Ullen lyd på P4s nettradio de siste par-tre ukene

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Noen andre som har lagt merke til at lyden på P4's nettradio har blitt fullstendig ullen de siste ukene? Omtrent som ha en sokk i høyttaleren. Det er bare å veksle mellom de ulike nettradioene som P4 tilbyr og da blir det ekstremt tydelig.
Bitraten er den samme som før, dvs ynkelige 96kbit/s.
Om jeg spiller via Squeezebox eller nettleseren og hvor jeg befinner meg ser ikke ut til å spille noen rolle.

P4 på ordinær radio høres likt ut som før, så det er noe som kun gjelder nettradiodelen.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg kjørte en kjapp sammenligning mellom P4 og bl.a. P4 Bandit og P4 Ballads - direkte fra PC via USB - og jeg er helt enig: P4 låter ganske lukket i forhold til begge de to andre nevnte - som har adskillig mer sting i klangen. 96 kbps på alle. Om det var bedre før? Vet ikke - hører ikke veldig ofte på P4.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Ulf-B skrev:
Jeg kjørte en kjapp sammenligning mellom P4 og bl.a. P4 Bandit og P4 Ballads - direkte fra PC via USB - og jeg er helt enig: P4 låter ganske lukket i forhold til begge de to andre nevnte - som har adskillig mer sting i klangen. 96 kbps på alle. Om det var bedre før? Vet ikke - hører ikke veldig ofte på P4.
P4 nettradio var på nivå med de andre for noen uker siden. Det er bare å sammenligne med den ordinære radiosendingen som fremdeles låter som før.
 
Topp Bunn