Har i dag byttet ut Quadraspire / IKEA slakterblokk med mer stuevennlig møblement for hifi'n. Her skal ikke slakteblokka på plass igjen, så spilleren står nå på massivt treverk. Nå vet jeg av erfaring at Acoustic Solid (udempet platespiller) er nokså kilen på underlag, så jeg behøver sette noen føtter under spilleren. Setter jeg føtter under spilleren, må jeg også heve motoren tilsvarende, så jeg er litt usikker på løsning her.
Jeg har tidligere forsøkt med forskjellige Sorbothane-føtter, men disse er litt i mykeste laget, slik at den bakre, som må bære tyngst last, synker noe ned i forhold til de andre. Motoren på sin side, må stå på noe som ikke gir nevneverdig etter. Altså er myk avkobling stort sett utelukket. Allikevel behøver jeg et brudd i akustisk tilbakekobling! Kort sagt ønsker jeg forslag som følger:
- Tung platespiller ( ca 35 kg) med ujevn vektfordeling
- Motor behøver også avkobling, helst ca samme tykkelse som drivverket
- Må dempe typisk akustisk tilbakekobling, samt vibrasjoner fra omgivelsene så godt det går
- Se foto av platespillerens fot; den har 3 identiske...:
Da håper jeg på gode erfaringer i en stri strøm!
Mvh
Håkon Rognlien
Jeg har tidligere forsøkt med forskjellige Sorbothane-føtter, men disse er litt i mykeste laget, slik at den bakre, som må bære tyngst last, synker noe ned i forhold til de andre. Motoren på sin side, må stå på noe som ikke gir nevneverdig etter. Altså er myk avkobling stort sett utelukket. Allikevel behøver jeg et brudd i akustisk tilbakekobling! Kort sagt ønsker jeg forslag som følger:
- Tung platespiller ( ca 35 kg) med ujevn vektfordeling
- Motor behøver også avkobling, helst ca samme tykkelse som drivverket
- Må dempe typisk akustisk tilbakekobling, samt vibrasjoner fra omgivelsene så godt det går
- Se foto av platespillerens fot; den har 3 identiske...:
Da håper jeg på gode erfaringer i en stri strøm!
Mvh
Håkon Rognlien