UFC 85

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
H E L D I G G R I S ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Ser riktig morro ut det der. Men ikke noe jeg kjenner til. Er det MMA, K-1, kick boksing eller hva går det i bortsett i fra at de fighter?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Gjestemedlem skrev:
Ser riktig morro ut det der. Men ikke noe jeg kjenner til. Er det MMA, K-1, kick boksing eller hva går det i bortsett i fra at de fighter?
UFC står for Ultimate fighting championship, og er den største MMA-organisasjonen. I popularitet holder disse greiene her på å gå forbi boksing. Topputøverne har dette som fulltidsjobb.

Utøvere med bakgrunn fra alle verdenshjørner og kampsporter møtes i en åttekantet ring hvor "veggen" er av netting.

Det kjempes så en kamp under bestemte regler og med mma fingerløse hansker. Kampene varer i 3x5min (5x5min tittelkamp) og kan avsluttes enten med knock out, submission(låsing av ledd), dommeravgjørelse (utøver forsvarer seg ikke godt nok), eller på poeng.

R

Rojoh

Gjest
Jeg har sett litt på slik kampsport, men for det meste K1. Er det slik at K1 er stående kamp, mens MMA også foregår på gulvet (mer bryting i tillegg til stående slag/spark)?

Mvh. Johan

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Ingenting er som å se på voksne menn som dæljer løs på hverandre. (Skal sies at jeg personlig foretrekker at de står i en ring med hansker framfor med ølflasker på utesteder riktignok..)

Heldiggrisen som får dratt dit. Har eksamen noen dager etter jeg.. ::)

Ø

Øivind

Gjest
Skulle likt å se Wanderlei Silva i action, på nært hold (Bare ikke for nærme da... :eek: ;D ).

(Aner ikke om han holder på i Pride ennå, men uansett..)

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Øivind skrev:
Skulle likt å se Wanderlei Silva i action, på nært hold (Bare ikke for nærme da... :eek: ;D ).

UFC har kjøpt opp Pride.

Wanderlei Silva, som dominerte Pride fra 2000-2006 er nå under kontrakt med UFC og skal møte Keith Jardine 24/5.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.291
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
SOEDAL skrev:
Øivind skrev:

UFC har kjøpt opp Pride.

Wanderlei Silva, som dominerte Pride fra 2000-2006 er nå under kontrakt med UFC og skal møte Keith Jardine 24/5.

Wanderlei tapte sin forrige kamp (UFC) mot Chuck Liddell for noen mnd siden.

Har vært fan siden midten av 90-tallet. :p

Frank Shamerock, Randy Couture og Gracie familien er heltene ;D

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
jonas skrev:
Wanderlei tapte sin forrige kamp (UFC) mot Chuck Liddell for noen mnd siden.

Har vært fan siden midten av 90-tallet. :p

Frank Shamerock, Randy Couture og Gracie familien er heltene ;D
Ja, Silva tapte mot en ekstremt skjerpet Chuck Liddell. Artig kamp!

Virker som om mange av de tidligere Pride-kjemperne har problemer i UFC. Undres hvorfor? Buret?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
SOEDAL skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Stygt, patetisk og neandertalsk. Hver sin lyst.

Honkey
Eller vakker, imponerende toppidrett.
;D ;D ;D ;D ;D Når man forstår sporten så er den det :) Men de fleste som ikke har peiling på regler og det tekniske ved sporten vil komme med påstander om avskyelighet :)

Ø

Øivind

Gjest
Prøvde denne sporten(BJJ/Grappling) litt. Ble aldri særlig god da :) , var nok et par "aha-opplevelser" unna de helt store framgangene.

Men mange gode minner ble det:

-Har vært på seminar med Roy Harris(Gøteborg) og Royce Grazie(Kringsjå).

- Har blitt "slått knute på" av John Olav Einermo (kosta ikke ham mange kaloriene det.. ;D)

- Husker godt da jeg satte min første submission, som resulterte i "tapping" av en som egentlig var(og er) mye bedre på BJJ enn meg. (En slags "Collar chocke" med en hånd bak hode hans, mens han lå på siden for å komme seg ut av min mount). Stort øyeblikk :)

- Og så var det ei jente med mye tidligere erfaring innen vanlig bryting. Hun hadde erfaring mens jeg sikkert veide rundt 150% av den hu gjorde (og naturligvis var en del sterkere). Ble ekstremt jevnt husker jeg, og for et ork! Ingen klarte å få den andre til å gi seg. Ble bare masse svett stønning inn i øra på hverandre.. ;D (Hver gang)

Lyst til å finne tida til å begynne på`n igjen, men men, tikk takk...

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Finnes det noen legitime måter å få med seg UFC her på berget eller er jeg tvunget til å laste det ned?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
styx skrev:
Finnes det noen legitime måter å få med seg UFC her på berget eller er jeg tvunget til å laste det ned?
Du kan streame fra ufc.com

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Vel, da er jeg tilbake fra en artig Londontur.
Det var veldig artig å oppleve UFC live. Ganske bra kamper og et ekstremt bra publikum. Det var full trøkk store deler av tiden med kraftig buing eller voldsom aplaus (det ble til og med tatt bølgen) alt etter hvordan man syntes utøverne presterte. Når Michael Bisping entret arenaen trodde jeg taket skulle lette. Både Bisping og Thiago Alvez imponerte. Disse bør få tittelkamper etterhvert. Bisping bør vel ha et par kamper til i vektklassen han nå går i før dette skjer, men Thiago Alvez er moden for å gå mot Georges St-Pierre om mestertittelen, noe han også tydelig gav uttrykk for etter kampen. Jeg tror han er vel så god som Jon Fitch som St-Pierre møter i august.

Mye spennende fremover. Jeg lurer på om Evan Tanner klarer å komme seg inn i gamet igjen mot Kendall Grove senere denne måneden?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
SOEDAL skrev:
Vel, da er jeg tilbake fra en artig Londontur.
Det var veldig artig å oppleve UFC live. Ganske bra kamper og et ekstremt bra publikum. Det var full trøkk store deler av tiden med kraftig buing eller voldsom aplaus (det ble til og med tatt bølgen) alt etter hvordan man syntes utøverne presterte. Når Michael Bisping entret arenaen trodde jeg taket skulle lette. Både Bisping og Thiago Alvez imponerte. Disse bør få tittelkamper etterhvert. Bisping bør vel ha et par kamper til i vektklassen han nå går i før dette skjer, men Thiago Alvez er moden for å gå mot Georges St-Pierre om mestertittelen, noe han også tydelig gav uttrykk for etter kampen. Jeg tror han er vel så god som Jon Fitch som St-Pierre møter i august.

Mye spennende fremover. Jeg lurer på om Evan Tanner klarer å komme seg inn i gamet igjen mot Kendall Grove senere denne måneden?
Har sett det og er enige i dine betraktninger ang. Alvez og Bisping ja :)

Topp Bunn