Uglehus' start på HiFi

Striker

Medlem
Ble medlem
31.12.2020
Antall liker
3
Sted
Kvam
For 3 år siden var eg inne på tanken å investere i noe som spillte litt bedre enn mine gamle logitech pc-høyttalere.
Det var ikkje store greiene eg kjøpte, men det var en stor oppgradering i forhold til det eg hadde tidligere.
Eg reiste da til Hifiklubben Åsane i romjula 2017, og handla mine første komponenter til mitt HiFi anlegg:

-Bowers & Wilkins 685 S2
-NAD C338
-Sonos Connect
-Sonos PLAY1 (til badet)

Er på totalt nybegynnerstadiet enda, men tar imot tips, og erfaringer ifra dere som har vært i gamet en stund.
Har som planer å kjøpe inn større høyttalere, så forsterkeren ble oppgradert til en C388 like før jul.

Er jo veldig usikker på hvilke høyttalere som vil passe i stua (25+ m2), og ikkje minst til selve forsterkeren.
Har kikka litt på B&W 700-serien og Focal Aria, eller i den prisklassen. Blir uansett gulvstående høyttalere som takler musikk bra.

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Antall liker
2.121
Sted
Trondheim
Hei, og gratulerer med egen tråd! Legg gjerne inn noen bilder også :) Vil gjerne slå et slag for Sonus Faber, feks Sonetto III. Kanskje ikke helt match på lydsignatur i forhold til B&W og Focal, men har duen forhandler i nærheten, så anbefaler jeg en lytt. Lykke til i jakten på godlyden!(y)

Striker

Medlem
Ble medlem
31.12.2020
Antall liker
3
Sted
Kvam
Hei, og gratulerer med egen tråd! Legg gjerne inn noen bilder også :) Vil gjerne slå et slag for Sonus Faber, feks Sonetto III. Kanskje ikke helt match på lydsignatur i forhold til B&W og Focal, men har duen forhandler i nærheten, så anbefaler jeg en lytt. Lykke til i jakten på godlyden!(y)
Tusen takk for det :D De så jo veldig stilige ut da! Men skal absolutt sette de på lista over hva eg må lytte på. (y)
Også verdt å legge til at høyttalerene må se bra ut, siden det blir en del av stua :)

Bilder vil komme etterhvert (y)

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
73.125
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Velkommen 👍

Hør på forskjellige høyttalere innenfor budsjettet ditt. Ingen andre kan høre hva du synes låter bra.

Her på forumet er det en tendens til at folk anbefaler utstyr de har sjøl.
Det blir man ikke mye klokere av.
I beste mening. Lykke til. 🙂

Striker

Medlem
Ble medlem
31.12.2020
Antall liker
3
Sted
Kvam
Velkommen 👍

Hør på forskjellige høyttalere innenfor budsjettet ditt. Ingen andre kan høre hva du synes låter bra.

Her på forumet er det en tendens til at folk anbefaler utstyr de har sjøl.
Det blir man ikke mye klokere av.
I beste mening. Lykke til. 🙂
Takker for det! :)

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
11.767
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Enig med bluesbreaker. Ta en ny tur til Bergen og hør på på forskjellige høyttalere i så mange butikker som du har tid til. Deretter kan du tenke videre.

Striker

Medlem
Ble medlem
31.12.2020
Antall liker
3
Sted
Kvam
Enig med bluesbreaker. Ta en ny tur til Bergen og hør på på forskjellige høyttalere i så mange butikker som du har tid til. Deretter kan du tenke videre.
Ja, skal ha meg en runde på de forskjellige butikkene, og ha en lytterunde :) Deretter blir det å vurdere etter behovet (y)

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Antall liker
3.324
Torget vurderinger
2
Focal Aria er en fin allrounder, driver mine 926 med både Cayin og Luxman :)

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
6.148
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
9
Hei å gratulerer med egen tråd.

Som flere her skriver så er det kun du som kan si hva du foretrekker når det kommer til lyd. Det er et stort mangfold av høyttalere å velge i, så prøv å få lyttet til så mye du klarer. Å dyrere behøver ikke å være ensbetydende med bedre.
Når du har funnet noen du liker er det lurt å forsøke å få lånt med hjem for å prøve i eget rom.
Ønsker deg lykke til.

mvh
R

Sist redigert:

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.834
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
Velkommen til hfs🥳.
Du burde dra litt rundt og lytte ja,KEF har stue/lytte vennlige høyttalere som jeg hadde satt på lista😁.

O

Striker

Medlem
Ble medlem
31.12.2020
Antall liker
3
Sted
Kvam
Focal Aria er en fin allrounder, driver mine 926 med både Cayin og Luxman :)
Hei å gratulerer med egen tråd.

Som flere her skriver så er det kun du som kan si hva du foretrekker når det kommer til lyd. Det er et stort mangfold av høyttalere å velge i, så prøv å få lyttet til så mye du klarer. Å dyrere behøver ikke å være ensbetydende med bedre.
Når du har funnet noen du liker er det lurt å forsøke å få lånt med hjem for å prøve i eget rom.
Ønsker deg lykke til.

mvh
R
Velkommen til hfs🥳.
Du burde dra litt rundt og lytte ja,KEF har stue/lytte vennlige høyttalere som jeg hadde satt på lista😁.

O
Tusen takk for tilbakemeldinger folkens :)

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Du har nå en forsterker som er velutrustet til å drive det aller meste, så da er du fri til å finne hvilke høyttalere du liker best :) hva som er stuevennlig, er jo også høyst individuelt.

For min del ville Focal og KEF R vært øverst på lyttelisten. Ser det er fine priser på Focal Chora-serien for tiden...

Striker

Medlem
Ble medlem
31.12.2020
Antall liker
3
Sted
Kvam
Du har nå en forsterker som er velutrustet til å drive det aller meste, så da er du fri til å finne hvilke høyttalere du liker best :) hva som er stuevennlig, er jo også høyst individuelt.

For min del ville Focal og KEF R vært øverst på lyttelisten. Ser det er fine priser på Focal Chora-serien for tiden...
Ja, tenkte eg ville starte med forsterkeren. Da hadde eg iallefall muligheten til å utnytte de nye høyttalerene bedre.
Takker for tilbakemelding :)

Topp Bunn