U2 var bra den gangen de var i opposisjon, mot raseskille og hykleri, og mot volden i Nord-Irland. Nå er de så politisk korrekte og glatte, har ikke lenger samme "brodd". Ei heller musikalsk - det siste albumet er det jeg har likt minst av alle. Men hør på "The Unforgettable Fire" eller "Rattle And Hum", da var Bono "harry" og hadde sterke samarbeid med Johnny Cash og B.B. King, blant flere. Den tida var amerikansk-inspirert før de helt skiftet stil og dro til Berlin for "Achtung Baby". For øvrig det beste albumet de har laget, etter mitt skjønn. Har nettopp sittet og hørt gjennom "Zoo TV" på DVD. Da var U2 store, med genialt sceneshow og fantastisk vokal av Bono. Denne konserten er helt på høyde med "PULSE" av Pink Floyd i mine ører. Så skal man heller ikke glemme at Bono er en av de største tekstforfatterne i rockehistorien, ta for eksempel sanger som "Love Rescue Me" eller personlige "So Cruel". Men helt enig i at U2 har tapt seg mye siden årtusenskiftet. Så går det mye på smak og behag også. JEG synes The Rolling Stones og delvis The Beatles er oppskrytt...