, som jeg i flere år hadde som rutine å slå av om kvelden og på om morgenen, da den blir svært varm når den er i drift.(tenkte det ville spare ladelytter og andre komponenter for unødig slitasje) Men så ble den, ved et uhell avglemmt når jeg reiste bort ei helg, og når jeg kom tilbake og satte på den plata som sto i CD-spillern fikk jeg et ordentlig hakeslepp, for det var som om noen hadde skiftet ut anlegget mitt med et nytt og bedre.

Ikke at jeg var missfornøyd i utgangspunktet, men med ett var det som om noen hadde tatt frem Ajax-flasken og vasket "lyttevinduet" mitt gnistrende rent. Allt låt rett og slett renere, mer oppløst, stødigere og med et betydelig bedre perspektiv. Det var ikke bare jeg som merket det, men også dama som satte fra seg kofferten sin i gangen og komm inn på stua og måpte... "Hva har du kjøpt nå" var det første hun sa, før hun fulgte opp med "var det dyrt?"

Den forsterkeren jeg spiller på nå, Xindak XA-6950, hører jeg ikke særlig store forskjeller på når den først har nådd sin arbeidstemperatur på 44 grader. Før det så opplever jeg den noe "flatere" , litt grovkornig og mindre dynamisk. Oppvarmingstiden varierer litt ut fra hvor varmt det er i rommet, men det tar gjerne 10-20min...

Når det gjelder høyttalere, så opplever jeg at det er stor forskjell på innspillingstiden ut fra hvilke materialer som er brukt i oppheng og spider, men ved normal bruk synes jeg det sjelden skjer så mye etter et halvårs tid, og ofte skjer det meste i løpet av den første uka...

Her er det nok sikkert svært mange ulike opplevelser vil jeg tro.. sikkert like mange som det finnes høyttalerkonstruksjoner...

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
helt klart stor forskjell på inspillinger, men at de fleste er dårlige er jeg ikke med på.

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
det som kan være den største forskellen er hvordan humør man er i, og hvor sliten man er.

heller liten tvil om at man kan venne seg til en lyd. dette har lite med inspilling og gjøre.

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
nikosidis skrev:
det som kan være den største forskellen er hvordan humør man er i, og hvor sliten man er.

heller liten tvil om at man kan venne seg til en lyd. dette har lite med inspilling og gjøre.
Som du er inne på, unnskyldninger kan man komme opp med når det gjelder det meste. Det gjelder både når man skal forklare noe, samt bortforklare andres objektive erfaringer og opplevelser.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.287
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
@ trådstarter: siterer bare gode gamle Erik Thorstvedt: du slide big time............... ;D

JEG vet hva JEG hører, utover det ser jeg ingen som helst grunn til å stille spørsmål ved hva andre hører!

mvh
Proffen

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Noen hører forskjell på kabler andre ikke, begge deler er helt i orden for meg. Samme med innspilling, to leire av meninger. Jeg tolker diskusjonen i retning av en latterliggjøring av de i den andre leiren. Ikke en fruktbar vei for meg.

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Gi 2 personer en kakeopskrift. samme kakeopskriften.
Smaker begge kakene likt??

Musikk.
Gi 2like kabler til 2 personer.
Hører de likt??

Har vi alle like ører? samme størelse, samme form, like mye voks i ørne, like mye hår i ørene, like tykke trommehinner, like mye tette i pappen?????????

Er vi genetisk identiske, perfekt klonede mennesker??

Nei...................................

Hvorfor forklare, godta, benekte at noe er bedre en annet??

Fordi det er gøy og diskutere.. enkelt og greit, det pirrer menneskehjernen............

PS. selvsagt hører eg forskjell på billig og dyr kabel..... fordi eg vil......
;)

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
denne tråden er ikke for å latteliggjøre noen. det er mer for og guide og hjelpe.
jeg er utrolig lei av selgere som skuler sannheten, ved og fortelle deg at du må ha
bedre kabler ect.

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
JLmorten skrev:
Gi 2 personer en kakeopskrift. samme kakeopskriften.
Smaker begge kakene likt??

Musikk.
Gi 2like kabler til 2 personer.
Hører de likt??

Har vi alle like ører? samme størelse, samme form, like mye voks i ørne, like mye hår i ørene, like tykke trommehinner, like mye tette i pappen?????????

Er vi genetisk identiske, perfekt klonede mennesker??

Nei...................................

Hvorfor forklare, godta, benekte at noe er bedre en annet??

Fordi det er gøy og diskutere.. enkelt og greit, det pirrer menneskehjernen............

PS. selvsagt hører eg forskjell på billig og dyr kabel..... fordi eg vil......
;)
jeg tror faktisk at vi mennesker hører ganske likt, hvis alt er i orden med ørene ;)
en annen ting er det psykologiske 8)

jeg vil ikke krangle om kabler.

la oss holde oss til "unskylding for dårlig lyd".

det er det ikke mange som har svart på.

B

Back_Door

Gjest
nikosidis skrev:
denne tråden er ikke for å latteliggjøre noen. det er mer for og guide og hjelpe.
jeg er utrolig lei av selgere som skuler sannheten, ved og fortelle deg at du må ha
bedre kabler ect.
Problemet er vel å først definere begrepet "sannhet" i denne sammenheng? ;)

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.547
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Nåja, i følge mine ører er det litt for mange innspillinger som har litt for mye nivå i diskanten og altfor mange innspillinger som er altfor hardt komprimert for å drive gjennomsnittlig signalnivå oppover. Poenget er å fange lytterens oppmerksomhet ved avspilling via FM-radio, men sånt faller ofte gjennom når man hører på det i ro og fred. Mangelen på naturlig dynamikk blir da særdeles merkbar - og det skyldes ikke mangler ved avspillingsutstyret.

U

utgatt60135

Gjest
Den mest utbredte undskyldningen for dårlig lyd er vel rommet? Det kan ofte stemme men tror også det blir brukt som undskydning en god del ganger.

Tror også vi hører stort sett ganke likt. Ennå ikke fått wow opplevelser på kabler, varm elektronikk er en fordel, innbrenning av elektronokk har jeg liten tro på men HT innspilling er at bra stor betydning i mange tilfeller (men hvorfor skal det være nødvening med svært mange timer?). Plater? Jeg synes de aller fleste er i middelklassen. Men mange mindre selskaper har lydkvalitet i høysetet og tusen takk for det.

Når jeg hører klare svakheter i lydbildet så er det faktisk alltid på plata. Innspillingen har svært mye å si for godlyden. Jeg har alltid undret over hvorfor ikke det er mer fokus på de gode platene med god musikk blant HiFi gærningene. Det er mer moro å prøve nye kabler enn å finne nye plater? Opptaker er det som rangeres høyest på min liste over komponenter som har mest betydning for lyden.

Dynamikk er ofte en mangel men det tror jeg det er opptaket som er i høyeste grad "synderen".

Ste-Reo.

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.07.2006
Antall liker
0
Kona mi hører ikke forskjell. Jeg hører forskjell. Ikke med en gang men etter hvert. Du må sette deg ned og høre på et par innspillinger du er vandt med. Plutselig hører du detaljer/eller ikke, som du har registrert før. Det er det som er Hifi. Interessen for lyttegleden. Du kan ikke forrandre et anlegg ved å kjøpe dyre kabler. Du kan justere... Man kan ikke skape et bra anlegg med kabler, hvis man er misfornøyd i utgangspunktet.

Det andre er øret. Noen er bedre trent enn andre. Sånn er det bare... :)

Så har man placebo. Mange kjøper seg til lykke i den evige tro om forbedringer. Hvis man ikke hører forskjell trenger man strengt tatt ikke kjøpe... Man må stole på seg selv og sine egne ører før man gjør investeringer..

Og så har du tvilerene. Noe som trådstarter openbart er medlem av. Kanskje unnskyldning for å slippe å investere...??? :)

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Ste-Reo. skrev:
Kona mi hører ikke forskjell. Jeg hører forskjell. Ikke med en gang men etter hvert. Du må sette deg ned og høre på et par innspillinger du er vandt med. Plutselig hører du detaljer/eller ikke, som du har registrert før. Det er det som er Hifi. Interessen for lyttegleden. Du kan ikke forrandre et anlegg ved å kjøpe dyre kabler. Du kan justere... Man kan ikke skape et bra anlegg med kabler, hvis man er misfornøyd i utgangspunktet.

Det andre er øret. Noen er bedre trent enn andre. Sånn er det bare... :)

Så har man placebo. Mange kjøper seg til lykke i den evige tro om forbedringer. Hvis man ikke hører forskjell trenger man strengt tatt ikke kjøpe... Man må stole på seg selv og sine egne ører før man gjør investeringer..

Og så har du tvilerene. Noe som trådstarter openbart er medlem av. Kanskje unnskyldning for å slippe å investere...??? :)
mye riktig du sier her.

for og si det sånn, så har jeg investert mye i både anlegg, og kabler gjennom tidene.
vet ikke helt hva du mener med å slippe og investere, når jeg har anlegg for over kr 100000,-
jeg har også testet veldig mye, som er grunnen til min mening. jeg er ikke tviler, men vet selvfølgelig ikke alt.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Som Lyngen nevner, er rommet en viktig faktor.
Og jeg mener at rommet er den dårligste unnskyldningen for dårlig lyd.

Det hjelper ikke å ha verdens dyreste og "beste" oppsett om du plasserer det i et "bomberom" Det kan vel alle tenke seg hva hva som blir resultatet av.
Hørte et oppsett for en god stund siden som gav meg frysninger på ryggen og nærmest tårer i øynene. Det låt sinnsykt homogent og naturlig. Dette kostet ca 100k.
Men eier hadde lang vei å gå med rommet sitt. Og det visste han også.
Slike potensielle perler elsker jeg å komme over og lytte til på min vei som hifinerd :)

Alle som har dette som hobby, SKAL bruke tid og ressurser på rommet.

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
johna skrev:

Det hjelper ikke å ha verdens dyreste og "beste" oppsett om du plasserer det i et "bomberom" Det kan vel alle tenke seg hva hva som blir resultatet av.
Hørte et oppsett for en god stund siden som gav meg frysninger på ryggen og nærmest tårer i øynene. Det låt sinnsykt homogent og naturlig. Dette kostet ca 100k.
Slike potensielle perler elsker jeg å komme over og lytte til på min vei som hifinerd :)

helt 100% riktig :D selv om at jeg ikke er enig i at rommet er en dårlig unnskyldning for dårlig lyd.
rommet kan du gjøre noe med. det er ikke så lett og gjøre ingrep på kabler, inspillinger ect. ;)

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
nikosidis skrev:
johna skrev:

helt 100% riktig :D selv om at jeg ikke er enig i at rommet er en dårlig unnskyldning for dårlig lyd.
rommet kan du gjøre noe med. det er ikke så lett og gjøre ingrep på kabler, inspillinger ect. ;)
Hei,

Det virker på meg at de innlegg som du er enig i er "100% riktig", for meg som fortsatt er en "tviler" og nyskjerrig så synes jeg du har veldig foruntatte meninger hva som er riktig basert på din egen tro, og det hjelper lite hva AVI sier, du kan sikkert paste inn motsatt påstander fra andre fora også, regner med at AVI ikke produserer kabler.
Selv så vil eg si at den gamle tommelfingeregelen med 10% til kabler, resten til komponenter er et greit utgangspunkt for en sammensetning.

Vedrørende rommet så er det selvsagt viktig, men jeg vil nå påstå at i et godt sammensatt anlegg så vil det spille bra selv om rommet ikke er idielt, og det er mange som ikke vil gjøre noe med rommet, for meg så skal stuen der anlegget står se ut som en stue og ikke som et gutterom.

Mvh
Geir :)

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.668
Torget vurderinger
10
nikosidis skrev:

Skjelden man leser så mye vas på en gang, grattis! :)

U

utgatt60135

Gjest
SAL skrev:
Det finnes vel ikke kun én fasit? Sammensatt greie denne hobbyen vår....

(godt det er litt liv så jeg har noe å gjøre på vaktami:))

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.287
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
SAL skrev:
nikosidis skrev:

ER så hjertens enig, men finner ikke nok til å engasjere meg så veldig,,,,,,,,,,,,
Tror heller jeg setter på en dårlig innspilling, for å se om rommet kan rette på det............
;D
mvh
Proffen

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.668
Torget vurderinger
10
Lyngen skrev:
SAL skrev:

Dette holder ikke med en fasitt! Her trenger du f... meg ett helt bibliotek! ???

O

OldBoy

Gjest
Er ikke hi-fi herlig, dere?

Én fasit for hver av oss....Hadde ikke det vært drømmen, da vi gikk på skolen?

:) :) :)

U

utgatt60135

Gjest
SAL skrev:
Lyngen skrev:
SAL skrev:

Dette holder ikke med en fasitt! Her trenger du f... meg ett helt bibliotek! ???
He, he....

- Ja hvem tar jobben med å lage sammendraget av HiFi entusiasters erfaringer (fasit) som alle kan være enige om?

Lykke til :D (lag gjerne en fasit om alle HiFi produkter også)

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
etter masse a-b tester av signal kabler, er jeg ikke i tvil

takk og lov at det finnes en produsent (AVI) som sier hva de mener.

lykke til dere som vil kaste bort pengene på tull ;)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.497
Torget vurderinger
2
Tråden er gjennåpnet, men jeg oppfordrer til saklig diskusjon. Slike tråder som dette har erfaringsmessig en tendens til å ende opp i meningsløs krangling, og tråden vil bli overvåket.

Topp Bunn