Ukens lille oppgradering (bilder)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

Thomas1

Gjest
    Det ene bilde kan du jo bruke i fotokonkuransen! :)

Det ble lekkert. Skikkelig oppgradering av oppkjørselen.
    Får håpe de drenerte litt foran garasjen din slik at ikke alt regnvannet renner inn. ;)

T

Thomas1

Gjest
    Jeg kjenner igjen jakken til han ene arbeideren fra avisutklippet og de bildene du viser frem. ;D

FY BT!! 8)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.885
    De la rist foran garasjen. Vannet renner over til naboen. ::)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.885
    Thomas1 skrev:
    Jeg kjenner igjen jakken til han ene arbeideren fra avisutklippet og de bildene du viser frem. ;D

FY BT!! 8)
    Jeg visste ikke at de jobbet svart da jeg inngikk avtale med dem. Arbeidslederen var britisk, og virket veldig seriøs i starten. Men jeg skjønte jo fort hvordan de drev, og ble ikke overrasket da de måtte ha betalt i kontanter. Heldigvis gjorde de tilsynelatende en veldig god jobb, det kan nok bli vanskelig å reklamere på feil om noen år. De var en polakk til å legge stein og tre til å bære. Han la like fort som de tre andre klarte å bære. På det meste la han to i sekundet. Det er han i blå klær. Jeg tok tiden. :eek:

Men det var neppe noe sjakktrekk å tilby å legge stein hos fylkesskattesjefen.
    ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Det ble veldig fint. Polakkene har nok øvd opp kjappheten i fingrene med mange års jordbærplukking.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.040
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ble fint BT! :)

Var vel bæringen av Zeus`n som fikk deg til å innse at plant underlag er lettere bevege seg på ved bæring av audiofilt utstyr.... ::) ;)

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    11
    Får ikke håpe fylkesskattesjefen ferdes her på sentralen ;D.

Mvh.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    9.048
    Torget vurderinger
    0
    Hva i all verden har har Norsk Rasekattforbund med dette å gjøre? Fylkes kattesjefen ?? ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Det ble veldig fint BT. La de steinene i sement? Ser sånn ut. I så fall er det sikkert lurt, for vi la i sand, og det gror noe aldeles utrolig godt i sprekkene mellom steinene.

Har sett hus bygd av polske arbeidere i Polen, og makan til håndverk og kvalitet skal man lete lenge etter. De kan dette med mur og stein og fliser, kommer vel kanskje litt til kort når det gjelder tre, for det er jo ikke så vanlig materiale der nede, men ingen grunn til å tro at ikke de kan det de driver med like godt som andre. Men det er jo selvsagt ikke så lurt at det er svart om du får noe å klage på. Hva om du hadde nektet å betale kontant, når det ikke var avtalt i forkant? De hadde jo allerde gjort jobben, det var jo de som hadde tapt på det...

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.932
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jeg jobber som tømrer, og det hender det dropper innom noen polakker/latviere som skal gjøre en jobb i et hus.
    Fek.s mure pipe, legge tak osv. og det er mye dritt der ute. Noen ganger kan man bli så provosert på slikt, men andre vet hva de holder på med. Men den største irritasjonsfaktoren jeg har med slikt er kommunikasjon, normalt kan de ikke et kløyva ord norsk og forstår knapt nok engelsk. Det har hendt nesten hver gang at man må stå over de og nesten gjøre halve jobben slik at de skal forstå hvordan det skal være med fek.s pipegjennomganger i lydgulv o.l.
    Så svart eller ikke, kommuniseringen burde sitte før man slipper de til

T

Thomas1

Gjest
    Disse håndtverkerne her er da ikke Polakker eller Latviere! De er engelske og irske.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.932
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    De var en polakk til å legge stein og tre til å bære.

:???

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.885
    De irske/engelske er bakmennene. De er selgere, tilretteleggere og gjør en del grunnarbeid (kjører gravemaskin). Steinleggingen gjøres av østeuropeere.

Det er en ny sak i adressa om dette i dag. Nå har arbeidstilsynet meldt seg på i saken også. Østeuropeerne tjener 600,-/dag, for å jobbe 11-16 timer. Det er jo et godt stykke under minstetariff...

Stygg sak.

K

kbwh

Gjest
    Komponenten skrev:
    Det ble veldig fint BT. La de steinene i sement? Ser sånn ut. I så fall er det sikkert lurt, for vi la i sand, og det gror noe aldeles utrolig godt i sprekkene mellom steinene.
    Roundup. Spray på en tørr dag, og det grønne dør i løpet av et par uker.

Det ble riktig pent, BT.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.885
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:

Det ble riktig pent, BT.
    Det må jo vedlikeholdes. Kommer det jord mellom steinene vil det gro ting der, og det skal ikke så mye til.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.885
    F.R.A.N.K skrev:
    Pink_Panther skrev:
    F.R.A.N.K skrev:
    Får ikke håpe fylkesskattesjefen ferdes her på sentralen ;D.

Mvh.
    Titt-tei ;D
    ;D ;D ;D ;D ;D
    ;D

I følge husjuristen har vi ikke noe å frykte fra den kanten. Vi har jo finansiert prosjektet med surt beskttede midler. Jeg har ingen plikt til å passe på at mine leverandører har orden på foretaksregistrering, forskuddstrekk, lønnsinnberetning, moms, arbeidsgiveravgift, yrkesskadeforsikring, obligatorisk tjenestepensjon og alle de hyggelige tingene der.

Problemet mitt oppstår først dersom jeg får noe å klage på. Det er litt kjedelig dersom gårdsplassen ligner et trekkspill etter første vinter. Det blir nok liten nytte i å ringe "Joe" og klage da...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.885
    johna skrev:
    Ble fint BT! :)

Var vel bæringen av Zeus`n som fikk deg til å innse at plant underlag er lettere bevege seg på ved bæring av audiofilt utstyr.... ::) ;)
    ;D

Ja, vi mistet et par stykker som forsvant nedi gjørma med et rap...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    BT skrev:
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:

Det ble riktig pent, BT.
    Det må jo vedlikeholdes. Kommer det jord mellom steinene vil det gro ting der, og det skal ikke så mye til.
    Jord? Å nei du, få steder det gror så godt som i sand. Når man skal stiklingsformere planter setter man dem gjerne i sand fordi det er lettest å få de til å rote seg der. Vet ikke om roundup tar mose, det er ofte mosen som liker seg i slike sprekker, har prøvd diverse, men får vel ta en runde med roundup igjen for å se om det hjelper.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.885
    Komponenten skrev:
    BT skrev:
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:

Det ble riktig pent, BT.
    Jord? Å nei du, få steder det gror så godt som i sand. Når man skal stiklingsformere planter setter man dem gjerne i sand fordi det er lettest å få de til å rote seg der. Vet ikke om roundup tar mose, det er ofte mosen som liker seg i slike sprekker, har prøvd diverse, men får vel ta en runde med roundup igjen for å se om det hjelper.
    Jeg vil tro man kan fjerne mosen med en høytrykkspyler, men da må man legge på ny fugesand etterpå.

K

kbwh

Gjest
    Komponenten skrev:
    BT skrev:
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:

Det ble riktig pent, BT.
    Det kjedelige er at Roundup fra hagesenteret er noe utvannet skvip. Vi har tilgang på de ekte sakene, vi har venner som driver jordbruk. Garantert resultat, men i frodige Stange må man behandle gårdsplassen årlig.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:
    BT skrev:
    Valentino skrev:
    Komponenten skrev:

Det ble riktig pent, BT.
    Det kjedelige er at Roundup fra hagesenteret er noe utvannet skvip. Vi har tilgang på de ekte sakene, vi har venner som driver jordbruk. Garantert resultat, men i frodige Stange må man behandle gårdsplassen årlig.
    Ja, dyrt utvannet skvip…
    Har også tilgang på ekte saker, får vel teste det ut på belegningssteinene skikkelig da… synes ikke det har fungert så bra før, men om du sier det så stemmer det nok. :)
    Har prøvd å bli kvitt noen bjørnebærbusker med roundup, de er gjenstridige og gir seg ikke så lett, kommer igjen og igjen, dog med en litt bleikere farge..

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Var muligens denne gjengen som kom inn i tunet til foreldra mine i påska og ville tilby asfaltlegging då eg var på besøk; tilsynelatande pent kledde (skjorte og slips) proffar i kvit utanlandskregistrert Transit utan firmalogo med store gule blinklys på taket. Med lignande syn friskt i minnet frå tidlegare (*) lukta det svidd og eg jaga dei på dør. Eg tør sjølv påstå eg stort sett er ein blid og høfleg kar. Dette var unntaket. Tok ikkje lange tida før eg kunne lese om dei i avisa, nei.

Når det er sagt; litt kjedeleg med vatnet som blir leda ned til naboen, er ikkje sikkert det er så vanskeleg å få gjort noko med, men det ser ut som dei har gjort ein strålande jobb hjå deg. Dette var veldig pent!

Mvh. Karl

* forrige gang var også temaet deira asfaltlegging, der dei gjorde ein særdeles dårleg jobb. Jobben vart ofte utført når folk var bortreist. Når dei såg resultatet var det for seint å få gjort noko med det. Me sperra, etter fleire advarslar frå folk som var sterkt skuffa over resultatet, innkjørselen med bilen og høyrde aldri noko meir.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    810
    Torget vurderinger
    5
    Disse gutta har vært i Tromsø og "jobbet" også. Ringte på døra i fjor sommer og viste meg noen kataloger. Takket nei.

Noen dager senere var det en sak i avisa der de hadde gjort en god jobb hos en familie, men fått forhåndsbetalt hos naboen, gjort halve jobben og forduftet. Den jobber som var gjort var heller ikke særlig bra.

Mener å huske at det ikke var polakker, men noen fra baltikum. Enten estlendere eller latviere. Irer og engelskmenn sto, som nevnt, bak.

Godt å se at litt vinningskrimininalitet kan få selv irer og engelskmenn til å stå sammen. Aldri så ille at det ikke er godt for noe. ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn