UHD filmer

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Noen her som har kjøpte eller fikk gratis Samsung UHD Video Pack som kunne tenke å låne den bort eller dele den online?
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.667
Antall liker
7.747
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Blir også spennende fremover nå som UHD-BD disker skal komme før jul :)
Har ikke 4K tv selv, men har ikke sett nytten før man kan få noe ordentlig 4K materiale med 60 bilder i sekunder uten komprimering slik som Netflix 4K.

Blir også spennende å følge med på hva slags filmer som kommer i 4K og om selskapene har planer om å restaurere eldre filmer til 4K der hvor filmrullen/materialet er bra nok til høyere oppløsning enn 1080p.
 
S

Syncrolux

Gjest
Det er vel egentlig fint lite (om noe) enda som kan yte 4K oppløsning full rettferdighet. Unntakene er vel da ting som er gjort på IMAX film, eller er 4k eller 5K digitalt hele veien gjennom (noe ingen ting egentlig er). Men det fine med UHD bluray er at fargerommet er forbedret. Det vil ha mye mer å si enn mer oppløsning, tror jeg.

Uansett oppgraderer jeg til 4K på projektorsida nå..... :)
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.667
Antall liker
7.747
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Det er vel egentlig fint lite (om noe) enda som kan yte 4K oppløsning full rettferdighet. Unntakene er vel da ting som er gjort på IMAX film, eller er 4k eller 5K digitalt hele veien gjennom (noe ingen ting egentlig er). Men det fine med UHD bluray er at fargerommet er forbedret. Det vil ha mye mer å si enn mer oppløsning, tror jeg.

Uansett oppgraderer jeg til 4K på projektorsida nå..... :)
Ja blir bra med forbedret fargerom og HDR

Vil tro det er vanskelig for hifi-kjeder å selge BD-spillere for tiden :p
Spennende å se hva slags prisklasser spillerne begynner på (selv om de selvfølgelig ofte blir mye billigere i løpet av det første året)
 
S

Syncrolux

Gjest
Den store kundemassen (les: mannen i gata) snakker fortsatt om at film på plate er "DVD", og aner egentlig ikke hva "dette nye bluray-greiene" egentlig er for noe. Så noen stor interesse får UHD neppe. Men jeg håper det vil komme en del bra film på UHD.

I starten kommer sikkert spillerne til å koste minst 3-4 tusen, før det så dropper til noen hundre kroner slik vi ser med bluray-spillere nå.
 

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Kjøpte tv'n i desember og bare forrige uka prøvde ordentlig 4K på tv. Spilte en demo film fra data gjennom hdmi i fullt UHD. Må si gutter det lover utrolig bra. Jeg ser at det er mange filmer allerede i 4k, fleste er bare "remastered" men enten er det på streaming (veldig komprimerte) eller i Media avspiller til samsung o.l. . Har undersøkt en del og finner bare 1 film som kan lastes ned (ikke lovlig) den heter timescapes og er minst 160gb. Noe som tider at fildeling av ekte UHD ikke blir sørlig stort. Uansett gleder jeg meg til å laste den ned(når jeg har tid) og bli igjen helt blåst :)
 

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Blir også spennende fremover nå som UHD-BD disker skal komme før jul :)
Har ikke 4K tv selv, men har ikke sett nytten før man kan få noe ordentlig 4K materiale med 60 bilder i sekunder uten komprimering slik som Netflix 4K.

Blir også spennende å følge med på hva slags filmer som kommer i 4K og om selskapene har planer om å restaurere eldre filmer til 4K der hvor filmrullen/materialet er bra nok til høyere oppløsning enn 1080p.
Netflix 4k er comprimert.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.667
Antall liker
7.747
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Blir også spennende fremover nå som UHD-BD disker skal komme før jul :)
Har ikke 4K tv selv, men har ikke sett nytten før man kan få noe ordentlig 4K materiale med 60 bilder i sekunder uten komprimering slik som Netflix 4K.

Blir også spennende å følge med på hva slags filmer som kommer i 4K og om selskapene har planer om å restaurere eldre filmer til 4K der hvor filmrullen/materialet er bra nok til høyere oppløsning enn 1080p.
Netflix 4k er comprimert.
Ja, mente å skrive det jeg også - men ser nå at setningen var dårlig formulert
 

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Samsung annonserte sitt første Native 4k Blu-ray spiller :) 10bit :D dem sier det kommer til å koste under 500$ .
Spennende
 
Topp Bunn